Kenen lapset eivät virvo ja ketkä eivät ole hankkineet virpojille mitään annettavaa

• Viestiketjun aloittaja ei virpomista
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hillla";29780254]Kannaisko joskus mennä vähän itseensä, oikeesti. Oksettava asenne, kertakaikkiaan. Mutta saahan sitä olla mulkku jos tykkää, olet oikeassa.[/QUOTE]

No mitä vittua? Miksi mun pitäisi tykätä tai edes sietää pieniä lapsia? Matkustakoon samassa bussissa tai käyköön samassa kaupassa mutta mun tontilleni ei oo asiaa. Ja korostetaan nyt vielä että kyse on vieraista, tuntemattomista lapsista. Ei lähinaapureiden lapsista joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä

"Lydi"
Meillä lapset ei ole innostuneita koko jutusta. Meillä on käynyt yksi tyttöporukka, joka "virpoi" koristelemattomilla koivunoksilla. Annoin karkkipussin. Eivät osanneet edes kiittää.

[QUOTE="jaaha";29780347]Käsittämätön tyyppi! "Saa lähdöt". Näköjään sitä omaa vihaa pitää purkaa kaikkialle, jopa viattomiin lapsiin.[/QUOTE]

En mä mitään tai ketään vihaa, en vaan halua vieraita lapsia ovelleni norkoilemaan. Siihen mulla lienee oikeus?

• Tykkää
Reactions: Kellie
"vieraana"
Meillä ei virvota, vaan trullit kulkee vvikon päästä. Meillä ei lapset ole moisessa mukana ollleet, enkä tykkää, että meilläkään käydään. Ihan ok, jo oven takana kävijät ovat sellaisia pieniä, mutta kun täällä on nykyään tapana, että ihan 10-12 vuotiaatkin käy trullittamassa ja raha olisi se tärkein saatava. Ei kiitos.

"jaaha"
En mä mitään tai ketään vihaa, en vaan halua vieraita lapsia ovelleni norkoilemaan. Siihen mulla lienee oikeus?
Ai et vihaa vai?No miksi norkoilet sitten palstalla, jossa suurimmaksi osaksi puhutaan lapsista? Ihan toisten kiusaksiko?Jos sua oikeesti risoo noin paljon, mitä jonkun tuntemattomien ihmisten lapset tekevät, niin ehhkä kannattaisi vaihtaa palstaa?
Suomi24 tai jotain, jossa et joudu lukemaan lapsiin liittyviä aloituksia. Eikä sun myöskään tarvii puhkua vihaa meihin äiteihin, koska sitähän sä just noilla viesteilläs teet.

[QUOTE="jaaha";29780370]Ai et vihaa vai?No miksi norkoilet sitten palstalla, jossa suurimmaksi osaksi puhutaan lapsista? Ihan toisten kiusaksiko?Jos sua oikeesti risoo noin paljon, mitä jonkun tuntemattomien ihmisten lapset tekevät, niin ehhkä kannattaisi vaihtaa palstaa?
Suomi24 tai jotain, jossa et joudu lukemaan lapsiin liittyviä aloituksia. Eikä sun myöskään tarvii puhkua vihaa meihin äiteihin, koska sitähän sä just noilla viesteilläs teet.[/QUOTE]

Mulla lienee oikeus myös norkoilla ihan just millä palstalla haluan. Sulla on oikeus jättää mun viestit lukematta jos niin kovin ahistaa.

Mä en uhku vihaa, mä en vihaa edelleenkään mitään tai ketään. Keskustelupalstat on juuri siitä kivoja, että ihmiset saa olla eri mieltä asioista. Jokainen saa tuoda oman näkökulmansa esiin.

"Vieraana"
[QUOTE="jaaha";29780120]Huhhuh mitä juntteja taas linjoilla. Onko se teiltä pois, jos muutama "kerjäläinen" tulee innoissaan ovellenne pummaamaan muutamaa suklaamunaa? Olette ilonpilaajia!

