Tk lääkäri kieltäytyi määräämästä adhd lääkettä. Tietääkö kukaan hyviä yksityisiä psykiatreja Oulussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adhd tyyppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ihme lääkäri;29787862:
Jää koukkuun ja "koukkuun" no meillä lapsi syö näitä adhd lääkkeitä ja annetaan vain koulu aamuina jos on lomaa ei lääkettä anneta ja ei tod ole mitään koukkun jäämistä ;)
Joskus jos johonkin koulujen lomilla ollaan menossa julkisiin tilanteisiin isompiin sellaisiin niin silloin olen lääkkeen antanut.
Mutta muuten menty melkein jopa koko kesä ilman adhd lääkettä ;)

Joo, eipä vaikuta miltään koukkuun jääneeltä. Kyllähän koukkukin on parempi, ku tuhannen vaikea elämä. Mulla ei tuu mitään ihan perusarki jutuistakaan. Jopa tämä kirjottaminenki vaatii tsemppausta itseltä.

Aikamoinen puoskari on yleislääkäri, joka alkaisi noita lääkkeitä kirjoittamaan. Diagnoosi, hoito ja lääkemääräykset kuuluvat asiaan perehtyneelle erikoislääkärille, neurologi tai psykiatri.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;29796572:
Aikamoinen puoskari on yleislääkäri, joka alkaisi noita lääkkeitä kirjoittamaan. Diagnoosi, hoito ja lääkemääräykset kuuluvat asiaan perehtyneelle erikoislääkärille, neurologi tai psykiatri.

Lääkäri oli sitä mieltä, ettei muutkaan lääkärit määrää adhd lääkettä. Nykyään ei kuulemma aikuisille määrätä lääkkeitä, koukkuun jäämis riskin takia. Yritän silti saada lääkityksen, että elämä muuttuisi edes vähän helpommaksi.

hei,
pulinat pois. varmaa on se, että asko niemelä on diagnosoinut minun ADHD:n ja määrännyt lääkkeet, metyylifenidaattia sairauden hoitoon. wellmind oy, kirkkokatu 20 oulussa. neurologi ei määrännyt eikä tav. psykiatrikaan yksityisellä puolella. käsittääkseni niemelä neuropsykiatri ja adhd:n ekspertti isolla pertillä, joten käänny hänen puoleen asiassa. ; )

Milloinhan tuohon sitten pitäisi jäädä koukkuun? Kuinka monta vuotta saa syödä ja kuinka valtavaa annosta? Kaikkea sitä kuuleekin :D

Minä uusin reseptini ihan normisti tk:n kautta ja diagnoosinkin sain aikuisena. Lääkettä ehdotettiin heti ja siitä lähtien on elämä hymyillyt.

Yhteistyössä