Täydellinen nainen

• Viestiketjun aloittaja Koff
  • Ensimmäinen viesti
iu
Ja tämmöisellä touhottamisella vanhemmat nimenomaan tekee siitä nuorten mielestä haluttavaa ja tavoiteltavaa. Niinkuin joku siitä tässä ketjussa jo mielestäni sanoikin: mitä enemmän nuorilta kieltää asioita, sitä houkuttelevampia niistä tulee.
No en nyt tiedä vaikuttaisiko tämä kaksplussalla asiasta keskustelu välttämättä niihin nuorten mielipiteisiin suuntaan taikka toiseen. Olihan tuolla aiemmin jo joku sitä mieltä, että turha täällä on vaahdota kun ei ne nuoret näitä lue.

Mutta yleinen keskustelu siitä, millaista kehonkuvaa media tarjoaa nuorille, on mun mielestä kyllä ihan tärkeää. Onko tää sit oikea foorimi sille, sitä en tiedä, mutta ihan tärkeä aihe mun mielestä silti. Voishan tästä keskustella jossain "julkisemmassakin" paikassa - ja on keskusteltukin. Toisaalta nää Mitäs nyt -keskustelut päätyvät nykyään varsin usein Facebookiin ja lehtiin, joten kukapa tietää... :D

"vieras."
Ja samalla ässä keskustelussa on kaikki kärijstetty siihen että missään nimessä se korjailu ei ole ok.

Mitä sitten kun se oma lapsi ei olekaan tyytyväinen ja ehdottomasti aikoo korjauttaa itsessään jotain? Meinaatteko että se oma lapsi on sitten ihan kelvoton?
Kelvoton? Kyllä minusta kauneuskirurgia on ihan ok. Mutta se olisi äärimmäisen surullista, että lapsi kokee ettei kelpaa, jos on "vääränlainen" jostain kohtaa. Toive on se, että korvienväli on balanssissa ennenkuin mennään kirurgin veitsen alle. Muuten tuloksena voi olla loputon leikkauksissa käyminen, kun olo ei parane, ennenkuin leikataan vielä tämä ja tuo ja vielä vähän jne jne.

"hmmh"
freya: tuo kuva on tahallaan rankasti muokattu että siitä tulisi tietyllä tavalla täydellinen, aika kovasti animaatioista mallia ottanut kuva. en hetkeäkään usko että tytön nännit ovat oikeasti tuollaiset, rintoja on täysin selkeästi pyöristetty ja kasvatettu kuvankäsittelyohjelmalla rintojen alaosasta mistä se onnistuu helpoiten, ja nännit ovat siksi jääneet noin ylös.

plastiikkakirurgilta tuollainen suoritus olisi täysi fiasko.

Blue
Ja tämmöisellä touhottamisella vanhemmat nimenomaan tekee siitä nuorten mielestä haluttavaa ja tavoiteltavaa. Niinkuin joku siitä tässä ketjussa jo mielestäni sanoikin: mitä enemmän nuorilta kieltää asioita, sitä houkuttelevampia niistä tulee.
Joo, lakaistaan kaikki epäkohdat koulukiusaamisesta lähtien maton alle eikä vahingossakaan keskustella niistä niin ne lakkaa kiinnostamasta lapsia.

• Tykkää
Reactions: Owl
No en nyt tiedä vaikuttaisiko tämä kaksplussalla asiasta keskustelu välttämättä niihin nuorten mielipiteisiin suuntaan taikka toiseen. Olihan tuolla aiemmin jo joku sitä mieltä, että turha täällä on vaahdota kun ei ne nuoret näitä lue.

Mutta yleinen keskustelu siitä, millaista kehonkuvaa media tarjoaa nuorille, on mun mielestä kyllä ihan tärkeää. Onko tää sit oikea foorimi sille, sitä en tiedä, mutta ihan tärkeä aihe mun mielestä silti. Voishan tästä keskustella jossain "julkisemmassakin" paikassa - ja on keskusteltukin. Toisaalta nää Mitäs nyt -keskustelut päätyvät nykyään varsin usein Facebookiin ja lehtiin, joten kukapa tietää... :D
No siis mun mielestä tää on siin mielessä tosi hyvä kanava käydä tätä keskustelua, että ehkä joku vanhempi oppisi varautumaan siihen mitäs jos nyt se oma lapsi päättääkin jotain korjata. Oli kyseessä sitten syy mikä tahansa. Ilman että siitä tehdään kauheeta numeroa.

