Mihin ihmiset tarvitsevat muka oikeasti kiinteistövälittäjää?

• Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Välittäjän kanssa ollaan aina hoidettu homma. Ei tarvitse kuin tulla paikalle sovittuun aikaan ja laittaa nimi paperiin. Erittäin pieni raha mielenrauhasta että kaikki on hoidettu valmiksi.

Mäkin voisin sanoa että en ymmärrä kun jotkut maksaa siivoojalle, tai ostaa pikaruokaa/valmisruokia, tai otattaa ripsienpidennykset tai tai tai tai.

Jokainen maksaa siitä mistä haluaa.

• Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
No vaivaudut sä vastaamaan mutta et osaa vastata vaan kunnolla. Tuollaisten ihmisten arvo on nolla. Kritisoivat muita ilman että itsellä on mitään annettavaa.

Ap, en mäkään tajua miksi maksaa kyseisestä palvelusta niin tärkeitä summia. On joo tietty helpompaa, mut aika monta päivää, viikkoa, monet jopa kuukautta, saavat käydä töissä maksaakseen palkkion.
Ethän sinäkään vastannut kunnolla, niin mikä sinä olet arvostelemaan, varsinkaan noin röyhkeästi niin löyhin perustein.

Sinun ymmäryksessähän se vaje on jos et tajua miksi joku käyttää välittäjää, eikä sen jonka pitäisi sinulle se rautalangasta vääntää miksi kaikki eivät voi /jaksa / pysty itse myymään.

"Piipaa"
Turhaa pyörittelyä kun et kumminkaan uskalla sanoa juuta etkä jaata. Haukut ap:tä mielipiteestään ilman että uskallat sanoa omaasi. Voi reppanaa kun pitää noin pelossa ja ahtaalla elää.
"Pelossa ja ahtaalla elää" - no johan nyt vitsin murjaisit :D
Tekee mieleni kysyä, mikä sinun todellinen harmituksen aiheesi on?

Just kuule olen tehnyt erinomaiset asuntokaupat ennätysajassa, palkkio ei päätä huimaava, ja saatoin itse keskittyä muihin asioihin.

Jos joku haluaa myydä itse, se on ihan fine, ei ole mun asiani arvostella. Sen tiedän, että eräs henkilö on myynyt kämppäänsä jo yli vuoden itse..

Maksan mielelläni palvelusta, jos katson, että siihen on mahdollisuudet. Mitä tästä yhteiskunnasta tulisi, jos kaiken yrittäisi tehdä itse, tavarat, palvelut? Miksi juuri kiinteistövälittäjät on otettu arvostelun kohteeksi?

Mielenkiinnolla vastauksiasi odotellen..

"Piipaa"
Ethän sinäkään vastannut kunnolla, niin mikä sinä olet arvostelemaan, varsinkaan noin röyhkeästi niin löyhin perustein.

Sinun ymmäryksessähän se vaje on jos et tajua miksi joku käyttää välittäjää, eikä sen jonka pitäisi sinulle se rautalangasta vääntää miksi kaikki eivät voi /jaksa / pysty itse myymään.
Näin.

Mä veikkaan, että ko. henkilön perimmäinen kirjoittelun syy on provoilu tai huomionhakuisuuus - toisaalta ne taitavat tiiviisti liittyä yhteen :)

ap.
Jos asut eri paikkakunnalla kuin myytävä kohde, on helpointa käyttää välittäjää. Tuliko tälläinen edes mieleesi? Olet varmaankin kaikki osaava insinööri:)
Tosi varmaan helpointa, mutta kuinka monella meillä on oikeasti niin kiire, ettei itse ehidi näyttämään asuntoa muutaman kerran? Mä en usko että monella on niin paljon rahaa, että on heittää tuosta vaan 5000-10 000e vaikka välittäjälle.

ap.
[QUOTE="Piipaa";29835175]

Mutta kyllähän me tiedämme, mikä aloituksen perimmäinen tarkoitus oli :)[/QUOTE]

Ahaa. Sä voi sitten sen kertoa? Upeaa, kun palstamammat tietää muiden ajatuksetkin. Mun tarkoitus on kyllä ihmetellä vaan, miksi ihmiset syytää paljon rahaa välittäjälle työstä, joka on helppo tehdä itsekin.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835238:
Mä käyttäisin ilman muuta välittäjää, koska en itse tiedä mitä kaikkea pitää ottaa huomioon asuntoa myydessä. Välttyisin sitten jälkipyykiltä, koska multa jäisi kuitenkin jotain huomaamatta, vaikka kuinka koittaisin ottaa asioista selvää. Mä en myöskään ostaisi keneltäkään suoraan, koska en tiedä mitä kaikkea mun pitää tietää ja mitä papereita pitää olla jne. Mä jätän tuollaiset miettimiset ammattilaisille ja maksan heille siitä, että he tekevät sen työn, mitä mä en osaa enkä hallitse.
Esim tosiaan PK-seudun välityspalkkioiden eteen pitää monien tehdä työstä jopa vuosi tai puolitoista, että sen summan saa tienattua nettona käteen. Ihmeellistä, että monet siis mielummin tekevät vuosikaupalla työtä kuin säästäsivät saman summan ottamalla selvää asioista, johon kuluu max 2 päivää normaalijärkisellä ihmisellä.

ap.
Yritin itse, mutta ihmiset eivät ilmeisesti osaa/uskalla ostaa yksityiseltä. Ilmoitus oli käytännössä sama ja samoilla kuvilla kuin sitten välittäjällä, mutta ei ollut kuin tyhjän kyselijöitä. Yritin itse kuukauden, sitten meni (samalla pyynnillä, samoilla kuvilla) välittäjän kautta kaupaksi viikossa. Siksi.
Aika harva asunto menee kaupaksi kuukaudessa. Keskimääräinen myyntiaika on paljon pidempi 3kk-1vuosi yleensä.

