Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Pessimisti
Molemmat ovat raiskauksia! Ja kuinka hemmetissä mua syytetään raiskarien puolustajaksi samasta suusta joka suoltaa ja tykkää tämmöisestä mielipiteestä!!

Eli on oikeasti olemassa vielä ihmisiä joiden mielestä raiskaukset voidaan jakaa lieviin ja vakavampiin! Ja sitten vielä näistä asioista ei saisi puhua! Ei helvetti... Miksi hän muuten sanoisi että on vaarallista alkaa niitä rinnastamaan
Pistetäänkö yhdistys pystyyn? Häpeilemättömät raiskareiden puolustajat RY tjsp.
 
Blue
Kuinka helppoa onkaan alkaa koko ketjun läpi aktiivisesti keskustelevalle että "vittu oot tyhmä" mutta sitten kun oikeasti aletaankin keskustelemaan niin muuhun kuin siihen huuteluun ei pystytäkään kun sanat loppuu kesken.
 
Ja minä taisin kirjoittaa vielä "huomaa kaksi työntöä liian myöhään" sekä vielä nostin erikseen esiin toisenlaisen parisuhderaiskauksen.

Voi lispetti, mun verenpaine kyllä nousee, jos mulle laitetaan sanat suuhun. :D Mä en ole syyttänyt blueta mistään ja olen mielestäni ollut varsin asiallinen. Näin ollen en hyvällä ota, et mun niskaan hyökätään.
Ootko sää ihan uus keskustelija, kuten nikkisi antaa ymmärtää?:D

Lueppa huvikses miten sivu tolkulla on syytetty Blue:a raiskaajien hyysäriks ja silti pitää pokkansa. Tuollaisen pokan saa vain vuosien palstailulla, ihan ehtaa teflonia!:D
 
Blue
Kohta joku tarttuu tuohon kun tykkäsin Pessimistin raiskaajien puolustajat-kommentista. "Joo, on se niin kusipää kun nyt se meinaa perustaa raiskaajien puolustajat-yhdistyksen..."
 
Blue
Lakiinkin on muuten säädetty 3 eri raiskauksen astetta.

Lievin: Sukupuoliyhteyteen pakottaminen
Keskiaste: Raiskaus
Törkein: Törkeä raiskaus
Niin on ja tähän ajetaan (ja se pitää pakottaa läpi!) muutosta. Raiskaus on aina raiskaus.

Siksi mä puhun siitäkin että vaikka on raiskauksia missä pahoinpidellään myös ulkoisesti (nämä menevät ylensä törkeään raiskaukseen) ja juuri niitä Kaksi työntöä liikaa-raiskauksia (sukupuoliyhteyteen pakottaminen) niin ne on aina silti raiskauksia eikä saisi olla mitään lieventäviä asianhaaroja siinä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Pessimisti
uusi keskustelija
Blue: kukaan ei saa hyökätä kenenkään kimppuun. Ei sinunkaan, mutta sinäkään et saa hyökätä kenenkään kimppuun! Mulla nousi karvat pystyyn, kun aloit vihjailla, onko parisuhderaiskauksen alhaisemmat tuomiot siis mun mielestä ihan ok.
Rsiskaajat on pohjasakkaa ja muuta mielipidettä ei multa tule eikä muuta mielipidettä mun suuhun laiteta. Piste.

Pyydän anteeksi kiroilusta Blue ja ilmeisesti myös lispetti! :D

Yritän perustella.. Voi mennä jälleen pahasti pieleen. Tästä asiasta pitäisi puhua varmaan vaan kasvotusten.

Kaikki raiskaukset on väärin ja tuomittavia. Mutta tarkoitin näin.

Mies raiskaa vaimonsa joko painostamalla, uhkailemalla, väkivalloin ym

Tai

Tosi kivan ja kostean illan päätteeksi rakas mies ja vaimo alkavat rskastella. Kaikki on hyvin ja ihanasti.

Yks kaks mies huomaa, et ei helvetti, rakas vaimo onkin unessa. Mies lopettaa heti huomattuaan, mutta kaksi työntöä tuli liikaa. Anteeksi vaimo anteeksi- ja alkaa nukkua vaimonsa vieressä.

Tätä tarkoitin, ettei tällaista "kahden työnnän " raiskausta voi rinnastaa toisenlaiseen.. Vai voiko?
 
