Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
"Entinen Ksantippa S."
Olisihan se kauhean hyvä jos ihmiset lähtisi pakoon ja soittaisi vain poliisit paikalle kun joku pistää tappeluksi. Mutta alkoholi, tunteet ja primitiiviset reaktiot vaikuttaa toimintaan monesti tai ainakin niissä ravintolatappeluissa varmaan :/
Juuri näin. Alkoholi, tunteet, testosteroni, primitiivireaktiot. Minä en ymmärrä, mitä hienoa on olla sellaisen miehen vaimo, joka lyö impulssikontrollin pettäessä.
 
tapahtuuhan tätäkin
No pointti on, että ei se mene niin kun saduissa. Muuten kai meillä ei olisi mitään väkivaltarikoksia ja yöllä ois turvallista lähteä vaikka lenkille.
Aika pitkälti saa kyllä menemään kuin sadussa, kuten niin näppärästi ilmaiset, kun ei hankkiudu tilanteisiin, joissa alkoholi ja ne tunteet ja testosteronit ottavat vallan ilmeisesti miehessä kuin miehessä, tai tämä on onneton nyyserö. Eikä sotketa tähän nyt niitä ihmisille työssään tapahtuvista asioista, koska niistä ei tässä ketjussa ollut kyse, vaikka sinusta onkin niin mieluisaa viedä ketju kuin ketju lempiaiheeseesi, sinä työssä.
 
Mutta ei se johtopäätös ole tästä, että aina kun mahdollista niin käydään itse lyömään, eihän? Käytetään ne muut keinot ekana, alkaen siitä, ettei olla siellä nakkikioskijonossa neljän jälkeen aamuyöstä.
Tuskimpa kukaan järkevä ihan huvikseen lyö?

Keinot määritellään tilanteen tapahtuessa.


Pippuri/paprikasumutteet ovat ihan käytännöllisiä. Sellaisen taidan minäkin hommata tonne lenkkipolulle, vaikka onkin jo valoisampaa.:)
Ei tarvitse liata tumppujaan.:xmas:
 
Mä olen kyllä tapellut useammankin kerran ihan naisten kesken ja kyllä niitä näkee aina välillä muutenkin. On sellaisiakin jotka ihan hakee niitä kun humaltuvat ja ei se ollenkaan harvinaista ole että joku sanoo että tekisi mieli vetää tuota ämmää kunnolla turpaan tai joku yrittää saada sua nahistelemaan.
Joo, samoja kokemuksia. Mun entinen bestis, maailman sosiaalisin rauhaa rakastavin ja herkin tyyppi kerran riidassa niin alkoi tönimään mua ja sitten mentiin baarin ulkopuolelle ja mä sit tönin takaisin ja jotkut miehet tuli erottaa meidät :D Tää siis espanjassa, onneksi ei tarvinnut noin häpeällistä tilanne kotikaupungissa tapahtua. Jotkut ei ehkä osaa sanallisesti riidellä, vaikka ei toikaan kaveri ikinä ois mitään lyönyt mutta kuitenkin vähän tyrkki, alkoholia vielä veressä niin avot. Ei noi vakavia ole kunhan ei sentään lyö!:/
 
viisaan vaimo
Tuskimpa kukaan järkevä ihan huvikseen lyö?

Keinot määritellään tilanteen tapahtuessa.


Pippuri/paprikasumutteet ne on ihan käytännöllisiä. Sellaisen taidan minäkin hommata tonne lenkkipolulle, vaikka onkin jo valoisampaa.:)
Ei tarvitse liata tumppujaan.:xmas:
Minulla on sellainen askelmittari, jossa on tosi paha äänimerkki, siitä tippuu kyllä linnutkin puusta, sokka irti ja ääntä ulos!
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29834738]Juuri näin. Alkoholi, tunteet, testosteroni, primitiivireaktiot. Minä en ymmärrä, mitä hienoa on olla sellaisen miehen vaimo, joka lyö impulssikontrollin pettäessä.[/QUOTE]

Siis ei lyö ilman syytä puolustautua!!! Jos nyt herran jestas hullu tulee päälle tai alkaa uhittelemaan omia lapsia vaikka niin pitää sen miehen nyt osata näyttää kaapin paikka, että tänne ei parane tulla. Sillä ennaltaehkäistyy ehkä jotain kamalaa - en mä vois olla miehen kanssa kuka ei suojelis omaa perhettään tai mun kavereita tai ketä vain viattomia, jos puhe ei enää auta!
 
