The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29871257:
Nukkumatti, nukkumatti lasten
illoin kulkee, heittää unihiekkaa.
Päivän leikit aika lopettaa on,
kun teeveen iltasatu alkaa.

Nukkumatti, nukkumatti lasten
unikirjan sulkee illan myötä.
Satu päättyi näin, ja lapset käyvät
nyt nukkumaan, siis hyvää yötä!
Oon kelaillu tätä biisiä useasti päässäni ja miettiny et voiko lapsille oikeesti laulaa teeveen iltasadusta, mutta näköjään voi. Iltasatu telkkarista vaan kuulostaa mun silmään aika ankeelta.
 
kahvikirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29871304:
Kyllä tuota kelpaa rallatella :D. Tosin Sininen uni on kyllä ihan kaikkien aikojen kaunein unilaulu :heart:.
Sen sanojen ettimistä oon miettiny useasti, tykkään siitä kans :heart: Äiti laulo sitä usein kun olin pieni, samaten vanhaa holvikirkkoa. Sit joku biisi jonka nimeä en tiedä, menee että "tietä ennen sotaa petsamoon, vuoden tein muistan sen. Nyt jo maantien tekoon vanha oon, vippaa mulle viitonen.." Noita lauluja rrrrrakastin.
 
Sen sanojen ettimistä oon miettiny useasti, tykkään siitä kans :heart: Äiti laulo sitä usein kun olin pieni, samaten vanhaa holvikirkkoa. Sit joku biisi jonka nimeä en tiedä, menee että "tietä ennen sotaa petsamoon, vuoden tein muistan sen. Nyt jo maantien tekoon vanha oon, vippaa mulle viitonen.." Noita lauluja rrrrrakastin.
[video=youtube;eUI49KeVYBU]https://www.youtube.com/watch?v=eUI49KeVYBU[/video]
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Sen sanojen ettimistä oon miettiny useasti, tykkään siitä kans :heart: Äiti laulo sitä usein kun olin pieni, samaten vanhaa holvikirkkoa. Sit joku biisi jonka nimeä en tiedä, menee että "tietä ennen sotaa petsamoon, vuoden tein muistan sen. Nyt jo maantien tekoon vanha oon, vippaa mulle viitonen.." Noita lauluja rrrrrakastin.
Joka ilta kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö,

niin Nukku-Matti nousee, ja ovehen hiljaa lyö.

On sillä uniset tossut ja niillä se sipsuttaa,

se hiipii ovesta sisään ja hyppää kaapin taa.



Ja sillä on uninen lakki ja sininen uninen vyö

ja unista jäätelönpalaa se pienillä hampailla syö.

Ja sillä on sininen auto ja se auto hyrrää näin:

surrur surrur ja lähtee unen sinistä maata päin.



Ja pieni sateenvarjo on aivan kallellaan,

ja sinistä unien kirjaa se kantaa kainalossaan,

ja unien sinimaahan se lapset autolla vie.

Surrur surrur ja sinne on sinien, uninen tie.



Ja siellä on kultainen metsä, ja metsässä kultainen puu,

ja unien sinilintu ja linnulla kultainen suu.

Ja se unien sinilintu se lapsia tuudittaa,

Se laulaa unisen laulun, lala lallala lallallaa.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
kahvikirahvi
Oonko ainoa ketä vituttaa kun peitot ja pussilakanat on eri kokoisia? Mulla on yks pussilakana joka on kymmenen senttiä liian leveä tavallisen kokosille peitoille, argh. Kiva ettei sitä voi käyttää. Samaten mulla on kaks tuplaleveetä pussilakanaa jotka on jotain kymmenen ja kahenkympin väliltä eri kokoset ko peitto. :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: krut
Oon kelaillu tätä biisiä useasti päässäni ja miettiny et voiko lapsille oikeesti laulaa teeveen iltasadusta, mutta näköjään voi. Iltasatu telkkarista vaan kuulostaa mun silmään aika ankeelta.
Meillä meitsin versio menee näin:

...päivän leikit aika lopettaa on, nyt nukkumaan - siis hyvää yötä" :)

Kakkossäkeistöä en edes laula. Lapin äidin kehtolaulua tykkään kans hyräillä...
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Vielä tuo tuolla haisee. On vain niin rasittavaa erotella sieltä soijarouheen joukosta semmoisia 0,5 cm torakkavauvoja. Muuten kyllä argentiinantorakat oikein mukavia otuksia, kilttejä ja rauhallisia.
 