"vierasvieras"
Meillä oli asuntokauppojen aikaan perheessä 3-vuotias, pieni vauva ja paljon työmatkoilla oleva mies. Tarvitseeko perustella enemmän välittäjän käyttöä vai kelpaako selitys ap:lle?

"vierasvieras"
Esim tosiaan PK-seudun välityspalkkioiden eteen pitää monien tehdä työstä jopa vuosi tai puolitoista, että sen summan saa tienattua nettona käteen. Ihmeellistä, että monet siis mielummin tekevät vuosikaupalla työtä kuin säästäsivät saman summan ottamalla selvää asioista, johon kuluu max 2 päivää normaalijärkisellä ihmisellä.
Tää on muuten ihan puppua. Meillä kerrostalokolmio 70 neliötä Helsingissä, välityspalkkio 6000 €. Miehen kahden kuukauden nettotulot noin suunnilleen. Toisaalta välittäjä sai asunnosta paremman hinnan kuin itse todennäköisesti olisimme saaneet, joten vaikea verrata.

Ajattele, mitä kiinteistövälittäjille tapahtuiskaan, jos kaikki vaan hoitais homman itse? Ja vielä sen perusteella, mitä netti heille kertoisi? Tää on vähän verrattavissa kampaajaan. Mä en värjää enkä leikkaa tukkaani itse, koska en sitä osaa. Sitä varten on alan ammattilaiset. Ja olen siitä valmis maksamaan.

ap.
[QUOTE="vierasvieras";29839231]Meillä oli asuntokauppojen aikaan perheessä 3-vuotias, pieni vauva ja paljon työmatkoilla oleva mies. Tarvitseeko perustella enemmän välittäjän käyttöä vai kelpaako selitys ap:lle?[/QUOTE]

Yrität siis sanoa, että oli kiireinen elämäntilanne. Kuinka monta kuukautta teidän pitää tehdä sitten duunia, että saatte nettona tuon välittäjän palkkion, kun halusit säästää aikaasi?

Ei se asunto aina mene kaupaksi heti, voi olla että välittäjä tekee myymisen eteen töitä esim 4 kuukautta eikä saa pesoakaan palkkiota kun kauppaa ei syntynyt. Samoin voi käydä jos itse myyt, mutta silloin sinun on itse hoidettava mainonta, tietojen hankkiminen, kyselyihin vastaaminen ja julkiset/yksityiset näytöt -> kuluu sinun aikaasi ja rahaasi.

ap.
[QUOTE="vierasvieras";29839253]Tää on muuten ihan puppua. Meillä kerrostalokolmio 70 neliötä Helsingissä, välityspalkkio 6000 €. Miehen kahden kuukauden nettotulot noin suunnilleen. Toisaalta välittäjä sai asunnosta paremman hinnan kuin itse todennäköisesti olisimme saaneet, joten vaikea verrata.[/QUOTE]

Mistä välittäjältä saa noin edullisen hinnan?

Mistä tiedät, että välittäjä sai muka paremman hinnan kuin itse myymällä? Ethän tätä voi tietää. Monet välittäjät aliarvioivat hinnan, jotta on helpompi myydä (-> ei vaikuta heidän palkkioon pahemmin, onko hinta +/- 50 000e).

Eli jos säästettä vaikka miehen palkasta aina puolet, niin teillä menee 4kk säästää tuo välittäjän palkkio. Itse olisin mieluummin myynyt itse ja vaikka pitänyt lomaa 2kk rahan edestä.

"Mie"
No ei olla vielä koskaan myyty asuntoa. Mutta ostettiin ensiasuntomme välittäjältä, koska se tuntui turvalliselta. Eihän me oltais tiedetty mitään mistään, joku yksityinen ois voinu kusettaja meitä ihan kunnolla.

Blue
Sä siis mieluusti maksan esim 6kk palkkasi välittäjälle sen takia, että se on helppoa?
Eikö olisi helppoa vaikka myydä itse se asunto ja pitää sit 6kk lomaa?
Mitä vit..? Ei mulla niin huono palkka ole että kuuden kuukauden palkka menisi välittäjän maksuun. :D

Voi onneton sua. Kaikki on neuvoteltavissa, myös välittäjän maksut ja sen mitä sillä rahalla saa. Tyhmä on se joka olettaa ja tekee vaikeamman kautta, ei se joka kysyy, keskustelee, tekee sopimuksen ja sen jälkeen antaa muiden hoitaa homman.

ap.
Miksi ihmiset ostavat leipää, vaatteita tai siivouspalveluita? Nekin voi tehdä itse.
Jos vaikka teen leipää 1h ajan, niin se on hukkaan heitettyä rahaa, koska tienaan 120kpl leivän edestä jo samassa ajassa tekemällä oikeaa työtäni.

Useimpien ihmisen ei ole kannattaa siis tehdä leipää tai vaatteita, vaan ne saa halvemmalla ostaen.

Sen sijaan esim viimeksi käytin asunnon myyntiini noin 20h ja siinä säästetyt rahat (noin 18 000e välitätjän palkkioon) tuli taas hyvin tienatuksia, koska en tienaa 20h:ssa 18 000e.

Yhteistyössä