Miehen mielestä tämä ei ole pettämistä, mitä mieltä muut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian nipo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian nipo?

Vieras
Keskustelin muutama päivä sitten erään miehen kanssa kenestä olen kiinnostunut ja jonka kanssa olemme tapailleet.
Kerroin hänelle eräästä vanhemmasta tapauksesta, jossa jouduin todistamaan varatun ihmisen "nuoleskelua" toisen kanssa baarissa. Kerroin etten halua joutua salailemaan pettämistä kenenkään puolesta, johon mies totesi ettei tuollainen nuoleskelu ole pettämistä?!?!
Itse kun taas olen sitä mieltä, että kaikki mikä loukkaa toista on pettämistä. Jopa salainen yhteydenpito muihin naispuoleisiin yms.
Pitäisikö unohtaa koko mies jos hänen "moraalinsa" on noin löyhä?

Jokainen kai vetää omat rajansa oman moraalikäsityksen mukaisesti? Jollekin pelkkä katsekin voi olla liikaa ja sitten on niitä jotka toteavat suoraan että eivät ole yksiavioisia. Minun henk. koht. rajani menee suutelussa ja kaikessa siitä eteenpäin, ne eivät siis ole ok. Miespuolisen ystävän kanssa tanssiminen tai satunnaisesti halaaminen on ok. Näin teen myös naispuolisten kavereiden kanssa. Ja tuo kommettisi siitä että mikä loukkaa toista on pettämistä.. no toiset loukkaantuu kaikesta ja toiset ei oikein mistään. Vähän hämärä raja sanoisinko...

Jokainen kai vetää omat rajansa oman moraalikäsityksen mukaisesti? Jollekin pelkkä katsekin voi olla liikaa ja sitten on niitä jotka toteavat suoraan että eivät ole yksiavioisia. Minun henk. koht. rajani menee suutelussa ja kaikessa siitä eteenpäin, ne eivät siis ole ok. Miespuolisen ystävän kanssa tanssiminen tai satunnaisesti halaaminen on ok. Näin teen myös naispuolisten kavereiden kanssa. Ja tuo kommettisi siitä että mikä loukkaa toista on pettämistä.. no toiset loukkaantuu kaikesta ja toiset ei oikein mistään. Vähän hämärä raja sanoisinko...

Joo, ymmärrän hyvin mitä tässä ajat takaa.
Tiedän senkin,että osa loukkaantuu NIIIN liian helpolla, mutta mun mielestä kaikki mikä pitää tehdä salassa niin siitä ihminen itsekin tietää olevan jotain mikä ei kestä päivänvaloa.
Mutta silti, eihän tuo suutelu edes salassa välttämättä tapahtuisi, niinkuin tässä esimerkkitapauksessa.
Vähän juuri se pelottaa, että jos tästä nyt jotain enemmänkin tulisi niin kyllä tuo miehen kommentti jäisi kolkuttelemaan mieleen.
Haluaisin myös että olisin mahdollisen kumppanin kanssa samoilla linjoilla tällaisissa asioissa.
Itse olen aiemmin ollut tilanteessa, jossa miesystäväni piti jopa sitä pettämisenä kun kävin miespuoleisen ystäväni kanssa lenkillä ja ajelemassa. Mielestäni näissä ei ole mitään pahaa eikä se ole pettämistä, mutta kyllä tuo suutelu nyt jo tasan tarkkaan on.

Jokainenhan määrittelee omat rajansa parisuhteessa. Voiko sanoa, että tiukempia rajoja toivovan rajat ovat ne todelliset? Onko kompromisseja olemassa, jos tiukempirajainen kokee kaikesta sovitusta huolimatta tulleensa petetyksi, jos väkisin hyväksyy löyhemmät rajat kuin mielessään ajattelee olevan?

Jokainenhan määrittelee omat rajansa parisuhteessa. Voiko sanoa, että tiukempia rajoja toivovan rajat ovat ne todelliset? Onko kompromisseja olemassa, jos tiukempirajainen kokee kaikesta sovitusta huolimatta tulleensa petetyksi, jos väkisin hyväksyy löyhemmät rajat kuin mielessään ajattelee olevan?

Tästä päästäänkin siihen, että onko minulla oikeutta alkaa edes vaatia miestä olemaan suutelematta muita, jos hän ei näe siinä mitään väärää?
Toisaalta en halua rajoittaa kenenkään vapauksia, mutta tiedän etten pysty elää suhteessa jossa mies suutelee toisia.

Tästä päästäänkin siihen, että onko minulla oikeutta alkaa edes vaatia miestä olemaan suutelematta muita, jos hän ei näe siinä mitään väärää?
Toisaalta en halua rajoittaa kenenkään vapauksia, mutta tiedän etten pysty elää suhteessa jossa mies suutelee toisia.
Pystyt ainakin vaatia sen, että mies kertoo sinulle heti, jos tällaista imuttelua muiden kanssa tapahtuu, jotta voit päättää suhteen siihen paikkaan.

On pettämistä tai ei niin parisuhteeseen on hyvä ryhtyä sellaisen kanssa jolla edes kohtuullisen samat käsitykset pettämisestä ja sen määritelmästä. Teillä ei taida olla..

Ei kai sillä ole merkitystä onko tuo palstalaisten mielestä pettämistä, ethän sinä tänne ole parisuhdetta aloittamassa. Jos se sen miehen mielestä ei ole pettämistä, niin suhteeseen alkaessasi olet jo etukäteen tietoinen, että mitä hän asiasta ajattelee. Jos et hyväksy, älä aloita suhdetta.

Sinun käsityksesi asiasta on varmaankin yleisempi, joten ei liene kovin vaikeaa löytää kumppania, joka sen jakaa. Ehkäpä kannattaa sellaista yrittää. Sinänsä tämän miehen näkemyskään ei ole minusta mitenkään väärä, sopimusasioitahan tällaiset on. Ihan hyvä kannaltasi, että viimeistään nyt havaitsit, ettei ole olemassa mitään yhtä oikeaa määritelmää pettämisestä.

Mutta se tekee sinusta kyllä ärsyttävän nipottajan, että kyyläät ja juoruilet muiden tekemisistä. Itse en ainakaan jatkaisi kenenkään sellaisen ihmisen tapailua, joka tuollaista harrastaa.

Mielestäni on pettämistä. Eikä kaverin kanssa ajeluilla käyminenkään mitään viatonta ole, vaikkei vielä pettämistä, niin jotain siinäkin on jommalla kummalla takana.
Mutta onpa hyvä että selvisi sulle näin aikaisessa vaiheessa hänen ajatuksensa asiasta. Ei tarvi itkeä sitten myöhemmin.