Onko ihan tavallista, että yhden yön polttarit maksaa 90€...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai pillu? Ei vielä ensimmäiseltäkään tapaamaltani ole sitä naisen (ainoata) herkkua löytynyt!

Oikeesti, lue tämä ketju ja kerro miksi yksikään ei-masokisti mies haluaisi olla vaikeiden naisten kanssa pl. pillun paneminen ja jälkikasvun saaminen?

Sanoin reikä, reikä se löytyy miehiltäkin. Usein vieläpä kireämpi kuin pillu.

Jälkikasvua saa kai nykyään homotkin, joten en tajua mitä ruikutat. Teille ei sitten mikään riitä. Nyt itketään jo siitä kun miehelle ei saa kohtua, bää bää.

Siis veronmaksajat maksaa teidän lomailunne kulut normaalisti? Voi luoja, miten sinä kehtaat näitä tunnustuksia tehdä, eikö yhtään hävetä?

Mutta nyt ymmärrän paremmin, miksi tarvii olla isot hätävarat tilillä. Nimittäin 5 tonnia tuskin riittää mihinkään, kun verotarkastus napsahtaa kohdalle.

Voi sinua kateellista ja tietämätöntä raukkaa. Mökeillä voi tehdä muutakin, kuin lomailla. ;) Ja sillä "lomailulla" voi netota ihan kiitettävästi. :) Aika vähävarainen taidat olla, jos mielestäsi 5000e säästöt on ISOT. :D :D

Ja sulle suosittelen ammattiauttajan puheille hakeutumista. Tuollainen aggressiivisuus purkautuu kohta väkivaltana jotakuta naista kohtaan, joten suosittelen todellakin hakeutumaan mielenterveystoimistoon tai vastaavaan, jotta pääset oikeaan hoitoon.

Miehet maksaa enemmän polttareista, koska kukaan miehistä ei ole polttareiden aikaan KOTONA LASTA HOITAMASSA HELVETIN PIENELLÄ TUELLA. Niin ja työssäkäyvilläkin naisilla on huonompi palkka kuin miehillä, enkä edelleenkään tajua että miksi.

Äläpä kuule sekoita totuuden suoraan puhumista aggressiivisuuteen. Itsehän siinä helvettiä huutelet!

Miehet maksavat polttareista mielellään koska heillä on suhteellisuuden taju elämän suhteen tallella, toisin kuin hiekkapilluisilla Äiti Teresoilla joiden mukaan elämän pitää loppua koska Synnytys!!

Enkä yhtään ihmettele, ettet tajua palkkatasoista hevonkakkaa.

Kenen siivellä mielestäsi siipeilen?

Sinä nyt elät siellä omassa kuplassasi, missä kuvittelet, että sinun valintasi tai elämäntapasi olisi yhtään sen parempia, kuin muiden. Joten älä nyt turhaan luule, että katkera paasaamisesi saisi minua ajattelemaan yhtään parempaa päiväkodeista, päinvastoin lähinnä.

Sitä en tosin ymmärrä, miksi sinua kiinnostaa MEIDÄN asiat noin kovasti? Vai yritätkö ehkä vain vakuutella itsellesi, että oma valintasi on ihan ok? Koetko huonoa omatuntoa tai epävarmuutta jostain? Ei tarvitse, olet varmasti ihan hyvä äiti.

Sinun ei kannattaisi spekuloida työhistoriallani tai edes sillä, mitä ohjelmaa tai ohjelmattomuutta lastemme kerhossa (tai vapaa-ajalla) on. Et nimittäin tiedä siitä mitään. En tosin koe olevani tilivelvollinenkaan, joten jätän sinut keksimään tarinoitasi.

Et muuten vastannut edelliseen sinulle suuntaamaani viestiin...? Tajusit, että olet kaikessa omahyväisyydessäsi aika hukassa kuitenkin, etkä osaakaan vastata noihin kysymyksiin?

