Mitä tekisit päärynöistä?

• Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti
"zxc"
5 todella kypsää päärynä olisi nyt pöydällä ja joko teen niistä jotain nyt tai illalla ne mene roskiin. Sopivasti vieraitakin tule la, joten joku leivontajuttu voisi olla. Kotona on kyll aika paljon muita aineksia.....

Pliiis joku hyvä resepti?:)

-i
Päärynöistä voi tehä "omppupiirakan". Joku hyvä omppupiirakan ohje ja jos ei päärynät riitä, niin jatka ompuilla. :)

Paitsi ite saisin 5 päärynää tuhottua päivän aikana helpostikin, ku ovat niiiin hyvä. :D

Päärynävispipuuro kun mulla on tää vispipuurohulluus nyt menossa. Ja mä oon tarjoillu vispipuuroa kermavaahdonkin kanssa jos haluaa juhlavampaa ;) Varsinkin kun jäi kakunteosta yli kermavaahtoa jossa oli vaniljarahkaa seassa, vedettiin miehen kanssa isot satsit kun oli niin sairaan hyvää.

Tai päärynämuffinssit? Ne vois säilyä paremmin. Toisaalta miksei vois tehdä omenapiirakan tyylistä päärynäpiirakkaakin?

"zxc"
Päärynävispipuuro kun mulla on tää vispipuurohulluus nyt menossa. Ja mä oon tarjoillu vispipuuroa kermavaahdonkin kanssa jos haluaa juhlavampaa ;) Varsinkin kun jäi kakunteosta yli kermavaahtoa jossa oli vaniljarahkaa seassa, vedettiin miehen kanssa isot satsit kun oli niin sairaan hyvää.

Tai päärynämuffinssit? Ne vois säilyä paremmin. Toisaalta miksei vois tehdä omenapiirakan tyylistä päärynäpiirakkaakin?
Onko sulla joku hyvä päärynämuffinssiohje? Muffinit ku olis jokatapauksessa tekolistalla...:)

"hmm"
ruokakuvaketjussa oli justiinsa päärynäpiirakan kuva ja aikun alkoi sellaista tekemään mieli. harmi että itsekkin laihdutan juuri :D varmaan siksi itse pilkkoisin puuroon tai jogurttiin. tuossa linkissä on paljon päärynäreseptejä, suolaiseenkin ruokaan jos on kokeilunhaluinen :) http://www.ruokala.net/reseptit/haku/ruokala?words=p%C3%A4%C3%A4ryn%C3%A4

"Nam"
[QUOTE="zxc";29743280]Saisko ohjeen?:)[/QUOTE]

Kirjoitin sen jostain blogista ylös. En nyt löydä tähän hätään. Googlettamalla saattaisi löytyä. Siihen tuli jauhojen sijasta pähkinäjauhetta ja päärynät laitettiin pohjalle puolikkaina. Oli tosi hyvää.

Yhteistyössä