Pelottaa olla yksin kotona

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
"hälytin"
Meillä on Verisuren hälyttimet, eli yöksi kuorisuojaus päälle. Ei tule kukaan ulkopuolinen sisälle huomaamatta. Ja jos joskus yrittäisikin sisään, niin hälytys menee suoraan Verisurelle josta lähetetään vartijat paikalle. Antaa kyllä mielenrauhan :)

(Ja järjestelmään on kytketty myös palovaroittimet, eli tulipalon sattuessa hälytys menee myös eteenpäin ja palokunta paikalle, vaikkei itse olisi edes kotona)

niin minuakin, välillä jopa kun mies on kotona & nukkuu jolloin teen yksin iltatoimia ! ja kyllä, tämä vanha akka pelkää myös enemmän mörköjä kuin että joku kirvesmurhaaja eksyisi kämppään..
naamaa pestessä tulee mieleen, että näen peilissä "jotain" kun nostan pääni, valot alakerrasta sammutettua & könytessä yläkertaan mieleen tulee, että portaiden alta tarttuu käsi nilkkaan jne. joskus meinaa tulla pissat pöksyyn, kun herää & esikoinen seisoo liikkumatta sängyn vieressä/päädyssä pimeässä |O

rakastan kauhuelokuvia, mutta tunnen itseni niin hyvin että esim. paranormal activityt jätän suosiolla katsomatta sillä niiden jälkeen olisin varma että joku poltergeist alkaa aukoa ovia tms. vampyyrit, ihmisudet ja alienit taas eivät ahdista, en osaa pelätä että predator tai Eric Northman istuisi yhtäkkiä sohvalla :D

Viimeksi muokattu:
iu
[QUOTE="minja";29750852]Mitenkäs sitten omakotitalot, rivarit, kesämökit, asuntovaunut jne? Niissähän ei tietenkään ole samaa riskiä kuin kerrostalon ekassa kerroksessa ;)[/QUOTE]
No nehän nyt ovat ihan vihoviimeisiä paikkoja pelkurille! Tuossa oli kuitenkin kyse siitä, missä kohtaa kerrostaloa uskaltais asua. (Joo, asun omakotitalossa ja kesämökkikin löytyy. Kyllä mua joskus siellä mökillä pelottaa, kotona ei koskaan.)

[QUOTE="hälytin";29750435]Meillä on Verisuren hälyttimet, eli yöksi kuorisuojaus päälle. Ei tule kukaan ulkopuolinen sisälle huomaamatta. Ja jos joskus yrittäisikin sisään, niin hälytys menee suoraan Verisurelle josta lähetetään vartijat paikalle. Antaa kyllä mielenrauhan :)

(Ja järjestelmään on kytketty myös palovaroittimet, eli tulipalon sattuessa hälytys menee myös eteenpäin ja palokunta paikalle, vaikkei itse olisi edes kotona)[/QUOTE]

Jos ihan tarkkoja ollaan niin tuohan koskee vain ovia. Pienessä talossa se toki riittää, koska ikkunan hajoamisen kuulee kaikkialle. Isommissa voi olla syrjäisempiä huoneita, jotka ovat esimerkiksi täysin vastakkaisessa päädyssä kuin makuuhuone ja eri kerroksessa. Sitä on mahdoton kuulla.

Mutta tämä nyt on ihan silkkaa paranoiaa, kunhan huomautin :D

jaaa
Jos ihan tarkkoja ollaan niin tuohan koskee vain ovia. Pienessä talossa se toki riittää, koska ikkunan hajoamisen kuulee kaikkialle. Isommissa voi olla syrjäisempiä huoneita, jotka ovat esimerkiksi täysin vastakkaisessa päädyssä kuin makuuhuone ja eri kerroksessa. Sitä on mahdoton kuulla.

Mutta tämä nyt on ihan silkkaa paranoiaa, kunhan huomautin :D
kamalaa, ei tämmösestä saa muistuttaa :D

eh heh
[QUOTE="pelokas";29749757]Pahinta yksin ollessa on yliluonnolliset jutut. Mutta selkeesti aloittajalla toi pelko johtuu siitä ettei ole koskaan asunut yksin ja tottunut, että aina joku turvana. Varjot on kaikkein pelottavinta, joten mielummin missään ei valoja tai jos on niin tosi himmeä ettei siitä pääse tulemaan "normaaleja" varjoja jotka voisi pelottaa ja nostaa mielikuvituksen valloilleen. Itseäni pelottaa aina olla yksin lapsen kanssa. Mietin, että mikä demoni se on. Katsonut liikaa kauhuelokuvia??[/QUOTE]

Oma lapses :O :D ....Asuttehan Porvoossa...