Blue
Blue: kukaan ei saa hyökätä kenenkään kimppuun. Ei sinunkaan, mutta sinäkään et saa hyökätä kenenkään kimppuun! Mulla nousi karvat pystyyn, kun aloit vihjailla, onko parisuhderaiskauksen alhaisemmat tuomiot siis mun mielestä ihan ok.
Rsiskaajat on pohjasakkaa ja muuta mielipidettä ei multa tule eikä muuta mielipidettä mun suuhun laiteta. Piste.

Pyydän anteeksi kiroilusta Blue ja ilmeisesti myös lispetti! :D

Yritän perustella.. Voi mennä jälleen pahasti pieleen. Tästä asiasta pitäisi puhua varmaan vaan kasvotusten.

Kaikki raiskaukset on väärin ja tuomittavia. Mutta tarkoitin näin.

Mies raiskaa vaimonsa joko painostamalla, uhkailemalla, väkivalloin ym

Tai

Tosi kivan ja kostean illan päätteeksi rakas mies ja vaimo alkavat rskastella. Kaikki on hyvin ja ihanasti.

Yks kaks mies huomaa, et ei helvetti, rakas vaimo onkin unessa. Mies lopettaa heti huomattuaan, mutta kaksi työntöä tuli liikaa. Anteeksi vaimo anteeksi- ja alkaa nukkua vaimonsa vieressä.

Tätä tarkoitin, ettei tällaista "kahden työnnän " raiskausta voi rinnastaa toisenlaiseen.. Vai voiko?
No sitähän sä tässäkin tarkoitat. Joten en mä mitään vihjaillut vaan sanoin että sinä sanoit näin.

Ja muuten, mä en ole puhunut tuosta tummentusta vaihtoehdosta, se on sinun keksintösi. Minun kaksi työntöä liikaa-esimerkki oli erilainen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Uusi keskustelija
Ei hitsi Blue: kerro, oletko sä ihan vakavalla naamalla siellä vai mitä? :D

Mua jo naurattaa tämä.

Ota mallia tuosta lispetistä. Se vaikuttaa rennolta, mutta pystyy kuitenkin keskustelemaan ja myös raottaa silmiään sellaisten silmäläppien (jotka hevosilla on) sivuille.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Uusi keskustelija
Ja Blue: mitä muutakaan voin, ku lopettaa. Ellet edes yritä muuttaa väärää käsitystäsi minusta.

Oikein ihanaa päivää sinulle . Ihanaa, että on viikonloppu ja kaikkea kivaa edessä
 
Pessimisti
Niin on ja tähän ajetaan (ja se pitää pakottaa läpi!) muutosta. Raiskaus on aina raiskaus.

Siksi mä puhun siitäkin että vaikka on raiskauksia missä pahoinpidellään myös ulkoisesti (nämä menevät ylensä törkeään raiskaukseen) ja juuri niitä Kaksi työntöä liikaa-raiskauksia (sukupuoliyhteyteen pakottaminen) niin ne on aina silti raiskauksia eikä saisi olla mitään lieventäviä asianhaaroja siinä.
Paras olisi kun tosiaan olisi pelkkä raiskaus ja tuomioita kovennettaisiin muutamalla vuodella. Eikä todellakaan mitään ehdollisia tuomioita. Rikoksissa on olemassa vain mustaa ja valkoista, syytön tai syyllinen. Ei ole mitään harmaan eri asteita.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Blue
Ei hitsi Blue: kerro, oletko sä ihan vakavalla naamalla siellä vai mitä? :D

Mua jo naurattaa tämä.

Ota mallia tuosta lispetistä. Se vaikuttaa rennolta, mutta pystyy kuitenkin keskustelemaan ja myös raottaa silmiään sellaisten silmäläppien (jotka hevosilla on) sivuille.
Miksi ottaisin, en mä ketään ala matkia.

Ja kyllä, mä olen kerran tai pari tässäkin ketjussa myöntänyt sanoneeni väärin/hassusti ja korjannut sen. Ei siinä ole mitään ongelmaa mulle. Mutta en myöskään peräännyt jos porukalla aletaan ahdistelemaan ja vääristelemään mun sanomisia. Minäkin kun kuitenkin olen oikeutettu niihin mielipiteisiini, ilman irvailua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Blue
Ja Blue: mitä muutakaan voin, ku lopettaa. Ellet edes yritä muuttaa väärää käsitystäsi minusta.