Pippuri/paprikasumutteet ovat ihan käytännöllisiä. Sellaisen taidan minäkin hommata tonne lenkkipolulle, vaikka onkin jo valoisampaa.:)
Ei tarvitse liata tumppujaan.:xmas:
Ja se kans antaa ainakin olevinaan turvaa kun puhuu puhelimessa, että voit aina sanoa jos joku epäilyttävä tyyppi yöllä kävelee vastaan ja se kaveri tietää missä kohdin olet. :D Ai miten niin varautunut pahimpaan :ashamed:
 
tapahtuuhan tätäkin
Siis ei lyö ilman syytä puolustautua!!! Jos nyt herran jestas hullu tulee päälle tai alkaa uhittelemaan omia lapsia vaikka niin pitää sen miehen nyt osata näyttää kaapin paikka, että tänne ei parane tulla. Sillä ennaltaehkäistyy ehkä jotain kamalaa - en mä vois olla miehen kanssa kuka ei suojelis omaa perhettään tai mun kavereita tai ketä vain viattomia, jos puhe ei enää auta!
Ei kai tässä sellaisista ole ollut koko aikana puhettakaan. Ei niitä lapsia usein onneksi ole siellä aamuyön taksijonossa mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tapahtuuhan tätäkin;29834770:
Ei kai tässä sellaisista ole ollut koko aikana puhettakaan. Ei niitä lapsia usein onneksi ole siellä aamuyön taksijonossa mukana.
No tuskin ne kaikki tapahtuu siellä aamuyön taksijonossa jossa by the way on aika turvallista kun ihmisiä ja takseja ja ehkä poliisejakin ympärillä kivasti.
 
"Entinen Ksantippa S."
Siis ei lyö ilman syytä puolustautua!!! Jos nyt herran jestas hullu tulee päälle tai alkaa uhittelemaan omia lapsia vaikka niin pitää sen miehen nyt osata näyttää kaapin paikka, että tänne ei parane tulla. Sillä ennaltaehkäistyy ehkä jotain kamalaa - en mä vois olla miehen kanssa kuka ei suojelis omaa perhettään tai mun kavereita tai ketä vain viattomia, jos puhe ei enää auta!
Tässä tilanteet vaihtelevat nyt niin, etten meinaa perässä pysyä.

Jos edelleen puhutaan baariympäristöstä ja humalasta, rakastavin teko lapsia kohtaan lienee soittaa lastensuojelun päivystykseen ja antaa heidät jonkun ihan muun puolustettavaksi. Ja jos joku aseistautunut hörhö tulee kadulla uhkaamaan, toivon hartaasti mieheni toimivan niin, että lapsillani on isä vielä tilanteen jälkeenkin.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29834788]Tässä tilanteet vaihtelevat nyt niin, etten meinaa perässä pysyä.

Jos edelleen puhutaan baariympäristöstä ja humalasta, rakastavin teko lapsia kohtaan lienee soittaa lastensuojelun päivystykseen ja antaa heidät jonkun ihan muun puolustettavaksi. Ja jos joku aseistautunut hörhö tulee kadulla uhkaamaan, toivon hartaasti mieheni toimivan niin, että lapsillani on isä vielä tilanteen jälkeenkin.[/QUOTE]

Ne päivystävät sossut ei uskois korviaan että perheen vanhemmat ei suojele lapsiaan akuutilta hädältä vaan alkaa kaivaa puhelinta taskusta. Tätä mä just tarkoitan; joskus itsepuolustus on todellakin aiheellista ja siitä ei saa tehdä pahaa asiaa, koska se ei sitä ole.
 
