Mulle jäi ikuinen trauma kun äitini oli koko ikänsä kotiäiti.

• Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
No enhä mä ole ikinä ollut kotiäiti. Poika meni hoitoon n vuoden vanhana pph.lle kun aloin opiskella merkonomiksi ja aina ollut joko pph.lla tai päiväkodissa hoidossa toki vain n 10-15 pv/kk mutta kuitenkin.
Minulle aivan sama oletko ollut vai ei, mutta huvittavaa miten pelkäät että sinua sanotaan tai luullaan kotiäidiksi. Hmm kun oikein miettii...et ole töissä, olet kotona ja vaikka lapsi 10-15 pv /kk hoidossa niin sanoisin sinua silti kotiäidiksi:D

522
Jos lapsuudessa jää traumoja aikuinen ihminen osaa traumansa käsitellä ja hakea niihin apua. Katkeroitumisesta ei ole mitään hyötyä. Jos äiti oli kotiäiti se tosia asia on aikuisena pakko hyväksyä koska mitään mahdollisuutta sitä asiaa ei enää ole muuttaa, eikä se toisaalta ole lapsen asia miettiä tai vertailla millainen äiti olisi jos hän olsi valinnut toisin tai ollut enemmän naapurin Liisin äidin kaltainen.

ammattivalittaja
Jos lapsuudessa jää traumoja aikuinen ihminen osaa traumansa käsitellä ja hakea niihin apua. Katkeroitumisesta ei ole mitään hyötyä. Jos äiti oli kotiäiti se tosia asia on aikuisena pakko hyväksyä koska mitään mahdollisuutta sitä asiaa ei enää ole muuttaa, eikä se toisaalta ole lapsen asia miettiä tai vertailla millainen äiti olisi jos hän olsi valinnut toisin tai ollut enemmän naapurin Liisin äidin kaltainen.
En mä siitä ole katkera äidilleni.

No eipä kyllä sillon kiusattu vaikka kaveripiirissä oli 3 perhettä joissa äiti kotona. Ei se mitenkää pilkanasia ollut. Sekään ei ollu kivaa että äiti painoi duunia niin ettei sitä kotona juur nähny ja jos ni ei se jaksanu olla äiti ja vastata lasten asioista.

minnee
Trauma ja trauma... Tää on vähän samaa luokkaa, kuin joku kitisisi siitä, että "äitini oli opintosihteeri/lääkäri/kirjastonhoitaja/maatilan emäntä ja minulle jäi siitä ikuinen trauma". Jos sua kiusattiin vaikka sen takia, että äitisi oli kotona, sulle jäi siitä kiusaamisesta traumat, mutta ei äitisi kotiäitiydestä. Jos äitisi oli huono äiti, laiminlöi tai pahoinpiteli tms., sulle jäi siitä traumat. Mutta traumojen repiminen tavallisesta elämästä on jo...Äh. Haukut väärää puuta.

Yhteistyössä