Mihin ihmiset tarvitsevat muka oikeasti kiinteistövälittäjää?

• Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
en ymmärrä
Te, jotka olette käyttäneet välittäjää: miksi ihmeessä ette myyneet asuntoa itse?
Olisko se välittäjä välityspalkkion arvoinen työsuoritus? Miksi ette myyneet itse?

Nopi välityspalkkiot ovat aivan järkyttäviä, eikä sillä rahalla saa mitään mitä itse ei osaisi tehdä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Vierasss
[QUOTE="Piipaa";29835135]Miksi vaivautuisin? En voi oikeasti ymmärtää tuollaisia ihmisiä, jotka vaivaavat päätään muiden ihmisten tekemisillä.[/QUOTE]

No vaivaudut sä vastaamaan mutta et osaa vastata vaan kunnolla. Tuollaisten ihmisten arvo on nolla. Kritisoivat muita ilman että itsellä on mitään annettavaa.

Ap, en mäkään tajua miksi maksaa kyseisestä palvelusta niin tärkeitä summia. On joo tietty helpompaa, mut aika monta päivää, viikkoa, monet jopa kuukautta, saavat käydä töissä maksaakseen palkkion.

"Piipaa"
No vaivaudut sä vastaamaan mutta et osaa vastata vaan kunnolla. Tuollaisten ihmisten arvo on nolla. Kritisoivat muita ilman että itsellä on mitään annettavaa.
No sun on turha lähteä tuollaiselle "arvokeskustelulinjalle", heittosi voi sanoa olevan täysin tyhjää täynnä - sinua en sen sijaan arvostele tai hauku nollaksi, kun en sinua tunne.

Ja eiköhän sen kritisoinnin aloittanut ihan ap itse aika suorasukaisin sanoin.
Jos hänellä olisi hieman kykyä ajatella asioita laajemmin, hän kenties ymmärtäisi ihmisten ratkaisuja, jotka poikkevat omistaan. Siinä hänelle siis pähkinä purtavaksi. Ei kaikkeen tarvitse aina tarjota valmista vastausta.

Mutta kyllähän me tiedämme, mikä aloituksen perimmäinen tarkoitus oli :)

vastaaja
Eka tapaus: Välimatkaa noin 200 km, ei ajokorttia itsellä. Olin viikolla töissä ja viikonloppuisin koulussa, joten myös aikapulaa oli linja-autossa matkustamiseen, vaikka olisikin selvinnyt yhdellä vaihdolla eli noin 4 tunnin köröttelyllä odotteluineen.

Toka tapaus: isompi joukko perillisiä, ei haluttu antaa kenenkään "oman" vastuulle myyntiä, vältettiin riitoja. Kukaan ei asunut ko. paikkakunnalla, tosin melko lähellä olisi ollut muutama.

Kolmas: ei oma pää olisi kestänyt esitellä paikkaa vieraille ihmisille, joten välittäjä sai hoitaa.

Vierasss
[QUOTE="Piipaa";29835175]No sun on turha lähteä tuollaiselle "arvokeskustelulinjalle", heittosi voi sanoa olevan täysin tyhjää täynnä - sinua en sen sijaan arvostele tai hauku nollaksi, kun en sinua tunne.

Ja eiköhän sen kritisoinnin aloittanut ihan ap itse aika suorasukaisin sanoin.
Jos hänellä olisi hieman kykyä ajatella asioita laajemmin, hän kenties ymmärtäisi ihmisten ratkaisuja, jotka poikkevat omistaan. Siinä hänelle siis pähkinä purtavaksi. Ei kaikkeen tarvitse aina tarjota valmista vastausta.

Mutta kyllähän me tiedämme, mikä aloituksen perimmäinen tarkoitus oli :)[/QUOTE]

Turhaa pyörittelyä kun et kumminkaan uskalla sanoa juuta etkä jaata. Haukut ap:tä mielipiteestään ilman että uskallat sanoa omaasi. Voi reppanaa kun pitää noin pelossa ja ahtaalla elää.