Huomenta! Oli synkkä ja myrskyinen aamu...

Pöysti ja tv:n iltasatu :heart: ihana melodia. Tätä sekä sinistä unta on laulettu iltalauluna. Ja Nalle Luppakorvaa. Ja monia muita. Laulan mieluummin kuin luen, en tykkää lukea ääneen. Miehen hommia meillä.
 
Jos toi on akkarikisa, niin eiks siin pitäis muistaa se akkariesittäjä??? Tyyliin Murriganes, Rolling Bones tai Arnolti Kvartsinikkari?
Tarkoitat varmaan kuvernaattori.. :LOL: En ehkä ikinä kyllästy nauramaan tälle.

Huomenta muutes, mulla onkin hurjan jännä aamu kun menen tutstumaan töihin ja tekemään sopparit. En oikein tiedä miten sinne ajetaan.. Se on paikkakunnalla jossa kävin kerran häissä ja senhän tietää että enpä ollut kuski sillä reissulla. Ei oo navia, niin pitää kattoo googlesta ja piirtää oma kartta. Tästä ei seuraa ei lasta ei paskaa, sanokaa minun sanoneen.. :LOL:
 
"vieras."
Tarkoitat varmaan kuvernaattori.. :LOL: En ehkä ikinä kyllästy nauramaan tälle.

Huomenta muutes, mulla onkin hurjan jännä aamu kun menen tutstumaan töihin ja tekemään sopparit. En oikein tiedä miten sinne ajetaan.. Se on paikkakunnalla jossa kävin kerran häissä ja senhän tietää että enpä ollut kuski sillä reissulla. Ei oo navia, niin pitää kattoo googlesta ja piirtää oma kartta. Tästä ei seuraa ei lasta ei paskaa, sanokaa minun sanoneen.. :LOL:
Varaa tarpeeksi aikaa matkaan :D

Enirosta esim saa reittiohjeet vai saako kuuklestakin, en tiedä. Joo, ehkä sen mapsin kautta.
Ja jos löytyy tulostin, tulosta ajo-ohjeet.
Toki voi olla että haluat mieluummin piirtää itse oman kartan :D
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
Sen sanojen ettimistä oon miettiny useasti, tykkään siitä kans :heart: Äiti laulo sitä usein kun olin pieni, samaten vanhaa holvikirkkoa. Sit joku biisi jonka nimeä en tiedä, menee että "tietä ennen sotaa petsamoon, vuoden tein muistan sen. Nyt jo maantien tekoon vanha oon, vippaa mulle viitonen.." Noita lauluja rrrrrakastin.
Tässä alkuperäisen version esittää Rudy Vallee and his Connecticut Yankees =)
[video=youtube;llhRGUYMcfU]https://www.youtube.com/watch?v=llhRGUYMcfU[/video]
 
Löysin perille mutta mun kartta oli ihan surkea ja minun kartassa oli teiden nimiä joita ei siellä paikanpäällä ollut lainkaan :LOL: Onneks on isompi laitos niin ne oli fiksuna viitoittaneet sen paikan nimellä.. Laskin ainakin seitsemän peltipoliisia matkan varrella,joihin kaikkiin ajoin ylinopeutta (vahingossa), mut onneksi ne oli kiinni. Paikanpäällä ajelin myös surutta STOP merkin ohi sen kummemmin edes hidastamatta, puhuin puhelimeen niin en hoksannut merkkiä ajoissa..

Sitten mää vahingossa ostin ihan hävyttömän kallitta kangaskoreja lastenhuoneeseen kun en puhelimeen puhuessa katsonut hintalappuja.. Tekis mieli tehdä aloitus miten nelihenkinen perhe pärjää viikon vähän vähemmällä pudjetilla... Ja juu, kaksi autoa on pakolliset. Enkä osta turhuuksia, me tarvitaan ne korit juuri sen värisenä kun ne löysin.

Päivän opetus: puhelimeen puhuminen voi tulla kalliiksi.
Päivän lohtu sana: Onneksi sain itselleni juuri äsken uuden työpaikan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä