Miksi kaikkien pitää hokea "kannattaa tehdä toinen lapsi heti perään"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="plääh";29785736]Ihme pakko joillain kommentoida ventovieraiden yksityisasioita :O. Sitä paitsi eihän lasten "tekemisessä" pienellä ikäerolla ole edes hirveästi järkeä: loppuunpalaneet, kiukkuiset ja valittavat vanhemmat ja pienet lapset, joista kumpikin jää turhan vähälle huomiolle. Kommentoijat ovat varmaan itse kokeneet saman ja yrittävät pistää vahingon kiertämään :P[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä, että ei mitään järkeä että liian lyhyet ikäerot. Monet olleet tosi loppuunväsyneitä ja etenkin jos 3 lasta tehdään putkeen.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29786159:
Mä tulkitsen kateudeksi toisen naisen suusta, varsinkin tietyntyyppisen naislajin suusta. Sä tulkitset sitten miten itse haluat.

Minäkin voisin antaa tuollaisen neuvon jollekin omiin kokemuksiini pohjautuen. Itse olen erittäin tyytyväinen, että lapsilla on ikäeroa 2 vuotta, eikä yhtään enempää. Molempien pikkulapsiaika meni siinä samalla ja ovat suurinpiirtein samassa elämänvaiheessa, jolloin leikit menevät yksiin ja viihtyvät hyvin keskenään. Pääsen itse paljon vähemmällä nyt, kun lapset ovat jo vanhempia. Nyt meillä on harrastuskuskausrumba menossa ja olisi huomattavasti hankalampaa, jos vauva olisi mukana kuvioissa.

En enää jaksaisi yhtään vauva- tai taaperovaihetta nyt kun olen jo päässyt helpon elämän makuun, joten en todellakaan ole kenellekään kateellinen vauvasta. Päinvastoin salaa mielessäni säälittelen äitiparkaa hänen työtaakkansa takia.

[QUOTE="Vanessa";29786238]Minäkin voisin antaa tuollaisen neuvon jollekin omiin kokemuksiini pohjautuen. Itse olen erittäin tyytyväinen, että lapsilla on ikäeroa 2 vuotta, eikä yhtään enempää. Molempien pikkulapsiaika meni siinä samalla ja ovat suurinpiirtein samassa elämänvaiheessa, jolloin leikit menevät yksiin ja viihtyvät hyvin keskenään. Pääsen itse paljon vähemmällä nyt, kun lapset ovat jo vanhempia. Nyt meillä on harrastuskuskausrumba menossa ja olisi huomattavasti hankalampaa, jos vauva olisi mukana kuvioissa.

En enää jaksaisi yhtään vauva- tai taaperovaihetta nyt kun olen jo päässyt helpon elämän makuun, joten en todellakaan ole kenellekään kateellinen vauvasta. Päinvastoin salaa mielessäni säälittelen äitiparkaa hänen työtaakkansa takia.[/QUOTE]

Säälit vauvan äitiä ja kehotat tekemään toisen siihen lisäksi. Kuulostat oikein mukavalta ihmiseltä.
:D

Meillä sama tilanne kuin aloittajalla, tai oli.
Ekaa toivottiin viisi vuotta ja kun viimein esittelin rv12 ultrakuvaa isovanhemmilleni, sain kommentiksi, että "ei se yksi sitten riitä, pitää tehdä kaksi". Se vaan lähinnä nauratti silloin :D

Esikoisen 1v synttärien tienoilla alkoi niitä uteluja toisesta tulla useamminkin. Onneksi pystyin ohittamaan asian aina jotenkin työkuvioihin vedoten tms. Aloitettiin kaikessa hiljaisuudessa uudet hoidot esikoisen ollessa 1,5v ja kas kummaa, tärppäsi ekasta. Ikäeroksi tuli 2v3kk ja meitä on "kiitelty" hienosta ikäerosta ja hyvästä suunnittelusta. Kaikkea sitä..