Johan sinä olet tunnustanut, että siipeilet ainakin veronmaksajien ja miehesi kustannuksella. Mikään ei ole tässä maailmassa ilmaista, joku maksaa kulut aina, mutta sinä et sitä tee.

Ja vaikka en vastannut juuri sinulle, niin olen jo kirjoittanut, että ujous (kuten introverttius) on ihan ok luonteenpiirre, olen itsekin sellainen. Mutta vanhempien tulee turvata lapsensa kehittyminen siten, että hän pärjää tässä yhteiskunnassa, jossa sosiaaliset taidot ovat tärkeitä. Jotta lapsi voisi sitten aikuisena valita itse tiensä, ilman kohtuuttomia rajoitteita. Jos haluaa tehdä jotain työtä, jossa ei tarvitse muiden kanssa olla juuri tekemisissä, niin ihan ok. Muiden kustannuksella siipeily veronkierrosta puhumattakaan ei sen sijaan ole minusta ok, toivon että onnistun kasvattamaan lapseni siten, ettei hänestä ainakaan kaltaistasi tule.

Eikä mua sun asiat erityisesti kiinnosta, edustatpa vaan monessa suhteessa ääripäätä, etkä missään positiivisessa mielessä.

Sanoin reikä, reikä se löytyy miehiltäkin. Usein vieläpä kireämpi kuin pillu. 1)

Jälkikasvua saa kai nykyään homotkin, joten en tajua mitä ruikutat. 2) Teille ei sitten mikään riitä. Nyt itketään jo siitä kun miehelle ei saa kohtua, bää bää.3)

Istahdappa nyt alas siitä korskumasta kun ajatuksesi ei selvästi pysy mukana.

1) perse ei ole kireä kuin suulta

2) biologisen lapsen saaminen miehenä on vähän hankalampaa kuin naiselle jolle riittää kun kellistyy puliukon alle spermaviemäriksi.

3) en itke, totean.

Siis veronmaksajat maksaa teidän lomailunne kulut normaalisti? Voi luoja, miten sinä kehtaat näitä tunnustuksia tehdä, eikö yhtään hävetä?

Mutta nyt ymmärrän paremmin, miksi tarvii olla isot hätävarat tilillä. Nimittäin 5 tonnia tuskin riittää mihinkään, kun verotarkastus napsahtaa kohdalle.

Kun menen siivoamaan entisten asukkaiden jälkiä, niin matkakulut saa vähentää suoraan verotuksessa. Siinä ei ole mitään hämärää. Toki mekin vietetään siivouksen jälkeen rantalomapäivä, saunotaan ja grillataan ja jäädään joskus yöksikin jos ei seuraavaa vuokralaista ole tulossa. Näin se menee ihan lain mukaan:)

Johan sinä olet tunnustanut, että siipeilet ainakin veronmaksajien ja miehesi kustannuksella. Mikään ei ole tässä maailmassa ilmaista, joku maksaa kulut aina, mutta sinä et sitä tee.

Vai siipeilen veronmaksajien kustannuksella. :D Sinä se et sitten lainsäädäntöä ymmärrä yhtään. Lue vähän metsänomistuksesta ja mitä siihen kuuluu, kuka hoitaa ja kuka maksaa ja mitä. Maailmasi voisi vähän avartua. :D Tiesitkö, että matkakulukorvausta saa monessakin tilanteessa, ihan ilman siipeilyä? Ihan vain siitä hyvästä, että hoitaa lakisääteiset velvollisuutensa. Olet kyllä ihan historiallisen kateellinen ihminen. :D

Hassu käsitys, että kotiäiti siipeilisi miehen rahoilla. Lapsemme ovat miehenikin ja kun hän(kin) ehdottomasti haluaa, että ne hoidetaan kotona, on tietysti järkevintä, että se, kenellä on pienimmät tulot, jää kotiin. Taitaa olla liian vaikeasti ymmärrettävä konsepti sinulle kuitenkin...? :D

Anteeksi, että nauran sinulle, mutta tuo kateellinen kiukuttelusi siitä, että muilla on helpompi olla, on huvittavaa. Väkisin on yritettävä löytää jotain huonoa ja väärää muiden/meidän tekemisistä ja elämästä, kun taidat olla niin onneton itse. Otan osaa.

