Oppilaiden eriarvoistamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh

Vieras
Lapseni kävi HopLopissa eilen kumminsa kanssa.
Oli onnellinen tietysti ja hehkutti ettei ota ranneketta pois ainakaan viikkoon :D :D
Hain lapsen eskarista pois ja lapsi oli kovin murheellinen,
eska ope oli käskenyt ottaa rannekkeen pois ja kertonut syyksi ettei muille tule paha mieli kun kaikilla ei ehkä ole mahdollista sinne päästä,
oli tuo ranneke eska reppuun laitettu kyllä talteen.
Soitin sitten muissa asioissa eska opelle kun olimme sopineet puh.ajan
kysyin siinä sitten samalla sivulauseessani että
mikä tämä ranneke pois juttu oikein on
ja hän sitten kertoi ettei heillä saa ketään eriarvoistaa, tällainen voi tuoda toiselle lapselle pahan mielen kun hän ei itse ole päässyt mukaan
olisi eri asia jos koko ryhmällä olisi ollut rannekkeet niin sopisi pitää.

Ja minä kun kuvittelin että ikuinen suvivirsi laulu olisi omiaan mutta ei nyt sitten ei saa edes hoplop rannekettakaan pitää jos ei ole varaa kustantaa koko eskaria.
Koskahan joku fiksu keksii koulupuvut ja hiuksetkin pitää samalla tavalla leikata ettei tule vaan paha mieli.

[QUOTE="Hanna-Kaisa";29824182]Kaikesta vanhemmat jaksaakin vinkua. Etkö voinut vaan sanoa lapsellesi että nyt kävi näin.[/QUOTE]

En, koska minusta tämä on jo naurettavaa holhousta. Ettei toisille tule paha mieli, voi hyvää päivää :D

[QUOTE="aapee";29824198]En, koska minusta tämä on jo naurettavaa holhousta. Ettei toisille tule paha mieli, voi hyvää päivää :D[/QUOTE]

Olet yksi niistä ällöttävistä curling vanhemmista joiden pikku Pirkolle ei saa sanoa mistään mitään, vaan heidän pitää saada mennä ja melskata mielin määrin. Kaltaisiasi vanhempia opettajat inhoaa. Joka v:n asiaan puuttujia. Kun oman kullannupun mieli pahoittuu niin...

Hei samalla tavalla vois kieltää lapselta ruskettuminen ulkomaanreissun yhteydessä, kun muut lapset vois tästäkin nyt pahoittaa mielensä kun eivät ole mukaan päässeet 8)

[QUOTE="Myö";29824265]Hei samalla tavalla vois kieltää lapselta ruskettuminen ulkomaanreissun yhteydessä, kun muut lapset vois tästäkin nyt pahoittaa mielensä kun eivät ole mukaan päässeet 8)[/QUOTE]

Niin tai ylipäätään kannattaisi lopettaa kokonaan puhuminen reissuista ja hoplopeista, ettei muille lapsille tulisi paha mieli kun eivät päässeet mukaan :D

[QUOTE="Hanna-Kaisa";29824256]Olet yksi niistä ällöttävistä curling vanhemmista joiden pikku Pirkolle ei saa sanoa mistään mitään, vaan heidän pitää saada mennä ja melskata mielin määrin. Kaltaisiasi vanhempia opettajat inhoaa. Joka v:n asiaan puuttujia. Kun oman kullannupun mieli pahoittuu niin...[/QUOTE]

Sinä taidat itse olla yksi niistä vanhemmista joilla opetetaan heti että kaverille pitää olla kateellinen jostakin mokomasta paperinpalasta ranteesta :D se tuskin olisi ketään siinä häirinnyt ja varmasti olisi leikin tiimellyksessäkin saattanut jopa tänään tai viikonloppuna irrota mutta ei, kun meidän nicopetteri ei päässyt mukaan niin ette tekään saa ranneketta pitää

[QUOTE="Myö";29824265]Hei samalla tavalla vois kieltää lapselta ruskettuminen ulkomaanreissun yhteydessä, kun muut lapset vois tästäkin nyt pahoittaa mielensä kun eivät ole mukaan päässeet 8)[/QUOTE]

Meidän muksun kaverilla oli aikoinaan jokun ulkomaanreissun all inclusive -ranneke ranteessaan reissun jälkeen jota se esitteli tyytyväisenä. Olisi varmaan pitänyt repiä pelivehkeet kun meillä ei ole ollut vastaavaa ikinä :mad: :D

[QUOTE="aapee";29824278]Sinä taidat itse olla yksi niistä vanhemmista joilla opetetaan heti että kaverille pitää olla kateellinen jostakin mokomasta paperinpalasta ranteesta :D se tuskin olisi ketään siinä häirinnyt ja varmasti olisi leikin tiimellyksessäkin saattanut jopa tänään tai viikonloppuna irrota mutta ei, kun meidän nicopetteri ei päässyt mukaan niin ette tekään saa ranneketta pitää[/QUOTE]

Väärin. Olen yksi niistä vanhemmista jotka opettaa lapsilleen että elämässä mennään tilanteiden mukaan, eikä joka nurkalla pidä vinkua ja valittaa kuinka on epäoikeudenmukaista. Pientä epämukavuuttakin pitää oppia sietämään. Olen myös sellainen vanhempi joka antaa opettajille työrauhan ja aikaa keskittyä oleelliseen, eikä sellaisen jauhamiseen että onko lapsellani lintsin ranneke rannessa vai ei, jos ovat katsoneet hyväksi poistaa sen.

