Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
viisaan vaimo
Kenen tarvii joutua itse siihen tilanteeseen että tietää niitä tapahtuvan ihan joka puolella Suomea? JAtkuvasti joutuu lukemaan lehdistä ja kuulemaan ihmisiltä kun on jotain sattunut. Kyllä se on ihan tosi tärkeää, että ihminen ei lamaannu siinä vaan osaa toimia. Aivan hirveää jos itsepuolustuksesta tehdään jokin mörkö:/ Hyvät isät ja puolisot makaisi tuolla hautuumaalla monissakin tapauksissa ellei osaisi pistää kampoihin.
Ei ihminen ole lamaantunut, jos älyää lähteä pois. Eikä tässä ketjussa kai ollut alunperinkään puhe itsepuolustuksesta vaan siitä, että lyödäänkö heti takaisin tilaisuuden tullen. Ja muutama oli sitä mieltä, että mies on nössö, jos ei lyö, paitsi jo kyseessä on naisen lyömisestä.
 
Ei ihminen ole lamaantunut, jos älyää lähteä pois. Eikä tässä ketjussa kai ollut alunperinkään puhe itsepuolustuksesta vaan siitä, että lyödäänkö heti takaisin tilaisuuden tullen. Ja muutama oli sitä mieltä, että mies on nössö, jos ei lyö, paitsi jo kyseessä on naisen lyömisestä.
No kyllä tässä jopa itsepuolustuksesta on koitettu tehdä jokin rikos. Ja sitten säpäle meni ihan ääripäähän, että lasten välisiin lyömisiin ei edes pitäisi mennä aikuisten väliin tai se on kantelua. :F Jos rauhanomaisesti selvittää pitää, niin miten lapsi voi muuten pärjätä kun kertomalla aikuisille? Naurettavia juttuja jollain palstalaisilla.
 
viisaan vaimo
No kyllä tässä jopa itsepuolustuksesta on koitettu tehdä jokin rikos. Ja sitten säpäle meni ihan ääripäähän, että lasten välisiin lyömisiin ei edes pitäisi mennä aikuisten väliin tai se on kantelua. :F Jos rauhanomaisesti selvittää pitää, niin miten lapsi voi muuten pärjätä kun kertomalla aikuisille? Naurettavia juttuja jollain palstalaisilla.
Anteeksi, minulla on kauhea flunssa, ei aivot toimi, enkä enää pysy perässä siinä, mitä mieltä olet, minusta olet jo ollut itsesi kanssa eri mieltä pariin otteeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Alfa Lyrae
"Entinen Ksantippa S."
Lyhyesti: arkikokemus ja tilastoviisaus osoittavat, että ne, jotka lyövät, lyövät todennäköisesti heikompiaan, sukupuoleen katsomatta. Miehet ja naiset, miehiä, naisia ja lapsia. Paitsi vanhoissa Euroopan sivistysmaissa, joissa isä käyttää rakkaudella kuria vaimoonsa ja lapsiinsa.
 
Anteeksi, minulla on kauhea flunssa, ei aivot toimi, enkä enää pysy perässä siinä, mitä mieltä olet, minusta olet jo ollut itsesi kanssa eri mieltä pariin otteeseen.
:D Samaa mieltä kun alussakin etten hyväksy sitä että naista tai heikompia ylipäätään lyödään, toisin kun tasaväkisten ihmisten välille sattuneessa tappelussa on aika poikkeus sääntöön jos mies ei antaisi takaisin jos joku häntä turpaan tulee lyömään. Ja se varmasti katsottais itsepuolustuksena.
 
"Entinen Ksantippa S."
:D Samaa mieltä kun alussakin etten hyväksy sitä että naista tai heikompia ylipäätään lyödään, toisin kun tasaväkisten ihmisten välille sattuneessa tappelussa on aika poikkeus sääntöön jos mies ei antaisi takaisin jos joku häntä turpaan tulee lyömään. Ja se varmasti katsottais itsepuolustuksena.
Ehkä se on poikkeus sääntöön. Mutta sellaisiakin miehiä on. Ja jos sellaisen onnistuu löytämään, se on naisen paras henkivakuutus.
 
mun käsitys
Kenen tarvii joutua itse siihen tilanteeseen että tietää niitä tapahtuvan ihan joka puolella Suomea? JAtkuvasti joutuu lukemaan lehdistä ja kuulemaan ihmisiltä kun on jotain sattunut. Kyllä se on ihan tosi tärkeää, että ihminen ei lamaannu siinä vaan osaa toimia. Aivan hirveää jos itsepuolustuksesta tehdään jokin mörkö:/ Hyvät isät ja puolisot makaisi tuolla hautuumaalla monissakin tapauksissa ellei osaisi pistää kampoihin.
Mun käsitykseni mukaan noissa itsepuolustuksissa nimenomaan kehotetaan lähtemään pakoon ja se tilanne on ihan eri mitä niissä harjoitellaan.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29834658]Ehkä se on poikkeus sääntöön. Mutta sellaisiakin miehiä on. Ja jos sellaisen onnistuu löytämään, se on naisen paras henkivakuutus.[/QUOTE]

Mun mielestä se ei ole mies eikä mikään joka ei suojele omaa tyttöystäväänsä/lapsiaan tarpeen tullen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja mun käsitys;29834669:
Mun käsitykseni mukaan noissa itsepuolustuksissa nimenomaan kehotetaan lähtemään pakoon ja se tilanne on ihan eri mitä niissä harjoitellaan.
Höpö höpö se tilanne kun tulee niin sä et välttämättä pääse siitä pois ja se antaa lisäaikaa että osaat ottaa jonkun otteen. Meillä töissä aggressiivisten nuorten kanssa on ihan selvät ohjeet miten saadaan pitää kiinni ja suojella sillä tavoin toisia lapsia, työkavereita kunnes vartija tulee.
 
