Mies syö aamupuuron koulussa.Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Puuro-aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Puuro-aloittaja
Poikaystäväni ei syö aamupalana kotona vaan juo kaksi kuppia kahvia.Ei halua,että teen hänelle puuroa tai voileipää vaan käy koulussa syömässä ilmaisen puuron.Ehdotin,että ostaa koulussa sämpylän,mutta hän syö ennemmin ilmaisen puuron.Omasta mielestäni ilmaisen puuron syöminen on pummimaista.Ihan kuin olisi niin köyhä,ettei ole rahaa ruokaan.Poikaystäväni asuu virallisesti koulun asuntolassa ilmaiseksi ja on ennenkin asunut. Hän ei häpeä hakea/kysyä esim.valmennuskursseille yms tukea koululta.Omasta mielestäni asioista ja palveluista kuuluu maksaa eikä aina kaikkea tarvitse pummaa. Itse en koskaan kouluaikana tullut vapaa päivinä pelkästään syömään kouluun tai jos pääsin pois jo yhdeltätoista en jäänyt syömään..mun mielestä se on köyhien hommaa,muilla on varaa syödä ulkona tai kotona.Ei kaikkei ilmaista ruokaa tarvitse hyödyntää.Toivottavasti viestini on riittävän selkeä.Miehen ikä 28v.Teidän mielipiteitä.

"123"
Itsekin olen aina välillä koulussa katsonut sitä puuroa, ja miettinyt tosissaan että pitäisikö sitä ottaa. Muistaa lapsuudesta miten hyvää koulupuuro jostain syystä vain on (etenkin ohra, manna ja riisi). Ja ne mehukeitot siihen päälle, NAM!!
Paljon parempaa kuin kotitekoinen, en osaa sanoa miksi, ehkä se on vain se tunnelma sitten tai jotain :)

Puuro-aloittaja
Kun hän sanoo ettei se o se maku.Luulen,että voi olla se tunnelma jotenkin aamusta ennen tunnin alkua.Toivoisin,että sanoisi sen ääneen.Miksei se osaa puhua/Kertoa/kuvailla asioita/tunnelmaa/syytä?

Itse en pysty heti herättyäni syömään, tulee tosi paha olo. Siinä vaiheessa, kun olen siirtynyt työpaikalle saattaa olla jo kovakin nälkä. Meillä on töissä ilmainen aamiainen ja mukavahan se on aloittaa työpäivä rupatellen myslin tai parin voileivän ääressä. Ei nyt ole tullut mieleen, että mitenkään pummaisin. Eri asia, jos kärttäisin työkavereiden ostamia ruokia.

"mamitsu"
Apua. Ku toisille on mahdotonta kuvailla edes, minkä värinen paita niillä on, niin sä vaadit sitä kuvailemaan pikkutarkasti sanoin, miksi ja millä tavalla se puuron syönti on pakollista koulussa, eikä kotona. Tämän perusteella veikkaisin, että ei ainakaan jaksa sua kuunnella heti aamusta puuron äärellä.

Kohta kuvailee sulle oven.

lhä
Heh, luulin otsikon perusteella, että kyse on täysin päinvastaisesta asiasta, eli joku hassaa rahaa jossain kanttiinissa. AP:n tulisi tarkistaa omaa suhtautumistaan rahaan. Miehellähän asia onkin jo kunnossa.

0hepa
Ja jos koulu haluaa panostaa opiskelijoiden terveelliseen aamupalaan, niin olishan sekin aika moukkamaista jättää syömättä mitää, koska sitä aamupalaa on kuitenkin varattu kaikille ja loppu menee roskiin

Puuro-aloittaja
Ehkä miehellä on joku vamma.Mitä sitten? Kuka tahansa voi vammautua.Mies syö kyllä mun tekemiä ruokia,sillä teen hyvää ja monipuolista kotiruokaa.Voi olla ettei sillä ollu nälkä kun iltapalaksi oli salaattia(jäävuorisalaattia,oliiveja,kurkkua,tomaattia,paprikaa,raejuustoa,sipulirouhetta),pekonia,sieniä ja leipää. Vammaisten seura voi tosiaan olla parempaa kuin mun.Ne varmaan ymmärtää toisiaan paremmin.Ite on nyt tosiaankin käyttänyt rahaa..ja ostanu salaatteja ja sämpylöitä tää johtuu siitä,että olen raskaana ja voin pahoin niin joskus on pakko etsiä kaupasta jotain sopivaa.Mielestäni miehellä on oikeus myös maksettuun ruokaan.Onko se reilua,että vaan toinen meistä uskaltaa ostaa itselleen jotain nälkäänsä.Mä on työtön et en käy missään kanttiinissa.

Oudolta tässä kuulostaa lähinnä tuo 28-vuotias koululainen. Mutta puuron syönnissä koululla, etenkin jos se ilmaista on, ei kai mitään ihmeellistä on. Syövät monet työpaikoillakin aamupuuron. Kaikille ei heti herättyä aamiainen maistu, ja aamupuuro koululla/työpaikalla voi olla myös sosiaalinen tapahtuma.

raha ei kasva puussa
Sulla on fiksu poikaystävä. Toivottavasti hän älyää pian vaihtaa itselleen järkevämmän kumppanin. Kyllä minäkin söisin töissä ilmaisen aamupuuron, jos vain sellainen siellä tarjottaisin. Ikää minulla on 42 v ja olen perheellinen.

Cecelia
[QUOTE="vieras.";29719627]Ap ja mies ovat vammaisia? 28-vuotias mies ei opiskele.[/QUOTE]

Miten niin ei opiskele? Opiskeleehan tuota vanhemmatkin eivätkä he mitenkään vammaisia ole. Lähinnä tulee mieleen, että sulla on jotakin ongelmia kun tuollaisia keksit.

Yhteistyössä