Miten nelikymppinen nainen olisi viehättävä ja vetävä? Tavisäiti siis...

• Viestiketjun aloittaja AntiikkiaAntiikkia
  • Ensimmäinen viesti
Brusseli
Mun esikuva :)

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/01/29/article-2269889-173A343B000005DC-146_638x834.jpg[\img]

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2269889/Catherine-Zeta-Jones-43-looks-youthful-dons-daring-plunging-lace-frock-TV-interview.html

AntiikkiaAntiikkia (ap)
Nuo nelikymppiset julkkisnaiset ovat upeita. Minä muistutan tuota Juttaa ehkä eniten :) Miia Nuutila on kyllä kaunis suomalainen nainen. Muistetaanpa nyt kuitenkin, että nämä julkkikset on upeasti ammattilaisten stailaamia. Minä olen se tavislyyli siellä Prisman kassajonossa eli geeneilläni ei ihan tuota Guzeninan kroppaa saavuteta. En tiedä meneekö tämä alakuloinen aikakausi ohi jossain vaiheessa.
Liikun säännöllisesti, pyrin syömään terveellisesti eli mitään suurinta pudottajaa minusta ei tule. Olen hieman ylipainoinen, mutta en sairaalloisesti.
Miten muut naiset sen hyväksytte, että ette ole enää niitä megabeibejä mitä joskus nuorempana?

• Tykkää
Reactions: Echo
gretr
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29724659:
Kyllä on, se on sen ainoa tarkoitus.

En ole uskossa.

Ruuansyöminen on ruuan syömistä, aivan sama syökö nälkään vai nautinnon vuoksi. Sama asia panemisessa, paneminen on panemista, tapahtuu se sitten lisääntymiseksi tai nautinnon vuoksi. Sinä sekoitit nyt nälän syömiseen. Seksikkyys on nälkä, syöminen on pano. Nälkä johtaa syömiseen.

Selvä kuin pläkki.
Kyllä se on nautinnon saaminen yksi tarkoitus. Muuten en ois harrastanu seksiä enää kuuteen vuoteen!

Nuo nelikymppiset julkkisnaiset ovat upeita. Minä muistutan tuota Juttaa ehkä eniten :) Miia Nuutila on kyllä kaunis suomalainen nainen. Muistetaanpa nyt kuitenkin, että nämä julkkikset on upeasti ammattilaisten stailaamia. Minä olen se tavislyyli siellä Prisman kassajonossa eli geeneilläni ei ihan tuota Guzeninan kroppaa saavuteta. En tiedä meneekö tämä alakuloinen aikakausi ohi jossain vaiheessa.
Liikun säännöllisesti, pyrin syömään terveellisesti eli mitään suurinta pudottajaa minusta ei tule. Olen hieman ylipainoinen, mutta en sairaalloisesti.
Miten muut naiset sen hyväksytte, että ette ole enää niitä megabeibejä mitä joskus nuorempana?
Mut eihän siihen tyylin muuttamiseen mitään stylistiä tarvita, eli kuka tahansa voi kopioida noiden julkkisten tyyliä. Ei siinä tarvitse muuta kuin ottaa kuvan mukaansa, menee kampaajalle että "tee sama mikä tuolla julkkiksella on päässä", sit kaupasta katsot samanlaisia vaatteita, sellaisia jotka käy sun kropalle.

Brusseli

Siis ihan jokaisen suomimamman ulottuvilla on toi look. Hyvin taviksen oloinen. Gwynethän on aika suomalaisen näköinen hiuksiltaankin. Pointti on siinä että harva nelikymppinen jaksaa/kehtaa/uskaltaa panostaa ja seurata aikaa. Tai laittaa nahkahousuja prismaan ;) Toi on aika paljon sellainen tyyli mitä mullakin on nykyään ja pelkkää positiivista olen kuullut muutoksesta. Myös mieheltä ja miehiltä ;)

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
AntiikkiaAntiikkia (ap)

Siis ihan jokaisen suomimamman ulottuvilla on toi look. Hyvin taviksen oloinen. Gwynethän on aika suomalaisen näköinen hiuksiltaankin. Pointti on siinä että harva nelikymppinen jaksaa/kehtaa/uskaltaa panostaa ja seurata aikaa. Tai laittaa nahkahousuja prismaan ;) Toi on aika paljon sellainen tyyli mitä mullakin on nykyään ja pelkkää positiivista olen kuullut muutoksesta. Myös mieheltä ja miehiltä ;)
En tiedä minkä paikkakunnan Prismassa käyt ostoksilla, mutta meidän Prismassa ei 40-vuotiaat naiset juurikaan ole noin laihoja. Tällainen tyyli olisi tosiaan helppo toteuttaa laihalla kropalla.