No tuskin ne kaikki tapahtuu siellä aamuyön taksijonossa jossa by the way on aika turvallista kun ihmisiä ja takseja ja ehkä poliisejakin ympärillä kivasti.
Missä sä asut? Oletko koskaan ollut taksijonossa? Siinä kohtaa, kun väki on toista tuntia odottanut taksia paikalle, on pinna hitusen kireä yhdellä sun toisella. Ei tarvita kuin puolikas väärä sana ja pienikin tönäisy, niin se on siinä. Eikä siinä kohtaa ole mitään merkitystä, paljonko ihmisiä on ympärillä. Taksikuskit harvemmin puuttuvat tilanteeseen muuten kuin soittamalla paikalle poliisit, joita ei todellakaan ole taksijonoissa turvaamassa jonottajien selustaa. Tilanteet leimahtaa yleensä ihan sekunnissa, seuraavien viiden sekunnin aikana on annettu jo iskuja puolin ja toisin.

Mut siis, vastasin vaan tuon taksijonon suhteen, kun tuo sun vastaus oli jokseenkin vailla todellisuuspohjaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29834808:
Missä sä asut? Oletko koskaan ollut taksijonossa? Siinä kohtaa, kun väki on toista tuntia odottanut taksia paikalle, on pinna hitusen kireä yhdellä sun toisella. Ei tarvita kuin puolikas väärä sana ja pienikin tönäisy, niin se on siinä. Eikä siinä kohtaa ole mitään merkitystä, paljonko ihmisiä on ympärillä. Taksikuskit harvemmin puuttuvat tilanteeseen muuten kuin soittamalla paikalle poliisit, joita ei todellakaan ole taksijonoissa turvaamassa jonottajien selustaa. Tilanteet leimahtaa yleensä ihan sekunnissa, seuraavien viiden sekunnin aikana on annettu jo iskuja puolin ja toisin.

Mut siis, vastasin vaan tuon taksijonon suhteen, kun tuo sun vastaus oli jokseenkin vailla todellisuuspohjaa.
Haha, kuule JONOSSA on useimmiten ihmisiä ja ihmiset puolustavat uhria, sitä ketä on alettu hakata. Ja taksijono on yleensä kaupungin keskustassa, jossa on mukavasti poliisipartioita myös valmiudessa joten he aika nopeasti paikalle saapuisi. Jo se tieto, että poliisit on tulossa tai saadaan pian paikalle, on peloite. Taksit eivät saa ingnoorata väkivaltaa niin kun muussakaan työssä niin ei voi toimia.

Mä pidän ihan pahimpina paikkoja joissa on vain vähän ihmisiä, koska silloin siinä todella otetaan mittaa voimista kun kukaan ei pääse apuun :/
 