[QUOTE="hmmh";29740094]freya: tuo kuva on tahallaan rankasti muokattu että siitä tulisi tietyllä tavalla täydellinen, aika kovasti animaatioista mallia ottanut kuva. en hetkeäkään usko että tytön nännit ovat oikeasti tuollaiset, rintoja on täysin selkeästi pyöristetty ja kasvatettu kuvankäsittelyohjelmalla rintojen alaosasta mistä se onnistuu helpoiten, ja nännit ovat siksi jääneet noin ylös.

plastiikkakirurgilta tuollainen suoritus olisi täysi fiasko.[/QUOTE]

Nätithän nuo rinnat on, vaikkei nyt palstalaisia näköjään miellytäkään. Selkeesti mutkin leikannut plastiikkakirurgi on ihan osaamaton :xmas:

iu
No siis mun mielestä tää on siin mielessä tosi hyvä kanava käydä tätä keskustelua, että ehkä joku vanhempi oppisi varautumaan siihen mitäs jos nyt se oma lapsi päättääkin jotain korjata. Oli kyseessä sitten syy mikä tahansa. Ilman että siitä tehdään kauheeta numeroa.
Varmaan niinkin. Ja sit toisaalta jos se "ihannenaisen" kuva vähitellen vähän väljenis ja muuttuis realistisemmaksi, näitä korjaustarpeita ei ehkä niin tulis... (Saahan sitä haaveilla ja olla utopisti, eiko niin?)

Blue
No eihän se nyt noin mene. Mutta kieltämällä ja ehdottomalla asenteella monesta asiasta tulee paljon paljon mielenkiintoisempia nuorten mielestä.
Kyllä. Mutta mielestäni tässä keskustelussa ei ollut mitään sellaista mikä innostaisi lapsia hankkimaan tuollaiset tissit, päinvastoin.

Ja btw. Alkuperäistä kuvaa kannattaa katsoa kun miettii sitä miksi täällä on tähän sävyyn keskusteltu. Alkuperäinen tähän linkitetty kuva on kaikkea muuta kuin luonnollinen. Seuraavissa kuvissa tyttö on nätti ja rinnatkin normaalimmat.

Kyllä. Mutta mielestäni tässä keskustelussa ei ollut mitään sellaista mikä innostaisi lapsia hankkimaan tuollaiset tissit, päinvastoin.

Ja btw. Alkuperäistä kuvaa kannattaa katsoa kun miettii sitä miksi täällä on tähän sävyyn keskusteltu. Alkuperäinen tähän linkitetty kuva on kaikkea muuta kuin luonnollinen. Seuraavissa kuvissa tyttö on nätti ja rinnatkin normaalimmat.
Kyllä mä sitä alkuperäistäkin kuvaa katsoin ja nätiltä sekin musta näytti. Tähän maailmaan mahtuu paljon erilaisia kehoja ja varmasti jollain on luonnostaankin tuollainen, jos nyt tuolla ei ole.

Mutta mä ajan takaa nyt sitä et nää asenteet ku monen viestistä tulee ilmi on mun mielestä vääriä: "jos olet tyytymätön kroppaasi, sun pitää elää koko ikäsi kropan kanssa josta et tykkää koska ei ole hyväksyttävää korjauttaa vikoja ilman että sulla on joku terveydellinen syy siihen."
Ei se nuorten naisihanne parane yhtään sillä että mammat noin kovasti haukkuu ja paheksuu niitä jotka ovat päättäneet muokata omaan kroppaansa. Vaikka tässä ketjussa kukaan ei olisikaan haukkunut tuota kuvan tyttöä katkeruudesta tai kateellisuudesta, todella monesta viestistä tulee sellainen kuva, että kirjoittaja kadehtii. Ja eikös se ole ihan normaalia haluta kroppan jota monet kadehtii?

