Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Älä liioittele vaikka se onkin kaikkein helpointa keskustelun kärjistämiseksi :) Niin kun sanoin, mäkin rikon noita yleisiä ohjeita jotka oon itsekin oppinut kantapään kautta, mutta kun mukavuus menee usein edelle. Ja luotan liikaa intuutioon ja ja ja... Mutta se sitä faktaa poista, ettei järjen käyttö rajoita elämää, se on JÄRJEN KÄYTTÖÄ. Ei kannata luottaa ensisilmäyksellä tuntemattomaan tai lähteä toisen kämpille heti. Mutta jos haluat olla ikuinen teini niin go for it! Mä taas haluan antaa itsestäni mielummin aikuisen kuvan ja käyttää aivoja jotka mulle on suotu.
Totta kai ihmisellä pitää olla itsesuojeluvaisto, en ole missään muuta väittänyt, joten ihmettelen tätä kun tästä pitää jankuttaa, itsestäänselvästä asiasta.
Siksihän ihmisellä on sellainen, että se voi liikkua tuolla, missä nyt pitääkin liikkua.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"vieras."
Mene lukemaan ne uudestaan perskärpänen, ajatuksella.
Mun ei tarvise, koska muistan kyllä mitä olet kirjoittanut. Noin typerät jutut jää kyllä mieleen kun ne joutuu lukemaan pariinkin kertaan, että voi varmistua lukeneensa oikein. Ja jos et osaa muuta kuin nimitellä, niin kertonee sen, että tiedät noin sanoneesi itsekin.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Vierasmiess
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29771361:
Pidä turpasi rullalla. Kyllä ne sun kommentit tuolta löytyvät, rullaa taaksepäin, siellä ne seisoo.
Noista sun aivopieruista on muutkin huomautelleet kuin minä.
?? painatteko te mustat jotain nappia modeille niistä jotka sanovat, että nainen voi asialla X vähentää riskiä Y?
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29771453]Mun ei tarvise, koska muistan kyllä mitä olet kirjoittanut. Noin typerät jutut jää kyllä mieleen kun ne joutuu lukemaan pariinkin kertaan, että voi varmistua lukeneensa oikein. Ja jos et osaa muuta kuin nimitellä, niin kertonee sen, että tiedät noin sanoneesi itsekin.[/QUOTE]

No laitapa ne tähän niin käsitellään kaikki vielä kerran läpi.
 
kahvikirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29771319:
Sinä väitit että nainen puolustautuu paremmin selvinpäin, vaikka toistelet että alkoholi lisää väkivaltaisia kykyjä. Perin ristiriitaista.
Eikö vastustus kuitenkin tarkoita että käyttää tietynlaista väkivaltaa.
Kyllähän kuka tahansa varmasti puolustautuu paremmin selvinpäin, mutta mun nähdäkseni tuossa pointti oli se että vaikka alkoholin nauttiminen laskee ihmisen kynnystyä käydä väkivaltaiseksi ja/tai raiskata, niin ei se silti tarkoita sitä että alkoholia nauttinut nainen saisi mitään supervoimia puolustautua raiskaajaa vastaan.
Ja onhan siinäkin vähän eroa, että hyökkääkö humalassa oleva mies sammumispisteessä olevan naisen kimppuun ja yrittää raiskata tai raiskaa, vai yrittääkö sammumispisteessä oleva mies kähmiä ohikulkevaa naista pillu mielessään. Eikö?

Vastusteluksi muuten lasketaan jo pelkästään se että sanoo ei. Tai ainakin pitäisi laskea





Hitto mikä ketju, nousi verenpaineet vaikka oon lukenu ehkä vaan viis sivua sieltä ja täältä. En kommentoi enempää.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
iu
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29771449:
Totta kai ihmisellä pitää olla itsesuojeluvaisto, en ole missään muuta väittänyt, joten ihmettelen tätä kun tästä pitää jankuttaa, itsestäänselvästä asiasta.
Siksihän ihmisellä on sellainen, että se voi liikkua tuolla, missä nyt pitääkin liikkua.
Ei aina kannata liikkua tuolla, missä nyt pitääkin liikkua, ainakaan ihan mihin aikaan vaan tai ainakaan yksin. Mä joskus vuoooosia sitten lenkkeilin sellaista metsäreittiä, ihan kaupungin kupeessa joo, mutta syrjässä kuitenkin. Sit yks viikko luin lehdestä, että siellä väijynyt raiskari oli lopultakin saatu kiinni... Helvetti, mä ollu ees tienny että siellä sellainen kyylää. (Joko oli hyvä tuuri tai sit mä en vaan kelvannu sille. Ei harmita yhtään, vaikka olis ollu toi jälkimmäinen.)
 
"vieras."
Et oo tosissasi? Miehen kyvyt on niinkun tarpeellisia teorissa, mutta ei sitten muuten? Ei oikeasti olekaan?
Jos oma mies ei ole paikalla muut ritarit saavat tuurata.


