Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
Ämmät hei..

Jos jollekkin täytyy sivutolkulla vääntää perusasioita rautalangasta, niin onko keskustelua silloin mitään järkeä jatkaa?

Sama kuin opettaisit vähäjärkiselle aivokirurgiaa.
Minä en ole ainakaan nähnyt mitään rautalankaa, paitsi nuo omani, jotka olivat kuulemma vääriä. Anna nyt vielä yksi rautalankaväännös, jossa kerrotaan, miksi väkivalta on joskus ok, vaikka tilanne ei sitä välttämättä vaadi.
 
:LOL: Ei jeesus oikeasti...

Ihmiset ei tajua mitä on itsensä puolustaminen :D

Tajuatteko yksinkertaiset mammukat, että lyöminen on itsensä puolustamista kun et sitä ensimmäisenä ole tekemässä? Myös potkaiseminen on sitä.


Ei sille ole mitään kriteeriä että "jos et pääse tilanteesta pois". Niin että pitäisi olla jossain nurkassa ahdistettuna ja potkittuna ennenkuin saa mamma tehdä sen Karate kid viuhka iskun sillä taskussa olevalla geisha viuhkalla?

Katsokaa enemmän Amerikkalaisia elokuvia.

En tajua miksi pitää rääpiä päätään kun ei mitään tajua asiasta.


On myös kaksi eri asiaa olla kokematon puolustuslajeissa ja sellaisten harrastaja, ensimmäinen saa anteeksi paljon enemmän sen suhteen mitä tekee tappelussa.
 
pökköä pesään
[QUOTE="utelias";29839161]No päätön ja Data... Jos joku puristaisi naistasi rinnoista tai takapuolesta niin miten toimitte?[/QUOTE]

Me tiedämme jo, että Data sekoaa täysin eikä seurauksista kukaan voi vastata. Näin astrolabe on moneen otteeseen tuonut ilmi.
 
Meillä on palstalla pumpulibeibejä.=)

[video=youtube_share;EwBF4jtkTvM]http://youtu.be/EwBF4jtkTvM[/video]
 
säpäle harmaana
:LOL: Ei jeesus oikeasti...

Ihmiset ei tajua mitä on itsensä puolustaminen :D

Tajuatteko yksinkertaiset mammukat, että lyöminen on itsensä puolustamista kun et sitä ensimmäisenä ole tekemässä? Myös potkaiseminen on sitä.


Ei sille ole mitään kriteeriä että "jos et pääse tilanteesta pois". Niin että pitäisi olla jossain nurkassa ahdistettuna ja potkittuna ennenkuin saa mamma tehdä sen Karate kid viuhka iskun sillä taskussa olevalla geisha viuhkalla?

Katsokaa enemmän Amerikkalaisia elokuvia.

En tajua miksi pitää rääpiä päätään kun ei mitään tajua asiasta.


On myös kaksi eri asiaa olla kokematon puolustuslajeissa ja sellaisten harrastaja, ensimmäinen saa anteeksi paljon enemmän sen suhteen mitä tekee tappelussa.
Ai tämä olikin joku kamppailulajitutoriaali. Okei. Minä luulin, että tässä puhuttiin ihan käytöstavoista, eikä urheilulajeista.
 
  • Tykkää
Reactions: Hermione Granger
Alkuperäinen kirjoittaja pökköä pesään;29839192:
Me tiedämme jo, että Data sekoaa täysin eikä seurauksista kukaan voi vastata. Näin astrolabe on moneen otteeseen tuonut ilmi.
Enhän. Hoitaisin tilanteen puhumalla ja käyttäisin väkivaltaa vain fyysisen koskemattomuuden säilyttämiseen. En ole niin väkivaltainen kuin astrolabe luulee. Saattaisin kyllä ottaa kiinni ja taluttaa toisen pois mutta en löisi ellei toinen vastustelisi.

Järkevintä ja moraalisinta olisi lähteä pois jos pystyy, mutta en väitä että pystyisin noudattamaan tätä aina.
 
vieras,
Jos akka on sellainen pihtari ettei anna miesten silloin tällöin vähän kouria, saa moista akankuvatusta mies vähän nyrkillä kouluttaa. Tämä tullut selväksi palstan miesten taholta.
 
