The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Äitienpäiväkahvit hetken päästä päiväkodilla. Kunhan saisi silmät ensin auki.

Huomenta! :wave:
 
Tyypit hei, apua! Se mun edellinen työnantaja soitti kun oli kuullut että menen kesäksi töihin muualle ja sanoi että meillä on suullinen sopimus että aloitan siellä vanhassa 26.5 ja olen kolme kuukautta. Meillä oli sellainen sopimus, se on totta (suullinen) kunnes vanha työnantaja katkaisi minun silloisen sopimuksen 4.5 ja sanoi ettei nyt ole töitä vaan soittaavat jos on sairastumisia. Minä etsin uuden paikan jonne minut on nyt merkitty työvuorolistoihin 26.5 alkaen, minulla on sinne avaimet, minut on merkitty palkkalistoille ja verokortti on uudessa työpaikassa, vaatteet on tilattu sinne jne jne. Minulla ei ole uuteen paikkaan kirjallista sopimusta, kun se tehdään työn ensimmäisenä päivänä koska sinne tulee muitakin uusia ja kaikki sopimukset allekirjoitetaan yhtäaikaa. Nyt vanha työnantaja väittää että rikon meidän suullista sopimusta, koska hän tarkoitti että juuri NYT ei ole töitä mutta mielessään piti sovittuna 26.5 päivää. Miksei sitten sanonut että minulla ei ole töitä nyt, MUTTA tule sitten 26pv niinkuin sovittiin.. Vanha työnantaja vaatii minua perumaan uuden paikan jonne minulla on myös suullinen sopimus. En halua vanhaan ja sanoin etten peru. Ei aio viedä asiaa eteenpäin,mutta antoi kyllä ymmärtää että muistaa tämän jatkossa.
 
Tyypit hei, apua! Se mun edellinen työnantaja soitti kun oli kuullut että menen kesäksi töihin muualle ja sanoi että meillä on suullinen sopimus että aloitan siellä vanhassa 26.5 ja olen kolme kuukautta. Meillä oli sellainen sopimus, se on totta (suullinen) kunnes vanha työnantaja katkaisi minun silloisen sopimuksen 4.5 ja sanoi ettei nyt ole töitä vaan soittaavat jos on sairastumisia. Minä etsin uuden paikan jonne minut on nyt merkitty työvuorolistoihin 26.5 alkaen, minulla on sinne avaimet, minut on merkitty palkkalistoille ja verokortti on uudessa työpaikassa, vaatteet on tilattu sinne jne jne. Minulla ei ole uuteen paikkaan kirjallista sopimusta, kun se tehdään työn ensimmäisenä päivänä koska sinne tulee muitakin uusia ja kaikki sopimukset allekirjoitetaan yhtäaikaa. Nyt vanha työnantaja väittää että rikon meidän suullista sopimusta, koska hän tarkoitti että juuri NYT ei ole töitä mutta mielessään piti sovittuna 26.5 päivää. Miksei sitten sanonut että minulla ei ole töitä nyt, MUTTA tule sitten 26pv niinkuin sovittiin.. Vanha työnantaja vaatii minua perumaan uuden paikan jonne minulla on myös suullinen sopimus. En halua vanhaan ja sanoin etten peru. Ei aio viedä asiaa eteenpäin,mutta antoi kyllä ymmärtää että muistaa tämän jatkossa.

*urhea ritari karauttaa paikalle valkealla ratsullaan peitsi tanassa*

minkälaista apua laitetaan?
 
Vankilassa ei kivitetä. Suullinen sopimus....joutuu todistamaan sopimuksen jollain, oliko muita henkilöitä läsnä.
Vinkki vitonen: sopimukset aina paperille ja allekirjoitukset alle.
Kahdestaan ne on sovittu. Mutta vanha työnantaja antoi ymmärtää että töitä ei ole enää. Ei merkannut minua yhdellekkään työvuorojen suunnittelulistalle edes (tarkistin asian ennen lähtöä, en ollut millään listalla paitsi sijaislistalla sairastapauksia varten).

Uusi työnantaja kierrätti minua pitkin taloa ja kertoi että olen uusi työntekijä joka aloittaa 26.5, eli sinne nyt ainakaan en edes ilkeä soittaa etten tule. Uusi esimies tilasi avaimet, tunnukset, vaatteet, laittoi lääkekoulutus listalle...Edellinen esimies ei antanut kolmeen viikkoon tunnuksia, avaimia eikä työvaatteita (pidin siistijien vaatteita töissä) ja palkka on edelleen maksamatta vaikka soppari loppui 4.5. Että saa kyllä katsoa nyt peiliin miksi ei työ vanhassa kiinnosta. Uusi työnantaja antoi paperille ylös palkanmaksupäivän ja kirjasi sen jo koneelle järjestelmään jotta rahavirta kulkee sitten ajoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Sitten tollaselle voi näyttää fingeriä ja toivottaa hyvät kesät.
Pyysin anteeksi että MINÄ ymmärsin väärin. Olin todella pahoillani ja toivotin kivaa kesää ja kannustin että kyllä te sinne porukkaa saatte. Koskaan ikinä en polta siltoja mihinkään, kun koskaan ei tiedä milloin tarvii mennä kysymään töitä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä