Mua naurattaa ihmiset jotka eivät saa vauvojaan nukkumaan koko yön.

• Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Saako muuten kysyä, että onko sillä teidän lapsella koliikkia tms.? Vai onko sellainen "selittämätön huonounisuus"? Tuli vain mieleen, ei ole pakko vastata.
Nyt on löydetty maitoallergia. Heräily väheni selkeästi (jos vertaa 10kk ja 20 krt yöllä herätys), mutta edelleen tuntuisi jokin vaivaavan.
Ollaan pohdittu onko vain ns tottunut kun niin pitkälle heräili, vai vieläkö olisi lisää jotain mitä ei tiedetä. Lääkärin mukaan noilla on usein muitakin kuin vain yksi herkistävä kuten maitoproteiini. Soijaa ei ainakaan kestänyt kun ensin soijamaidolla kokeiltiin. Refluksiaa myös jota se maito pahensi, mutta ainakin Gaviscon-lääke pahentaa.

Lääkäri sanoi 5kk kohdalla, että voi sitä kutsua vaikka koliikiksi, mutta se ei tarkoita oikeastaan mitään. "Itkuinen tuntemattomasta syystä"-diagnoosihan se on... Eli joo, oli "koliikki".

Enää tilanne ei ole hälyttävän väsyttävä luojan kiitos, mutta olisihan se mukavuussyistä kiva jos lapsi heräisi esim vain kerran kuikuilemaan jonka jälkeen itsekseen nukahtaa, tai vaikka ei heräisi ollenkaan, minkä en usko olevan mahdollista tässä tapauksessa..

Pin
Tää on varmaankin provo, mutta on tällaisia ihmisiä ihan oikeastikin jotka kokee jotain paremmuutta kun on saatu helppo/tavallinen vauva. :D
Voin ainakin tuntea itseni fiksuksi, kun en koskaan ajatellut noin vaikka esikoiseni oli SUPERhelppo. Nukkui välillä kaksiviikoisesta asti kokonaisia öitä, nukahti päikkäreille puolivahingossa, pystyi tehdä ihan mitä tahansa ja lepposa vauva tuli siinä "sivussa". Shoppailin hehkeänä mieli virkeänä ja loistin onnea. Silti ymmärsin hyvän tuurin olleen matkassa ja tuntui pahalta niiden puolesta joille sattui hankala tapaus.
En ikinä kuvitellut vauvani olevan helppo vain koska olen jotenkin parempi, tuo nyt vaan on tuommonen ohjailtava ja uhmaikäkään ei ole ollut mikään raju hänellä. Lapset nyt 1v ja 4v.

Pointti
[QUOTE="niin";29826301]Ette vaan osaa hoitaa vauvoja jos ne itkee öisin.[/QUOTE]

Kuule, miten ihmeessä sulle tuli mieleen kirjoittaa noin huono provoaloitus? Mikä sinua pohjimmiltaan kismittää tai tekee sinut epävarmaksi? Myönnä rohkeasti omat heikkoutesi :)

"vieras."
Oho. No ootpa vittumainen ihminen, kun sua naurattaa, että toisen lapsi on kipeä. Esim. kun meidän vauva valvoo yöllä, tiedän, että hänen epilepsialääkitys on pielessä.

Tunteeko ap olevansa nyt jotenkin perempi? Kai ymmärrätte, että tämmöinen nokittelu aiheuttaa myös muille äideille huonoa mainetta, kun sellaisen maineen tässä nyt rakennatte. Jos siis lapsi valvoo yöllä on äiti automaattisesti huono. Se sattuu myös teidän nilkkaanne viimeistään siinä vaiheessa jos oman jälkikasvun jälkikasvu ei nuku öitään. Silloin voikin sanoa, että sinä et kasvattanut lastasi niin hyvin, että osaisi hoitaa oman lapsensa hyvin. Siis oikeasti kannattaa miettiä millaisia seuraamuksia tuollaisista heitoista oikeasti on meille kaikille äideille.

saako
Nyt on löydetty maitoallergia. Heräily väheni selkeästi (jos vertaa 10kk ja 20 krt yöllä herätys), mutta edelleen tuntuisi jokin vaivaavan.
Ollaan pohdittu onko vain ns tottunut kun niin pitkälle heräili, vai vieläkö olisi lisää jotain mitä ei tiedetä. Lääkärin mukaan noilla on usein muitakin kuin vain yksi herkistävä kuten maitoproteiini. Soijaa ei ainakaan kestänyt kun ensin soijamaidolla kokeiltiin. Refluksiaa myös jota se maito pahensi, mutta ainakin Gaviscon-lääke pahentaa.

Lääkäri sanoi 5kk kohdalla, että voi sitä kutsua vaikka koliikiksi, mutta se ei tarkoita oikeastaan mitään. "Itkuinen tuntemattomasta syystä"-diagnoosihan se on... Eli joo, oli "koliikki".

