Rasvalisä vauvalle, mitä öljyä/rasvaa olette antaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rasvalisä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rasvalisä

Vieras
???

Neuvolasta saimme ohjeen antaa vauvalle rasvalisää ruuan sekaan mutta en tullu kysyneeksi mikä ois paras rasva.

Vauva on jo 10kk ja syö pilttiä ja kotiruokaa vaihtelevasti.

Auringonkukkaöljy on laadullisesti huonoin öljy.

Vauvalle annettava "rasvalisä" tarkoittaa, että vauvan paino on noussut vähän huonosti ja että asia korjaantuu rasvaisemmalla ruoalla. Eli ihan mitä tahansa ruokaöljyä ruokaan hieman enemmän kuin ennen.

[QUOTE="vierailija";29745703]Auringonkukkaöljy on laadullisesti huonoin öljy.

Vauvalle annettava "rasvalisä" tarkoittaa, että vauvan paino on noussut vähän huonosti ja että asia korjaantuu rasvaisemmalla ruoalla. Eli ihan mitä tahansa ruokaöljyä ruokaan hieman enemmän kuin ennen.[/QUOTE]

Tätä mää olen ihmetelly kun etelä- suomessa asuvat sukulaiset on aina aivan järkyttyneitä tuosta rasvalisä neuvosta, että lapsi muka painaa liian vähän.

Eeeii, vaan jos lapsi syö itse tehtyä kotiruokaa, niin siihen pitää erikseen lisätä rasvaa, koska muuten itse tehty ruoka jää rasvahapoiltaan liian vajaaks jotta esim lapsen aivot kehittyis hyvin.

Pilteissä tuo rasvalisä on jo valmiina.

Tätä mää olen ihmetelly kun etelä- suomessa asuvat sukulaiset on aina aivan järkyttyneitä tuosta rasvalisä neuvosta, että lapsi muka painaa liian vähän.

Eeeii, vaan jos lapsi syö itse tehtyä kotiruokaa, niin siihen pitää erikseen lisätä rasvaa, koska muuten itse tehty ruoka jää rasvahapoiltaan liian vajaaks jotta esim lapsen aivot kehittyis hyvin.

Pilteissä tuo rasvalisä on jo valmiina.

Meillä siis vauvan painoa tullu liian vähän.
Eka söi pelkästään kotiruokaa eikä rasvalisiä annettu koska oli normikokoinen, ehkä jopa hieman pulska.

Rypsiöljy tai oliiviöljy, mut niitten pitää olla kylmäpuristettuja ja voi käy tosiaan ainakin sit vuoden ikäselle. Auringonkukkaöljystä ei oo kun haittaa (se sisältää pelkkää omega kutosta).

Rypsiöljyä pari teelusikallista joka ateriaan jos mahdollista. Ja nimenomaan painon takia tuo meille määrättiin 9-10 kk:n iässä, jolloin paino helposti lähtee laskuun liikkeellelähdön myötä.

Kiitos vastauksista. Lähikaupasta löytyi kylmäpuristettua rypsiöljyä joten sitä alettiin antamaan.

Meillä painoa tullut tasaisesti vähän tällä tylleröllä :)

Yhteistyössä