Oikein ihanaa päivää sinulle . Ihanaa, että on viikonloppu ja kaikkea kivaa edessä
Voin keskustella kanssasi, tunnut nyt ihan mukavalta. Ja ei ole väärin olla eri mieltä, toisten jyrääminen sen sijaan on väärin. Kiitos, viikonloppuja sinne myös. :)
 
Lakiinkin on muuten säädetty 3 eri raiskauksen astetta.

Lievin: Sukupuoliyhteyteen pakottaminen
Keskiaste: Raiskaus
Törkein: Törkeä raiskaus
Tosta oli lakia säädettäessä hirvee huuto. Kun kaikki raiskaukset on törkeitä. Huutelijat vaan eivät suostuneet ymmärtämään, et asioilla on eroa. Ihan sama juttu muussakin oikeuskäytännössä. Kuolemantuottamus - tappo - murha. Ei törkeä murha - törkeämpi murha - törkein murha.

Siit olen kyl monen kans samaa mieltä, et itä- Suomen hovioikeuden tuomarit vois laittaa vaihtoon. Muistan tapauksen, mis raiskaajan tuomiota alennettiin sil perusteella, et raiskaajalla oli työpaikka. Yhtä hyvin vois rattijuopot jättää tuomitsematta Sirpa Pietikäisen sanoin "Selvin päin en olis koskaan ajanut kännissä".
 
Blue
Tosta oli lakia säädettäessä hirvee huuto. Kun kaikki raiskaukset on törkeitä. Huutelijat vaan eivät suostuneet ymmärtämään, et asioilla on eroa. Ihan sama juttu muussakin oikeuskäytännössä. Kuolemantuottamus - tappo - murha. Ei törkeä murha - törkeämpi murha - törkein murha.

Siit olen kyl monen kans samaa mieltä, et itä- Suomen hovioikeuden tuomarit vois laittaa vaihtoon. Muistan tapauksen, mis raiskaajan tuomiota alennettiin sil perusteella, et raiskaajalla oli työpaikka. Yhtä hyvin vois rattijuopot jättää tuomitsematta Sirpa Pietikäisen sanoin "Selvin päin en olis koskaan ajanut kännissä".
Ei ulkoinen-pahoinpitely-raiskauksesta (sori mut mun on pakko kirjoittaa näin tarkasti ettei näitä aleta taas vääntelemään) ole tarkoitus saada samaa tuomiota kuin kaksi-työntöä-liikaa-raiskauksesta. Siitä aloitetaan että kovennetaan kaikkia tuomioita ja sitten puhutaan vain raiskauksesta. Sitten siitä raiskauksen tekotavasta riippuu tuomio.

Noi on vaan niin asenteelliset noi selitykset. Aivan hyvin voidaan puhua vain raiskauksesta ja silti käsitellä itse raiskaus ja tuomio silti sen mukaan mitä on tapahtunut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En ole sanonut noinkaan... Mä pidän susta mutta sun kanssa keskustelu on ihan turhaa kun sä valehtelet ihan suoraan siitä mitä toiset ovat sanoneet.
Ja sinä valehtelet juuri nyt että minä muka valehtelen. Onko se vale että olet toitottanut koko ketjun ajan että raiskaus on vain yhdyntä jos siinä ei käytetä väkivaltaa. Olet. Oletko toistuvasti sanonut että raiskaaja ei välttämättä tiedä raiskaavansa? Olet. Oletko monen monituista kertaa sanonut että raiskaajan mielestä on kyseessä pelkkä yhdyntä, jos nainen ei huuda. Olet.
Sanamuodoista on turha alkaa saivartelemaan, sisältö on se millä on väliä.
 
Pessimisti
Tosta oli lakia säädettäessä hirvee huuto. Kun kaikki raiskaukset on törkeitä. Huutelijat vaan eivät suostuneet ymmärtämään, et asioilla on eroa.
Eroa? Mitä eroa? Musta kysymys on niinkin yksinkertainen kuin, että tapahtuiko raiskaus vai eikö tapahtunut raiskausta? Jos seksiä on harrastettu ilman molempien suostumusta, on kyseessä kiistämättömästi raiskaus. Jos vielä on käytetty väkivaltaa, niin tuomittakoon se väkivallan teko pahoinpitelyä koskevien rangaistuskäytäntöjen mukaan, eikä sotketa sitä raiskaukseen.

