saikkua työpaikka kiusaamisen vuoksi

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
No eihän siihen sairauslomaa haeta vaan selvitetään ongelmat työpaikan sisällä! Nyt vain menet esimiehelle puhumaan ja hän tukee sinua jotta saat kerrotuksi kiusaajille miltä heidän käytöksensä tuntuu ja miten se vaikuttaa sinuun. Varmasti asiat järjestyvät! :hug:
 
"samma här"
Asioita on ensin yritettävä selvittää. Isommilla työpaikoilla on psykologit sun muut ja varmaan lähes joka paikassa on jokunlainen työterveyshuolto, johon voi ottaa yhteyttä. Saikkua haetaan, jos ei jaksa enää töissä ja sitä saa jos lääkäri katsoo sen aiheelliseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vieras..
Itse hain sairaslomaa ja olinkin sitten yli 8kk sillä ja irtisanouduin tuona aikana ja kulutin karenssin sairaspäivillä(sain sairaspäivärahaa). Törkeitä asioita joille ei kukaan tehnyt mitään ja kiusaajilla oli esimiesten tuki. En tiedä tuleeko tuo jonain päivänä julkisuuteen isonakin asiana, koska tässä on taustalla muutakin ja yksi hyvinkin iso vaikuttaja nykyään.
 
..........
Äläs nyt esinainen puhu läpiä päähäsi. Kyllä työpaikka kiusaaminen ja siitä aiheutuva masennus ovat ihan päteviä syitä sairaslomaan, mikäli työpaikka lääkäri sen katsoo aiheelliseksi.
 
"vieras."
Äläs nyt esinainen puhu läpiä päähäsi. Kyllä työpaikka kiusaaminen ja siitä aiheutuva masennus ovat ihan päteviä syitä sairaslomaan, mikäli työpaikka lääkäri sen katsoo aiheelliseksi.
Ei taida tautiluokituksesta löytyä työpaikkakiusaamista. Sairauslomaa saa joko sairauden tai työkyvyttömyyden vuoksi. Se taas, saako sairausloma-ajalta palkkaa, onkin oma asiansa.
 
kyllä vain
[QUOTE="vieras.";29766581]Ei taida tautiluokituksesta löytyä työpaikkakiusaamista. Sairauslomaa saa joko sairauden tai työkyvyttömyyden vuoksi. Se taas, saako sairausloma-ajalta palkkaa, onkin oma asiansa.[/QUOTE]

Työpaikkakiusaaminen aiheuttaa masennusta joka on sairaus. Olen ollut saikulla monen monta kertaa työpaikkakiusaamisen aiheuttaman ahdistuksen ja masennuksen vuoksi.
 
mijatsu
No eihän siihen sairauslomaa haeta vaan selvitetään ongelmat työpaikan sisällä! Nyt vain menet esimiehelle puhumaan ja hän tukee sinua jotta saat kerrotuksi kiusaajille miltä heidän käytöksensä tuntuu ja miten se vaikuttaa sinuun. Varmasti asiat järjestyvät! :hug:
voi saatana milloin sinä opit olemaan hiljaa kun puhutaan asioista joista sulla ei ole mitään käryä?? olen ollut kiusattuna entisessä työpaikassa 5 vuotta ja tälläinen pikkupimu taas latelee viisauksiaan etten olisi sairastunut sinä aikana haista vittu!
 
voi saatana milloin sinä opit olemaan hiljaa kun puhutaan asioista joista sulla ei ole mitään käryä?? olen ollut kiusattuna entisessä työpaikassa 5 vuotta ja tälläinen pikkupimu taas latelee viisauksiaan etten olisi sairastunut sinä aikana haista vittu!
:O Sillä lailla.. Ja miten mä kielsin etteikö se voisi sairastuttaa yksilön? Puuttumattomana ihan varmasti! Mutta miksi ottaa sairauslomaa kun ei ongelmia voi paeta? Tuskin se sairausloma parantaa ne työasiat ja se voi sua kuormittaa lisää kun jäät oikein miettimään niitä työpäivien ajaksi, vaikka ne pitäis selvittää ja kohdata. Se on myös esimiehen tehtävä; ottaa kaikki huomioon työpaikalla, tukea ujoimpia ja luoda ilmapiiriä.
 