Brusseli
43v ja ah niin täysin ikäänsä sopimattomasti pukeutuva äiti :p

okei on varmaan hyvät geenit, mutta kyllä omat valinnatkin vaikuttaa aivan varmasti vielä enemmän. Varmasti saa huomiota naisena eikä kodinkoneena.

Brusseli
En tiedä minkä paikkakunnan Prismassa käyt ostoksilla, mutta meidän Prismassa ei 40-vuotiaat naiset juurikaan ole noin laihoja. Tällainen tyyli olisi tosiaan helppo toteuttaa laihalla kropalla.
Sori mä käyn Shittarissa Turun suunnalla. Nyt oli ihan pakko selvittää GP mittoja :) 175cm/60kg tietää netti. Sillä tulee BMI pyöreä 20, eli aivan normaalipaino, ei edes alarajoilla.

Se on karu totuus mutta tuollaisena normaalipainoisena on useimmilla helpompi olla. Mutta mun mielestä kannattaa kuitenkin ensin hyväksyä itsensä niin sitten tykkää kropastaan ja painokin putoaa. Ei se paino putoa jos kokee sen pakkona. Ja jos tykkää niin tietty saa olla vaikka kuinka lihava. Tuntuu vaan, että moni ylipainoinen ei ole tarkoituksella ja tyytyväisenä tilanteessaan.

Ootko varma, että hoikempana et olisi itsevarmempi tai muuten hyvinvoivempi? Musta tuntuu että kuitenkin haluisit laihduttaa mutta kuittaat sen vaan mahdottomana?

AntiikkiaAntiikkia (ap)
Sori mä käyn Shittarissa Turun suunnalla. Nyt oli ihan pakko selvittää GP mittoja :) 175cm/60kg tietää netti. Sillä tulee BMI pyöreä 20, eli aivan normaalipaino, ei edes alarajoilla.

Se on karu totuus mutta tuollaisena normaalipainoisena on useimmilla helpompi olla. Mutta mun mielestä kannattaa kuitenkin ensin hyväksyä itsensä niin sitten tykkää kropastaan ja painokin putoaa. Ei se paino putoa jos kokee sen pakkona. Ja jos tykkää niin tietty saa olla vaikka kuinka lihava. Tuntuu vaan, että moni ylipainoinen ei ole tarkoituksella ja tyytyväisenä tilanteessaan.

Ootko varma, että hoikempana et olisi itsevarmempi tai muuten hyvinvoivempi? Musta tuntuu että kuitenkin haluisit laihduttaa mutta kuittaat sen vaan mahdottomana?
Kyllä haluaisin olla laihempi. Harrastan liikuntaa 3-5 kertaa viikossa ja yritän syödä terveellisesti. Olen lievästi ylipainoinen, minun on aina ollut vaikea pitää painoani kurissa, vaikka olen aina liikkunut. Nyt nelikymppisenä en saa painoani putoamaan. Puhutaan laihaläskeistä, minä olen kiinteäläski. Minussa on lihasta ja myös löysää eli liikunta näkyy, mutta kokoni pysyy isona (paidat M-L ja housut L). Yritän jatkuvasti syödä terveellisen ruokavalion mukaan. Liian tiukat dieetit eivät ole minun juttunu, repsahdus tulee hurjana.
Luulen, että minun kohdallani on niin, että persoonani sopisi paremmin jonkun upean 40-vuotiaann kroppaan eikä minun tylsään ulkomuotooni. Pitäisi olla tyytyväinen, että on terve ja perhe on terve, mutta siksipä tänne lähdin valittamaan kun tämä asia ketuttaa niin suuresti. Naiset, jotka on siunattu upealla ulkonäöllä ja tekevät saman ulkonäkönsä suhteen (minkä minä), mutta lopputulos on jotain aivan muuta, eivät voi ymmärtää hiirulaisen tuskaa.

