.-.-.
Niin, tai siis tuon kokoisiin vanteisiin...18 tuumaset ylileveät renkaat,
Niin, tai siis tuon kokoisiin vanteisiin...18 tuumaset ylileveät renkaat,
Mä ostin n. puolitoista vuotta sitte 2500 maksaneen auton. Siihen on vaihdettu termari (en muista mitä makso) ja puolakotelo? (90) aiemmin, nyt just mies vaihto venttiilikannen tiivisteen (muutama euro?) ja öljypohjan tiiviste pitää vaihtaa (?) ja uusia osa pakoputkesta (n. 100).Auto ei ole mun, mä kuljen pyörällä töihin. Mies tarvitsee autoa pakosti. Mielestäni tuo onkyllä tosi halpa auto. Jos ostaisimme auton vaikka 2000e:llä, niin siihen uppoaisi rahaa kunnostukseen.
No ei käytetä.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29869346:ilman tieto siitä, mihin kulutatte rahaa on vaikea vastata mitään. mutta yleensä ottaen ruuassa voi säästää. Ja ei kannata ostaa kalliita merkkivaatteita, halvemmatkin käy, ja kirpparilta vaatteita saa muutamalla eurolla. karkki ja limsat on turhuutta. samoin tupakka ja alkoholi. en tiedä käytetäänkö teillä noita, mutta jos käytetään
Määrittele rotisko. Meidän 500 euron rotiskossa on ilmastointi, hyvät renkaat, abs-jarrut, air bagit jne.Ihan pakko kommentoida kun kaikki sättii tota autovalintaa. Siis kyllä mä en lähtis mukuloita kuljettamaan millään 500 rotiskolla. Jotain ku sattuu niin ei minkäänlaista turvaa moisesta peltiläjästä. Halvempaan kyllä vois vaihtaa toki. Joku mainitsikin, että jo kymppitonnilla saa hyviä pari vuotta vanhoja autoja. Se vois olla aika hyvä vaihtoehto.
Kämppä vaihtoon. Sikamainen vuokra!
Ja itse asiassa, ajoin vasta kolarin. Vanha auto (-99) niin pellit kesti mainiosti, mulle ei mitään. Uusi auto olisi ollut ihan lytyssä.Ihan pakko kommentoida kun kaikki sättii tota autovalintaa. Siis kyllä mä en lähtis mukuloita kuljettamaan millään 500 rotiskolla. Jotain ku sattuu niin ei minkäänlaista turvaa moisesta peltiläjästä. Halvempaan kyllä vois vaihtaa toki. Joku mainitsikin, että jo kymppitonnilla saa hyviä pari vuotta vanhoja autoja. Se vois olla aika hyvä vaihtoehto.
Kämppä vaihtoon. Sikamainen vuokra!
En ole kertonut, millaienn auto miehellä edes on, joten kristallipallostako näet sen hinnan?siksi että teillä on rahat tiukilla mutta miehellä pitää silti olla tosi hieno auto
Kalliiseen autoonko ne sitten maksaa vähemmän?Ymmärtääktseni esim nastarenkaat maksaa jo 800e uusina.
Arvasin että joku silmät kiiluen tarttuu tuohon koiraan, kun sen mainitsen kyllä, olet oikeassa, hyvä sinä 10 pistettä ja papukaijamerkki. Vanha rekku rakas perheenjäsen voitais kyllä potkia pellolle, siitä tulis n. 40 säästö/kk. Ollaan kuitenkin koitettu tinkiä ihan kaikesta muusta, ettei tarvis yhtä perheenjäsentä myydä tai viedä piikille, se kuitenkin on otettu huollettavaksi silloin parempina tulovuosina...Kuuluuko koirakin pakollisiin perusjuttuihin elämässä?
Ainakin meillä lapsivakuutus on noin 250 euroa vuodessa, vaikka sen säästäisi niin eipä sillä todellakaan kovin montaa kertaa lasta käyttäisi yksityisellä, kuten edellinen kirjoitti. Riittäisi ehkä kahteen käyntiin.
Itse ainakin todella allergisen + astmaisen lapsen kanssa olen enemmän kuin tyytyväinen, että lapsella on vakuutus. Meillä on ihana oma allergialääkäri, joka hoitaa asioitamme kunnolla. Eikä aina tarvitse selittää uudelle lääkärille terveyskeskuksessa koko lapsen sairaushistoriaa. Lapsen terveys on kuitenkin ainakin minusta niin tärkeä juttu, että siitä en alkaisi ekana säästää.
Mutta miten ap:n miehen pitää puhua niin paljon puhelimessa? Jos ne ovat työjuttuja, niin eikö hän saa työsuhdekännykkää?
Jos rahat ei oikeasti riitä ehkä kuitenkin kannattaisi säästää niissä kuukausi lyhennyksissä ja miettiä miten menot on pienemmät esim. 3 kk päästä. Säästöjä on kertynyt luultavasti jo yli niiden lisääntyneiden korkomenojen.Me olemme päätyneet maksamaan tuon verran, jotta se auto tulee maksetuksi, eikä korot juokse.
Ei niin, mutta kallis on. Ja sitä kun ei näköjään AP (ja moni muu) mitenkään tajua.Ei se halpa auto automaattisesti oo rahasyöppö.
Mitä se olisi auttanut? Paljonko olisit saanut vakuutukssta korvauksia? Oletko katsonut?Lasten vakuutuksista tuli mieleen, että olispa mullaki ollu sairasvakuutus ku sairastuun syöpään 20-vuotiaana. Ny saan odottaa viä vuosia ennen ku sellaanen on mahdollista saada.
Itteäni ahistaa se aika kun noita vanhoja 90-luvun ja 00-luvun alkupuolen autoja ei oikein enää saa mistään. Sillä nämä uudet autot tuntuvat ihan pirun kalliilta. Siis ne kaikki osat, ja sitten se kun jo pelkkä polttimon vaihto on tehty niin hankalaksi että vähänkään tumpelommat ihmiset joutuvat viemään auton korjaamolle. Ja siitä 3 minuutin työstä napsahtaa heti yhden tunnin laskuEi niin, mutta kallis on. Ja sitä kun ei näköjään AP (ja moni muu) mitenkään tajua.
Niin tuhat euroa kuluja mutta montako vuotta olisit sitä ennen maksanut vakuuutusmaksuja, ja olisiko ne enemmän kuin takaisin saamasi rahat?Ihan tosissaanko kysyt tuota? :O Kyllähän mulle on kaks kertaa sairastetun syövän takia tullu laskuja reilusti yli tuhat euroa sairaalapäivistä ja lääkkeistä. Niin eihän tuos toki vakuutuksesta mitää apua olisi ollu...
Eikö sulle ole kukaan kertonut kulukatosta mitään? Sitten on tapahtunut kyllä virhe...Ihan tosissaanko kysyt tuota? :O Kyllähän mulle on kaks kertaa sairastetun syövän takia tullu laskuja reilusti yli tuhat euroa sairaalapäivistä ja lääkkeistä. Niin eihän tuos toki vakuutuksesta mitää apua olisi ollu...