Olen sanonut suoraan että x kuukautta ollaan yritetty ja x keskenmenoa läpikäyty, että kun ei niitä lapsia ihan niin vaan tilailla!

Yleensä tajuavat hiljetä, ainakin hetkeksi. Ehkä ens kerralla miettivät kahdesti, ennenkuin moista toiselle laukovat.

Koska se tuntuu olevan joku normi. Minä en missään vaiheessa halunnut lapsia pienellä ikäerolla, minusta se on luonnotonta ja säälin lapsia, jotka eivät ole saaneet olla pieniä tarpeeksi kauan. Ihmiset alkoivat luulla, että meille ei tule kuin yksi lapsi, vaikka loppujen lopuksi lastemme ikäeroksi tulikin alle neljä vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29786257:
Säälit vauvan äitiä ja kehotat tekemään toisen siihen lisäksi. Kuulostat oikein mukavalta ihmiseltä.
:D

Säälin, koska tiedän, miten rankkoja vauvavuodet ovat, mutta pidemmän päälle kaksi lasta on kuitenkin parempi kuin yksi lapsi. Kun parista ensimmäisestä vuodesta on selvitty, niin sitten pääsee helpommalla kahden kanssa. Vai oliko vielä jotain muuta, jota en tajunnut?

Olen sanonut suoraan että x kuukautta ollaan yritetty ja x keskenmenoa läpikäyty, että kun ei niitä lapsia ihan niin vaan tilailla!

Yleensä tajuavat hiljetä, ainakin hetkeksi. Ehkä ens kerralla miettivät kahdesti, ennenkuin moista toiselle laukovat.

Näin tekemällä saa neuvon antajat parhaiten hiljenemään. Tosin riskinä voi olla, että urpoimmat alkavat kyselemään hoitojen edistymisestä.

Koska ihmiset on typeriä. Ihmiset on ajattelemattomia. Ihmiset on.

Näinpä. Ihmisillä on tapana kommentoida kaikenlaista ajattelematta sen kummemmin.

Minulle ja äidilleni ihmiset usein päivittelevät, että onpas sinulla punaiset posket. Voisin vastineeksi sanoa päivittelijälle, että onpas sinulla iso takapuoli, mutta en tietenkään tee sitä. Pahalta tuntuu nuo kommentit, koska en voi kasvojeni punoitukselle mitään, sillä se johtuu perinnöllisestä sairaudesta. Ymmärrän silti, etteivät ihmiset tahallaan halua loukata minua, ovat vain ajattelemattomia.

No jaa... Minusta usein nää kaks peräkkäin tyypit on itse ihan poikki lasten kanssa. Mä pidin lasten välillä 5 vuoden tauon ja koin sen hyväksi. Ei ollut kahta vauvaa samaan aikaan, ei mustasukkaisuusongelmia, isompi välillä "auttoi" ja edelleen ovat ihan kavereita vaikka on ikäeroa.

No jaa... Minusta usein nää kaks peräkkäin tyypit on itse ihan poikki lasten kanssa. Mä pidin lasten välillä 5 vuoden tauon ja koin sen hyväksi. Ei ollut kahta vauvaa samaan aikaan, ei mustasukkaisuusongelmia, isompi välillä "auttoi" ja edelleen ovat ihan kavereita vaikka on ikäeroa.

Ei ole tullut mieleen, että ne äidit voivat olla myös tyytyväisiä lastensa ikäeroon ja siksi suosittelevat sitä?!

[QUOTE="Vanessa";29786480]Ei ole tullut mieleen, että ne äidit voivat olla myös tyytyväisiä lastensa ikäeroon ja siksi suosittelevat sitä?![/QUOTE]

No aika monet vaan ei oikeesti vaikuta tyytyväiseltä vaan rasittuneelta... Ja ovat suosittelemassa silti muille. Kyllä jotkut varmaan tykkääkin joo.