Viimeksi muokattu:
lakkaa jo
Haha, kuule JONOSSA on useimmiten ihmisiä ja ihmiset puolustavat uhria, sitä ketä on alettu hakata. Ja taksijono on yleensä kaupungin keskustassa, jossa on mukavasti poliisipartioita myös valmiudessa joten he aika nopeasti paikalle saapuisi. Jo se tieto, että poliisit on tulossa tai saadaan pian paikalle, on peloite. Taksit eivät saa ingnoorata väkivaltaa niin kun muussakaan työssä niin ei voi toimia.
Ihan tosi, älä jaksa, et sinä kuitenkaan ihan kaikkien alojen asiantuntija ole, vaikka tiedämmekin kyllä jo aika paljon sinusta ja taksikuskeista.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Haha, kuule JONOSSA on useimmiten ihmisiä ja ihmiset puolustavat uhria, sitä ketä on alettu hakata. Ja taksijono on yleensä kaupungin keskustassa, jossa on mukavasti poliisipartioita myös valmiudessa joten he aika nopeasti paikalle saapuisi. Jo se tieto, että poliisit on tulossa tai saadaan pian paikalle, on peloite. Taksit eivät saa ingnoorata väkivaltaa niin kun muussakaan työssä niin ei voi toimia.
Eli sä asut jossain kolmensadan asukkaan kunnassa, jossa kylän ainoa taksitolppa, pubi ja poliisiauto on sadan metrin säteellä toisistaan. Ei ihmiset nykyään puutu kahden aikuisen ihmisen tappeluun, jos on vähänkin vaarana saada itse turpaansa. Tai jos menee väliin ja kyynärpää osuu aloittajan nenään, saat itse syytteen pahoinpitelystä. Taksikuskin ammatti on muutenkin vaarallista, saa olla aika rohkea että hyppää autosta ja vaarantaa oman työkykynsä puuttumalla asiaan. Tänä päivänä on aikamoinen riski puuttua yhtään mihinkään, kun voit joutua itse siitä pahaan pulaan.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29834808:
Missä sä asut? Oletko koskaan ollut taksijonossa? Siinä kohtaa, kun väki on toista tuntia odottanut taksia paikalle, on pinna hitusen kireä yhdellä sun toisella. Ei tarvita kuin puolikas väärä sana ja pienikin tönäisy, niin se on siinä. Eikä siinä kohtaa ole mitään merkitystä, paljonko ihmisiä on ympärillä. Taksikuskit harvemmin puuttuvat tilanteeseen muuten kuin soittamalla paikalle poliisit, joita ei todellakaan ole taksijonoissa turvaamassa jonottajien selustaa. Tilanteet leimahtaa yleensä ihan sekunnissa, seuraavien viiden sekunnin aikana on annettu jo iskuja puolin ja toisin.

Mut siis, vastasin vaan tuon taksijonon suhteen, kun tuo sun vastaus oli jokseenkin vailla todellisuuspohjaa.
Täällä Helsingin taksijonoissa ainakin nahistaan, vaikka sinivuokkosia pörrää jatkuvasti.
Kyllä niillä riitapukareilla usein kerkiää joku paikka aueta, ennen kuin skoudet tulee.

Ei kukaan jonottajista mene väliin jos ei kumpikaan varsinaisesti ole alakynnessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29834837:
Eli sä asut jossain kolmensadan asukkaan kunnassa, jossa kylän ainoa taksitolppa, pubi ja poliisiauto on sadan metrin säteellä toisistaan. Ei ihmiset nykyään puutu kahden aikuisen ihmisen tappeluun, jos on vähänkin vaarana saada itse turpaansa. Tai jos menee väliin ja kyynärpää osuu aloittajan nenään, saat itse syytteen pahoinpitelystä. Taksikuskin ammatti on muutenkin vaarallista, saa olla aika rohkea että hyppää autosta ja vaarantaa oman työkykynsä puuttumalla asiaan. Tänä päivänä on aikamoinen riski puuttua yhtään mihinkään, kun voit joutua itse siitä pahaan pulaan.
Totta, siinäkin voi tapahtua ja sattua. Tuosta olen täysin eri mieltä, etteikö muut puuttuisi! Yksi hullu saadaan porukalla kiinni ja maahan helposti ja taksijonossa kun on paljon ihmisiä yleensä. Taksit vielä miehiä, joten äkkiäkös heistä tulisi lisää raavaita miehiä pitelemään kiinni.

Onhan se riski, mutta kuvittele nyt itsekin että jos sun kaveria tai tuntematonta, viatonta ihmistä alettais hakata niin jos pystyt olemaan tekemättä mitään, niin aika empatiakyvytön saat olla jos seisot tumput suorassa.
 
