Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Parisuhderaiskauksissa raiskaaja ei ole välttämättä tajunnut menneensä rajan yli. samoin kun humalassa hässitään ja nainen onkin sammunut kesken kaiken ja mies ei ole huomannut/välittänyt tästä niin mies ei ole tajunnut sen muuttuneen raiskaukseksi siinä hetkessä kun nainen sammui. Silti nekin on raiskauksia.
Miksi sua niin kovasti huolestuttaa mitä se on raiskaajan mielestä. Muut yrittävät täällä ajatella miltä uhrista tuntuu, ja sinä jankkaat ja jankkaat ettei se ole väkivaltaa jos raiskaaja vain haluaa yhtyä.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29771603:
Miksi sua niin kovasti huolestuttaa mitä se on raiskaajan mielestä. Muut yrittävät täällä ajatella miltä uhrista tuntuu, ja sinä jankkaat ja jankkaat ettei se ole väkivaltaa jos raiskaaja vain haluaa yhtyä.
Te tätä jankkaatte, mäolen jo sanonut kaiken tarpeellisen. Eikä se muuksi muutu vaikka sitä kuinka vääntää.

Ei tainnut enää olla muuta? Eli ei mitään vääristelyjä tainnut löytyä, eikö?
 
"vieras."
Oliko jotain muuta vielä mitä mä olen väittänyt karmean väärin vai voinko jo mennä nukkumaan?
Et sä niitä aivopierujasi vieläkään onnistunut korjaamaan, joten mene ihmeessä. Jankuttaminen jankuttamisen takia on sen verran idioottimaista puuhaa, että minä' lopetan sen nyt tähän ja voit jatkaa keskenäsi.
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29771624]Et sä niitä aivopierujasi vieläkään onnistunut korjaamaan, joten mene ihmeessä. Jankuttaminen jankuttamisen takia on sen verran idioottimaista puuhaa, että minä' lopetan sen nyt tähän ja voit jatkaa keskenäsi.[/QUOTE]

Joo, minähän tässä kaivelen vanhoja kommentteja selitettäväksi ja jään niitä selityksenkin jälkeen vielä pyörittelemään.. :D Öitä.
 
:D

jees jess, minäkin heitän keihästä huvikseni, mutta ei tullut mieleen tuollaista aatosta kuin sulla. Että ihan kivenheittäjän kanssa heittäydyt suurinpiirtein vammaiseksi? Ihan vinkiksi, että teidän naisten kannattaisi ottaa roolia vähän muussakin suhteessa kuin vain nahkalompsan tapauksessa.
No myönnytyksiä; mä tahallaan ihan pikkasen provosoin sua.:ashamed:
Paitsi että mies kyllä heittelee oikeasti keihästä.:D

Ihan aidosti pidän kyllä ritareista, ja ritarit ilmeisesti pitävät minusta,
mutta voin vakuuttaa että kykenen pitämään itsestäni huolta ja kannan korteni, en pelkästään kekoon, vaan ihan sinne vuorenhuipulle saakka.:)
Elämääkin on tullut nähtyä vähän joka suunnalta että
pumpuliväkeäkään en ole.:attn:
 
viera.s
En jaksanut lukea koko keskustelua, mutta ainakaan muutamalla ensimmäisellä sivulla ei kukaan maininnut sellaista itsestäänselvyyttä, että nuoret laivalle bilettämään lähtevät tytöt tuskin koskaan tavoittelevat änkyräkänniä. Siis sellaista tilaa, jossa on puolustuskyvytön. Siksi on naurettavaa opastaa, että naisten ei pitäisi juoda itseään konttailukuntoon ja maata laivan käytävillä pillu paljaana. Kuka muka sellaista haluaisi tehdä, vaikka ei raiskatuksi joutuisikaan?