Mä käyttäisin ilman muuta välittäjää, koska en itse tiedä mitä kaikkea pitää ottaa huomioon asuntoa myydessä. Välttyisin sitten jälkipyykiltä, koska multa jäisi kuitenkin jotain huomaamatta, vaikka kuinka koittaisin ottaa asioista selvää. Mä en myöskään ostaisi keneltäkään suoraan, koska en tiedä mitä kaikkea mun pitää tietää ja mitä papereita pitää olla jne. Mä jätän tuollaiset miettimiset ammattilaisille ja maksan heille siitä, että he tekevät sen työn, mitä mä en osaa enkä hallitse.

Virass
Tolla rahalla olen välittäjäni saanut, se on neuvottelukysymys ;) ja se pari tonnia on pikkuraha asuntokaupoissa.
Jos pikkukämppiä myy niin saa sen neuvoteltua.

Ja kaksi tonnia jotta saa palkastaan säästettyä, niin jokusenkin tunnin saa töitä tehdä. Kaksi tonnia on tasan sama kasa rahaa riippumatta mistä puhutaan. Sen voi käyttää välittäjänpalkkioon tai johonkin muuhun.

Ei onnistunut
Yritin itse, mutta ihmiset eivät ilmeisesti osaa/uskalla ostaa yksityiseltä. Ilmoitus oli käytännössä sama ja samoilla kuvilla kuin sitten välittäjällä, mutta ei ollut kuin tyhjän kyselijöitä. Yritin itse kuukauden, sitten meni (samalla pyynnillä, samoilla kuvilla) välittäjän kautta kaupaksi viikossa. Siksi.

ljj
Oon käyttöny välittäjää oman myymiseen ja ostanut välittäjän kautta että ilman.
itse ostan mieluummin suoraan omistajalta, koska silloin saa kaikki vastaukset suoraan ilman vääristelyitä.
Olen törmännyt suoraan päin naamaa valehteleviin välittäjiin ja sellaisiin joiden vastaus on kaikkeen "en tiedä". Jotkut antavat höpö höpö vastauksia ja koittavat vähätellä asioita. Silloin kyllä lähden paikalta heti ja se talo jää ostamatta.
kerran harmitti todella paljon, kun oli unelmieni talo kyseessä ja välittäjä oli valehdellut törkeästi asioista. Teki mieli ottaa omistajaan yhteyttä ja kysyä tietääkö kyseisen välittäjän kauppa tavoista. :/
Ens kerralla kun olen itse myymässä, aion kokeilla hommaa itse. Säästyisi 10 000e kuitenkin. :)
Pitää vaa hommata tarvittavat paperit ja olla rehellinen. Silloin pitäisi molempien osapuolten olla tyytyväisiä.

"Jaa"
Olen myynyt välittäjän kautta ja ostanut kahdesti yksityiseltä. Kun ostin , käytettiin kaupanvahvistajaa. Sen palkkio on vain murto-osa välityspalkkiosta.
Ei täällä tuppukylässä saa rivarikolmion välityspalkkiota alle 3 tonnin, joten yritän ensin myydä itse.

"Jaa"
Lisään vielä että ainakin täällä välittäjät ovat tosi aggressiivisia ja yrittävät väkisin maalailla karmeita mörskiä unelmataloiksi ! En oikein tykkää paikkakuntani naisvälittäjistä..

Vielä asia ei ole ollut ajankohtainen kun en ole myynyt yhtään asuntoa. Jos olisi tarve myydä niin mielelläni kyllä myisin itse, mutta olen monesti kuullut tuota, että ostajat eivät haluaisi ostaa suoraan myyjältä vaan mieluummin välittäjän kautta. Esimerkiksi siskolleni kävi näin. Siksi voikin olla, että mekin joudumme ottamaan välittäjän kun asuntomme on muutenkin sellaista "tusinakamaa", että tarjontaa on varmasti enemmän kuin kysyntää.

"kuikka"
myin välittäjän kautta: helppoa kuin heinänteko, kaikki lakipykälät myymisest/ostamisesta oli selvillä ja selvitety molemmin puolin. vain nimet paperiin. helpoin mahdollinen tapa

ostin ilman välittäjää: nyt riidellään korvauksista joista omistaja EI SANALLAKAAN puhunut ja nyt väittää toista.

Voi myös kysyä
Eikös saman kysymyksen voisi esittää. miksi käyt kampaajalla? Eikös sulla ole muuta käyttöä sille rahalle. Äkkiäkös itse tasoitat hiukset. Katsos toiset haluaa tehdä kaiken itse ja toiset ostaa palveluita.

Yhteistyössä