Voi sinua kateellista ja tietämätöntä raukkaa. Mökeillä voi tehdä muutakin, kuin lomailla. ;) Ja sillä "lomailulla" voi netota ihan kiitettävästi. :) Aika vähävarainen taidat olla, jos mielestäsi 5000e säästöt on ISOT. :D :D

No jopas sulla jutut muuttuu. Aloituksen mukaan olit tuloton kotiäitiraukka, jolla ei mitenkään vaan OLE 90 euroa polttareihin laitettavaksi. Nyt sitten ollaankin niin rikasta rantamökin omistajaa, jolle 5000 euroa on pikkuraha.

Mulla on kyllä säästössä ihan omaa ja itse tienattua rahaa liki satatonnia. ;) Miehellä saman verran omiaan. Mutta minä en kyllä olisi nihkeillyt 90 euron polttareiden kanssa edes silloin, kun oli vain opintolainaa eikä säästöjä ollenkaan. Ja silti olen saanut kerättyä omaisuutta, vaikka kaiken maailman kinkereihin olen sitä tuhlannut. Katsos kun säästämällä ei tule rikkaaksi, jos ei mitään tienaa, mutta kun tekee töitä, voi käyttää rahaa muuhunkin kuin hengissäpysymisen kannalta välttämättömään.

Äläpä kuule sekoita totuuden suoraan puhumista aggressiivisuuteen. Itsehän siinä helvettiä huutelet!

Miehet maksavat polttareista mielellään koska heillä on suhteellisuuden taju elämän suhteen tallella, toisin kuin hiekkapilluisilla Äiti Teresoilla joiden mukaan elämän pitää loppua koska Synnytys!!

Enkä yhtään ihmettele, ettet tajua palkkatasoista hevonkakkaa.

Voi rakas lapsonen, minä tienaan kyllä ihan mukavasti ja olen laittanut joihinkin polttareihin paljon enemmänkin kuin 90e. Mutta niin monet polttarit on takana että tiedän, että aina löytyy porukasta joku jolle esim. 50e on ehdoton kipuraja ihan sen takia, että sitä rahaa nyt vaan ei ole.

2) biologisen lapsen saaminen miehenä on vähän hankalampaa kuin naiselle jolle riittää kun kellistyy puliukon alle spermaviemäriksi.

3) en itke, totean.

Puliukon eli sellaisen kuin sinä? Tosin sun alle ei kukaan nainen kellisty, mutta ei huolta, miehiähän maailmassa riittää =)

No jopas sulla jutut muuttuu. Aloituksen mukaan olit tuloton kotiäitiraukka, jolla ei mitenkään vaan OLE 90 euroa polttareihin laitettavaksi. Nyt sitten ollaankin niin rikasta rantamökin omistajaa, jolle 5000 euroa on pikkuraha.

Mulla on kyllä säästössä ihan omaa ja itse tienattua rahaa liki satatonnia. ;) Miehellä saman verran omiaan. Mutta minä en kyllä olisi nihkeillyt 90 euron polttareiden kanssa edes silloin, kun oli vain opintolainaa eikä säästöjä ollenkaan. Ja silti olen saanut kerättyä omaisuutta, vaikka kaiken maailman kinkereihin olen sitä tuhlannut. Katsos kun säästämällä ei tule rikkaaksi, jos ei mitään tienaa, mutta kun tekee töitä, voi käyttää rahaa muuhunkin kuin hengissäpysymisen kannalta välttämättömään.

