Millaista työtä teet, onko työlläsi mitään merkitystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen terveydenhoitaja neuvolassa. Koen, että neuvolatyö on merkityksellistä, mutta se olisi paljon merkityksellisempää jos sen saisi tehdä kunnolla :( Siis niin että olisi aikaa, tarvittavaa lisäkoulutusta jne. Osa ohjeistuksesta ja käytännöistä on niin aikansa elänyttä, että joko joudut tekemään työsi vastavirtaan tai huonosti, ja kumpikin vaihtoehto on turhauttava ja siinä mielessä raskas. En näe itseäni tässä työssä pysyvästi.

[QUOTE="yyhoo";29755677]No, hallituksen ajatukset huomioon ottaen, työlläni tulee olemaan entistä enemmän merkitystä... Ja VIELÄ tykkään työstäni, mutta jos tämä tahdin kirstyminen jatkuu, eikä väkeä saada lisää, voi olla, että jaksaminen loppuu jossain kohtaa.

T: kotihoidon hoitsu[/QUOTE]

Erittäin samaa mieltä. Samaa tärkeää työtä sun kanssasi teen.

Teen merkityksellistä työtä.
Jos taloudellista tuottavuutta vain ajateltaisiin, työni kuluttaa yhteiskuntamme varoja järjettömiä määriä, mutta inhimillinen kärsimys ja etiikka onneksi otetaan huomioon hyvinvointivaltoissa...
Olen siis sairaanhoitaja,(lasten) osastolla jossa tehdään yksiä kalleimpia hoitoja, ja selviytymisprosentti on suhteellisen matala kokonaisuuden huomioon ottaen.
Mutta kuolevan hoidollakin on merkityksensä, ja luojan kiitos saan siihen hyvät resurssit.
Ja vaikkahenkiinjääjästä e enää veronmaksajaa tulisikaan, on sillä kuitenkin huikea merkitys yksilöille

"Paijaan poneja" työkseni.
Omille asiakkailleni työlläni tuntuu olevan aikalailla paljonkin merkitystä. Eläinten hyvinvoinnin kannalta eläimille itselleen, ja niiden omistajille varmaan siinäkin mielessä, että niiden elukat pysyy käytettävässä kunnossa ja harrastaminen mielekkäänä.
Ja toki esimerkiksi ratsastuskouluasiakkailleni hevosten hyvinvointi ja käytettävyys on ihan bisneskysymyskin, että sikäli sillä on merkitystä...

Mitenkään yhteiskunnallisesti merkittäväksi en työtäni koe, pikemminkin harrastehevosten pitäminen on monelta kantilta katsottuna jopa ehkä hiukan eettisesti arveluttavaa.

Tykkään kuitenkin työstäni kovasti, miellän sen vieläkin ennemminkin harrastamiseksi, josta mulle maksetaan.

Olen viihdebisneksessä, ja koen, ettei työni ole lainkaan merkityksellistä. Periaatteessa ihmisten viihdyttäminenkin voi olla tärkeää, ja olen itse tekemässä sellaista viihdettä, josta tälläkin palstalla tasaisin väliajoin joku perustaa ketjun ja haluaa keskustella.

Yritän parhaani mukaan hakeutua toisenlaiseen työhön, toivottavasti se onnistuisi jo pian... Sen verran paha motivaatiopula minulla on.

Minä olen kotipalvelussa töissä, pidän työtäni merkityksellisenä. Ihanaa olisi, jos saisi viettää enemmän aikaa yksinäisten asiakkaiden luona. Silloin työllä olisi entistä suurempi merkitys.

Suunnittelen pientaloja.

On sillä ehkä juuri sille asiakkaalle merkitystä, maailmalle ei, koska suurin osa asiakkaista ei välitä siitä, minkälainen vaikutus heidän valinnoillaan on maailmalle.

Koen työni tärkeäksi ja se on todella mieluista mulle. Pidän tärkeänä tehdä työni mahdollisimman hyvin enkä voi ymmärtää sellaisia kollegoitani jotka tekevät tätä hampaat irvessä. Onneksi heitä ei ole montaa. Tosin yksikin sellainen on liikaa kun ollaan tekemisissä ihmisten kanssa.

olen perintätoimistossa. Työni ei ole merkityksellistä paitsi ehkä velkojille :D joku voisi myös sanoa että vien köyhiltä ihmisiltä tuhkatkin pesästä...

en pidä työstäni enkä arvoista joita se edustaa, mutta lama-aikana perintäalalla menee aika hyvin ja työ on sekä ihan mielekkäästi palkattu että turvattu.