Miks mitään tommosta pitäs ylipäätään olla suosittelemassa kellekään, sehän on tunkeilevaa.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="Vanessa";29786427]Säälin, koska tiedän, miten rankkoja vauvavuodet ovat, mutta pidemmän päälle kaksi lasta on kuitenkin parempi kuin yksi lapsi. Kun parista ensimmäisestä vuodesta on selvitty, niin sitten pääsee helpommalla kahden kanssa. Vai oliko vielä jotain muuta, jota en tajunnut?[/QUOTE]

Mistä sä tiedät mikä on pidemmän päälle hyvä ja kelle. :D
Kyllä, vauva-aika on rankkaa, en tajua sun logiikkaasi että haluat tehdä siitä tuplasti rankempaa kaikille, kun olet tehnyt niin itselles.
Sitten toi kaksi on parempi kuin yksi, miksi? Entä jos neljä on parempi kuin kaksi ja yksi on parempi kuin kymmenen?
Olet tyypillinen mammailunainen, lähde vaikka vauvajumppamammauintimuskariin kaltaistes joukkoon jakelemaan viisauttasi.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Yhtä fiksuja kommentteja kuin kahden tytön äidille sanotaan että pitäskö teidän tehdä vielä se poika... Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Näissä jutuissa kuunnelkaa vain toisianne ja omaa tilannetta.

[QUOTE="Vanessa";29786480]Ei ole tullut mieleen, että ne äidit voivat olla myös tyytyväisiä lastensa ikäeroon ja siksi suosittelevat sitä?![/QUOTE]

Ei mulle ainakaan tule tyytyväisyys mieleen noista ihmisistä. Päinvastoin jonkinlainen kateus ja katkeruus.
Kuka normaali ihminen suosittelee jotain hankalaa toiselle, ilman pahansuopuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29786498:
Kyllä, vauva-aika on rankkaa, en tajua sun logiikkaasi että haluat tehdä siitä tuplasti rankempaa kaikille, kun olet tehnyt niin itselles.
Sitten toi kaksi on parempi kuin yksi, miksi? Entä jos neljä on parempi kuin kaksi ja yksi on parempi kuin kymmenen?
Olet tyypillinen mammailunainen, lähde vaikka vauvajumppamammauintimuskariin kaltaistes joukkoon jakelemaan viisauttasi.

Eipä sitä kukaan tiedäkään. Siksi juuri ihmisillä on tapana suositella muillekin niitä asioita, jotka ovat kokeneet itse hyviksi. Simppeliä logiikkaa vai mitä.

Mistä sinä vedit herneen nenääsi. Kerroin vain omat kokemukseni ja mielipiteeni. Mikä siinä niin kovasti ärsyttää? Pitäisikö minunkin kilahtaa, kun sinä kerrot oman näkemyksesi? Tässä on lähinnä tarkoitus valottaa sitä, miksi ihmiset laukovat tällaisia asioita, mitä aloittaja kysyi. Ei siitä tarvitse riehaantua.

Pahasti meni metsään arvauksesi. Olen tyypillinen insinööri, joka ajattelee asiat loogisesti, miettii syitä ja seurauksia. Omassa arjessani yritän päästä sieltä, missä aita on matalin. En todellakaan viihdy missään uintimuskareissa ja lapseni olen opettanut mahdollisimman omatoimisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29786522:
Ei mulle ainakaan tule tyytyväisyys mieleen noista ihmisistä. Päinvastoin jonkinlainen kateus ja katkeruus.
Kuka normaali ihminen suosittelee jotain hankalaa toiselle, ilman pahansuopuutta.

Tuleeko sulle niistäkin ihmisistä mieleen kateus ja katkeruus, jotka huomauttelevat vaikkapa punaisista kasvoista toisille ihmisille?