Tästä ketjusta todella näkee mikä junttila tämä Suomi on. Ei tarvitse ottaa kaikkea niin vakavasti! Se on vaan PERINNE. En minäkään ole kristitty, muttta otan osaa lasten iloon, enkä möllötä että päivä menee pilalle kun ovikello soi. Jestas.[/QUOTE]

Alkuperäisen kristityn perinteen kanssa tuolla on kovin vähän tekemistä jos lapset puetaan noidiksi. Jos edes hetkeksi pysähtyy miettimään voiko noita tuoda virpimavitsallaan siunausta taloon niin tajuaa että tässä ollaan alkuperäisestä perinteestä aika kaukana.

Ostodoksit siunaavat virpimavitsat edelleen kirkossa, ja virpominen tehdään palmusunnuntaina. Noidaksi pukeutuminen taas on pohjanmaalta tapa jossa noidaksi pukeutuneena kierrettiin tekemässä kiusaa pääsiäisenä, ei palmusunnuntaina.

problem solved
Hei tähän suureen ongelmaan on ihan hyvä ratkaisu: kun ovikello soi, menette avaamaan, ja sanotte kauniisti että "ei kiitos, ei nyt, hyvää pääsiäistä, hei hei." Jos innokkaat lapset kuitenkin tekevät sen anteeksiantamattoman teon että alkavat virpoa ilman lupaa, kuuntelette lorun ja sanotte sitten "ei kiitos, ei nyt, hyvää pääsiäistä, hei hei."

Ja aika moni aikuinenkin unohtaa sen pienen sanan "kiitos" josta täällä nyt on niin kovasti mussutettu, herranjestas kun ei edes kiitosta osata sanoa, niin että vetäkää nyt v---u päähänne ja olkaa jo hiljaa.

Toi oiskin hyvä idea et höyhen oveen jos saa tulla. Meille nimittäin ois toivottu paljon enemmän noitia. Onneksi muutama kävi. Kindereitä oli varannut virpojille.

Omat lapset eivät ole virponeet ku joskus sukulaisia, ikää vasta 2v ja 4v.

Sieltätäältä
Mun mielestä on ällistyttävää sekin, miten täällä tuomitaan toisten mielipiteet siitä etteivät ne tykkää virpojista. Ei minulla esimerkiksi ole mitään tämän naapuruston tai edes kaupungin lapsia vastaan, onhan niitä itsellänikin. En vaan usko että kukaan lapsi oma-aloitteisesti lähtee virpomaan, vaan se on näitä äitien juttuja. Näin on ollut kaikilla tuntemillani ihmisillä.

Ja en pidä siis tästä perinteestä. Itse VIRPOMISESTA. Ne lapset on kivoja kun osaavat käyttäytyä.

Me ostettiin munia itsellemme ja pajunoksia on itse koristeltu maljakkoon, kuten aiempinakin vuosina. Näin me vietämme palmusunnuntain, perheen kesken rauhassa nauttien. Toiset voivat tehdä mitä lystäävät. En tuomitse sitä, että lapsille on opetettu tämmöinen herkkujenansaintakeino silloin kun niille on myös opetettu käytöstavat ja se, että kaikki ovet ei tule aukeamaan eikä ohikulkijoita kadulla pidä virpoa. Mutta en pidä siitä enkä halua niitä omalle ovelleni. Tähän mielipiteeseen kai minulla ja monella muullakin on oikeus, vaikka emme lapsia vihaakaan emmekä pura vihaamme lapsiin??

En myöskään vie lapsia eläinpuistoon vaan pilaan heiltä sen ilon vain siksi että mielestäni ei eläimet kuulu häkkeihin. Meidän lapset pääsee ravintolassakin vain harvoin lasten leikkipaikoille, jos ovat ehtineet ennen meitä syömään ruokansa joten pilaan lapsen ilon siinäkin. Kaikista pahin taitaa olla se, että jouluna lapsiraukat joutuu odottamaan iltapäivään asti ennenkuin saavat avata lahjansa :O
Toivottavasti ei katkeroidu raukat.

