Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
itse olen kyllä koko peruskoulun ajan joutunut opiskelemaan kristittyjen uskonnonkirjaa, eli häh?Mun mielestä olisi voitu vaikka suunnitella kirja, jossa kerrotaan kaikista uskonnoista tasapuolisesti ja objektiivisesti. Jotenkin erikoista, että nimenomaan islamista tehdään nyt erityisesti oma oppikirjansa, missä hindut, ateistit, kristityt, taolaiset ym?
Näen asiassa suorastaan syrjintää...
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29872711:itse olen kyllä koko peruskoulun ajan joutunut opiskelemaan kristittyjen uskonnonkirjaa, eli häh?
Vähän ohi aiheen mutta Briteissä on muutamissa kouluissa ääriaines savustanut pihalle maltillista muslimihenkilökuntaa, joten se että ääriaines tunnistetaan tuskin auttaa loppupeleissä asiaa. Tai ainakaan Briteissä ole auttanut.
*muoks, tässä yksi linkki tuohon yläpuolella mainittuun juttuun Operation Trojan Horse: Muslims target schools across UK in Islamic takeover of classrooms | UK | News | Daily Express
Mun mielestä olisi voitu vaikka suunnitella kirja, jossa kerrotaan kaikista uskonnoista tasapuolisesti ja objektiivisesti. Jotenkin erikoista, että nimenomaan islamista tehdään nyt erityisesti oma oppikirjansa, missä hindut, ateistit, kristityt, taolaiset ym?
Niin minäkin. Kouluajoistani on kuitenkin aikaa. Silloin opettajat myös opettivat uskontoaan absoluuttisena totuutena.
Ero tässä nyt kuitenkin on se, että nykyään kai yritetään olla nostamatta mitään uskontoa jalustalle... ja toisaaltaan, vaikka se kristinusko vähän nostaisi päätään enemmän, niin mielestäni sekin on ymmärrettävää syystä että, se on kuitenkin osa suomen kulttuuria ja valtion uskonto.
Mun mielestä olisi voitu vaikka suunnitella kirja, jossa kerrotaan kaikista uskonnoista tasapuolisesti ja objektiivisesti. Jotenkin erikoista, että nimenomaan islamista tehdään nyt erityisesti oma oppikirjansa, missä hindut, ateistit, kristityt, taolaiset ym?
Vaikea juttu.
Kaikki terroristit eivät ole olleet lukutaidottomia aavikkosotureita, ja sehän tässä vähän hurjaa onkin. Se, että annetaan koulutusta ei välttämättä auta enää, kun ennen tiedon ja sivistyksen lisääntyminen on lieventänyt ääri-ilmiöitä.
Ongelma on kulttuurissa, eikä siihen valtiolla ole aina paljoa aineksia puuttua. Tiukka kuri on tietysti yksi asia, selkeät linjanmukaiset rangaistukset toinen, joilla voi yrittää puuttua ääriryhmien toimiin. Ja kyllä, myös avoin ilmapiiri ja sellainen ihan oikea kulttuurien sulatusuuni voi toimia - mutta siihen tarvitaan jokaisen panosta, ei vain kanta-asukkien.