Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Entä jos miehesi olisi pyörätuolipotilas? Haukkuisitko hänet alimpaan helvettiin kykenemättömyyden takia? Vai onko kyse, että kaikesti minkä voi teettää miehellä, on kiva teettää miehelä?

Olis kiva nähdä useammin omilla jaloilla kävelevä pillu kuin pelkästään oma vaimo. Teitä säälittäviä matoja on joka nurkalla. Ja tällä haen vain jokaisen yksilön parasta ennen kuin joku femakko tulee muuta huutamaan.
Mieheni heittelee keihästä, voit vaan kuvitella miten joku lumppari tai kivi uppoaa ahistelijaan.=)

En kai minä mitään teetä. Ihan omasta halusta nuo ritarit rientävät paikalle minua pelastamaan.
 
"vieras."
En ole väittänyt etten ole sanonut noin. Ja kyllä, silloin kun rikollinen on oikeusoimikelpoinen (kuten suurin osa raiskaajista on) hänet on luokiteltu terveeksi. Normaalia se ei ole raiskata, kuten ei ole pahoinpidellä tms. mutta mielenterveydeltään terve ihminen kyllä voi raiskata.
Et ole väittänyt.. Onko sulla nyt ymmärrys tallella vai mistä kiikastaa?

Mielenterveydeltään terve ihminen ei raiskaa. Terve ihminen ei kykene niin sairaaseen tekoon.
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29771537]Raiskaus itsessään on väkivaltaa. Raiskaus-on-väkivaltaa.[/QUOTE]

On sitä uhrille kuten tuossa oli selitetty mutta se ei välttämättä ulospäin siltä näytä (eli ei ole sitä hakkaamista, estelyä yms.). Silti se on ihan yhtä lailla raiskaus kun rajummaltakin näyttävä juttu.
 
On sitä uhrille kuten tuossa oli selitetty mutta se ei välttämättä ulospäin siltä näytä (eli ei ole sitä hakkaamista, estelyä yms.). Silti se on ihan yhtä lailla raiskaus kun rajummaltakin näyttävä juttu.
On sitä kelle tahansa! Se on raiskaus jos nainen ilmaisee selkeästi ettei halua seksiä ja mies pakottaa! Se on aivan sama onko se pakotus sanallista tai fyysistä tai molempia. Joko menee kaaliin?
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Pessimisti
Kai nyt raiskaus on väkivaltaa. Höh. Muun väittäminen olisi yhtä tyhmää kuin väittää, ettei pahoinpitely ole henkistä väkivaltaa.

Musta on aina yhtä hauska kuulla kun joku selittää, että "Henkinen väkivalta on paljon pahempaa kuin fyysinen väkivalta. Mustelmat paranee kyllä." No joo, paraneehan ne. Mutta se kokemus, että et itse päätä ruumistasi ja joku vaan keksii ihan omaksi huvikseen satuttaa sinua niin, että päädyt vaikkapa sairaalaan. Kyllähän se jälkensä jättää, muuallekin kuin katkenneisiin verisuoniin.

Pahoinpitely on henkistä väkivaltaa, perhana soikoon. Vähän ohi aiheesta, mutta kuitenkin. Jatkakaa.
 
Blue
Niin koska laki, mutta miksi SINUSTA raiskaajalle tilanne voi olla normaali yhdyntä, vaikka hänen ei ole vain yksinkertaisesti tarvinnut käyttää väkivaltaa, uhkailua jne.?
Parisuhderaiskauksissa raiskaaja ei ole välttämättä tajunnut menneensä rajan yli. samoin kun humalassa hässitään ja nainen onkin sammunut kesken kaiken ja mies ei ole huomannut/välittänyt tästä niin mies ei ole tajunnut sen muuttuneen raiskaukseksi siinä hetkessä kun nainen sammui. Silti nekin on raiskauksia.
 
hytr
Joo, just niinhän tossa luki!!!





Ei, ei ole hyväksyttävää mutta kukaan muu ei voi tehdä mitään enempää estääkseen niin tapahtumasta kuin nainen pitämällä huolta ettei joudu tilaan missä on helposti hyväksikäytettävissä.

Jotkut koneetko niitä naisia raiskaavat? Voisivatko ne RAISKAAJAT jotenkin vaikuttaa siihen, että tuollaista ei tapahtuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
kahvikirahvi
"Hahlin mukaan lähes kaikkiin hänen tutkimiinsa raiskaustapauksiin liittyi naisten tolkuton alkoholin käyttö.

- Uhri itse oli arvioinut olleensa tolkuttomassa humalassa tai poliisi oli kirjannut uhrin olevan sammunut tai lähes vetämätön."

Kova väite: Puolet raiskauksista estettävissä ”uhrin käytöksellä” | Uusi Suomi

- Tutkittaessa rikospaikkakäyttäytymistä tuntemattomiin kohdistuneissa raiskauksissa todettiin, että tekijöistä alkoholin vaikutuksen alaisena oli 53 prosenttia ja uhreista 68 prosenttia. Tekijän humalatila oli merkitsevästi yhteydessä siihen, että tällöin tekijä useammin käytti runsasta väkivaltaa ja uhria alistavia käyttäytymismuotoja.

"Ulkomaistenkin tutkimusten mukaan alkoholilla on merkittävä rooli raiskauksissa. Myös muihin rikoksiin syyllistyneistä huomattava osa toimii alkoholin vaikutuksen alaisena. - Yli puolet tuhopoltoista tehdään päihtyneenä. Noin 80 prosenttia henkirikosten tekijöistä on nauttinut alkoholia. Suomalaisista henkirikoksista suurin osahan on seurausta ryyppyporukoiden riidoista."