456
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29839089:
Joo, tottakai jään paikalle odottamaan. :headwall: Eihän niitä muita vaihtoehtoja ollut, kuin jäädä paikalle odottamaan uutta lyöntiä tai sitten lyödä itse.
Onko sinua koskaan kiusattu? Tai edes lyöty?
Kuulostaa kovasti siltä että luulet kiusaajien olevan jotenkin liikuntakyvyttömiä...
Mitä se auttaa kävellä/juosta tilanteesta pois kun kuitenkin ne kiusaajat vain riemastuvat siitä enemmän ja lähtevät perään?

On oikeastaan varmaan aika harvinaista että joku noin vain riitatilanteessa lyönnin jälkeen päästää toisen menemään.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29839295:
Voitko taas näyttää missä niin sanoin.

Ja mikä itsepuolustuksen raja? Siis laissa vai? Tuohon en osaa vastata, koska en tiedä mitä laki sanoo. Minä puhun nyt hyvästä käytöksestä ja esim siitä, miten haluan lapsille asiasta opettaa. Se ei liity lakiin.
Kyllä sun järki ja elämänkokemus varmaan kertoo tai ainakin pitäisi kertoa ettei tosiasiassa väkivaltapaukset lopu yhteen lyöntiin. Eikä varsinkaan siihen että puhumalla siinä vaiheessa selvitetään välit - varmaan ymmärrät ettei kovin moni mies anna itseään tai kaveriin satutettavan edes yhtä kertaa ilman että antaa takaisin. Minusta on äärimmäisen tärkeää että itsepuolustusta opetettaisiin enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29839295:
Voitko taas näyttää missä niin sanoin.

Ja mikä itsepuolustuksen raja? Siis laissa vai? Tuohon en osaa vastata, koska en tiedä mitä laki sanoo. Minä puhun nyt hyvästä käytöksestä ja esim siitä, miten haluan lapsille asiasta opettaa. Se ei liity lakiin.
Hyvästä käytöksestä?

Ööö, onko sulla ekana mielessä käytöstavat kun olet saamassa/saanut turpiis?:D
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Lunatic
Sinähän puhut itse ihan eri "tosi"tilanteesta, vaikka ainakin minä ajattelen että jos joku syyttä suotta yhtäkkiä käy viattoman kimppuun niin ei hän sitä jätä yhteen iskuun ja lähde, toivotavasti olen väärässä. En ole ollut ikinä näkemässä tappelua paitsi tuolla Lontoon yössä sen kerran. Se oli aivan kamalan näköistä kun kolmen teinipojan porukka kävi yhden miehen kimppuun, eikä bussi voinut kun soittaa poliisit ja lähteä jatkamaan matkaa. Tosi pysäyttäviä tuollaiset tilanteet.:(

Ajattelen että jos joku hakkaa toista niin että se uhri jää alakynteen (ehkä makaa maassa) niin pakko siihen väliin on mennä ja koittaa saada se hullu pois sen kimpusta, koska esim päähän kohdistuneet iskut voi olla todella tappavia, tai vakavasti vaurioittavia.
Mikset juossut väliin hakkaamaan niitä teinejä? Oon lukenut ketjua vähän matkaa, ja olet jankuttanut että niin tekisit ja pitäisi tehdä.
 
Mikset juossut väliin hakkaamaan niitä teinejä? Oon lukenut ketjua vähän matkaa, ja olet jankuttanut että niin tekisit ja pitäisi tehdä.
Oisko ne kolme jätkää hieman (siis tosi paljon) etulyönti asemassa vielä kun se mies oli aivan maassa ja en edes halua ajatella missä kunnossa. Mut jos oisin ollut ulkona niin oisin repinyt pois niitä, tuskin oisivat tyttöä lyöneet.
 
