Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
Ei ole vaan ihan ammattipersoona määrää kaikilla sen miten toimii, siivoojallakin. Sillä omalla henk.koht mielipiteellä ei oo tuon taivaallista väliä tai jos on niin sitten voit olla kusessa jos toimit sen mukaan. Tuosta ois esimerkkejä vaikka kuinka..Ihan järjettömistä asioista on tehty oikeusturva ja pitää olla lupa ja selitys sitten miksi päädyit mihinkin ratkaisuun ja ei niitä muutenkaan yksin tehdä. Ja sitten on vielä esimiehet ketkä lukee rapsat ja vanhemmat keille pitää ilmoittaa pienestäkin päätöksestä. Kaikella on seurauksensa eri tavalla työssä kun OIKEASSA elämässä. Et voi siis mitenkään verrata väkivaltaa näissä.
Kyllä. Mutta fyysisesti ammattipersoona on ihan sama kuin siviili-ihminen. Miten siviilille on mahdotonta toimia toisin, kuin ammattipersoonat tekevät päivittäin? En minäkään siviilissä yksin ollessani hymyile, mutta töissä hymyilen. En silti sano, että siviilissä hymyileminen olisi mahdotonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29840386:
Tätä minäkin kysyin kymmeniä sivuja sitten. :D ei vastattu. Ja sitten ihmetellään, miten minä jaksan vieläkin ihmetellä..

Ja kuulemma nuo tilanteet ovat lähes aina sellaisia, että pois ei pääse, mutta puoliso aina on siinä metrin päässä.
Me käydään puolison kanssa tosi harvoin missään baarissa, yleensä jos käydään se on jonkun bändin takia. Sen pari kertaa vuodessa kun käyn muuten baarissa ne on jotain firman bileiden jatkoja tai omien kavereitten kanssa. Ihan rauhassa olen saanut olla sekä puristeluilta että tappeluilta vaikkei puoliso olekaan suojelemassa. Kävi vaan mielessä että voisikohan omalla käyttäytymisellä olla jotain osuutta kun en myöskään auo päätäni kelleen...
 
Pessimisti
Eipä niitä puristeluja varmaan paljon päiväsaikaan liikkeellä oleva mamma joudu kokemaankaan, mutta kyllä viehättävä yöelämässä liikkuva nainen voi ihan hyvin saada hiplauksen joltain humalaiselta pervolta. Kuinka yleistä se on niin ei hajuakaan kun ei omakohtaista kokemusta ole, mutta esim. vaimo on kyllä ainakin huuteluita/vislauksia saanut osakseen.
 
Eipä niitä puristeluja varmaan paljon päiväsaikaan liikkeellä oleva mamma joudu kokemaankaan, mutta kyllä viehättävä yöelämässä liikkuva nainen voi ihan hyvin saada hiplauksen joltain humalaiselta pervolta. Kuinka yleistä se on niin ei hajuakaan kun ei omakohtaista kokemusta ole, mutta esim. vaimo on kyllä ainakin huuteluita/vislauksia saanut osakseen.
Tuossakin varmaan vaikuttaa se, kuittaako viheltelyt ja huutelut huumorilla vai alkaako heti kiljua että mun yksityisyyttäni on loukattu. Eri asia tietysti jos tahmatassu vaan kähmii eikä ymmärrä huumorilla eikä vakavissaan sanottua kieltoa
 
säpäle harmaana
Eipä niitä puristeluja varmaan paljon päiväsaikaan liikkeellä oleva mamma joudu kokemaankaan, mutta kyllä viehättävä yöelämässä liikkuva nainen voi ihan hyvin saada hiplauksen joltain humalaiselta pervolta. Kuinka yleistä se on niin ei hajuakaan kun ei omakohtaista kokemusta ole, mutta esim. vaimo on kyllä ainakin huuteluita/vislauksia saanut osakseen.
No onhan huutelu ja vislaus nyt eri asia, kuin perseen puristaminen tilanteessa, josta ei sitten mitenkään pääse pois. Yllättävän yleistä tuntuu kuitenkin olevan.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29840378:
Sinä voisit nyt vihdoinkin selittää, mikä ero on kostolla ja itsepuolustuksella, kun minun määrittelyehdotukseni oli sinusta ihan vääriä. Ja nyt ei puhuta kamppailulajeista ja amerikkalaisista elokuvista vaan arkielämästä.

Vai osaatko vieläkään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29840429:
Sinä voisit nyt vihdoinkin selittää, mikä ero on kostolla ja itsepuolustuksella, kun minun määrittelyehdotukseni oli sinusta ihan vääriä. Ja nyt ei puhuta kamppailulajeista ja amerikkalaisista elokuvista vaan arkielämästä.

Vai osaatko vieläkään?
sulle on ihan mahdotonta selittää yhtään mitään.:stick:
 
Pessimisti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29840416:
No onhan huutelu ja vislaus nyt eri asia, kuin perseen puristaminen tilanteessa, josta ei sitten mitenkään pääse pois. Yllättävän yleistä tuntuu kuitenkin olevan.
Tietysti.