Olen mä monesti omia puolia joutunut pitämään nuorempana, mutta on mut pari kertaa ihan tuntematonkin ritari pelastanut.:):heart:

Mä en ole kohdannut vierestä katsomista koskaan, kyllä konflikteihin on aina puututtu. Itsekin olen muutamasti joutunut pelastustehtäviin.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Kyllähän kuka tahansa varmasti puolustautuu paremmin selvinpäin, mutta mun nähdäkseni tuossa pointti oli se että vaikka alkoholin nauttiminen laskee ihmisen kynnystyä käydä väkivaltaiseksi ja/tai raiskata, niin ei se silti tarkoita sitä että alkoholia nauttinut nainen saisi mitään supervoimia puolustautua raiskaajaa vastaan.
Ja onhan siinäkin vähän eroa, että hyökkääkö humalassa oleva mies sammumispisteessä olevan naisen kimppuun ja yrittää raiskata tai raiskaa, vai yrittääkö sammumispisteessä oleva mies kähmiä ohikulkevaa naista pillu mielessään. Eikö?

Vastusteluksi muuten lasketaan jo pelkästään se että sanoo ei. Tai ainakin pitäisi laskea





Hitto mikä ketju, nousi verenpaineet vaikka oon lukenu ehkä vaan viis sivua sieltä ja täältä. En kommentoi enempää.
Ajattelin vain huomauttaa ristiriitaisuudesta krutin kommentissa. Ei se ollut minun mielipide.
Kaikki riippuu mistä roikkuu, ei voi tietää.
 
Ei aina kannata liikkua tuolla, missä nyt pitääkin liikkua, ainakaan ihan mihin aikaan vaan tai ainakaan yksin. Mä joskus vuoooosia sitten lenkkeilin sellaista metsäreittiä, ihan kaupungin kupeessa joo, mutta syrjässä kuitenkin. Sit yks viikko luin lehdestä, että siellä väijynyt raiskari oli lopultakin saatu kiinni... Helvetti, mä ollu ees tienny että siellä sellainen kyylää. (Joko oli hyvä tuuri tai sit mä en vaan kelvannu sille. Ei harmita yhtään, vaikka olis ollu toi jälkimmäinen.)
No ei välttämättä jos vaisto sanoo ettei kannata, mutta kun täällä kiellettiin kokonaan metsässä liikkuminen naisilta. Se on jo hätävarjelun liiottelua.
 
Henkilöstöjohtajan kommentti oli ongelmallinen, koska hän yritti vierittää syytä yhtiönsä aluksella tapahtuvista raiskauksista juopuneille naisille. Tämä on sitä samaa raiskauksiin liittyvää puhetta, jossa kaikki huomio kiinnittyy aina uhreihin ja heidän tekemisiinsä. Aika vähän puhutaan raiskaajista, vaikka heihin vaikuttaminen olisi kaikkein tehokkainta. Tyypillinen raiskaaja ei ole mikään yön saalistaja vaan humalainen nuori mies, joka ei ymmärrä, mitä "ei" tarkoittaa.

Kasvattakaa poikanne kunnioittamaan muiden itsemääräämisoikeutta.
Sivulla 2 on tosi hyviä kommentteja, mm. Madickenilta yms.

Tuo on niin totta, että oli melkoisen tahditonta kommentoia henkilöstöjohtajalta. :D Kannattaa muistaa et ihmisillä on tunteet ja nää asiat ehkä otetaan tunteella..
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29771491]Raiskaus voi olla siis normaali yhdyntä? Really? Loput typeryytesi voit etsiä itse.[/QUOTE]

Raiskaus ei aina ole väkivaltainen (hakkaamista, lyömistä yms.) vaan voi olla raiskaajan mielestä ihan normaali yhdyntä (mitä se ei tietenkään uhrille ole) miten usein on esim. parisuhderaiskauksissa. Silti se on ihan yhtä raiskaus.

Mitä tästä? Onko vielä jotain?
 
Vierasmiess
Jos oma mies ei ole paikalla muut ritarit saavat tuurata.


Olen mä monesti omia puolia joutunut pitämään nuorempana, mutta on mut pari kertaa ihan tuntematonkin ritari pelastanut.:):heart:

Mä en ole kohdannut vierestä katsomista koskaan, kyllä konflikteihin on aina puututtu. Itsekin olen muutamasti joutunut pelastustehtäviin.
Entä jos miehesi olisi pyörätuolipotilas? Haukkuisitko hänet alimpaan helvettiin kykenemättömyyden takia? Vai onko kyse, että kaikesti minkä voi teettää miehellä, on kiva teettää miehelä?