Vitsareklamaatio
Silloin muksuna käytiin ahkerasti virpomassa. Ei sillon edes kyselty että saako virpoa kun alettiin vaan veisaan lorua kun ovi aukesi. :D yhden eron olen huomannut - jos meitä oli kolme virpojaa niin annettiin kolmesta palkasta myös kolme vitsaa. Nykyään nuo liikkuvat 3-5hlö porukoissa ja ne antavat vaan YHDEN vitsan, mutta toki jokaisella kori ojossa odottavat palkkoja. No tietysti annan kaikille sen palkan mut tollanen muistui mieleen. :D

Niin ja koristelun tasossa olisi toivomisen varaa. :)

ihme porukkaa
Hei tähän suureen ongelmaan on ihan hyvä ratkaisu: kun ovikello soi, menette avaamaan, ja sanotte kauniisti että "ei kiitos, ei nyt, hyvää pääsiäistä, hei hei." Jos innokkaat lapset kuitenkin tekevät sen anteeksiantamattoman teon että alkavat virpoa ilman lupaa, kuuntelette lorun ja sanotte sitten "ei kiitos, ei nyt, hyvää pääsiäistä, hei hei."

Ja aika moni aikuinenkin unohtaa sen pienen sanan "kiitos" josta täällä nyt on niin kovasti mussutettu, herranjestas kun ei edes kiitosta osata sanoa, niin että vetäkää nyt v---u päähänne ja olkaa jo hiljaa.
Ai nyt lähdetään jo tälle asteelle et vittua päähän vaan teille jotka ette tykkää tästä virpomispäivästä??!!?? Miksi pitäisi käydä avaamassa ovi ja pahoittamassa lasten mieltä?? Pahimmassa tapauksessa siellä joku alkaa itkemään ja vinkumaan jolloin on pakko hakea jotain. Miten ihmeessä lapset voi pahoittaa mielensä sellaisesta mitä he eivät tiedä olevan?? Kun ovea ei avata niin ei ne sitä voi tietää olisivatko saaneet jotain tai ei.

"hillla"
Kaksplussan kilpailu, kuinka olet mahdollisimman tyly aikuisille jotka eivät jaa naapuruston lapsille karkkia.
Eikai kovin moni täällä ole vaatinut karkkia jakamaan. Mutta tuskinpa nyt kovinkaan monen mieltä lämmittää tuollainen "mun tontti ja häädöt saa jos erehtyy ovikelloa rimpauttaa"-uhoaminen. Pieniä lapsia kohtaan. huh, sekoa.

• Tykkää
Reactions: Data
"käyttäjätunnus"
Ai nyt lähdetään jo tälle asteelle et vittua päähän vaan teille jotka ette tykkää tästä virpomispäivästä??!!?? Miksi pitäisi käydä avaamassa ovi ja pahoittamassa lasten mieltä?? Pahimmassa tapauksessa siellä joku alkaa itkemään ja vinkumaan jolloin on pakko hakea jotain. Miten ihmeessä lapset voi pahoittaa mielensä sellaisesta mitä he eivät tiedä olevan?? Kun ovea ei avata niin ei ne sitä voi tietää olisivatko saaneet jotain tai ei.
Samoilla linjoilla! Vähemmän pahaa mieltä aiheutuu, kun lapset luulee ettei kukaan ole kotona kuin että aletaan kieltäytymään siinä ovella. Pahinta on kun ne aloittavat sen lorun veisaamisen heti kun ovi avataan, sitä ei viitsi keskeyttää eikä ovea lyödä kiinni. Lapset turhaan siinä loruilevat ja palkaksi saavat vaan ei kiitosta. Vähemmän menee aikaa ja vaivaa lapsillekin kun ei avata ollenkaan jos tarkoitus ei ole lapsille mitään jaella.

