Mistä rahaa ruokaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
"Köyhä"
Onko vaikea uskoa että ei ole vanhempia, ollaan +30 vuotiaita molemmat ja meidän molempien isät on kuolleet syöpään 1,5vuoden aikana ja oma äitini kuoli synnytyksessä ja mieheni äiti tapettiin kun hän oli 16 vuotias uskomatonta eikö vain.. Kaikille ei ole jaettu parhaita mahdollisia kortteja elämää varten!
Miksi lainasit rahaa meille ethän edes tunne meitä??
Meillä on ollut ihan tarpeeksi rankkaa ilman mitään vittuilujakaan, yritin kysyä asiallisesti neuvoa, ajattelin että ei me nyt ainutlaatuisessa tilanteessa Suomessa olla, mutta ilmeisesti ollaan!
Entiedä saadaanko seurakunnasta mitään kun ei kumpikaan kuuluta kirkkoon, "leipäjonoon" ollaan menossa mutta ei sillä leivällä 60km työmatkaa kuljeta!
 
vierass
Miten teillä oli enemmän laskuja kuin miehen palkka? Käy kaikki leipäjonot, kerää viikonloppuisin pulloja ja jos jotain myytävää löytyy niin laita vaikka paikkakuntasi fb-kirpparille.
 
22222
Mihin teillä rahaa menee? Voisko karsia esim puhelinlaskuja, netti halvemmaksi, ei mitään karkkia tms herkkuja, jos poltatte/juotte niin heittäkää pois. Kerää pulloja, mene sossuun, leipäjonoon, laita nettiin tavaraa myyntiin. Tai mene dyykkaamaan, kaupat heittää pois täysin hyvää ja syömäkelposta ruokaa
 
"Rea Listi"
Seurakunta auttaa vissiin myös siihen kuulumattomia?? Kysy soskusta irtoaisiko toimeentulotukea sellaisella systeemillä minkä ne perii teiltä osissa takaisin. En muista sen jutun nimeä... :confused:
Joka paikkakunnalla ei sossu myönnä sosiaalista luottoa. Harkinnan varaista tukea voisi kuitenkin kysyä ja seurakunnan diakoniin vain rohkeasti yhteys vaikka ei kuulukaa kirkkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
apu
Surullista, jollei ole ketään keneltä pyytää lainaa, jos hätä on. Uskoisin, että moni auttaisi, jos tietäisi. Itse olen pari kertaa lainannut lähes tuntemattomallekin hätätilanteessa pieniä summia. Aina ovat maksaneet takaisin, eikä tuo ole meidän talouteen vaikuttanut.
 
"riia"
Surullista, jollei ole ketään keneltä pyytää lainaa, jos hätä on. Uskoisin, että moni auttaisi, jos tietäisi. Itse olen pari kertaa lainannut lähes tuntemattomallekin hätätilanteessa pieniä summia. Aina ovat maksaneet takaisin, eikä tuo ole meidän talouteen vaikuttanut.
Itseasiassa,mulla ei olis ketään keltä lainata.Ihan tavallinen perheellinen olen.Ei kaikilla ole puoli kylää tuttuina!
 
Muutama vinkki
Hei !

Yritä saada kirkolta tai sossusta kuponkeja ruokaa varten. Laita huuto.nettiin tai tori.fi myyntiin , jos on jotain mitä myydä (lastenvaatteita, pyörä, urheiluvälineitä, astioita...). Tai jos on jotain vanhaa romukultaa (esim. Kaulakoruja, sormuksia...) mistä raaskit luopua, niin netissä esim. Kultarahaksi tai vastaava ostaa. Ohjeet löytyy heidän sivuiltaan. Olen itse kerran rahapulassa joutunut myymään koruja (sain 125€, jonka avulla pärjäsin niukasti eläen loppu kuun).