Joskus vaan varsinkin nuorilla ja alkoholinkäytössä kokemattomilla kontrolli ja arvioitikyky pettää ja tulee juotua liikaa, vaikka se suinkaan ei olisi ollut suunnitelmissa. Siksi rikosten ehkäisyssä kanssaihmisten vastuu ja huolenpito toisista on olennainen juttu. Ja tässä tapauksessa myös laivayhtiön vastuu alkoholin anniskelussa sekä turvallisuuden valvonnassa laivalla. Että jos siellä nyt joku nuori nainen makaa käytävällä änkyräkännissä, joku auttaisi turvalliseen paikkaan. Siis tarkka linja anniskeluun, videovalvontaa ja järjestyksenvalvojia, niillä sitä turvallisuutta saataisiin oikeasti parannettua, ei millään sormen heristelyillä.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Blue
:mad: oli tuolla bluella tosi hyviä pointtejakin mutta kyllä nuo viimeiset ylitte kaiken hyvän maun rajan :O Nim. kaverini on raiskattu ja ehkäpä EN kuuntele tuollaista shittiä edes netissä.
MIKÄ siinä oli shittiä? Ihan tottahan se oli. En mä silti millään muotoa puolustele raiskaajaa tms. vaan kaikella tapaa tuomittavaa se on. Aina ei vaan raja ole selvä musta viiva vaan veteen piirretty viiva. Ei se silti oikein ole.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Ei vaan mies ei ymmärrä menneensä rajan yli vaikka se onkin raiskaus. En sanonut että aina se ei ole miehen puolelta raiskaus. Lue mun kommentit, älä Luniksen tai ton toisen sekopään. Niiltä se ei tule ikinä oikein.
No varmaan harvassa ne sellaiset tilanteet joissa raiskaaja ei tajua toimivansa naista kohtaan väärin, että se ei ole molemminpuolista vaan hän painostaa/pakottaa/käyttää fyysistä voimaa/whatever:? Ymmärrät varmaan, että turha myöskään liioitella niitä vähemmistö tapauksia, etenkin kun ne luetaan silti raiskauksiksi ja niin edelleen.
 
"vieras."
Ei vaan mies ei ymmärrä menneensä rajan yli vaikka se onkin raiskaus. En sanonut että aina se ei ole miehen puolelta raiskaus. Lue mun kommentit, älä Luniksen tai ton toisen sekopään. Niiltä se ei tule ikinä oikein.
Sekopää on se, joka väittää että raiskaus voi olla normaali yhdyntä. Ja sen väitteen esittäjä en ollut minä.

Kyllä sä ihan oikeasti näköjään olet yksinkertainen, etkä esitä yhtään.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Blue
No varmaan harvassa ne sellaiset tilanteet joissa raiskaaja ei tajua toimivansa naista kohtaan väärin, että se ei ole molemminpuolista vaan hän painostaa/pakottaa/käyttää fyysistä voimaa/whatever:? Ymmärrät varmaan, että turha myöskään liioitella niitä vähemmistö tapauksia, etenkin kun ne luetaan silti raiskauksiksi ja niin edelleen.
Kyllä ja siitä ei olekaan kysymys. Kysymys alunperin oli siitä että näinkin voi tapahtua. Ei edes siitä että onko ne yleisiä tms. Voitko kuvitella että siitäkin voi vääntää... :headwall:
 
Kyllä ja siitä ei olekaan kysymys. Kysymys alunperin oli siitä että näinkin voi tapahtua. Ei edes siitä että onko ne yleisiä tms. Voitko kuvitella että siitäkin voi vääntää... :headwall:
No varmasti voi :O! Sen verran monia koskettava aihe, ja kannattaa tosiaankin valita sanansa tarkkaan minkä varmaan ymmärrät. ;o Kuvittele itse jos joutuisit raiskatuksi tai jos lähimmäisesi joutuisi. Tunneälyä hieman sopii käyttää.
 
Blue
No varmasti voi :O! Sen verran monia koskettava aihe, ja kannattaa tosiaankin valita sanansa tarkkaan minkä varmaan ymmärrät. ;o Kuvittele itse jos joutuisit raiskatuksi tai jos lähimmäisesi joutuisi. Tunneälyä hieman sopii käyttää.
Moneen kertaan mielestäni tein asian selväksi. Jokaisen sopii myös miettiä miksi minä tästä puhun. Tunneäly toimii myös toisin päin.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Moneen kertaan mielestäni tein asian selväksi. Jokaisen sopii myös miettiä miksi minä tästä puhun. Tunneäly toimii myös toisin päin.
Varmaan väärinkäsityksiä puolin ja toisin tässä väsyneenä kirjoitellessa. Mutta hyvä oli puhua näinkin arasta asiasta! Ilman puheita ei tule myöskään tekoja, esim kovempia tuomioita ja varhaista hoitoa tai hoitoon ohjausta raiskaajille.
 
älli mäk biili
Voitte tuputtaa niitä vinkkejänne maailman tappiin asti, mutta faktahan on se, että tuosta hlöstöpäällikön möläytyksestä on Tallink sanoutunut irti ja syystäkin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014041018202012_uu.shtml
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Varmaan väärinkäsityksiä puolin ja toisin tässä väsyneenä kirjoitellessa. Mutta hyvä oli puhua näinkin arasta asiasta! Ilman puheita ei tule myöskään tekoja, esim kovempia tuomioita ja varhaista hoitoa tai hoitoon ohjausta raiskaajille.
Mä toivoisin yleltä jotakin dokkaria asian tiimoilta.
Aloitan ruikutuksen huomenissa. Eihän se ota jos ei annakaan.:)
 

Yhteistyössä