Luokanopettaja. Koen työni mielekkääksi ja sillä on hyvinkin näkyvästi merkitystä. Raskasta tämä on ajoittain, vain niin se taitaa olla kaikkien töiden suhteen.

Mitä Bitch oikein tekee, oletko pesän jakaja sitten?

Itse koen työni merkitykselliseksi, varsinkin koska teen paljon vapaaehtoistyötä ja ilostutan monien elämää sen kautta.

Pesää jakava Bitch kuulostaa hiukan epäilyttävältä :D mutta joo, perunkirjoitusten kanssa puuhailen, muun muassa. Raskasta se on siinä vaiheessa kun kyseessä on henkirikos tai nuoren ihmisen äkillinen menehtyminen tai jos omaiset riitelee kovin

Periaatteessa mun työllä ei oo merkitystä, mutta toisaalta sillä taas on todella paljon merkitystä. Olen siis töissä yrityksessä, jossa valmistetaan kartonkipakkauksia, niin elintarvike- kuin lääketeollisuudelle. Tarkkana pitää olla, ettei esim. äidinmaidonvastikepakkauksen kuoriin pääse missään tuotantovaiheessa epäpuhtauksia, joista saattaisi olla vaaraa vauvalle. Työskentelen monessa eri pisteessä, päivästä ja viikosta riippuen, joskus huolehdin raaka-aineesta, ennen sen menoa painoon, joskus taas, siitä, että se on pakattu asianmukaisesti ja lähdössä asiakkaalle.

Opetan luokkia 6. - 9. peruskoulussa ja pidän työtäni merkityksellisenä. Toki esimerkiksi mieheni työ automekaanikkona ja yrityäjänä on kansantaloudellisesti ja lyhyellä tähtäimellä ajatellen merkityksellisempää kuin omani.

Olen myyjä ja rehellisesti sanottuna työlläni ei ole mitään merkitystä.

Oikeastaan jopa päinvastoin, omalla työlläni edesautan turhaa kuluttamista ja maapallon tuhoutumista, lisäksi oikestaan paheksun sitä taustalla olevaa ihmisten piilomanipulaatiota ja huomaamatonta sumutusta, jota myös markkinoinniksi kutsutaan.

Silti, elää täytyy ja työtä täytyy tehdä jotta saa rahaa. Mutta haaveilen kyllä jatkuvasti että voisin tehdä jotain aidosti tärkeää työtä.

olen niin samaa mieltä! meitä on siis muitakin, tiedät miltä minusta tuntuu.. En viitsi työpaikallani suuta avata joten on kiva kuulla, etten ole ainoa...

"Paijaan poneja" työkseni.
Omille asiakkailleni työlläni tuntuu olevan aikalailla paljonkin merkitystä. Eläinten hyvinvoinnin kannalta eläimille itselleen, ja niiden omistajille varmaan siinäkin mielessä, että niiden elukat pysyy käytettävässä kunnossa ja harrastaminen mielekkäänä.
Ja toki esimerkiksi ratsastuskouluasiakkailleni hevosten hyvinvointi ja käytettävyys on ihan bisneskysymyskin, että sikäli sillä on merkitystä...

Mitenkään yhteiskunnallisesti merkittäväksi en työtäni koe, pikemminkin harrastehevosten pitäminen on monelta kantilta katsottuna jopa ehkä hiukan eettisesti arveluttavaa.