Oma ajatusmaailma vaikuttaa aika paljon siihenkin, huomaako niitä katseita ja mitä niistä ajattelee. Minua tuijotetaan aika usein, mutta arvelen aina sen johtuvan jostain ihan muusta kuin häkellyttävästä kauneudestani :D Luultavasti olen 98% kerroista myös ihan oikeassa, mutta ihan järjellä ajatellen kyllä minuakin voisi joku joskus katsoa sillä silmällä. Se jäisi vain minulta huomaamatta, korkeintaan arvelisin että sanoin lapsille jotain hassua tai että minulla on ehkä suklaata poskessa.

Se mitä nyt yritän jotenkin sanoa on se, että vaikka kuinka laittautuisi, se oma tapa kokea ei välttämättä muutu kuitenkaan. Siksi kannattaa ehkä ensin miettiä, onko siinä jotain korjattavaa.

Olin kerran lasten kanssa kaupassa, ja jonottaessa tuli eräs keski-ikäinen mieshenkilö siihen kehumaan minun ja lasteni silmiä. Ei kyllä käynyt yhtään siinä tilanteessa mielessä, että hän olisi siinä mitenkään vonkausmielellä lirkutellut :D Kyllä ihmisten välisessä kanssakäymisessä on muitakin motiiveja kuin kalvava seksinnälkä. Toisen ihmisen ulkomuotoa voi ihailla kuten taidetta ihaillaan, esimerkiksi.

AntiikkiaAntiikkia (ap)
Oma ajatusmaailma vaikuttaa aika paljon siihenkin, huomaako niitä katseita ja mitä niistä ajattelee. Minua tuijotetaan aika usein, mutta arvelen aina sen johtuvan jostain ihan muusta kuin häkellyttävästä kauneudestani :D Luultavasti olen 98% kerroista myös ihan oikeassa, mutta ihan järjellä ajatellen kyllä minuakin voisi joku joskus katsoa sillä silmällä. Se jäisi vain minulta huomaamatta, korkeintaan arvelisin että sanoin lapsille jotain hassua tai että minulla on ehkä suklaata poskessa.

Se mitä nyt yritän jotenkin sanoa on se, että vaikka kuinka laittautuisi, se oma tapa kokea ei välttämättä muutu kuitenkaan. Siksi kannattaa ehkä ensin miettiä, onko siinä jotain korjattavaa.

Olin kerran lasten kanssa kaupassa, ja jonottaessa tuli eräs keski-ikäinen mieshenkilö siihen kehumaan minun ja lasteni silmiä. Ei kyllä käynyt yhtään siinä tilanteessa mielessä, että hän olisi siinä mitenkään vonkausmielellä lirkutellut :D Kyllä ihmisten välisessä kanssakäymisessä on muitakin motiiveja kuin kalvava seksinnälkä. Toisen ihmisen ulkomuotoa voi ihailla kuten taidetta ihaillaan, esimerkiksi.
Jos olen kaupungilla jonkun hehkeän ystäväni kanssa niin huomaan pitkiä katseita joita ystäväni miehiltä saavat. Huomaan siis, että jotkut vielä tässä iässäkin saavat huomiota osakseen. Minua ei kyllä kukaan katso. Muistan vielä ne katseet nuorena, mitä baarissa sai... silloin sitä ei ymmärtänyt, että ne loppuvat joskus

"Carita"
Miltä toiset neljäkymppiset hiirulaiset vaikuttaa? Minusta monet ei-kaunottaret harrastavat jotain sisustamista, käsitöitä, puutarhanhoitoa, ovat kovia leipomaan, kuntoilevat paljon tms. Ehkä moni on nämä ulkonäköasiat pureskellut jo nuorena ja neljäkymppisenä ruuhkavuosissa eivät ehdi näitä asioita edes miettimään... jos ei omalle ulkonäölleen pysty tekemään mitään ja kokee tekevänsä parhaansa niin pitäisikö sitä sitten vaan yrittää hyväksyä asiat niinkuin ne ovat? Kymmenen vuoden päästä se ulkonäkö on varmasti vielä vanhemman naisen eli voi ajatella, että nyt on sentään monet asiat vielä hyvin.

