Mitäs ootte mieltä tälläisestä tilanteesta?

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Miten ihmeessä nämä lapset on oikein sitten kasvatettu? Mun vaari antaa joka joulu jokaiselle lapsenlapselle saman määrän rahaa. Yhdessä perheessä lapsia on viisi, meitä on vain kaksi. Tämä perhe saa siis paljon enemmän rahaa kuin meidän perhe, pitäisikö tästä nyt suuttua? Lopputulos on kuitenkin se, että jokainen lapsenlapsi saa saman verran rahaa ja sama lopputuloshan teidänkin tilanteessa on. Mitä nyt osa niistä rahoista kulkee vanhempien kautta, mitä sitten? Järkyttäväää käytöstä teiltä.
Niin Osa saa mummalta ja osa ei... Ja jos nyt oikeen ruvetaan laskemaan niin mun lapset sais vaan 500/pää.

Ihan sama saanko mä rahaa vai en. Vaan haluaisin että niitä lapsenlapsia jotka asian ymmärtää kohdeltais tasapuolisesti.

"vieras."
Näin asia ei ole. Meillä on hyvät välit, mikäli mumma ei nyt omalla toiminnallaan onnistu niitä noitten lasten väliltä pilaamaan.

A:n lasten mahdollisista perinnöistä mulla ei ole mitään tietoa mutta miten se tähän oikeestaan liittyykään?
Miten ne välit on hyvät, jos ne saa poikki tonnilla? Ja vielä niin, ettei siihen ole itse voinut vaikuttaa.

HippuTAR
[QUOTE="vieras.";29837670]Miten ne välit on hyvät, jos ne saa poikki tonnilla? Ja vielä niin, ettei siihen ole itse voinut vaikuttaa.[/QUOTE]

No ei tää nyt toivottavasti väleihin vaikuta, ainakaan noitten serkusten.
Mutta kyllä ne lapsenlapset jotka ei rahaa saa, loukkaantuu. Sille mummalle.

vierasa
Niin Osa saa mummalta ja osa ei... Ja jos nyt oikeen ruvetaan laskemaan niin mun lapset sais vaan 500/pää.

Ihan sama saanko mä rahaa vai en. Vaan haluaisin että niitä lapsenlapsia jotka asian ymmärtää kohdeltais tasapuolisesti.
Oletteko te oikeasti kaikki jotenkin normaalia tyhmempiä? Mummilla on kolme lasta, joista yksi on kuollut. Mummi antaa kaikille kolmelle rahaa, mutta koska yksi on kuollut rahat meneekin hänen lapsilleen. Jokainen normaali ihminen ymmärtää tämän ja pitää tätä ihan normaalina ja oikeudenmukaisena käytöksenä eikä ala urputtaa, että yhyy ois pitäny antaa sille kuolleelle ne rahat eikä sen lapsille, ei oo reilua!

raha

Tätä laskutoimitusta en nyt onnistu laskemaan alussa annetuilla luvuilla...? 4000/4, 2000/1 ja 2000/2. Vai ymmärsinkö jonkin kohdan ihan väärin :D

"vieras."

Jos nyt oikein aletaan laskea, niin A:n lapset edustavat häntä. Heistä jokainen saa siis vain tonnin, kun sinä ja toinen sisarus saatte 2000e/nupi. Teillekin pitäisi siis antaa vain tonni/pää. Sit se menis tasan.

HippuTAR
No muista sentään mainostaa lapsille, että kyllä se mumma olisi minulle antanut sen 2000, mutta ENPÄ ottanut, kun ei teillekin antanut. Kyllä lapset varmaan sen ymmärtää.
No en puhu kuule mitään. Mutta miksi ottaisi vastaan rahaa joka aiheuttaa vaan katkeruutta? Josta ei voi olla kiitollinen?

Ja nythän se mumma voi korvata sitä lasten isättömyyttä kaksin verroin, jos se raha kerran siihen auttaa.

Ja edelleen: mä en oo mitään vailla vaan haluaisin että lapsenlapsia kohdeltais tasapuolisesti. (niitä jotka asian ymmärtää)

Miten mä pistän vahingon kiertämään? Noi lapset jotka asian ymmärtää näkee vaan sen että serkut sai ja he ei. Miten mä sen niiltä piilotan?
Miten sä et oikeesti tajua? Serkut sai koska niiden vanhempi on kuollu, SIKSI!!! Sano sun lapsille et jos sä ny heität veivis niin sit neki saa. Ei voi olla noin yksinkertaista porukkaa, ei vaan voi. Nyt ei muuta ku sinne rautakauppaa ostaa rautalankaa.
Pistää ihan vihaks teidän tyhmyys.

HippuTAR
[QUOTE="vieras.";29837719]Jos nyt oikein aletaan laskea, niin A:n lapset edustavat häntä. Heistä jokainen saa siis vain tonnin, kun sinä ja toinen sisarus saatte 2000e/nupi. Teillekin pitäisi siis antaa vain tonni/pää. Sit se menis tasan.[/QUOTE]

No ei menis. Jos lasketaan niinku perintö niin A:n B:n ja C:n osuus olis 2000€/nuppi. A:n osuus jaettais sen lapsille eli 500/nuppi.

"Wöw"
Mitä ihmeellistä tässä on? Tietysti kuolleen sisaruksen lapset perivät hänelle kuuluvan osan. Surullista että joku voi olla kateellinen sellaselle kenen äiti/isä on kuollut..

vierasa
No en puhu kuule mitään. Mutta miksi ottaisi vastaan rahaa joka aiheuttaa vaan katkeruutta? Josta ei voi olla kiitollinen?
Mutta tämä ongelmahan on vain omassa asenteessa. Ja tiedän, että tämä on sinulle tuntematon käsite, mutta omaa asennetta voi muuttaa. Minulla ei tulisi mielenkään olla katkera ja kiittämätön lahjaksi saadusta rahasta. Miksi ihmeessä olisin? Miksi ihmeessä keskittyisin negativiisin puoliin, jotka ehkä ovat jopa ihan itse keksimiäni, kun voisin vain olla kiitollinen siitä, että sain rahaa?

HippuTAR
Miten sä et oikeesti tajua? Serkut sai koska niiden vanhempi on kuollu, SIKSI!!! Sano sun lapsille et jos sä ny heität veivis niin sit neki saa. Ei voi olla noin yksinkertaista porukkaa, ei vaan voi. Nyt ei muuta ku sinne rautakauppaa ostaa rautalankaa.
Pistää ihan vihaks teidän tyhmyys.
Niin edelleen jos jaettais niinku perintö niin ne A:n lapset sais 500/nuppi. Mutta nyt ne saa sit lisäksi toisen 500/nuppi. Joten millä tavalla se nyt on reilua?

Joo, ei tarvi vastata ja jakakoon tosiaan niinku tykkää. Mutta mikä siinä on niin kauheaa että B ja C ei suostu rahaa ottamaan?

"vieras."
No ei menis. Jos lasketaan niinku perintö niin A:n B:n ja C:n osuus olis 2000€/nuppi. A:n osuus jaettais sen lapsille eli 500/nuppi.
A on kuollut. Lapset edustavat nyt A:ta. Te saitte toisen sisaruksen kanssa tonnin enemmän kuin A:n edustajat. Joten nyt otatte kaikki sen tonnin ja jos mumma haluaa sen kaksi tonnia vielä jakaa, niin sen jaatte sitten kuuteen osaan.

Yhteistyössä