Mitkä on sinun 2010-luvun statussymbolit?

• Viestiketjun aloittaja kyykkyvatkaaja! harmaana
  • Ensimmäinen viesti
kyykkyvatkaaja! harmaana
Perustuen HS:n artikkeliin eri vuosikymmenien statussymboleista: mitkä ovat sinun statussymbolit?

50-luvulla ihmiset elvisteli pesukoneella, 60-luvulla kaukomatkoilla, 70-luvulla väritelkulla, 80-luvulla NMT-puhelimella, 90-luvulla maastureilla, 2000-luvulla shampanjalla ja kotiteattereilla ja milläs nykyään?

Millä siis ihmiset hifistelee nykyään, mistä on muodostunut nykyajan statussymboleita?

En minulla ole statussymboleja. MInulla ei ole suurta varallisuutta, ei korkeaa elintasoa, ei suurta omakotitaloa,tai arvoasuntoa kantakaupungissa..

Ei autoa, ei merkkivaatteita, hienoa älypuhelinta, en hifistele gourmetruoilla ja kuvaile niitä,

istun nyt verkkareissa vuokraolkkarissa ja otan ehkä kohta yhden siiderin.

Mikähän mulla ois..omakotitalo mutta se on ollut 90-luvusta asti. Auto..se on vanha, pieni ja ihan mopo. Moottoripyörä..sekin on käytetty jo 90- ja 2000-luvun symbolina. Käsilaukku? Joo! Se oli kyllä 14,95 Aleksi 13 valikoimista mutta jos laukku symboliksi kelpaa niin tuo on ihan loistava!

vierasdf
Sisustus ja suminen tulee ensimmäisenä mieleen. Ennen nuorilla aikuisilla oli usein kotona vanhemmilta ja sukulaisilta perittyjä huonekaluja (ei välttämättä niitä trendikkäitä retroaarteita joilla on tarina, vaan ihan vaan halpoja lastulevyhyllyjä joissa on jälkiä niihin liimatuista tarroista :D) ym. mutta nykyään tosi pienituloistekin ostelee designia tai panostaa etsimällä kirppislöytöjä, entisöimällä ym. Lapsiperheet, ainakin maalla, laittaa ison omakotitalon heti kun ensimmäinen vauva on tuloillaan.

kyykkyvatkaaja! harmaana
Se, etten tartte sellasia. En pönkitä itteäni millään materialla tai palvelulla tms.
Kyllä useimmilla ihmisilla on joku hifistelyn aihe, tajusi sen tai ei. Tuossa Hesarin artikkelissa mm eräällä yrittäjälle statussymboliksi oli muodostunut vapaa-ajan ottaminen arkena. Downshiftaaminenkin voi siis olla statussymboli. Harvalla siihen on varaa, jos pitää tienata.

Yhteistyössä