Viinasta väkivaltaa

Ps, ainakaan mun mielestä oo tympeää eikä loukkaavaa laivayhtiön henkilökunnalta kehoittaa naisia pitämään itsestään huolta ja nauttimaan alkoholia kohtuudella, tiettyhän sen voi ymmärtää vittuiluna jos haluaa, mutta miksi haluta kun sen voi ottaa omaa hyvinvointia suojaavana neuvona mikäli sitä uskoo?
Olin lukevinani tässtä ketjussa että jossain oltiin rajoitettu tax freen aukioloaikoja millä oli selvä vaikutus raiskausten vähentämiseen, eikö tätä kannattais toteuttaa muuallakin jos siitä kerran on jo todistetusti vaikutusta positiiviseen suuntaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
Blue
[QUOTE="vieras.";29771548]Et ole väittänyt.. Onko sulla nyt ymmärrys tallella vai mistä kiikastaa?

Mielenterveydeltään terve ihminen ei raiskaa. Terve ihminen ei kykene niin sairaaseen tekoon.[/QUOTE]

Sinä olet sitä mieltä. Laki tulkitsee usein tosin, ja helkkarin hyvä niin, muutenhan niitä ei tuomittaisi välttämättä muuhun kuin terapiaan. Syyntakeeton eli sairas eli ei oikeustoimikelpoista kun ei saa tuomita oikeudessa rangaistukseen. Se ei mielestäni olisi kovin hyvä juttu.
 
"vieras."
Parisuhderaiskauksissa raiskaaja ei ole välttämättä tajunnut menneensä rajan yli. samoin kun humalassa hässitään ja nainen onkin sammunut kesken kaiken ja mies ei ole huomannut/välittänyt tästä niin mies ei ole tajunnut sen muuttuneen raiskaukseksi siinä hetkessä kun nainen sammui. Silti nekin on raiskauksia.
Kun mies ei välitä siitä, että nainen sammuu kesken kaiken, se muuttuu silloin raiskaukseksi, eli seksuaaliseksi väkivallaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Vierasmiess
Mieheni heittelee keihästä, voit vaan kuvitella miten joku lumppari tai kivi uppoaa ahistelijaan.=)

En kai minä mitään teetä. Ihan omasta halusta nuo ritarit rientävät paikalle minua pelastamaan.
:D

jees jess, minäkin heitän keihästä huvikseni, mutta ei tullut mieleen tuollaista aatosta kuin sulla. Että ihan kivenheittäjän kanssa heittäydyt suurinpiirtein vammaiseksi? Ihan vinkiksi, että teidän naisten kannattaisi ottaa roolia vähän muussakin suhteessa kuin vain nahkalompsan tapauksessa.
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29771575]Kun mies ei välitä siitä, että nainen sammuu kesken kaiken, se muuttuu silloin raiskaukseksi, eli seksuaaliseksi väkivallaksi.[/QUOTE]

Niinhän mä sanoin. Eikö?
 
Parisuhderaiskauksissa raiskaaja ei ole välttämättä tajunnut menneensä rajan yli. samoin kun humalassa hässitään ja nainen onkin sammunut kesken kaiken ja mies ei ole huomannut/välittänyt tästä niin mies ei ole tajunnut sen muuttuneen raiskaukseksi siinä hetkessä kun nainen sammui. Silti nekin on raiskauksia.
:headwall: Saivartele keskenäsi. Onneksi sinun kaltaisia moraalittomia häntäheikkejä ei ole päättämässä näistä asioista ja meidän naisilla on täällä oikeus puolellaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
"vieras."
Sinä olet sitä mieltä. Laki tulkitsee usein tosin, ja helkkarin hyvä niin, muutenhan niitä ei tuomittaisi välttämättä muuhun kuin terapiaan. Syyntakeeton eli sairas eli ei oikeustoimikelpoista kun ei saa tuomita oikeudessa rangaistukseen. Se ei mielestäni olisi kovin hyvä juttu.
Oikeustoimikelpoisena tuomitaan myös lastenraiskaajia, ja kukaan tuskin heitä väittää mieleltään terveiksi. Joten se siitä argumentista. Terve ihminen ei raiskaa.
 
Blue
:headwall: Saivartele keskenäsi. Onneksi sinun kaltaisia moraalittomia häntäheikkejä ei ole päättämässä näistä asioista ja meidän naisilla on täällä oikeus puolellaan. :)
Mikä tässä nyt mättää? Mikä on ongelma siinä että sanon että kaikki raiskaukset eivät ole rajuja pahoinpitelyä ja huutoa ja melskausta sisältäviä mutta ihan yhtä lailla ovat raiskauksia siltikin.

Ja mikä helvetin häntäheikki mä olen? :D
 
On sitä uhrille kuten tuossa oli selitetty mutta se ei välttämättä ulospäin siltä näytä (eli ei ole sitä hakkaamista, estelyä yms.). Silti se on ihan yhtä lailla raiskaus kun rajummaltakin näyttävä juttu.

Miksi sulla on sitten tarve toistella ettei se ole väkivaltaa, ja se on sitä ja tätä mitä raiskaaja sanoo.

Ihan oikeasti nyt, mieti hyvä ihminen mitä lauot.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä