Kalaöljystä runsaat menkat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 333332
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

333332

Vieras
Olen ihan perusterve.. Söin yhteen väliin omega3 kapseleita, päivittäin paketin annostuksen mukaan.. Muutaman kuukauden söin ja sen aikana, menkat muuttui tosi runsaiksi. Lopetin ne kalakapselit niin menkatkin tasaantu sitten normaaliksi. Onko tuo ihan normaalia..? Onko turvallista sitten käyttää noita kalakapseleita jos ne tekee tuommosta... Tuntuu ettei ainakaan päivittäin uskaltas syyä..

Kalaöljykapselit aiheuttavat ainakin leikkauksissa sen, että verta tihkuu kudoksen läpi huomattavasti enemmän kuin muuten. Tietoa ei ole vaikutuksista kuukautisiin, mutta ei myöskään kuulosta mahdottomalta.

[QUOTE="Maj";29812178]Mahtaiskos sinulla olla-tietämättäsi- poikkeavuutta veren hyytymisessä? Kun seuraavan kerran käyt lääkärissä, pyydä, että testaavat asian.[/QUOTE]

Ei tietääkseni oo.. Jos nyt vaikka tulis haava niin tyrehtyis ihan normaalisti.. Viisaudenhampaat kun poistettiin (ei ole kauaa, vuosi sitten) niin sillon kans vuoto tyrehtyi aivan normaalisti eikä ollu mitään ongelmia. Ja normaalisti menkatkin on "tavalliset", suht niukatkin välillä.. Mutta päivittäinen kalaöljykapseleiden käyttö sai runsaammaksi menkat, ja no mietin että nuohan ohentaa verta..

Ompas erikoista… Mä syön päivittäin myös omega kolmosia ja ei ole ikinä ollut mitään haittavaikutuksia vaikka kaikkein vahvinta käytänkin. Ja vaikka veri ohentuisikin niin se on mielestäni tosi pieni haittavaikutus sen hyötyihin nähden (vaikuttaa mm. ihoon, sydämmeen, aivoihin, mielialaan).

Juu kyllä ne vaikuttaa. Kalaöljyn syömimen vähentää veren hyytyvyyttä, siksihän sitä juuri suositellaan syötäväksi, niin ei tuu tulppua. Mä en ainakaan pysty pitkään syödä kun en halua hirviömdnkkoja joiden seurauksena mulla tipahtaa hemppa liian alas.

Ompas erikoista… Mä syön päivittäin myös omega kolmosia ja ei ole ikinä ollut mitään haittavaikutuksia vaikka kaikkein vahvinta käytänkin. Ja vaikka veri ohentuisikin niin se on mielestäni tosi pieni haittavaikutus sen hyötyihin nähden (vaikuttaa mm. ihoon, sydämmeen, aivoihin, mielialaan).

Mulla tulee mieleen, että onkohan niitä pillereitäkin eri vahvusia sitten (en oo koskaan kiinnittänyt huomiota) ja onhan toisaalta, jokainen ihminen erilainen, varmaan jonkun kroppa tarvii vähemmän sitä öljyä ja jonku enemmän..? Mietin että eihän ihmiset yleensä kalaakaan syö joka päivä niin onkohan hyvä jos noita kapseleitakaan päivittäin ottaa. Riittäiskö vaikka kerta tai pari viikossa.

Mulla on siis kyllä verenpaineet ihan ihannelukemissa, hemoglobiini hyvä, normaalipainoinen, perusterve.. Ja koskaan ei ole ollu muuten sellasta tilannetta tosiaan että verenvuoto ei ois lakannut jos vaikka haava tullut.. Menkat vaan tuli runsaammaks kun söin paljon noita kalakapseleita. En muista oliko niin että yks vai kaks päivässä.. Ja kyllähän ne tosiaan ohentaa verta mutta eikö muka muilla oo tollasia vaikutuksia ollut. :O

Ei niistä ole muuta haittaa kuin että se hidastaa veren hyytymistä kun syö noita paljon, ihmisestä sitten riippuu, huomaako sitä. Ekanahan sen huomaa menkoista. Tosi hirveesti pitäs syödä, että haavat ei menis ollenkaan enää umpeen yms. Runsaat menkat voi kyllä tehdä vähän aneemiseksi.

Pakko oikaista kun täällä kaikkien alojen erikoisasiantuntija HG taas jakaa varmaa tietoa syvällä rintaäänellä... Huokaus.

Kuten Peyote totesi, niin kalaöljyn omega-3-rasvahapot vaikuttavat veren hyytymiseen estämällä trombosyyttien (verihiutaleiden) toimintaa. Runsas kuukautisvuoto kapseleiden aikana on siis ihan mahdollista, yksilölliset erot vaikuttavat paljon.

Yhteistyössä