Enää tilanne ei ole hälyttävän väsyttävä luojan kiitos, mutta olisihan se mukavuussyistä kiva jos lapsi heräisi esim vain kerran kuikuilemaan jonka jälkeen itsekseen nukahtaa, tai vaikka ei heräisi ollenkaan, minkä en usko olevan mahdollista tässä tapauksessa..
Ok, voi pientä. Kiva kuitenkin että edes joku syy on löytynyt. Voin vaan kuvitella kuinka raskasta tuollainen voi pidemmän päälle olla, kun ei saa kunnolla nukuttua. Tsemppiä teille tosi paljon! :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
mun mielestä kyllä
Mua ei naurata, mutta pidän näitä äitejä sankareina, koska sellainen on todella rankkaa ja jos siitä täysijärkisenä selviää niin nostan hattua. Mitä pahempaa ja vaikeampaa, sen enemmän kunnioitan näitä äitejä. Hyvää ja hauskaa se ei ole, vaan kauheaa jota en kenellekään toivo. Eli sellaista surullista sankaruutta.

Kerro
[QUOTE="niin";29826323]Oli meilläkin paha refluksivauva mutta hän itki päivät ja nukkui yöt. Paljon ulkoilua vaunuissa yms niin se auttoi, vaikka päivisin itki koko päivän ja puklaili rajusti.[/QUOTE]

Tästä voi siis päätellä että sinä et osannut hoitaa vauvaasi päivisin.
Kerroppa vielä mitä se vauvan hyvä hoitaminen on jolla nukkuu koko yön? Siis konkreettisesti mitä teit erilailla?

"viera"
[QUOTE="niin";29826323]Oli meilläkin paha refluksivauva mutta hän itki päivät ja nukkui yöt. Paljon ulkoilua vaunuissa yms niin se auttoi, vaikka päivisin itki koko päivän ja puklaili rajusti.[/QUOTE]

Naurattaa ihmiset, joiden vauva itkee "refluksia" tai muuta keksittyä paskaa, vaikka vanhemmat eivät vaan osaa hoitaa. Mun vauva ei itkenyt ikinä päivällä, muuta kuin inahti nälkäänsä mutta minä nyt olenkin parempi äiti kuin sinä :)

"Hömelö"
Ihan mielenkiinnosta kysyisin ap:lta, että mitä on tehny vanhemmat väärin jos vauvaa on imetetty lapsentahtisesti, vauva on nukkunu vanhempien sängyn vieressä, itkuihin on aina vastattu, syliä saanu todella paljon, koskaan ei huudatettu, säännöllistä kärryulkoilua paljon, mm. kapalot, kehdot, cuplatonit, vauvahieronnat, lempeät unikoulut, yövalot, pimennysverhot, yksityiset allergialääkärit yms. rampattu ja kokeiltu, ruokavaliot mietitty, elämä säännöllistä ja rauhallista, lapsi toivottu ja molemmat vanhemmat sitoutunu yhdessä kodin ja vauvan hoitoon? Mitä ap itse kokeilis seuraavaks tai missä näkee vikaa? Vauva ei ollu tyytyväinen vaunuissa, ei autossa, ei sitterissä, ei lattialla, ei omassa sängyssä tai vanhempien vieressä, ei oikeestaan edes sylissä. Ei yöllä eikä päivällä. Ei vaikka virikettä yritti tarjota päivisin ja öisin pitää kiinni siitä ettei sillon seurustella ja puuhata kaikkee vaan hissukseen rauhotellaan lasta. Tätä vuositolkulla. Et kuule pysty edes kuvittelemaan että mitkä kaikki temput on kokeiltu pitkäjänteisesti, paitsi huudatus. Ammattilaisetkaan ei keksiny että missä olis vika.

En ole muuten asiantuntija, mutta en kyllä tiiä voiko pitää paikkansa että vauvat ei kärsi koliikista. Miksi vauva itkee jos sillä ei ole joku hullusti? Jos syytä itkuun ei keksitä, mitä muuta lääkärit voi sanoa rauhottaakseen vanhempien huolta jos itkun syytä ei edes löydetä?

"Hömelö"
Ja sitte tiedoks teille tomppeleille jotka ei usko koko refluksiin, niin onko teidän mielestä normaalia että vauva oksentaa jatkuvasti kaiken syömänsä ja kasvu on vähän hitaanlaista eikä lukuisista tutkimuksista huolimatta muuta vikaa löydy, niin todellako mitään ongelmaa ei vaivalla ole? Vai onko se oksentaminen vanhempien syy?

"Huoh"
Mä olen aloittajan mittapuulla ihan superhyvä äiti, enkä ole koskaan huudattanut lastani yöllä. Mutta kyllä silti vähän korpesi nukkua vuosi samalla kyljellä, vauva tississä kiinni.

"Hömelö"
No jos olis pystyny edes nukkumaan kyljellään vauvalla tissi suussa. Ai mutta ei, sehän on äidin vika ettei pysty nukkumaan kun vauva huitoo koko ajan ja huutaa kun tissi putoo suusta..

"uska"
[QUOTE="niin";29826301]Ette vaan osaa hoitaa vauvoja jos ne itkee öisin.[/QUOTE]

Mun vauvat on onneksi nukkuneet aina hyvin ja tosi pienestä jo läpi yön. Mua puolestaan naurattaa kuinka jotkut voivat olla niin tyhmiä ja yksinkertaisia mieleltään että viitsivät provota tällaisesta aiheesta. Selvennän vielä että tarkoitan aloittajaa, koska luulen ettei hän muuten tajua kenestä tässä puhutaan.

Yhteistyössä