A
"aloittaja"
Vieras
Olen hoitovapaalla vajaan 2 v. lapsen kanssa ja ongelmani on, etten saa syötyä aamiaista tarpeeksi. Pakko turvautua suklaaseen reilusti ennen lounasta. Lapsi syö yleensä puuroa, mutta se ei pidä minulla nälkää. Syön itse ruisleipää margariinilla ja juustolla, mutta en saa syötyä sitä tarpeeksi, yleensä vain 1 tai 2 palaa. Vähän vaikuttaa se, etä olen raskaana eikä ruokaa tee niin mieli, mutta ongelma on vaivannut koko hoitovapaan ajan. Lapsi syö kyllä itse, mutta aika nopeasti enkä saa ruokarauhaa.
Aamupalan laitto on jotenkin härdelliä, mitään hienoa ei ehdi/jaksa/osaa tehdä. Normaalisti en juo mehuja mutta nyt olen alkanut juoda mehua. Haluaisin kuitenkin jonkun terveellisemmän vaihtoehdon eikä mehunkaan energia riitä. Olen miettinyt laittaa leivän päälle leikkelettä ja jotain vihreää, ehkä myös majoneesia/voileipäpikkelsiä vähäsen. Pieni majoneesimäärä olisi pienempi paha kuin suklaa. Majoneesikin on raskausaikana aika ongelmallista, jos ja kun haluaa noudattaa raskausajan ruokavalio-ohjeistuksia tarkkaan. Jotain hyvää aamiaiseen pitäisi kuitenkin keksiä, jotta sitä tekisi enemmän mieli ja siitä saisi tarpeeksi energiaa.
Mitä te muut syötte aamiaiseksi itse, ja pärjäättekö sillä?
Aamupalan laitto on jotenkin härdelliä, mitään hienoa ei ehdi/jaksa/osaa tehdä. Normaalisti en juo mehuja mutta nyt olen alkanut juoda mehua. Haluaisin kuitenkin jonkun terveellisemmän vaihtoehdon eikä mehunkaan energia riitä. Olen miettinyt laittaa leivän päälle leikkelettä ja jotain vihreää, ehkä myös majoneesia/voileipäpikkelsiä vähäsen. Pieni majoneesimäärä olisi pienempi paha kuin suklaa. Majoneesikin on raskausaikana aika ongelmallista, jos ja kun haluaa noudattaa raskausajan ruokavalio-ohjeistuksia tarkkaan. Jotain hyvää aamiaiseen pitäisi kuitenkin keksiä, jotta sitä tekisi enemmän mieli ja siitä saisi tarpeeksi energiaa.
Mitä te muut syötte aamiaiseksi itse, ja pärjäättekö sillä?