[QUOTE="Vanessa";29786704]Pahasti meni metsään arvauksesi. Olen tyypillinen insinööri, joka ajattelee asiat loogisesti, miettii syitä ja seurauksia. Omassa arjessani yritän päästä sieltä, missä aita on matalin. En todellakaan viihdy missään uintimuskareissa ja lapseni olen opettanut mahdollisimman omatoimisiksi.[/QUOTE]

Minä olen tuleva insinööri ja minusta oli loogista tehdä lapset isommalla ikäerolla.

Kumman logiikka se nyt tässä mättää?

Se nyt vaan on jonkun mielipide että lapset kannattaa tehdä pienellä ikäerolla.
Jos olet itse toista mieltä niin vastaa tyyliin "sit kun ehditään" tai "ehkä parin vuoden päästä". Loppupelissä jos ovat vieraita ihmisiä niin sillähän ei oo mitäänn väliä mitä vastaat, kunhan vastaat suht ystävällisesti. Ne haluu vaan jutustella jostain.

[QUOTE="kieppi";29786796]Minä olen tuleva insinööri ja minusta oli loogista tehdä lapset isommalla ikäerolla.

Kumman logiikka se nyt tässä mättää?[/QUOTE]

Ei mätä kummankaan logiikka. Jokaisella on omat kokemuksensa ja mielipiteensä asioista ja tottakai ne omat halutaan tuoda julki.

MM. Peyote totesi hyvin, että suuri ikäero voi olla paljon iisimpi ja mukavampi lapsille ja äidille kuin se että niitä pukataan perä-perää. :) No tää ei varsinaisesti ole keskustelun aihe, mut kommentoidaan nyt vielä että olen itse huomannut mammakavereissani suorastaan huolestuttavia piirteitä, kun on kaksi (tai kolmekin) pientä lahkeessa kiinni. Monesta rennosta ja lupsakasta äidistä kuoriutuukin kahden pikkuvesselin kanssa karjuva hermoraunio. Tällä en tarkoita KAIKKIA äitejä, vaan tämä on omassa kaveripiirissäni havaittua!

Meilläkin lapsilla tulee olemaan melkein 5v ikäero. Ainakin siinä on se hyvä puoli, että toinen on saanut kunnolla omaa aikaa/huomiota, ja vaipanvaihtovuodet ja yöheräämiset on historiaa, ts. niistä on erittäin hyvin ehtinyt toipua ja on taas energiaa uuteen revanssiin.

Näin suuri ikäero ei ollut suunnitelmissa, niin vain kävi, mutta on siinä kyllä myös puolensa.

JOS SINULLA ei ole ollut lapsi pienellä ikäerolla niin miten voit kommentoida noin kärkkäästi niitä joilla lapset on pienellä ikäerolle? Mitä SINÄ tiedät sen ajan raskaudesta.

Tää on niin että pata kattila soimaan. Meillä on lapset pienellä, todella pienellä ikäerolla. Niin halusimme ja niin teimme. Emmekä me väsyneet. En tekisi mitään toisin, tämä sopii hemmetin hyvin meille. En myöskään kommentoi muiden ikäeroja, koska en sellaisesta tiedä. Mutta auta armias kuinka monta kertaa kaltaisiasi kommentoijia olen saannut kuunnella (viittaan siis muihinkin sinun kommentteihin joita tässä ketjussa olet kirjoittanut). Millä perusteella sinä voi sanoa että "olemme väsyneitä ja kyllästyneitä" vanhempia koska lapsillamme on pieni ikäero?

Kun me emme ole, ja paino sanalle me. Meitä on kaksi, isä ja äiti, jotka on jakaneet vastuun, tukien toinen toistaan. Niin kuin yleensä kai vanhemmat tekee. Ei se silloin vaan ole raskasta. Se on hetki elämässä kun on kaksi tai kolme ihan pientä. Asenne kysymys, ei sen kummempaa. Elämässä olen rankempiakin aikoja ja suurempaa väsymystä kokenut.

Toinen haluaa yhtä, toinen toista. Minulla ei ole tarvetta kyseenalaistaa toisten valintoja tai arvostella niitä. Miksi sinulla on?

Yhteistyössä