:LOL::LOL:

Tätä ketjua seuratessa meni kyllä kotimatka niin rattoisasti ettei vähään aikaan ole näin hauskaa ollut. Kuinka tylsää olisikaan, jos ap-kysymykseen "oliko naisella tässä tapauksessa oikeus huutaa hakkaajaksi" olisi vastattu "oli" tai "ei". Yksi känninen katunahistelu on muuttunut jo lasten väliseksi tappeluksi, lapsiin kohdistuvaksi väkivallaksi, työpaikan väkivallan uhkaksi ja testo-narkin hyökkäyksen kautta turvalliseen taksijonossa tönimiseen.
 
:LOL::LOL:

Tätä ketjua seuratessa meni kyllä kotimatka niin rattoisasti ettei vähään aikaan ole näin hauskaa ollut. Kuinka tylsää olisikaan, jos ap-kysymykseen "oliko naisella tässä tapauksessa oikeus huutaa hakkaajaksi" olisi vastattu "oli" tai "ei". Yksi känninen katunahistelu on muuttunut jo lasten väliseksi tappeluksi, lapsiin kohdistuvaksi väkivallaksi, työpaikan väkivallan uhkaksi ja testo-narkin hyökkäyksen kautta turvalliseen taksijonossa tönimiseen.
Palsta :heart:
 
Taksit vielä miehiä, joten äkkiäkös heistä tulisi lisää raavaita miehiä pitelemään kiinni.

Onhan se riski, mutta kuvittele nyt itsekin että jos sun kaveria tai tuntematonta, viatonta ihmistä alettais hakata niin jos pystyt olemaan tekemättä mitään, niin aika empatiakyvytön saat olla jos seisot tumput suorassa.
Kyllä niitä naisia on taksikuskeina aika paljon.

Kaverin puolesta voisin koittaa hosua sitä vastapuolta, jos se ei ole mikään kaappi. Mutta tuntemattoman ihmisen puolesta en mun olemattomilla voimillani lähtisi tappelemaan. Itse asiassa poliisi on itsekin sitä mieltä, ettei aina kannata lähteä itse tilanteeseen mukaan. Kansalaisvelvollisuus on täytetty siinä kohtaa, kun on soittanut apua paikalle.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
:LOL::LOL:

Tätä ketjua seuratessa meni kyllä kotimatka niin rattoisasti ettei vähään aikaan ole näin hauskaa ollut. Kuinka tylsää olisikaan, jos ap-kysymykseen "oliko naisella tässä tapauksessa oikeus huutaa hakkaajaksi" olisi vastattu "oli" tai "ei". Yksi känninen katunahistelu on muuttunut jo lasten väliseksi tappeluksi, lapsiin kohdistuvaksi väkivallaksi, työpaikan väkivallan uhkaksi ja testo-narkin hyökkäyksen kautta turvalliseen taksijonossa tönimiseen.
Nii-in, mutta mistäköhän keskusteltaisi nyt jos mies1 olisi tullut ketjuun!:rolleyes:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29834861:
Kyllä niitä naisia on taksikuskeina aika paljon.

Kaverin puolesta voisin koittaa hosua sitä vastapuolta, jos se ei ole mikään kaappi. Mutta tuntemattoman ihmisen puolesta en mun olemattomilla voimillani lähtisi tappelemaan. Itse asiassa poliisi on itsekin sitä mieltä, ettei aina kannata lähteä itse tilanteeseen mukaan. Kansalaisvelvollisuus on täytetty siinä kohtaa, kun on soittanut apua paikalle.
:O Sairasta, mun kaveriin jos joku kävis käsiks niin olisin kyllä heti niin potkimassa ja repimässä hiuksista ja se todellakin on lähimmäisen velvollisuus, hyi helvetti en koskaan olis kaverin kaa joka ajattelis vaan omaa napaa. Tai edes työkaverin joka ei pistäis omaa turvallisuuttaan lasten eteen ja tästä nyt näin pms-oireissani herkistyn kohta,. Kyllä ihmiset onneksi on aina oikeuden puolella :'/
 

Yhteistyössä