G: Montako kertaa viikossa imuroit?

• Viestiketjun aloittaja Alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti
Kodinhengetär Hento
Alkuperäinen kirjoittaja Kodinhengetär Hento;29809174:
Joka päivä lähes koko asunnon, joskus sitten montakin kertaa päivässä. (mm tänään jo kolmesti, vielä yhesti pitää imuroida).
Kolmisen kertaa sitten viikossa se "kunnon imurointi" ja pölyjen pyyhkintä.
Joka päivä tietty käytössä olevat tasot ja tv-tasot ja mitä nyt rätti kourassa eteen tuleekin.

Meillä kyllä pöliseekin paljon. Ja tipakin röpöä on aina kääriessä joka puolella.
Ei lemmikkieläimiä. 8 kk vauva. Ja mies.
Siis tupakon röpöä on aina joka puolella. :) :)

"kieppi"
Kerran viikossa. Pitäisi kahdesti, kertyy jo pölypalloja, kun meillä on kissoja. Mutta millä hiton ajalla töissäkäyvä imuroi joka päivä? Tai siis minä keksin kyllä sille puolituntiselle, joka imuroidessa menee, jotain mukavampaakin käyttöä. Pelaan vaikka lasten kanssa jotain peliä ja luen. Minulla on ehkä vähän alhaiset standardit tälle pölyttömyydelle, mutta en kyllä toisaalta edes tajua, miten voi kertyä roskaa niin paljon, että ne on joka päivä imuroitava.

Keskikerroksen imuroin kahdesti, yläkerran kerran viikossa. Keittiötä tulee imuroitua useammin. Älkää ikinä ottako tummia lattioita, jokaikinen pölyhiukkanen näkyy. Varsinkin kun olohuoneen ikkunat ovat etelään ja sieltä tulee paljon valoa, karu totuus paljastuu heti.

Alkuperäinen
[QUOTE="kieppi";29809195]Kerran viikossa. Pitäisi kahdesti, kertyy jo pölypalloja, kun meillä on kissoja. Mutta millä hiton ajalla töissäkäyvä imuroi joka päivä? Tai siis minä keksin kyllä sille puolituntiselle, joka imuroidessa menee, jotain mukavampaakin käyttöä. Pelaan vaikka lasten kanssa jotain peliä ja luen. Minulla on ehkä vähän alhaiset standardit tälle pölyttömyydelle, mutta en kyllä toisaalta edes tajua, miten voi kertyä roskaa niin paljon, että ne on joka päivä imuroitava.[/QUOTE]

Meillä ainakin nuo kaksi kissaa levittävät jaloissaan hiekkaansa joka puolelle asuntoa aina kun käyvät laatikolla. Lisäksi pöllyttävät laidan yli vessan täyteen sitä. Pakkohan se on imuroida vähintään kerran päivässä, kun jalkapohjat alkavat olla täynnä roskaa. Muuten sitä kulkeutuu sitten huomattavasti enemmän sänkyynkin, vaikka kuinka pudistaa jalat aina ennen sinne kapuamista. Ja mattoonhan sitä jää kanssa aivan kamalat määrät, nekin on pakko imuroida joka päivä.

Minulla ei mene imuroidessa kuin 10 min, sen verran hyvä ja tehokas imuri.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;29809330:
Meillä ainakin nuo kaksi kissaa levittävät jaloissaan hiekkaansa joka puolelle asuntoa aina kun käyvät laatikolla. Lisäksi pöllyttävät laidan yli vessan täyteen sitä. Pakkohan se on imuroida vähintään kerran päivässä, kun jalkapohjat alkavat olla täynnä roskaa. Muuten sitä kulkeutuu sitten huomattavasti enemmän sänkyynkin, vaikka kuinka pudistaa jalat aina ennen sinne kapuamista. Ja mattoonhan sitä jää kanssa aivan kamalat määrät, nekin on pakko imuroida joka päivä.

Tähän täytyy sanoa, että puupelletit kissanvessassa ovat vaan ihania! Eivät leviä minnekään. Tosin onni oli, että kissa oli jo valmiiksi tottunut pellettiin (pentuna haettiin löytökissalasta), aikuista on vaikeampi totuttaa uuteen kuivikkeeseen.