"mies1"
voi saatana milloin sinä opit olemaan hiljaa kun puhutaan asioista joista sulla ei ole mitään käryä?? olen ollut kiusattuna entisessä työpaikassa 5 vuotta ja tälläinen pikkupimu taas latelee viisauksiaan etten olisi sairastunut sinä aikana haista vittu!
Huh HUH! Kyl outoa kuinka HG kerää joillain raivoa. Musta hän yritti ihan hyvällä auttaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
hölpönpölpön
Nuoret kokevat työpaikkakiusaamiseksi sen, jos esimies antaa työtehtäviä tai kehoittaa niitä tekemään, vaikka työntekijällä oli juuri omien sähköpostien selaus kesken tai fb auki.
Menkää kotiin, jotka ette pärjää ja jättäkää työpaikat niihin kykeneville.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hölpönpölpön;29766860:
Nuoret kokevat työpaikkakiusaamiseksi sen, jos esimies antaa työtehtäviä tai kehoittaa niitä tekemään, vaikka työntekijällä oli juuri omien sähköpostien selaus kesken tai fb auki.
Menkää kotiin, jotka ette pärjää ja jättäkää työpaikat niihin kykeneville.
:LOL: Miten niin nuoret toimivat noin?! Aaaw miten rasittava keskustelu. Meidän työpaikalla ainakaan kukaan nuori työntekijä ei todellakaan surffaile netissä tms työajalla. Joo en avaa enää tätä keskustelua =D
 
Vierassss
voi saatana milloin sinä opit olemaan hiljaa kun puhutaan asioista joista sulla ei ole mitään käryä?? olen ollut kiusattuna entisessä työpaikassa 5 vuotta ja tälläinen pikkupimu taas latelee viisauksiaan etten olisi sairastunut sinä aikana haista vittu!
Hmmm...ehkä sille on syynsä, ettet tule töissä toimeen ihmisten kanssa...

Kiusaaminen ei ole syy sairauslomaan.

Meillä ainakaan ei enää jaella sairauslomia tällaisten mielenhäiriöiden takia vaan neuvotaan selvittämään ongelmat.

Yleensä "kiusaamiseen" on kaksi osapuolta. Usein uhriksi itsensä esittelevällä on ihan oma osuutensa siihen, miten asiat ovat edenneet.

Normaali esimiestyö koetaan kiusaamiseksi esim.
 
vieras...
Omalla kohdallani se oli aikoinaan ulkonäköni haukkumista suoraan ja siitä vihjailevien tulosteiden laittamista huoneeseeni, Sana ei ole tämä, mutta sanotaan, että yksi käveli huoneeni ohi yli 20 kertaa päivässä ja joka kerta huoneeni oven kohdalla sanoi "lehmä". Sanoi muuta ja tämä vain esimerkki sana. Kamerakännykällä minun kuvaamista ja näiden videoiden esittelyä ja nauramista. Joskus tokaisi "näytin kuvasi muutamille miestuttavilleni ja ne mietti miten noin läski voi harrastaa seksiä ja nauroivat vedet silmissä" jne. juttuja. Tuo viimeisin juttu oli sana tarkasti. Eikä ole ainoa juttu. Niin ja kun sanoin esimiehille niin minä olinkin syyllinen ja siihen kun menin syyttä valittamaan heidän kivoista työntekijöistään ja esimies kysyi haluanko erota työtehtävistäni ja seuraavasta valituksestani MINÄ saan varoituksen ja tiedänkähän kai monestako tulee potkut. Tätä lajia monin tavoin 8vuoden ajan. Lopputulos; en voinut enää poistua kotoa vaan itkin sisällä ja lopulta minut toimitettiin sairaalaan hoitoon ja irtisanouduin.
 