Meidän muksun kaverilla oli aikoinaan jokun ulkomaanreissun all inclusive -ranneke ranteessaan reissun jälkeen jota se esitteli tyytyväisenä. Olisi varmaan pitänyt repiä pelivehkeet kun meillä ei ole ollut vastaavaa ikinä :mad: :D

Puhutteluun sellaiset vanhemmat, hyi kuinka kehtaavatkin :D :D

Jotenkin tuntuu vaan hassulta ettei lapset saa olla lapsia ja vahdataan näinkin naurettavia ranneke asioita, ainut ketä tuokin tasi häiritä oli tuo aikuinen.
Juu ei meidän elämä siihen kaatunut mutta ajattelin vain kysellä onko jollakin vastaavia kokemuksi tai onko jonkun eskassa päiväkodissa koulussa sama linja :D :D

[QUOTE="Hanna-Kaisa";29824300]Väärin. Olen yksi niistä vanhemmista jotka opettaa lapsilleen että elämässä mennään tilanteiden mukaan, eikä joka nurkalla pidä vinkua ja valittaa kuinka on epäoikeudenmukaista. Pientä epämukavuuttakin pitää oppia sietämään. Olen myös sellainen vanhempi joka antaa opettajille työrauhan ja aikaa keskittyä oleelliseen, eikä sellaisen jauhamiseen että onko lapsellani lintsin ranneke rannessa vai ei, jos ovat katsoneet hyväksi poistaa sen.[/QUOTE]

Miten tuo ranneke open työrauhaa häiritsi :O :D

Menee vähän liian pitkälle minusta! Joillakin toisilla on varaa/kiinnostusta HopLoppiin, toisilla ei. Kielletään samalla päiväkotien naamiaiset, eihän kaikilla ole varaa kalliiisiin asuihin. Koulupuku ajatus tuli mullekin mieleen.

No voi jösses :D Todella naurettavaa käytöstä opettajalta. Eriarvoistaminen on nykyajan trendisana kasvatusalalla. On pelkästään positiivista että lapsi pääsee hoploppiin ja niistähän voi sitten jutella että no minkälaista oli jne. Meillä alakoulussa kun kävin ulkomailla niin ope pyysi näyttämään kartalta missä ne kanariansaaret ovat ja mitä siellä tein.

Ikävästi tehty lapsellesi. Meni liian pitkälle. Eriarvoistamista tapahtuu kuitenkin esim siten että joka halvatun loman jälkeen lasten tulee aamupiirissä raportoida mitä ovat lomalla tehneet. Samat lapset ovat aina reissanneet ja samat ovat aina olleet kotona. Isommat osaavat jo pilkata niitä jotka eivät ole olleet kotipihaa kauempana.

Nyt vasta huomasin että on tullut aloitus kaksi kertaa (samalla kellonlyömällä) palstelle, sori modet ei ollut tarkoitus, voi yhdistää jos haluatta :)

Tuosta aamupiiristä, se on muuten hassu että se piiri on juurikin lapsen eskassa,mutta toisen lapsen koulussa ei ole ;)
(koulussa osataan sitten olla hiukan fiksumpia tämän suhteen)
Eli jos oikein pilkkuja viilataan niin eikös se aamupiiri jos mikä ole lasten eriarvoistamista ;)
Ja totta, siellä on aina ne tietyt lapset jotka ei koskaan missään :(
sitten on niitä joilla vahemmat on keksineet mennä vaikka picnikille puistoon :) tai muita kivoja virikkeitä keksiä.

[QUOTE="...";29824485]Ikävästi tehty lapsellesi. Meni liian pitkälle. Eriarvoistamista tapahtuu kuitenkin esim siten että joka halvatun loman jälkeen lasten tulee aamupiirissä raportoida mitä ovat lomalla tehneet. Samat lapset ovat aina reissanneet ja samat ovat aina olleet kotona. Isommat osaavat jo pilkata niitä jotka eivät ole olleet kotipihaa kauempana.[/QUOTE]

Kyllähän lapset sen näkevät kun joku on tullut etelästä, mä ainakin olin ruskea kun papu ja joillakin on uusia vaatteita, koruja jne. Ei se ole eriarvoistamista, että perheet tekevät vapaallaan mitä tahtovat.

Me oltiin pääsiäisenä 2vrk kylpylässä ja kotimatkalla 1vrk mummolassa.
Eskarin aamupiirissä lapsi oli kertonut vain tuosta mummolasta
Että Se siitä eriarvoistamisesta.
Lapset on myös erilaisia sen suhteen mitä haluavat kertoa

Yhteistyössä