Olis kiva nähdä useammin omilla jaloilla kävelevä pillu kuin pelkästään oma vaimo. Teitä säälittäviä matoja on joka nurkalla. Ja tällä haen vain jokaisen yksilön parasta ennen kuin joku femakko tulee muuta huutamaan.
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29771496]Terve ihminen ei raiskaa. Ja kyse oli nyt siitä, että väitit ettet ole sanonut noin.[/QUOTE]

En ole väittänyt etten ole sanonut noin. Ja kyllä, silloin kun rikollinen on oikeusoimikelpoinen (kuten suurin osa raiskaajista on) hänet on luokiteltu terveeksi. Normaalia se ei ole raiskata, kuten ei ole pahoinpidellä tms. mutta mielenterveydeltään terve ihminen kyllä voi raiskata.
 
Raiskaus ei aina ole väkivaltainen (hakkaamista, lyömistä yms.) vaan voi olla raiskaajan mielestä ihan normaali yhdyntä (mitä se ei tietenkään uhrille ole) miten usein on esim. parisuhderaiskauksissa. Silti se on ihan yhtä raiskaus.

Mitä tästä? Onko vielä jotain?

Niin että minäkin voin tulla työntelemään sun jalkojesi väliin esim banaania, kunhan en lyö samalla. Se kun ei ole väkivaltaa.
Nyt ei sulla kyllä hissi kulje ylös asti.
 
Raiskaus ei aina ole väkivaltainen (hakkaamista, lyömistä yms.) vaan voi olla raiskaajan mielestä ihan normaali yhdyntä (mitä se ei tietenkään uhrille ole) miten usein on esim. parisuhderaiskauksissa. Silti se on ihan yhtä raiskaus.

Mitä tästä? Onko vielä jotain?
Erikoista että silti korostat raiskauden olevan joskus epäselvä, tulkinnanvarainen, eikä selkeä pakottaminen seksiin. Jätetäänkö ne selvittelyt niille viranomaisille? On loukkaavaa lukea, että pidät hyvin harvinaista tilannetta yleisenäkin, vaikka edelleenkin uhria ei tarvitse aina kovasti pakottaa. :O Kuvitele nuori ja kokematon ihminen tai muuten vain ujo henkilö, ei raiskaajan tarvitse käyttää väkivaltaa välttämättä ollenkaan "ei!" sanan jälkeen, että hän saa uhrin raiskatuksi.
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29771497:
No ei välttämättä jos vaisto sanoo ettei kannata, mutta kun täällä kiellettiin kokonaan metsässä liikkuminen naisilta. Se on jo hätävarjelun liiottelua.
Kaikki mitä itse tekee on fiksua. Mutta kun näille ehdottaa sitä muslimimaiden harrastamaa riskien minimointia, eli naisen kaapuun pukemista ja yksin liikkumisen kieltämistä, niin sitten se onkin ihan höpöhöpöä ja ihan tyhmää hei.

Minä voin vaatia, että nainen ei juo, koska en itsekään juo. Minä voin vaatia, että nainen ei pukeudu minihameeseen, kun en itsekään pukeudu. Ja jos nainen raiskataan, niin itsepä otti nuo riskit.

Mutta minulta ei saa vaatia kaapuun pukeutumista, kun en määä haluu pukeutua kaapuun. Minulta ei saa vaatia, että liikun ulkona vain miespuolisen sukulaiseni kanssa, kunen mää haluu. Ja jos minut raiskataan, niin noilla ei saa minua syyllistää.

Näinhän nää jutut menee.
 
Blue
Erikoista että silti korostat raiskauden olevan joskus epäselvä, tulkinnanvarainen, eikä selkeä pakottaminen seksiin. Jätetäänkö ne selvittelyt niille viranomaisille? On loukkaavaa lukea, että pidät hyvin harvinaista tilannetta yleisenäkin, vaikka edelleenkin uhria ei tarvitse aina kovasti pakottaa. :O Kuvitele nuori ja kokematon ihminen tai muuten vain ujo henkilö, ei raiskaajan tarvitse käyttää väkivaltaa välttämättä ollenkaan "ei!" sanan jälkeen, että hän saa uhrin raiskatuksi.
Silti se on ihan yhtä raiskaus. Mikä tossa jättää tulkinnanvaraa??
 
"vieras."
Raiskaus ei aina ole väkivaltainen (hakkaamista, lyömistä yms.) vaan voi olla raiskaajan mielestä ihan normaali yhdyntä (mitä se ei tietenkään uhrille ole) miten usein on esim. parisuhderaiskauksissa. Silti se on ihan yhtä raiskaus.

Mitä tästä? Onko vielä jotain?
Raiskaus itsessään on väkivaltaa. Raiskaus-on-väkivaltaa.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29771527:
Niin että minäkin voin tulla työntelemään sun jalkojesi väliin esim banaania, kunhan en lyö samalla. Se kun ei ole väkivaltaa.
Nyt ei sulla kyllä hissi kulje ylös asti.
Ei, sinä se nyt taas kuvittelet ihan omiasi, pelottavan paljon...
 

Yhteistyössä