"wieras"
Niin ikävää kuin se onkin, fakta lienee, että ylipaino saa juurikin keski-ikäistyvät naiset näyttämään vähemmän viehättäviltä. Hoikka, ryhdikäs olemus saa päät kääntymään, vaikkei naama kummoinen olisikaan. Kokeiltu on molemmat olomuodot, joten tiedän mistä puhun.

"Heidi"
[QUOTE="wieras";29729902]Niin ikävää kuin se onkin, fakta lienee, että ylipaino saa juurikin keski-ikäistyvät naiset näyttämään vähemmän viehättäviltä. Hoikka, ryhdikäs olemus saa päät kääntymään, vaikkei naama kummoinen olisikaan. Kokeiltu on molemmat olomuodot, joten tiedän mistä puhun.[/QUOTE]

Täysi peesi tälle. Itse olen kovalla työllä (liikunta ja ruokavalio) saanut kroppani timmiin kuntoon ja kyllä sillä vain on merkitystä paljon tällaiselle yli nelikymppiselle naiselle, mikäli haluaa erottua edukseen.

"hmh"
Elämäntavat (liikunta, ruoka, alko, peili, hiukset...), iloinen mieli, tyytyväisyys (tulee mielenrauhasta ja läheisistä ennen kaikkea plus elämänasenteesta) ja omaan persoonaan sopiva tyyli, ei tarvitse olla älytön mutta sopiva itselle. Tekevät ehkä eniten.

"poikia3"
Upeita isokoisempiakin 4-kymppisiä naisia löytyy. Heitä on esim. Satu Silvo ja vaikkapa Anttilan käyttämä vaalea malli, jonka nimeä en muista.

Niitä katseita saa pyöreänäkin, kun vain on tyytyväinen elämäänsä ja hehkuu. Niin minä teen ja saan huomiota. Olen varma itsestäni ja kehuja tulee.

Jos olen kaupungilla jonkun hehkeän ystäväni kanssa niin huomaan pitkiä katseita joita ystäväni miehiltä saavat. Huomaan siis, että jotkut vielä tässä iässäkin saavat huomiota osakseen. Minua ei kyllä kukaan katso. Muistan vielä ne katseet nuorena, mitä baarissa sai... silloin sitä ei ymmärtänyt, että ne loppuvat joskus
No ei sua välttämättä katso juuri ne samat tyypit, jotka katsovat kavereitasi. Mutta jos olet itseesi ja elämääsi tyytymätön, niin muutoshan siihen on saatava. Värjäät hiukset ja vaihdat vaatetyyliä, se on helppoa. Iloinen mieli ja hyvä itseluottamus on vähän hankalampia saavuttaa, mutta kyllä ne vaan kaunistaa ihmisen kuin ihmisen.

43v ja ah niin täysin ikäänsä sopimattomasti pukeutuva äiti :p

okei on varmaan hyvät geenit, mutta kyllä omat valinnatkin vaikuttaa aivan varmasti vielä enemmän. Varmasti saa huomiota naisena eikä kodinkoneena.

Näyttää ikästään 10v vanhemmalta. On myös tylsän, kuivettuneen ja kipeän näköinen. Polttaa varmaan kaksi askia päivässä. Suihkurusketus ei pelasta tilannetta.

