The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Itsehän olen kanuukkien kannattaja :p
Oijoi, nyt ollaan hyvän lähteellä. Silloin kun kompastuin ensikertaa jääkiekon ihanaan maailmaan, muodostui Canuckseista mun lempparijoukkue. Nyttemmin on vähän "hankalahko" tilanne siellä Tortorellan (ja monen muunkin tekijän) johdosta. Toinen Sedin rikki ja Lu läks Floridaan ja vaikka mitä meneillään. Voisin kuvitella että ens kauden alkuun mennessä tulee jonkinmoisia muutoksia siihen tiimiin, ne ei välttis kauheesti ala kattelemaan kun eivät edes pääse pleijereihin asti. (Ja sitten kun pääsevät, "fanit" polttavat kaupungin...:whistle: )

Mutta siis joo, kanukit, kyllä. Tykkään. :D

Edit. täsmennetään että tosiaan NHL:n ystävä musta tuli ensikerran neljäntoista ikäisenä, eli onhan tuosta jo aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
Oijoi, nyt ollaan hyvän lähteellä. Silloin kun kompastuin ensikertaa jääkiekon ihanaan maailmaan, muodostui Canuckseista mun lempparijoukkue. Nyttemmin on vähän "hankalahko" tilanne siellä Tortorellan (ja monen muunkin tekijän) johdosta. Toinen Sedin rikki ja Lu läks Floridaan ja vaikka mitä meneillään. Voisin kuvitella että ens kauden alkuun mennessä tulee jonkinmoisia muutoksia siihen tiimiin, ne ei välttis kauheesti ala kattelemaan kun eivät edes pääse pleijereihin asti. (Ja sitten kun pääsevät, "fanit" polttavat kaupungin...:whistle: )

Mutta siis joo, kanukit, kyllä. Tykkään. :D

Edit. täsmennetään että tosiaan NHL:n ystävä musta tuli ensikerran neljäntoista ikäisenä, eli onhan tuosta jo aikaa.
Itse en koe Tortorellaa hankalana asiana. Olisihan se ihan jees ollut jos AV olisi voinut jatkaa, mutta sillä mennään mitä on. Se mikä oli / on aivan järkyttävä katastrofi:
Gillis sai ajaa rauhassa joukkueen maahan vuosien ajan. Ei tehnyt niitä treidejä mitä olisi pitänyt ja sitten vaihtoi niitä joita ei olisi pitänyt. Eli esim. viimeisimpänä MOLEMMAT ykkösmolarit ja tilalle kakkosmolareita kokemuksensa/suorituksiensa perusteella.

Sitten tehdään vielä Sedinien siskoksille totaalisen naurettavat sopimukset, milli lisää jo entiseen 6 millin palkkaan useammaksi vuodeksi vaikka heidän tulostasonsa on vain tippunut ja nyt kun on ikää niin loukkaantumisherkkyys vaan kasvanut.

Sitten tehdään jollekin Burrowsille yli 4 millin soppari vaikka jätkän pisteet on 66% sedinien ansiota.

Puhumattakaan Ehrhoffin treidistä ja sitten maksetaan jollekin Bieksalle jolla on tyyliin yksi upea kausi, jotain typerää 4 millin palkkaa, onhan se hyvä, mutta ei nyt ihan niin hyvä, koska se on täysin ailahtelevainen pisteiden tuottamisessa.
 
Itse en koe Tortorellaa hankalana asiana. Olisihan se ihan jees ollut jos AV olisi voinut jatkaa, mutta sillä mennään mitä on. Se mikä oli / on aivan järkyttävä katastrofi:
Gillis sai ajaa rauhassa joukkueen maahan vuosien ajan. Ei tehnyt niitä treidejä mitä olisi pitänyt ja sitten vaihtoi niitä joita ei olisi pitänyt. Eli esim. viimeisimpänä MOLEMMAT ykkösmolarit ja tilalle kakkosmolareita kokemuksensa/suorituksiensa perusteella.

Sitten tehdään vielä Sedinien siskoksille totaalisen naurettavat sopimukset, milli lisää jo entiseen 6 millin palkkaan useammaksi vuodeksi vaikka heidän tulostasonsa on vain tippunut ja nyt kun on ikää niin loukkaantumisherkkyys vaan kasvanut.

Sitten tehdään jollekin Burrowsille yli 4 millin soppari vaikka jätkän pisteet on 66% sedinien ansiota.

Puhumattakaan Ehrhoffin treidistä ja sitten maksetaan jollekin Bieksalle jolla on tyyliin yksi upea kausi, jotain typerää 4 millin palkkaa, onhan se hyvä, mutta ei nyt ihan niin hyvä, koska se on täysin ailahtelevainen pisteiden tuottamisessa.
Mun mielestä nimi Tortorella tuo mukanaan vaan vaikeuksia. Toisaalta sen aggressiivinen tyyli sopii Canuckseihin ku nokka silmään, vrt. lammasjoukkue Rangers. Siellä musta tuntu että päälle puolet joukkueesta, mukaan lukien entinen kapu Callahan kusi housuun aina kun Torts edes vähänkin mulkaisi päin. Canuckseilla on munaa eri tyyliin kuin Rangerseilla.

Schneiderin treidi tuli *täysin* puskista, varsinkin kun mitä ilmeisimmin Lu oli täysin varautunut lähtemään, ollut jo vuosia. Ja sit kuitenkin se vaihdetaan Floridaan, wtf. Noissa Sedineissäkin on se, että ne on sellaset keulakuvat koko organisaatiolle ja ei se tiimi tuu niistä luopumaan ennen kuin Henkka ja Dankka itse sanoo lopettavansa. Canucks for life, unfortunately. Mä en kyllä tiedä onko Keslerkään viiden millinsä arvoinen, mitä nyt on nähny sen loukkaantumistahtia.