Vastaisuuden varalle kannattaa yrittää ruveta säästämään. Tiedän, et voi olla ärsyttävä kommentti... Mutta esim se, et siirrät 20€ kuussa toiselle tilille, niin vuodessa tekee 240€. Tai jos säästät 50€ kuussa, niin se on vuodessa 600€. 20-50€ ei ole kuussa paljon,mutta se tunne, jos joku hajoaa/on tiukkaa ja tiedät, että varatilillä on edes jotain... Se on sen arvoista :)Itse opin säästämään vasta siinä vaiheessa, kun tuli elettyä yli varojen, ja piti köyhäillä loppu kuukausi.

Kaikkea hyvää sinulle!!!! Tsemppiä!! Pärjäät kyllä ! Asioilla on tapana järjestyä.
 
Eräs harmaana
Samassa tilanteessa ollaan :( Olen yksin lasten kanssa ja jokainen pienikin ylimääräinen meno kaataa talouden. Eilisen paastosin, että lapset saavat ruokaa siihen saakka kun seuraavan kerran tulee rahaa ja pääsen kauppaan.
 
"Leea"
Sitten vaan koluamaan kaappeja, josko löytyisi jotain myyntiin laitettavaa. Tori.fi:iin kun laittaa ja noudon, niin voit saada rahaa jo tänään tai huomenna. Leluja, vaatteita, koruja, astioita, kirjoja...mitä vaan.

Pulloja keräämällä voit saada pientä taskurahaa ainakin.

Laita kaupan ilmoitustaululle lappu, jossa tarjoat lastenhoitoapua, siivousta, pihatöitä, ikkunanpesua jne. korvausta vastaan.

Leipomalla saat leipää käytännössä ilmaiseksi, aamu- ja iltapalaksi puuroja...Kukaan ei kuole, jos ei pariin viikkoon saa pihviä, lohta, kasviksia tai hedelmiä. Pari viikkoa menee askeettisemminkin ja sitten tuleekin jo lapsilisä.

Jatkossa kannattaa menot suunnitella pikkuisen tarkemmin. Laskuihin voi esim. sopia lisää maksuaikaa.
 
mä...
Yleensä ilmaisjakelulehtien ja mainosten jakajista on pulaa. Selvitä oman paikkakuntasi jakelufirma ja soita heille, josko olisi jotain tarjolla. Laita paikkakunta niin katsotaan, jos useampi etsijä löytäisi jotain pientä työtä sinulle.
 
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs harmaana;29758496:
Samassa tilanteessa ollaan :( Olen yksin lasten kanssa ja jokainen pienikin ylimääräinen meno kaataa talouden. Eilisen paastosin, että lapset saavat ruokaa siihen saakka kun seuraavan kerran tulee rahaa ja pääsen kauppaan.
Jos noin tiukkaa on niin anna lapset huostaan, elämänhallinnassasi on vikaa.
 
"vieras."
Itse en laskisi mitään nettikirppisten, Torin tms varaan, joten erittäin huono neuvo pikaiseen rahan tarpeeseen. Hyvin monilla on se tapa että keräilevät numeroita ja sitten soittelevat kyselläkseen myytävästä tavarasta ilman että ovat ostamassa, kokemusta on.

Mene diakonissalle tai soita ainakin ensin mikäli sossu on poissuljettu vaihtoehto. Jatkossa opettele säästämään ja kaikki turhat menot pois.
 
[QUOTE="äityli";29758538]Pulloja on perjantaina lauantaina keskustassa. jos on ahkera hyvin saa 20e![/QUOTE]

Riippuu paikkakunnasta. Ei täällä ainakaan tuollaisia summia saisi kasaan ja vakikerääjät on apajilla heti viemässä ne muutamat pullot mitä tulee.
 
"Rea Listi"
[QUOTE="äityli";29758675]Toki paikkakunnan suuruus vaikuttaa määrään. Mutta nyt kun on kesä tulossa, puistot täyttyy nuorisosta, niin riittää useammalle kerääjälle![/QUOTE]

Mitkä puistot? Huomaa, että asut isolla paikkakunnalla.
 

Yhteistyössä