Jos mun kohdallani riitatilanne etenisi siihen pisteeseen, että käyn käsiksi ja lyön ja vastapuoli tempaisee takaisin niin ansioni mukaan saisin ja luultavasti oppisin pitämään seuraavan kerran kädet kurissa. Oli se vastapuoli sitten mies, nainen, lapsi tai vaikka saksanpaimenkoira
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29834688]Onneksi läheisiään pystyy suojelemaan paremmilla ja tehokkaammilla tavoilla kuin väkivallalla.[/QUOTE]

Yleensä kyllä, mutta ei aina.
 
"Entinen Ksantippa S."
Höpö höpö se tilanne kun tulee niin sä et välttämättä pääse siitä pois ja se antaa lisäaikaa että osaat ottaa jonkun otteen. Meillä töissä aggressiivisten nuorten kanssa on ihan selvät ohjeet miten saadaan pitää kiinni ja suojella sillä tavoin toisia lapsia, työkavereita kunnes vartija tulee.
No myönnetään, että olisihan se perin outoa jos sä lähtisit duunista kesken tilanteen lapsia pakoon. Mä ajattelin niitä tasavertaisia aikuisia.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29834688]Onneksi läheisiään pystyy suojelemaan paremmilla ja tehokkaammilla tavoilla kuin väkivallalla.[/QUOTE]

Valitettavasti kun tässä maailmassa kaikki ei voi hyvin ja sinä et voi toisen pään sisälle mennä lopettamaan ahdistusta ym että tämä ei käyttäisi väkivaltaa. Aivan samoin kun tulipalossa et voi pysäyttää liekkejä vaan voit koittaa pelastaa ihmisiä ja siltikin voi olla liian myöhäistä jonkun kohdalla.
 
tapahtuuhan tätäkin
Valitettavasti kun tässä maailmassa kaikki ei voi hyvin ja sinä et voi toisen pään sisälle mennä lopettamaan ahdistusta ym että tämä ei käyttäisi väkivaltaa. Aivan samoin kun tulipalossa et voi pysäyttää liekkejä vaan voit koittaa pelastaa ihmisiä ja siltikin voi olla liian myöhäistä jonkun kohdalla.
Menetköhän sinä nyt vähän liian pitkälle alkuperäisestä aiheesta, otetaanko koko maailman tuska tähän mukaan nyt?
 
"Entinen Ksantippa S."
Yleensä kyllä, mutta ei aina.
Muönnetään, että joskus harvoin voi tulla tilanne, jossa väkivalta on välttämätöntä heikomman suojelemiseksi. Mutta 95-prosenttisesti näissä tilanteissa ei puolusteta naista vaan miehen kunniaa.

Niissä yhteisöissä, joissa miehen kunnia on erityisen keskeisessä osassa, on myös eniten naisiin kohdistuvaa väkivaltaa.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29834699]No myönnetään, että olisihan se perin outoa jos sä lähtisit duunista kesken tilanteen lapsia pakoon. Mä ajattelin niitä tasavertaisia aikuisia.[/QUOTE]

Olisihan se kauhean hyvä jos ihmiset lähtisi pakoon ja soittaisi vain poliisit paikalle kun joku pistää tappeluksi. Mutta alkoholi, tunteet ja primitiiviset reaktiot vaikuttaa toimintaan monesti tai ainakin niissä ravintolatappeluissa varmaan :/
 
"Entinen Ksantippa S."
Alkuperäinen kirjoittaja mun käsitys;29834669:
Mun käsitykseni mukaan noissa itsepuolustuksissa nimenomaan kehotetaan lähtemään pakoon ja se tilanne on ihan eri mitä niissä harjoitellaan.
Kyllä. Kamppailulajissa kilpailleen miehen vaimona voin vahvistaa, että niitä taitoja ei todellakaan tuoda snägärijonoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja tapahtuuhan tätäkin;29834709:
Menetköhän sinä nyt vähän liian pitkälle alkuperäisestä aiheesta, otetaanko koko maailman tuska tähän mukaan nyt?
No pointti on, että ei se mene niin kun saduissa. Muuten kai meillä ei olisi mitään väkivaltarikoksia ja yöllä ois turvallista lähteä vaikka lenkille.
 
"Entinen Ksantippa S."
Valitettavasti kun tässä maailmassa kaikki ei voi hyvin ja sinä et voi toisen pään sisälle mennä lopettamaan ahdistusta ym että tämä ei käyttäisi väkivaltaa. Aivan samoin kun tulipalossa et voi pysäyttää liekkejä vaan voit koittaa pelastaa ihmisiä ja siltikin voi olla liian myöhäistä jonkun kohdalla.
Lyömälläkö se ahdistus lopetetaan toisen pään sisästä?
 
nahinat
Jaa a... En oo koskaan ajatellut kun harvemmin kai sellaisia edes tulee..? Mä menisin kyllä shokkiin ja oon mennytkin mutta hyvä että monet osaa itsepuolustuksen ja ne liikkeet turvallisesti tehdä.
Mä olen kyllä tapellut useammankin kerran ihan naisten kesken ja kyllä niitä näkee aina välillä muutenkin. On sellaisiakin jotka ihan hakee niitä kun humaltuvat ja ei se ollenkaan harvinaista ole että joku sanoo että tekisi mieli vetää tuota ämmää kunnolla turpaan tai joku yrittää saada sua nahistelemaan.
 

Yhteistyössä