Oikeestaan ainoa jonka peli näyttää toimivan ja on palkkansa ansainnut tossa joukkueessa tolla kokoonpanolla on Alex Edler. Sen jos treidais niin vois saada jotain hyvääkin tilalle.

Innolla odotan mitä kesän aikana tapahtuu useammassakin leirissä. Ei oo menny niinku strömsössä monellakaan joukkueella.
 
Tyttelillä iski mahakipeeksi. Sillä on tosi usein. Taaskaan ei lähde kouluun. Oon udellut onko koulussa jotain inhottavaa, mut ei kuulema. Kiusataanko, ei. Sillä on lapsesta saakka ollut ns.laiska suoli ja tämäkin lie sitä, mutta onko tässä mitään järkeä et vähän väliä on kipee ja asialle ei tehdä mitään kun lastenlääkäri on sitä mieltä että laksatiivien jatkuva käyttö on haitallista. Entä se pegorionin hymyilevä perhe??? :p
 
Mun mielestä nimi Tortorella tuo mukanaan vaan vaikeuksia. Toisaalta sen aggressiivinen tyyli sopii Canuckseihin ku nokka silmään, vrt. lammasjoukkue Rangers. Siellä musta tuntu että päälle puolet joukkueesta, mukaan lukien entinen kapu Callahan kusi housuun aina kun Torts edes vähänkin mulkaisi päin. Canuckseilla on munaa eri tyyliin kuin Rangerseilla.

Schneiderin treidi tuli *täysin* puskista, varsinkin kun mitä ilmeisimmin Lu oli täysin varautunut lähtemään, ollut jo vuosia. Ja sit kuitenkin se vaihdetaan Floridaan, wtf. Noissa Sedineissäkin on se, että ne on sellaset keulakuvat koko organisaatiolle ja ei se tiimi tuu niistä luopumaan ennen kuin Henkka ja Dankka itse sanoo lopettavansa. Canucks for life, unfortunately. Mä en kyllä tiedä onko Keslerkään viiden millinsä arvoinen, mitä nyt on nähny sen loukkaantumistahtia.

Oikeestaan ainoa jonka peli näyttää toimivan ja on palkkansa ansainnut tossa joukkueessa tolla kokoonpanolla on Alex Edler. Sen jos treidais niin vois saada jotain hyvääkin tilalle.

Innolla odotan mitä kesän aikana tapahtuu useammassakin leirissä. Ei oo menny niinku strömsössä monellakaan joukkueella.
Mutta mennyt kausi on kyllä mennyt penkin alle koko joukkueella, Edler mukaanlukien.

Enpä tiedä tuosta Canucks for life, hyvin hyvin harva pelaaja saa sitä "kunniaa" enää nykypäivänä nimestä huolimatta, että saa pelata uransa loppuun samassa tiimissä.

Eikä oikein olisi mitään mihin treidatakaan Sedinejä, kun he on perustasoltaan huippuja jo, mutta ei ole saatu pysyvää runkoa heidän ympärille mikä saisi pelattua yhteen heidän kanssa, kaksi huippujätkää pystyy toki pyörittelemään samassa ketjussa, mutta että ratkaisisivat vuosi toisen jälkeen kahdestaan pelejä joukkueelle, ei vaan riitä.

Pakkiosasto on ollut aika kehnona, paljon defensiivisiä pakkeja jotka joutuu pelaamaan mukavuusalueensa ulkopuolella ja sitten nuoremmat jotka on hyökkäävämpiä, joutuvat pelaamaan pikkuisia jääaikoja 3 ja 4 vitjan kera, joka taas ei ole välttämättä hyvä asia heidän kehityksen kannalta.

Garrison on ollut ainoita todella hyviä treidejä viime vuosina. Hyvä että Ballardin hävittivät, liian iso palkka vs tulos.

Hamhuis on ollut myös hyvä treidi.

Mutta kolmos pakkipari ei ole ollut kovinkaan vakuuttava missään kohti ja edellä mainituilla ei ole jatkuvaa offensiivista tuottoa kumminkaan vaikka hyviä pakkeja ovatkin.

Kakkostvitja ollut ongelma sen takia kun Higgins ei kykene tuottamaan tasaisesti tulosta vaan ajoittain leiskauttelee, Kesler loukkaantuneena pitkin kautta, Hansen ei pysty pelaamaan kakkosvitjan vaatimaa tasoa vaan on auttamattomasti maksimissaan kolmosen tyyppi jne. Hirmu paljon hyviä jätkiä joiden fyysiset roolit menee päällekäin ja kiekollinen taso on auttamattomasti liian alhainen.

Suomalainen jääkiekko auttaisi kanuukkeja juuri nyt eniten, niiden pitäisi ottaa pauvalmentaja jostain suomalaisesta kuuluisasta, tiimi effortia vaan ja kuvioita drillattaisiin aivoihin niin että osaavat unissaan. Ei semmoinen perinteinen yksilöt ratkaisee taitotasollaan toimi joukkueessa missä 4/5 pelaajista on keskitasoa vaikkakin fyysisesti hyviä.

Toivottavasti Jensen ja tämä toinen lupaus alkaisi olemaan valmiita pääsarjaan. Tarvittaisiin wingereitä / centereitä jotka osaa tuottaa pisteitä.
 
  • Tykkää
Reactions: krut ja kepsis
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä