Miten ihmiset viitsivät mennä balleriinoissa juhliin?

• Viestiketjun aloittaja Tytskyy
  • Ensimmäinen viesti
Tytskyy
[QUOTE="Mary";29824022]Niin joo, ja mikä se ikäraja on korkkareille, vai vaaditko, että 85 vuotias mummo myös pukeutuu korkkareihin? Entä 55 vuotias täti? Entä teinit?[/QUOTE]

Kyllähän se mummokin voi laittaa matalakorkoiset kengät. Miksi edes kysyä 55-vuotiaasta? Teinitkin laittavat korkkarit.

"Mary"
Niin kauniita balleriinoja tehdään ihan morsiamillekin.
http://www.weddingwebcorner.com/wp-content/uploads/2012/11/flat-bridal-shoes.jpg

Eikä etiketti niitä kiellä.

AP:n ainoa argumentti siis on "no mutku MINUN mielestäni!!!"

"Mary"
Kyllähän se mummokin voi laittaa matalakorkoiset kengät. Miksi edes kysyä 55-vuotiaasta? Teinitkin laittavat korkkarit.
Entä jos joku 13-vuotias ei ole oppinut kävelemään koroilla, missä iässä pitää osata, ja minkä ikäiset saa anteeksi jos ei osaa? Vai eikö ole sit häihin tulemista?

Sä oot kyllä huvittavan pinnallinen ja yksinkertainen tapaus tässä asiassa.

"mies1"
Aloittajalla sikäli pointtia, että liian käytännöllinen naisen ei musta oo hyvä olla pukeutumisessa. Mun näkökulmasta - ja varmaan monen muun miehen - naisessa vaatteiden kauneus on myös tärkeä osa häntä. Ei tarvi olla haute couture (itse käytän mm. Armani Collezionin takkia ihan arkenakin), mutta ei myöskään liian funkkis.

"huoh"
[QUOTE="mies1";29824156]Aloittajalla sikäli pointtia, että liian käytännöllinen naisen ei musta oo hyvä olla pukeutumisessa. Mun näkökulmasta - ja varmaan monen muun miehen - naisessa vaatteiden kauneus on myös tärkeä osa häntä. Ei tarvi olla haute couture (itse käytän mm. Armani Collezionin takkia ihan arkenakin), mutta ei myöskään liian funkkis.[/QUOTE]

Sieltähän se tuli! Mä niin arvasin että tää tytsky on häppis saikultaan...

ehdotus
[QUOTE="mies1";29824156]Aloittajalla sikäli pointtia, että liian käytännöllinen naisen ei musta oo hyvä olla pukeutumisessa. Mun näkökulmasta - ja varmaan monen muun miehen - naisessa vaatteiden kauneus on myös tärkeä osa häntä. Ei tarvi olla haute couture (itse käytän mm. Armani Collezionin takkia ihan arkenakin), mutta ei myöskään liian funkkis.[/QUOTE]

Hei, jos ap:llä tulee bänksit poikkiksen kanssa, tehän voitte mennä naimisiin!

"Mary"
Niin jos vaikka tuleva anoppi meinaisi laittaa balleriinat häihin, niin onhan se hyvä välttää joutumasta niin junttiin sukuun, miettikää ny vähän! Parempi viheltää ennen häitä jo homma poikki ja etsiä mies jonka koko suku varmasti kunnioittaa tätä korkkarisääntöä!

vxxvv
Juu, lapsellisen näköiset aikuisella naisella. Alle kaksikymppisellä vielä ihan ok, ehkä hiukan vanhemmallakin jos tyyli muutenkin tyttömäinen. Varmasti löytyy hyviä korkkareita joilla pystyy kävelemään jokainen. Itse en voi käyttää löysien nivelten takia piikkikorkoja, mutta valinnanvaraa löytyy silti. Karmein villitys on pillit housut ja balleriinat, pienikin jalka näyttää ihan viulukotelon kokoiselta!

"mies1"
Miksei, jos hän on nätti ja mukava :p

Kauniit asiat musta vaan sopii naiselle ja nehän voi olla valtava voimavara, hyvän olon lähde. Kyllä munkin on miehenä jotenkin parempi ja nautittavampi liikkua hyvin pukeutuneena ja vaikka esim. parran editoiminen vie pisimmillään ainakin 10 minuuttia, silti se on hauskaa kun on kiva olla muiden silmissä mukavan näköinen. Tulee positiivinen noidankehä. Funkkisnäkökulmasta kolleget ja tennarit riittäis kadulla mut helppous ei aina pitäis olla se juttu koska on paljon näkökulmia sitä vastaan, joilta on vaikea livistää.

"mies1"
Onko sulla kuinka paljon muita vaatimuksia vieraiden vaatetuksen suhteen? Onko naisilla pakko olla mekot? Saako tai pitääkö olla koruja? Minkälainen meikki on sallittua? Saako miehellä olla rusetti kravaatin sijaan? Entä jos ei ole kumpaakaan?
Eihän "koodien seuraamisessa" ole mitään sinällään tuomittavaa. Miksihän jotkut naiset eivät pidä sellaisesta? Sama kuin esimerkiksi joidenkin naisten näkemys että puku on miehellä tylsä tai että jyrkkyys kasvatuksessa, tai kaikki autoritaarisuus, on väärin. Kyl me musta tarvitaan tiettyä "jäykistelyäkin" ihmisinä, ei se saatanasta ole. Aika klassista eurooppalaista kamaa kuitenkin.

Toi taitaa kytkeytyä enemmän suomalaiseen "saunapuhtaasti aito" -näkemykseen, joka muuten nyt on, mielestäni kuitenkin onneksi, tappioasemassa ainakin alle 30v kaupunkilaisnaisilla.

Tulee myös mieleen 300 v sitten käyty keskustelu Englannissa, jossa porvarien kohteliaisuuskulttuuri nähtiin epämoraalisena. Maaseutukulttuurissamme on ehkä ollut juuri tätä samaa, esimerkkinä vaikkapa Juhani Ahon "Juha".

Yhteistyössä