Viimeksi muokattu:
Brusseli
Kyllä haluaisin olla laihempi. Olen lievästi ylipainoinen. Naiset, jotka on siunattu upealla ulkonäöllä ja tekevät saman ulkonäkönsä suhteen (minkä minä), mutta lopputulos on jotain aivan muuta, eivät voi ymmärtää hiirulaisen tuskaa.
Ihan fysiikan lait tässä pätee edelleen. Jos kerran liikut paljon (kannattaa vielä pitää päiväkirjaa, jottei huijaa itseään) niin ollaksesi ylipainoinen sun on vaan pakko syödä reilusti enemmän kuin mitä sun kuuluisi. Se on fakta. Näläntunteesi ei ole mikään mittari. Itse yllätyin aikoinani kun laihdutin 10kg (ja siinä olen pysynyt), että kuinka oikeasti vähän mun pitäisi syödä. Nykyään mieli ja elimistö on löytänyt uuden normaalin ja syömistä ei tarvitse enää tarkkailla. Muutama vuosi siihen meni ennen kuin vatsa tajusi :)

Ikänsä hoikkana olleilla on nälän säädin alun perin eri asennossa kuin sulla. Elämä ei ole reilua ja varmasti on paljon hoikkia jotka tekevät vielä vähemmän kuin sä kroppansa eteen. Entä sitten? Tartu toimeen äläkä valita lähtökohtiasi. Ethän valita siitäkään että sun täytyy käydä töissä kun miljoonaperijättären ei tarvitse kun hänellä on paremmat lähtökohdat.

Onnistut ihan varmasti kun päätät että sun kohtalo on omissa käsissäsi ja itse muokattavissa. Kuten koko elämä :)

Sä halusit tulla huomatuksi hyvällä tavalla. Täällä on tullut aika paljon ohjeita millä ihan varmasti sua ei katso vaan 40v vaan myös 30v miehet :) Se on kaikki sun ulottuvilla kunhan vaan päätät :)

"Tiukkis"
Ikänsä hoikkana olleilla on nälän säädin alun perin eri asennossa kuin sulla. Elämä ei ole reilua ja varmasti on paljon hoikkia jotka tekevät vielä vähemmän kuin sä kroppansa eteen.
Tää on erittäin totta. Mä olen itse aina ollut hoikka, enkä oo yhtään mitään tän eteen tehnyt. Syömättä olla tai hulluna treenata ei oo milloinkaan tarvinnut, ja se tuntuu itsestänikin vähintäänkin epäreilulta, kun seuraan ystäväni puurtamista ja kieltäytymistä, jotta kilot pysysivät edes jossain kuosissa.

Ehkäpä oikeudenmukaisuus sitten jossain kohtaa kalauttaa kalikalla päähän, ja kunto repsahtaa liikkumattomuuden ja surkeiden syömistapojen vuoksi. Sitä odotellessa. :(

Hjii
Ylipainon välttäminen, terveelliset elämäntavat, liikunta ( ei mikään koiran kanssa korttelin ympäri lössähtely vaan kunnon liikunta). Ihmettelen myös miksi ikäseni naiset laittavat tukkaansa ruman punaista väriä, joka sopii aniharvalle ja jossa juurikasvu loistaa. Sitä näkee joka paikassa :)

Minä jotenkin puhkesin kukkaan vasta yli 35v. Nuorena olin ihan ok, mutta epävarma, ja tylsä tyyli. Nykyään pitää mielellään hametta korkoa, saappaita, naisellisia puseroita jne. Suoraan heränneenä en lähde mihinkään mutta tosi vähän se laittautuminen vie aikaa kun pohja on kunnossa (kulmat nypitty, hiukset värissä ja mallissa, kaikki huonosti istuvat vaatteet poistettu kaapista). Harrastan paljon liikuntaa. Se pitää terveenä, nuoremman näköisenä ja kohottaa mielialan taivaisiin. Liikunta myös nostaa itsetuntoa ja vaikuttaa kaikkein olennaisimpaan, olemukseen ja ryhtiin. Kyl se vaan tuntu kivalta kun tulee huomatuksi vielä naisena mutta nautinnollista on myös se, ettei se ole itsetunnon mittari kuten monilla parikymppisillä.

Eniten kaikista naisen olemukseen vaikuttaa epävarmuus ja se ettei ole löytänyt omaa tyyliään tai ei uskalla pukeutua sen mukaan. Perus- nelikymppinen pukeutuu aika tylsästi ja huonosti istuviin tai heikosti oman vartalotyyppiin istuviin vaatteisiin. Myös nuoruuden tyyliin jämähtäminen sopii hyvin harvalle.

Yhteistyössä