Alkuperäinen
Tähän täytyy sanoa, että puupelletit kissanvessassa ovat vaan ihania! Eivät leviä minnekään. Tosin onni oli, että kissa oli jo valmiiksi tottunut pellettiin (pentuna haettiin löytökissalasta), aikuista on vaikeampi totuttaa uuteen kuivikkeeseen.
Itse asiassa niitä meillä käytetäänkin, ja on käytetty lähes alusta asti. Puhun vain "kissanhiekasta", vaikka ne pellettejä ovatkin. Niistä vaan tulee sitä purua, mitä ei saa koskaan kokonaan sieltä laatikosta pois, vaikka kuinka siivilöi ja lapioi. Sitten sitä leviää.

Normaaliin hiekkaan en kyllä koskaan siirtyisi, koska se tekee levitessään vieläpä semmoisia hiekkajälkiä lattiaan (varsinkin jos kastuu)...

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;29809413:
Itse asiassa niitä meillä käytetäänkin, ja on käytetty lähes alusta asti. Puhun vain "kissanhiekasta", vaikka ne pellettejä ovatkin. Niistä vaan tulee sitä purua, mitä ei saa koskaan kokonaan sieltä laatikosta pois, vaikka kuinka siivilöi ja lapioi. Sitten sitä leviää.

Normaaliin hiekkaan en kyllä koskaan siirtyisi, koska se tekee levitessään vieläpä semmoisia hiekkajälkiä lattiaan (varsinkin jos kastuu)...
Hmm... Meillä on kissanvessa, jossa on ritilä pohjassa (tällainen: PeeWee-kissanvessa | Lemmikille.com ). Purut siis valuvat pohjalle, kun pellettejä vähän pöyhii. Ikinä ei ole ollut ongelmana sitä, että purut tarttuisivat kissan tassuihin. Kun pellettejä on paksu kerros, ne päällimmäiset pelletit eivät edes hajoa puruiksi, vaan pissa valuu alemmas ja ne alemmat hajoavat. Ja niiden purut tosiaan valuvat ritilän läpi.

"hei"
Lähestulkoon joka päivä. Jos en jaksa, ni sen on sitte näkönenki tää talo. En aina koko taloa, eteinen, olkkari ja keittiö on pahimmat. Tänäänki olen imuroinu, mut eteinen on taas ku ruohokenttä.

"kieppi"
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;29809330:

Meillä on silicageeliraetta, se on niin isoa, ettei pahemmin leviä.

Minä kun alan imuroida, niin imuroin kaiken ja kunnolla. Ei siihen riitä 10 minuuttia, kun konttailen imurin kanssa ja käyn läpi kaikki nurjat, listan päälliset huonekalujen aluset :D

Alkuperäinen
Hmm... Meillä on kissanvessa, jossa on ritilä pohjassa (tällainen: PeeWee-kissanvessa | Lemmikille.com ). Purut siis valuvat pohjalle, kun pellettejä vähän pöyhii. Ikinä ei ole ollut ongelmana sitä, että purut tarttuisivat kissan tassuihin. Kun pellettejä on paksu kerros, ne päällimmäiset pelletit eivät edes hajoa puruiksi, vaan pissa valuu alemmas ja ne alemmat hajoavat. Ja niiden purut tosiaan valuvat ritilän läpi.
Kiitos vinkistä! :)

Ken guru
Meillä imuroidaan vähintään joka toinen päivä. Usein joka päivä, ja joinain päivinä vielä imuroinninkin jälkeen imuroin rikkaimurilla esim. kun ollaan syöty tms.

"vieras."
Mies imuroi kerran viikkoon. Kuulostaa tosi kaukaiselta sellainen tilanne että olisi tarvetta ja halua imuroida monta kertaa päivässä (neliöitä 150). Tuulikaapissa on koko tilan kattava matto ja kengillä ei tulla pidemmälle. Lemmikkejä ei ole. Lapset 3v ja sylivauva, isompi riisutaan tarvittaessa pesuhuoneessa tai takakuistilla. Kuivausrumpu on selvästi vähentänyt huonepölyn määrää. Keittiössä otetaan tarvittaessa harjalla tai rätillä jos lapselta putoaa ruokaa syödessä tai minä sotken kokatessa.

kolks
2 kertaa viikossa.

Kun olin kotona lasten kanssa, imuroin usein joka päivä tai ainakin 4krt viikossa, silloin kun oli vielä aikaa. :)

Nyt kun ei ole päivisin kotona katsomassa niitä muruja, eikä ole murustajat paikalla, niin osaan ottaa paljon rennommin tuon siivoamisen.

Yhteistyössä