Ap, mä tavallaan ymmärrän sua.Tajuan, että jos on joutunut elämään niin, että jotakuta on aina suosittu ja kohdeltu eri lailla, se saa pienetkin asiat tuntumaan jatkossa ihan kamalan inhottavilta. Olisko teillä käynyt näin?
Mutta itse asiaan, mä en ymmärrä mitä väliä noilla rahoilla on? Jos se mumma kohtelee lapsia arjessa ihan yhtä hyvin, ei musta rahaan kannata tarttua. Ja jos kohtelee arjessa huonommin toisia lapsenlapsia,ei se raha asiaa muuta miksikään, ei edes tasan jaettuna.
Sinuna ottaisin tuon tarjotun rahan, ja jakaisin omille lapsilleni tasan ja en mainostaisi serkkujen saamaa rahaa. Jos se tulis esiin et serkut sai enemmän, perustelisin sen lapsille sillä et serkkujen isä on kuollut ja siksi mumma haluaa heitä auttaa vähän enemmän. Ihan sama mikä sen mumman tarkoitusperä oikeasti on, eihän sitä lapsille tarvii kertoa ja lasten mieltä pahoittaa.
Nimim. kokemusta on, ja lapsille yritän asiat esittää silti aina neutraalisti vaikka aikuiset suosii toisia ja on ikäviä, olennaista ettei tuota eroa erikseen enää korosteta vanhempien taholta, kurjaa se on muutenkin.