Minä en sadasta tonnista tätä yhteistä aikaa lasteni kanssa myy, enkä mistään muustakaan summasta. Ymmärrän toki, että sinulle raha ja materia on tärkeintä, joten se selittääkin raivoisan tarpeesi tyrkyttää omaa elämäntapaasi muille, kun et voi ymmärtää, että jotkut on onnellisia vähemmälläkin. Tässä on vuosikymmeniä aikaa sitten hamstrata rahaa ja omaisuutta, jos sattuu huvittamaan. Eikä kuule mökin omistaminen rikkauksia vaadi, mutta moinen maailman moniulotteisuushan on sinulle liikaa, se on huomattu. 5000e on minusta ehdoton minimi, mitä joka perheella on oltava hätävaraksi, mieluiten enemmän, ihan sama kuka sen on tienannut. Sehän ei minun tulotasooni mitenkään vaikuta, mitä omaisuutta meillä jo on.

siis
-saat omaa aikaa aina kun haluat
-oot täyspäiväisesti kotona 4- ja 5-v. lasten kanssa

---> onko koskaan käynyt mielessä käydä osa-aikatöissä? Eiköhän ne lapset yhden illan silloin tällöin pärjäisi isänsä kanssa. Vai eikö isä pärjää?

Vai siipeilen veronmaksajien kustannuksella. :D Sinä se et sitten lainsäädäntöä ymmärrä yhtään. Lue vähän metsänomistuksesta ja mitä siihen kuuluu, kuka hoitaa ja kuka maksaa ja mitä. Maailmasi voisi vähän avartua. :D Tiesitkö, että matkakulukorvausta saa monessakin tilanteessa, ihan ilman siipeilyä? Ihan vain siitä hyvästä, että hoitaa lakisääteiset velvollisuutensa. Olet kyllä ihan historiallisen kateellinen ihminen. :D

Hah, hah, satun olemaan juristi. :D Ja voin sulle kertoa, että tulottoman kotiäidin lomailu ei ole koskaan vähennyskelpoista kenenkään verotuksessa. Kaikki vähennykset liittyy tulonhankintaan, ei lomailuun perheen kanssa. Enhän minä meedio ole ja lähtökohtaisesti uskon mitä ihmiset sanoo. Eli jos nuo kehumasi ilmaiset, verottajan piikkiin menevät matkat ulkomaille ja rantamökille ovatkin olleet metsänhoitoon liittyviä työ-, kokous- ja opintomatkoja, niin mistäs minä sen voisin tietää. Veronkierrolta ristiriitaisten juttujesi perusteella haiskahtaa, tiedän toki että sellaista paljon esiintyy ja esim. metsäomistaminen tarjoaa siihen lukuisia mahdollisuuksia. On sitten ihan suoraselkäisyydestä ja moraalista kiinni, yrittääkö huijata vai maksaako lomansa täysimäärisesti omilla rahoillaan, kuten ihmiset yleensä.

Itse olen tehnyt paljon kompromisseja, jotta lapselle on riittävästi aikaa. Irtisanouduin jopa työstäni, kun työmatkat lisääntyi niin paljon, että aika lapsen kanssa jäi liian vähäiseksi ja viime aikoina olen tosiaan tehnyt vain osa-aikatyötä. Täysipäiväistäkin toki tekisin, kunhan työmatka on kohtuullinen. En kuvittele olevani niin ylivertainen, että lapsellani olisi hyvä olla vain minun kanssani 24/7. Kyllä minä voin sekä kantaa korteni perheeni ja yhteiskunnan kekoon ja olla samalla hyvä äiti. Koittaisit sinäkin, aloita vaikka osa-aikatyöllä! Voin vakuuttaa, että 4- ja 5-vuotiaat lapsesi pärjää ilman sinua muutaman tunnin päivässä.