tjiiia
[QUOTE="hillla";29780685]Eikai kovin moni täällä ole vaatinut karkkia jakamaan. Mutta tuskinpa nyt kovinkaan monen mieltä lämmittää tuollainen "mun tontti ja häädöt saa jos erehtyy ovikelloa rimpauttaa"-uhoaminen. Pieniä lapsia kohtaan. huh, sekoa.[/QUOTE]

Ei kai vaatinut, mutta ei tuo "ootte sekopäitä, ahdasmielisiä, pilaatte lasten päivän, ei voi olla noin vaikeeta...." vinkuminen lämmitä mieltä sekään. Tarkoitus tuskin onkaan täällä mieliä lämmitellä, ajatuksia on vaihdettu ja mielipiteet sanottu.
Harva täällä niitä virpovia lapsia kohtaan tuntee mitään, lähinnä aikuisia jotka lapsensa lähettää tuntemattomien oville ja ylipäänsä tätä perinnettä kohtaan.

[QUOTE="hillla";29780685]Eikai kovin moni täällä ole vaatinut karkkia jakamaan. Mutta tuskinpa nyt kovinkaan monen mieltä lämmittää tuollainen "mun tontti ja häädöt saa jos erehtyy ovikelloa rimpauttaa"-uhoaminen. Pieniä lapsia kohtaan. huh, sekoa.[/QUOTE]

Kukaan ei ole vielä perustellut miksi minun pitäisi sietää ventovieraita lapsia ovellani, moralisoidaan vaan siitä että olen töykeä ja mulkku ja täynnä vihaa. Ei ole selitys että koska he on lapsia eikä se, että he on väsänneet jotain vitsoja. Vieköön sellaisille jotka ne haluaa, minä en halua. Toivoisin silti perustelut sille miksi en saisi sanoa että en halua, menkää pois.

problem solved
Öyä Öyä!!!!

Ihan vetäkää vee päähänne siitä hemmetin "ei ees kiitosta sanota"-jeesustelusta mitä täälläkin on mouhottu!

Ja nyt sitten huolehditaankin siitä että ne pikku paskiaiset ei saa pahaa mieltä kun ovi avataan eikä anneta virpoa?

Ei hemmetti....vetäkää perse päähänne myös....

• Tykkää
Reactions: Bitch
problem solved
Kukaan ei ole vielä perustellut miksi minun pitäisi sietää ventovieraita lapsia ovellani, moralisoidaan vaan siitä että olen töykeä ja mulkku ja täynnä vihaa. Ei ole selitys että koska he on lapsia eikä se, että he on väsänneet jotain vitsoja. Vieköön sellaisille jotka ne haluaa, minä en halua. Toivoisin silti perustelut sille miksi en saisi sanoa että en halua, menkää pois.
Tottakai saat sanoa, ja sanokin, kauniisti ja aikuismaisesti, eikai sitä kukaan ihmettele. Omalleni olen sanonut että kaikki ei tykkää, kaikki ei halua ja se on ok. Mutta kun täällä valitetaan miten rankkaa se on kun ne pikku pirut kiertää ja nuohjaa ovilla jne...kun kaikki vain sanoiskin kauniisti että" ei kiitos, ei" niin maailma olis taas himpun verran parempi paikka.

kgakgåap
Maailma olisi paljon parempi paikka kun päästäisitte ne pienet noidat ainoastaan tutuille virpomaan tai paikkoihin, jonne tiedätte virpojia odotettavan. Näin säästyisi paha mieli lapsilta jos joku sanoo rumasti, sekä vaiva niiltä ihmisiltä jotka ei halua virpojia ovilleen.

Kyllä, minusta se on rankkaa kun ovikello soi ja takana seisoo noita-akkoja. Yritetään olla hiljaa, jotta luulevat ettei olla kotona. Koska emme toivo heidän pahoittavan mieltään jos ymmärtävät että täällä ollaan muttei avata.

Yhteistyössä