En nyt tiedä tajuaako kukaan mun pointtia, mutten saa nyt järkevämmin selitettyä kun mulla on auringonpistos ja kauhee päänsärky :snotty:

Järjetön ajattelutapa mun mielestäni, jos joku sanoo että nännit on huonossa paikassa että se olisi kadehtimista :O

En mä ainakaan kadehdi tuota naista tissien osalta, en todellakaan. Muutoin kroppa on kyllä aika täydellinen, jopa liian täydellinen, mutta tissit nyt vain ovat kamalat ja jos kirurgi mulle tuollaiset leikkais, niin sais leikata ne hetikohta uudestaan

Blue
Kyllä mä sitä alkuperäistäkin kuvaa katsoin ja nätiltä sekin musta näytti. Tähän maailmaan mahtuu paljon erilaisia kehoja ja varmasti jollain on luonnostaankin tuollainen, jos nyt tuolla ei ole.

Mutta mä ajan takaa nyt sitä et nää asenteet ku monen viestistä tulee ilmi on mun mielestä vääriä: "jos olet tyytymätön kroppaasi, sun pitää elää koko ikäsi kropan kanssa josta et tykkää koska ei ole hyväksyttävää korjauttaa vikoja ilman että sulla on joku terveydellinen syy siihen."
Ei se nuorten naisihanne parane yhtään sillä että mammat noin kovasti haukkuu ja paheksuu niitä jotka ovat päättäneet muokata omaan kroppaansa. Vaikka tässä ketjussa kukaan ei olisikaan haukkunut tuota kuvan tyttöä katkeruudesta tai kateellisuudesta, todella monesta viestistä tulee sellainen kuva, että kirjoittaja kadehtii. Ja eikös se ole ihan normaalia haluta kroppan jota monet kadehtii?

En nyt tiedä tajuaako kukaan mun pointtia, mutten saa nyt järkevämmin selitettyä kun mulla on auringonpistos ja kauhee päänsärky :snotty:
Joo, ehkä se on parempi että palaat sitten kun ei päätä särje jos noin huonosti tulkitsit esim. mun viestini.

"hmm"

Minusta on ihan asiallista korjata kosmeettisesti jotain kohtaa, joka oikeasti haittaa ihmistä. Vaikka ei mikään kauhea epämuodostuma tms olekkaan, mutta esimerkiksi leveä nenä joka aiheuttaa kovasti itsetunto-ongelmia.

Mutta se ei ole ok, että todistetusti nykyajan esimerkin vuoksi korjaillaan enemmän ja enemmän ja jatkuvasti asioita, jotka eivät hirveästi ihmistä haittaa, mutta halutaan vaan näyttää enemmän "täydelliseltä". Polvia, silmäluomia, nenää, huulia ja rintoja samalta ihmiseltä. Ja vaikka jokainen saa tietenkin leikellä itseään niin paljon kuin haluaa jos varaa on, heilläkin olisi onnellisempi elämä jos ei tarvitsisi murehtia jostain polvista ja olla jatkuvasti niin epätyytyväinen itseensä. Kun lähtökohdissa nämä ihmiset usein ovat kauniita, mutta haluavat olla enemmän julkkisten ja mallien ja mainoskuvien näköisiä.

Vastahan jossain lehdessä joku plastiikkakirurgi kertoi että nykyään monet parikymppiset naiset haluavat leikkauttaa ja puuduttaa kasvonsa täysin liikkumattomiksi, koska photoshopatuista naisten kuvista saa sellaisen mielikuvan, että se jatkuvasti paikallaan oleva turpea mallikatse on se mitä haetaan, ja ilmeet ovat luonnottomia. Sitä en tietenkään tiedä millä tavoin tätä voitaisiin välttää, mutta ei se mielestäni hyväksi ole heidänkään elämälleen, vaikka siinä saavatkin tehdä mitä lystäävät.

Yhteistyössä