Viimeksi muokattu:
Lunatic
Oisko ne kolme jätkää hieman etulyönti asemassa vielä kun se mies oli aivan maassa ja en edes halua ajatella missä kunnossa. Mut jos oisin ollut ulkona niin oisin repinyt pois niitä, tuskin oisivat tyttöä lyöneet.
Niin, olisiko parempi että pidät suusi soukemmalla, jos sinulla ei ole väkivallasta mitään kokemuspohjaa.

Huvittaa kun uhoat täällä meneväsi aina väliin kun näet tappelun, joo, ihan vapaásti, mene väliin kun kaksi kaappia mättää toistansa turpaan, jos olet niin huolissasi.
:cool:
 
säpäle harmaana
Onko sinua koskaan kiusattu? Tai edes lyöty?
Kuulostaa kovasti siltä että luulet kiusaajien olevan jotenkin liikuntakyvyttömiä...
Mitä se auttaa kävellä/juosta tilanteesta pois kun kuitenkin ne kiusaajat vain riemastuvat siitä enemmän ja lähtevät perään?

On oikeastaan varmaan aika harvinaista että joku noin vain riitatilanteessa lyönnin jälkeen päästää toisen menemään.


Minua on kyllä kiusattu, mutta ei fyysisesti. Ja todellakin paras keino päästä kiusaajista oli ignoorata heidät. Kauheimpia tilanteita olivat ne, kun yritin pistää turhaa kampoihin, mutta tulinkin vain pahemmin nöyryytetyksi.
 
Lunatic
Oisko ne kolme jätkää hieman (siis tosi paljon) etulyönti asemassa vielä kun se mies oli aivan maassa ja en edes halua ajatella missä kunnossa. Mut jos oisin ollut ulkona niin oisin repinyt pois niitä, tuskin oisivat tyttöä lyöneet.
:LOL:
Eivät tietenkään olis lyöneet, kyllä lontoolaisilla papanpotkijoilla on varmasti etiketti hallussa.
 
säpäle harmaana
Hyvästä käytöksestä?

Ööö, onko sulla ekana mielessä käytöstavat kun olet saamassa/saanut turpiis?:D
Olenko sanonut niinkään? Olen tuolla jossain puolessa välissä ketjua sanonut, etten itsekään tietäisi, mitä siinä tilanteessa tekisin, ja että on ymmärrettävää, että panikoituu ja ehkä jopa ylireagoi, mutta en silti sanoisi, että se on oikein ja että esimerkiksi lapsilleni haluaisin niin neuvoa.
 
"mies1"
Säpäleellä on sikäli pointtia, että lasta ei pidä opettaa väkivaltaan, eikä ongelmia ratkottavaksi niin. Mutta valitettavasti maailma ei ole väkivallaton paikka. Naisilla muuten joskus tuppaa menemään utopiaksi vähän liikaa (ei väkivaltaa, jne.).
 
Niin, olisiko parempi että pidät suusi soukemmalla, jos sinulla ei ole väkivallasta mitään kokemuspohjaa.

Huvittaa kun uhoat täällä meneväsi aina väliin kun näet tappelun, joo, ihan vapaásti, mene väliin kun kaksi kaappia mättää toistansa turpaan, jos olet niin huolissasi.
:cool:
Todennäköisesti menisin edes jotin tekemään. Vaikka se ei auttaiskaan sitä uhria, mutta ainakin satuttais sitä tekijää toiv. mahd pahasti.
 
"Hohhoijaa"
Tää utopia siitä, että tilanteet olisivat aina jotenkin yksiselitteisiä ja selkeitä, on hassu. Että joku tulee jostain, lyö, ja jää sitten odottamaan mitä vastapuoli tekee. Ja että vastapuolella on loputtomasti aikaa harkita lyökö takaisin, käyttääkö puhejudoa vai lähteekö pois paikalta.

Säpäle, jos sun kokemuksesi konfliktitilanteista on verbaalisesta kiusaamisesta, et voi syvällä rintaäänella antaa ohjeita siitä, miten tulee toimia kun mukaan kuvaan astuu väkivalta. Ne tilanteet voi olla aika erilaisia kuin kotisohvalta mielikuvituksen voimalla pohtimalla luulisi.
 

Yhteistyössä