eikkari
Olen itse ajatellut, että yrittäisin tuommoisessa tilanteessa kerätä todisteita eli ottaisin vaikka pienen nauhurin tai nauhoittaisin kameralla huomaamattomasti keskusteluja. Niitä ei kai saisi käyttää oikeudessa, mutta voisivat olla kova sana kun kiusaamista käydään läpi työterveyden tai esimiehen kanssa. Siinäpä olisi sitten paha mennä kieltämään asiaton puhe, kun homma olisi kuultavissa omin korvin... Tekisin kaikkeni, että kiusaaja/kiusaajat joutuisivat kiipeliin, olivat sitten esimiehiä tai muita. Kiusaamisasiasta pyrkisin vaihtamaan mieluummin sähköposteja esimiehen kanssa kuin puhumaan puhelimessa tai kasvokkain, jos hän olisi yksi kiusaajista. Toivon mukaan siinä tulisi joku lipsahdus hänelle. Pahuuden pitäisi saada palkkansa.

Minua ei ole koskaan kiusattu vakavasti. Yksi vanhempi työntekijä välillä suuttui minulle aivan yhtäkkiä jostain asiasta, jonka käsitti väärin ja sitten puhui minusta pahaa muille (välillä minun kuutenikin) ja mökötti monta päivää. Hän ei suostunut keskustelemaan minun kanssani että asiat olisi saatu selvitettyä. Se oli hyvin ahdistavaa, mutta kesti onneksi vain muutaman päivän kerrallaan ja nyt tuo ihminen on jo eläkkeellä. Hän oli selvästi yliherkkä ihminen ja uskon että minä olin hänelle tärkeä ihminen töissä ja siksi loukkaantuminen oli niin suurta kun tuli joku väärinymmärrys. Me juttelimme paljon kaikenlaisista asioista eli oltiin ystäviä, vaikka aina tuommoisen episodin jälkeen päätin, että kaveeraus loppui siihen. Tuossa oli kamalinta se, kun kuuli miten itsestä puhutaan pahaa ja vaikka työkaverit eivät mitenkään myönnelleet hänelle, kuuntelivat vaan, pahalta se silti tuntui. Jälkeenpäin nuo työntekijät sanoivat, että heidän olisi pitänyt sanoa vastaan, mutta jostain syystä eivät saaneet sanottua. Puhuimme myös siitä, miten meidän pitäisi puolustaa toisiamme, mutta ilmeisesti tuo ihminen oli niin pelottava, ettei kukaan uskaltanut panna päätään leijonan kitaan.

Meidän työpaikalla on yksi ihminen, joka on kertonut, että häntä on kiusattu edellisessä työpaikassa. Häntä ei ole kiusattu meillä, mutta hänen persoonallisuutensa on semmoinen, että jotenkin ymmärrän että hän voi helposti joutua kiusatuksi. Ei siinä tarvita kuin että ihminen on kovin erilainen luonteeltaan kuin muut tai ei osaa puolustautua, niin joku ilkimys voi tarttua siihen.

Nuorista työntekijöistä; meillä oli yksi kesätyöntekijä, joka ilmoitti kahden päivän päästä: ”voisin tehdä välillä jotain muutakin kuin vain näitä listoja”. No, ne listat ovat oikeasti tylsää työtä, mutta homma meni niin, että jokainen vakituinenkin teki niitä aina viikon kerrallaan ja niistä oli jokainen meistä aloittanut, kun se oli helpoin homma oppia. Että kyllä joillain nuorilla on vääristynyt kuva työnteosta ja uuden työntekijän tehtävistä:D Tuota tyttöä ei jostain kumman syystä pyydetty toista kertaa sijaiseksi, vaikka ihan ok työntekijä oli kuitenkin...
 

Yhteistyössä