Toi tilanne, mistä ei mitenkää pääse pois tuntuu olevan kovin erilaisilla tavoilla määriteltävissä. Sinä ymmärrät sen tilanteena, josta on fyysisesti mahdotonta poistua ja jotkut muut kirjoittavat tuntuvat ymmärtävän sen tilanteena, josta ei pääse pois saamatta kolhua egolleen.
 
Username
Elämä on raadollista.
Jos menet lyömään jotakuta, voi olla että oma nenä on hyvinkin kipeä pitkänaikaa.
Miten tämä nyt on aivan käsittämättömän vaikea aihe?

Tämä ei ole asia josta voidaan kiistellä, vaan kiistämätöntä faktaa.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
viisaan vaimo
Elämä on raadollista.
Jos menet lyömään jotakuta, voi olla että oma nenä on hyvinkin kipeä pitkänaikaa.
Miten tämä nyt on aivan käsittämättömän vaikea aihe?

Tämä ei ole asia josta voidaan kiistellä, vaan kiistämätöntä faktaa.
Minusta tämä on ollut ihan selkeää koko ajan, lähes kaikille. Mutta se on vain alkutilanne, nyt on ollut mukana jo ihan kaikki, paitse se Venäjän hyökkäys Suomeen.
 
ggggg
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29839728:
Kysyin, mitä he tekevät ensimmäisenä? Eihän palstan mukaan mitään muuta keinoja rauhoittamiseksi ole, kuin lyödä. Ja kantaminen ei ole lyömistä.
Jos se lyöjä on ihan ok-kunnossa (ei esim. aineissa) ja sattuu vaan olemaan vittumainen tyyppi, niin ihan takuulla tirpaisen takaisin ja ihan ekana. Muissa tilanteissa juoksisin karkuun, kun eipä tällä mun 157cm mittaisella varrellani mitään piripäitä sitomalla rauhoiteta...
 
viisaan vaimo
Tämän päivän teemaksi keskustelussa voisi ottaa sen päättämisen. Kuka nyt sattuisi olekaan tuhannes kommentoija, saisi sanoa sen viimeisen sanan ja muiden olisi siihen tyytyminen. Hyvä idea? :D
 
Mä voin luovuttaa tähän, koska olen jo toinen jalka lentokoneessa ja aion viettää seuraavat 5 päivää mieheni turvallisessa seurassa. Toivottavasti ei joudu kovin paljoa mua suojelemaan tai puolustamaan, reissaaminen on paljon mukavampaa ilman nakkikioskitappeluja ;)
 
ggggg
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29839927:
No tässä:

Lyökö poliisi virkatehtävissä?
Jos ei lyö, miksi ei lyö?
Miten poliisille on mahdollista taltuttaa henkilö ilman väkivaltaa, kun siviilille se on mahdotonta?

Häppäriltä olen nämä asiat kysynyt monta kertaa, mutta hän vain puhuu kiinnnipitämisestä ja kantamisesta ja milloin mistäkin. Et ilmeisesti hänen vastauksiaan lue, kun luulet, että huvikseni tässä samoja asioita kyselen.
Kysytkö ihan tosissasi?? :LOL: njaa, liittyisköhän yhtään mitenkään siihen, että poliisit on käyneet jonkun koulun ja opetelleet joitain taitoja ja kaikki siviilit ei...?
 
Vierasmiess
Enhän mä mitään hauku vaan yritän nostaa keskustelun tasoa, ettei vierasmiehen tartte huudella norsunluutornistaan noita pellejuttuja.
Lueppa vaan pikkuinen omat kirjoituksesi tästä ketjusta. Minusta se jos mikä on pelleä, että alkuun niin tomerasti jalkaa tampataan maahan "kyllä miehen pitää kyetä puolustamaan perhettään" (= kurmuuttaa lääppijää kunnolla) ja vähän päästä se jo laimeneekin siihen että sanominen "älä tee noin" ja poistuminen on ihan OK. Huomasit itsekin kuinka ruusunpunaisia pelleajatuksia latelit ja aloit vähän laantua jottet typerältä vaikuttaisi.
Kerää kokemusta äläkä huutele fantasioitasi kuin pikkuprinsessa.
 
Peyote
Lueppa vaan pikkuinen omat kirjoituksesi tästä ketjusta. Minusta se jos mikä on pelleä, että alkuun niin tomerasti jalkaa tampataan maahan "kyllä miehen pitää kyetä puolustamaan perhettään" (= kurmuuttaa lääppijää kunnolla) ja vähän päästä se jo laimeneekin siihen että sanominen "älä tee noin" ja poistuminen on ihan OK. Huomasit itsekin kuinka ruusunpunaisia pelleajatuksia latelit ja aloit vähän laantua jottet typerältä vaikuttaisi.
Kerää kokemusta äläkä huutele fantasioitasi kuin pikkuprinsessa.
Mene sinä ruipelo pikkuprinssi sen mörssäriakkasi kainaloon vinkumaan.
 

Yhteistyössä