Tykkään kuitenkin työstäni kovasti, miellän sen vieläkin ennemminkin harrastamiseksi, josta mulle maksetaan.

tässä vähän häiritsee "käytettävyys" jne, mutta sellaista se bisnes on, olen huomannut.. Voi että jos saisin jonkun hyvän harrastuksen ja voisin tehdä sitä työksenikin, saisin siis palkkaa harrastuksestani! Onnellinen sinä :)

Koen työni tärkeäksi ja se on todella mieluista mulle. Pidän tärkeänä tehdä työni mahdollisimman hyvin enkä voi ymmärtää sellaisia kollegoitani jotka tekevät tätä hampaat irvessä. Onneksi heitä ei ole montaa. Tosin yksikin sellainen on liikaa kun ollaan tekemisissä ihmisten kanssa.

ymmärrän. Tämäkin häiritsee minua, teen varmasti joinain päivinä työtäni todellakin hampaat irvessä. Mutta se ei ole asiakkaiden vika, eivätkä he sitä ansaitse sitä, itsepä olen kuoppani kaivanut :(

haaveilen Kreikkaan muutosta. Sinne vaikka meloneja kasvattamaan, tai jotain. Elämään rauhallista, ehkä hiukan omavaraista elämää viettämään, lämpimään. Olen ihan hullu :)

Työni on merkityksellistä, koska se mahdollistaa sen, että ihmiset saavat asiansa hoidettua, tulevat ymmärretyiksi ja pystyvät ilmaisemaan itseään. Ajoittain tuntuu, että olisi mukava itsekin saada jotain konkreettista aikaan, mutta työni kautta toki muut pääsevät osallistumaan ja toimimaan.

Olen sihteeri.
En koe että työni nyt olisi mitenkään huuurjan merkityksellistä, mutta onhan se firmalle hyvä että on joku "halpistyöntekijä" joka pyörittelee näitä papereita, ja nuo korkeammat herrat tekevät sitten tärkeämpiä töitä.
Viihdyn todella hyvin työssäni :)

Hoitoalalla.

Pidän merkityksellisenä työnä erityisesti hoitoalaa (lähärit,sh:t,ensihoitajat, labra, röntgen jne jne) ja lääkäreitä, siistijöitä, laitosapulaisia (ilman näitä tyyppejä koko sairaalan aseptiikka ois toisenlaista), kotipalvelun työntekijöitä, apteekin työntekijöitä, pelastuslaitoksen porukkaa (palomiehet jne), poliiseja, vartijoita, vanginvartijoita (en muista nykyistä nimeä, vankeinhoitoesimies?), kaupan työntekijöitä, kauppiaita, kiinteistönhoitajia, aurakuskeja, rakennusmiehiä, tielaitoksen porukkaa, riistanvartijoita, eläinlääkäreitä ja hoitajia, julkisen liikenteen kuljettajia, auton asentajia, kaivinkoneenkuljettajia, sähkömiehiä, putkimiehiä, nuohoojia, roskakuskeja (iso kiitos tälle porukalle työstään!), rekkakuskeja ja muita kuljetusalan ammattilaisia, maanviljelijöitä ja lihan tuottajia, postin porukkaa, ym ym ym ym. Melkein jokaiselle on paikkansa. Vain puhelinmyynnin voi lopettaa täysin turhana. Näille työntekijöille vois antaa luurin käteen ja kouluttaa vastaamaan HÄKEN puhelimeen.

Teen töitä psykiatriassa (avohoidossa) ja pidän työtäni erittäin tärkeänä ja merkityksellisenä. Vaikka työni on henkisesti rankkaa, on se myös mielenkiintoista ja antoisaa.

Piti lisäämäni mielenterveys-ja päihdetyöntekijät, nuorisotyöntekijät sekä lastenhoitoalan ihmiset, opettajat ja vammaistyöntekijät. Ja henkilökohtaiset avustajat!Lista on ihan loputon, joten lopetan listaamisen omalta osalta tähän :D

Työllä on varmasti merkitystä jollekin, jos joku siitä maksaa sinulle. Eri asia on, koetko itse työsi mielekkäänä. Haluatko, että sillä on jotakin suurempaa yhteiskunnallista merkitystä, vai riittääkö sinulle se, että omat päiväsi sujuvat mielekkäästi.
Omaa työssäviihtymistään kannattaa edistää, ottaa puheeksi esimiehen kanssa, miten tehtäviä voidaan muokata, omaa asennettaan on helpointa muuttaa. Itse koen, että työlläni on merkitystä, niin minulle kuin suuremmassakin mittakaavassa. Olen koulutusalalla, mutten opettaja.

Yhteistyössä