Nojuu
Menkääppä hämärässä tai pimeässä sakeaan kuusimetsään, siinä alkaa mielikuvitus laukkaamaan.
Mä nuorempana kuljeskelin öiseen aikaan paljon metsissä ja hiihtelemässä kuutamolla.
Joskus tuli vähän orpo olo, kun mielessä alkoi pyöriä ala-asteen lukukirjasta pätkä: "kuu paistaa heleästi, kuollut ajaa keveästi, etkös elävä pelkää".
Liittyi jotenkin tarinaan jossa joku oli saanut kyydin reessä jonkin matkaa, ja vasta noustuaan tajunnut ettei mitään jälkiä ollut näkyvissä, vain omat jalanjäljet siitä asti kun oli noussut.
Mä asun yksin, mutta onneksi niin maalla ettei kulkijoita ihan kauheasti ole. Ihmisten ilmoilla pelkäisin enemmän.
Eli möröt ei niinkään huoleta kuin sekopäät ja roistot.

"piip"
Eric Northman olis ihan ok vieras. :)

Mullakin iskee yksin ollessa pelkoja päälle - yleensä pidetään terassin ovi lukitsemattomana, mutta yksin ollessani laitan sen lukkoon. Koiran murinat alkaa aina jännittää ja yritän vaan uskotella itselleni, että ei möröt tule kylään kun tollanen 'hurja' peto on vahtimassa.

Suihkussa toisinaan mietin, että entäs jos silmät avatessa suihkukaapin lasin takana onkin joku. Siksi laitankin aina kylppärin oven lukkoon kun menen suihkuun, ettei kukaan perheenjäsen vahingossa tule pelottelemaan.

Nautin yksin olemisesta, mutta juuri se nukkumaan menemisen hetki on jokseenkin jännittävä. Mulla auttaa siihen se, että katson jotain hömppää koneelta.

"mie vaan"
Mä pelkäsin kanssa aina nuorempana (13-18), kun jäin joskus kotiin, kun vanhemmat olivat muualla. Mua ei koskaan pelottanut, kuin se nukkumaan meno hetki. Laitoin aina puhelimeen valmiiksi 112 ja puhelimen ihan tyynyn viereen, samoin siinä vieressä oli aina leipäveitsi (jonkun vaatteen alla, jottei se murhaaja sitä näkisi). Ja enhän mä oikeesti uskonut, että sinne kerrostalo asuntoon kukaan tulisi. Mutta varatoimet auttoivat.

Nyt 24-vuotiaana ei enää pelota, mutta ei se yksin kotiin jääminen tunnu kivalta.

"Samu"
Joku sanoi, että mökillä pelottaa, mutta kotona ei. Mulle taas mökki olisi varmaan viimenen paikka jossa pelottais. Ovet on lukitsemattomia läpi yön, kaikenmaailman natinaa ja nitinää kuuluu, huussimatkalla on pimeää. Silti tuntuu turvalliselta.

"hmm"
Mulla oli joskus kauan sitten samantapainen ongelma. Ei tosin ihan noin paha... Kävin terapiassa 5 vuotta (rankan lapsuuden takia) ja se auttoi kummasti. Nykyään en voi sitää valoa kun nukun vaikka olisinkin yksin kotona. Olen jopa hankkinut pimennysverhot. Ennen pidin aina eteisen valoa päällä ja makuuhuoneen ovea raollaan....

Kauhuelokuvia en enää katso. Niistä kannattaisi ehkä ensimmäisenä luopua.

niin minuakin, välillä jopa kun mies on kotona & nukkuu jolloin teen yksin iltatoimia ! ja kyllä, tämä vanha akka pelkää myös enemmän mörköjä kuin että joku kirvesmurhaaja eksyisi kämppään..
naamaa pestessä tulee mieleen, että näen peilissä "jotain" kun nostan pääni, valot alakerrasta sammutettua & könytessä yläkertaan mieleen tulee, että portaiden alta tarttuu käsi nilkkaan jne. joskus meinaa tulla pissat pöksyyn, kun herää & esikoinen seisoo liikkumatta sängyn vieressä/päädyssä pimeässä |O

rakastan kauhuelokuvia, mutta tunnen itseni niin hyvin että esim. paranormal activityt jätän suosiolla katsomatta sillä niiden jälkeen olisin varma että joku poltergeist alkaa aukoa ovia tms. vampyyrit, ihmisudet ja alienit taas eivät ahdista, en osaa pelätä että predator tai Eric Northman istuisi yhtäkkiä sohvalla :D
Tää on kuin minun kirjoittamani :D meidänkin esikoinen vielä tekee tota samaa ja se on oikeasti aika kammottavaa...

Silloin kun mies on yötä muualla nukun aina sohvalla, jätän ympäri kämppää joitain valoja päälle ja telkkari on hiljaisella päällä koko yön. Katson vain iloisia/helppoja ohjelmia ennen nukkumaanmenoa.

Meiltä kerran paloi sulake kun olin yksin lasten kanssa illalla kotona.. Sen myötä ei toimineet valot vessassa, eteisessä ja muutama keittiövempele. Eteinen oli sellainen käytävä minkä päässä oli ulko-ovi ja vessa. Arvatkaa vaan pidättelinkö sen monta tuntia kun tuli mies kotiin :D puhelimessa mies totesi vaan että "mene taskulampun kanssa". Voiko enää "parempaa" ideaa keksiä :D

Yhteistyössä