Te paljon matkustavat: Miten aikaisin lento yleensä kannattaa varata?

• Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Päteekö vieläkin se, että mitä aiemmin varaat, sitä halvemmalla saat? Vuoden päästä heinäkuulle lento pitäis saada varaukseen (Palma de Malllorcalle). Tiedän, että eivät vielä noin pitkälle myy lippuja, mutta loppukesällä jo ehkä onnistuisi. Mitä kautta olet varannut, joku vertailusivusto??

Mitä aikasemmin varaa sen halvemmalla saa. Tosin heinäkuu on lomakuukausi, joten miten hirmuhalpoja tuskin silloin on tarjolla.

Momondo.fi, ebookers.fi on ihan käteviä sivustoja

"viera"
No ei se aina niinkaan mene etta aikaisin varaamalla saisi halvimmat lennot. Itse ainakin olen huomannut etta lentojen hinnat vaihtelee tosi paljon ihan viikonkin sisallam seka ylos etta alasm joten jos haluaa halvat lennot kannattaa hintoja seuraillla ja kun huomaa haluammalleen ajalle hinnan jota halvempaa ei muillekaan ajankohdille loydy niin varaa tuolloin.

Hintoja kannattaa seurata, ei lennoilla varsinaisesti ole mitään aikaisen varaajan etuja (toisin kuin pakettimatkoilla). Monella sivulla voi tilata hintahälytyksen, joka kertoo onko hinnat laskussa vai nousussa. Itse varaan lennot yleensä pari kuukautta ennen matkaa.

Hyviä sivustoja on noiden mainittujen lisäksi halvatlennot.fi ja fi.kayak.com

"Maj"
Ei todellakaan pidä paikkaansa. Joka lomalla moni muu matkalainen on saanut reissunsa meitä edullisemmin. Meillä on ollut tapana jo talvella varata kesän reissut, että varmasti saadaan haluamamme huoneistohotelli, kun kyse on lapsiperheestä.

"..."
No käytännössä halvimmat lennot Mallorcalle tarjoaa Norwegian ja parhaimmillaan pitäisi irrota noin 70-80€ per suunta + matkatavarat. Norwegianilla on kyllä usein lennot halvalla heti kun ne tulee myyntiin ja sitten alekampanjoissa kun lähtöön on vielä noin puolisen vuotta.

Sitä en tiedä, että koska vahvistavat ja avaavat myyntiin ensi kesän kohteet.

Oli miten oli, en maksaisi lennoista yli 200€ per pää ennen kuin olen nähnyt Norwegianin hinnan.

Itse olen joutunut muutaman kerran "maksamaan ihan suolaisen hinnan kun olen jäänyt odottamaan ja miettimään vielä kerran ennen lippujen ostamista"... Mutta on totta, että lippuja kannattaa "tsekkailla" jotta tietää hintatason missä liikutaan ja minkä hintaiset liput ovat halvat. Tai suorastaan niin halvat, että ne kannattaa ostaa saman tien.

Yhteistyössä