Raiskasiko Matti sinut?
-Raiskasi.
10 vuotta ehdotonta ja nuijan isku.

Se on oikeuslaitoksen ajan tuhlaamista ja naisen arvon halveksimista, jos aletaan selvittää tekoon johtaneita seikkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29772527:
Ja sinä valehtelet juuri nyt että minä muka valehtelen. Onko se vale että olet toitottanut koko ketjun ajan että raiskaus on vain yhdyntä jos siinä ei käytetä väkivaltaa. Olet. Oletko toistuvasti sanonut että raiskaaja ei välttämättä tiedä raiskaavansa? Olet. Oletko monen monituista kertaa sanonut että raiskaajan mielestä on kyseessä pelkkä yhdyntä, jos nainen ei huuda. Olet.
Sanamuodoista on turha alkaa saivartelemaan, sisältö on se millä on väliä.
Enempää en kanssasi ala tästä vääntämään. Ja ne joita kiinnostaa kumpi on oikeassa voi lukea ketjun ja tarkistaa asian.

Sen verran korjaan että tuon tummenetun olen sanonut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Uusi keskustelija
Blue: ja siis selvennän vielä, että aviomiehen kaks työntöä raiskaus on ihan yhtä lailla törkeä raiskaus silloin, kun vaimo ei sitä halua.

Mulla ajatuksena (mistä ihmeestä se edes lähti) oli se, että ei saa vetää tätä asiaa överiksi.

Ja siihen minä laitoin lusikkani soppaan, ettei se miehen sammuneen vaimon "työntely" (kun se yhdessä aloitettu ja heti huomattua lopetettu) ole verrattavissa toisenlaiseen raiskaukseen. Sitten minä olinkin jo parisuhderaiskauksen puolustaja ja ja...

Ehkä pitäis tosiaan puhua tästä asiasta vaan kasvotusten.
 
Eroa? Mitä eroa? Musta kysymys on niinkin yksinkertainen kuin, että tapahtuiko raiskaus vai eikö tapahtunut raiskausta? Jos seksiä on harrastettu ilman molempien suostumusta, on kyseessä kiistämättömästi raiskaus. Jos vielä on käytetty väkivaltaa, niin tuomittakoon se väkivallan teko pahoinpitelyä koskevien rangaistuskäytäntöjen mukaan, eikä sotketa sitä raiskaukseen.

Raiskasiko Matti sinut?
-Raiskasi.
10 vuotta ehdotonta ja nuijan isku.

Se on oikeuslaitoksen ajan tuhlaamista ja naisen arvon halveksimista, jos aletaan selvittää tekoon johtaneita seikkoja.
Totta kai pitäisi tutkia eikä pelkkä väittämä riittäisi.

Tämä pykälä siis riittäisi?
1 § Raiskaus. Joka pakottaa toisen sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkaamalla käyttää sellaista väkivaltaa, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.

Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväkseen sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan.

Yritys on rangaistava.
 
Sitä paitsi minä en ihan allekirjottaisi että se on raiskaus kun matti ja maija alkavat innoissaan naimaan aviovuoteessa, ja maija nukahtaa kun matilla vielä 2 työntöä jäljellä.

Minusta avioliitossa raiskaaminenkin on ihan sitä itseään, raiskaamista. Sitä kun maija ei halua ja matti silti tekee mitä tekee, väkivalloin tai hiljaa hyväellen.
 
Viimeksi muokattu:
Vierasmiess
Kaikki raiskaukset on väärin ja tuomittavia.

Mies raiskaa vaimonsa joko painostamalla, uhkailemalla, väkivalloin ym
Huomatkaa, että noista kaksi toimii myös toisinpäin. Miksi vain mies raiskaisi? Siksi on ihan aiheellista, että rikoslaissa on kohta "sukupuoliyhteyteen pakottaminen". Muutenhan miehen raiskaaminen ei olisi oikeastaan mahdollista tai rikollista.
 

Yhteistyössä