Minä ja mun mieskään ei olla koskaan oltu päiväkodissa, vaan kotihoidossa eskariin saakka. Silti molempien äidit teki töitä monta vuotta kotona ollessaan. Miehen äiti oli perhepäivähoitajana ja teki keikkaa hierojana, mun äiti teki keikkaa sairaanhoitajana sekä myi Tupperware-astioita. Tässä nyt pari ideaa ap:lle...

Omia lapsia en halua pitää noin pitkään vain kotihoidossa. Osa-aikaisena päiväkodissa saavat kavereita, sosiaalisia taitoja ja lapset tykkää todella kovasti.

3) en itke, totean.

Itkethän, totean. Ei yhdenkään hiekkapillun tartte sulle biologiseksi lapseksi muuttua. Aina ei vaan voi saada kaikkea mitä haluaa, vää vää.

[QUOTE="hmmm";29716526]Itkethän, totean. Ei yhdenkään hiekkapillun tartte sulle biologiseksi lapseksi muuttua. Aina ei vaan voi saada kaikkea mitä haluaa, vää vää.[/QUOTE]

Ei voikaan. Sitä juuri ajoin takaa, että täydellinen olento olisi miehen aivot, logiikka ja fysiikka yhdistettynä pilluun ja kohtuun :D

Yksinkertainen maailma on vitun mutkikas kun pakostikin joutuu vääntämään ns. luupäiden kanssa.

Hah, hah, satun olemaan juristi. :D Ja voin sulle kertoa, että tulottoman kotiäidin lomailu ei ole koskaan vähennyskelpoista kenenkään verotuksessa. Kaikki vähennykset liittyy tulonhankintaan, ei lomailuun perheen kanssa. Enhän minä meedio ole ja lähtökohtaisesti uskon mitä ihmiset sanoo. Eli jos nuo kehumasi ilmaiset, verottajan piikkiin menevät matkat ulkomaille ja rantamökille ovatkin olleet metsänhoitoon liittyviä työ-, kokous- ja opintomatkoja, niin mistäs minä sen voisin tietää. Veronkierrolta ristiriitaisten juttujesi perusteella haiskahtaa, tiedän toki että sellaista paljon esiintyy ja esim. metsäomistaminen tarjoaa siihen lukuisia mahdollisuuksia. On sitten ihan suoraselkäisyydestä ja moraalista kiinni, yrittääkö huijata vai maksaako lomansa täysimäärisesti omilla rahoillaan, kuten ihmiset yleensä.

No juristiksi olet kyllä sitten harvinaisen ulapalla. Vai kuvitteletko, että olen tilivelvollinen tänne palstalle ja sinulle? Pidätkö tosiaan itseäsi niin paljon muita fiksumpana, että sinun on kerrottava niille/meille, mistä niitä vähennyksiä voi tehdä? Itse tajusit sen vasta äsken ja nyt äkkiä yrität paikkailla? Tiesitkö, että tulonhankinnan _ohella_ voi samalla reissulla tehdä vaikka ja mitä? Ja kun järkevästi sijoittaa, maksaa omaisuus itse hoitokulunsa ja päältä pääsee kuorimaan vain voitot...?

Itse olen tehnyt paljon kompromisseja, jotta lapselle on riittävästi aikaa. Irtisanouduin jopa työstäni, kun työmatkat lisääntyi niin paljon, että aika lapsen kanssa jäi liian vähäiseksi ja viime aikoina olen tosiaan tehnyt vain osa-aikatyötä. Täysipäiväistäkin toki tekisin, kunhan työmatka on kohtuullinen. En kuvittele olevani niin ylivertainen, että lapsellani olisi hyvä olla vain minun kanssani 24/7. Kyllä minä voin sekä kantaa korteni perheeni ja yhteiskunnan kekoon ja olla samalla hyvä äiti. Koittaisit sinäkin, aloita vaikka osa-aikatyöllä! Voin vakuuttaa, että 4- ja 5-vuotiaat lapsesi pärjää ilman sinua muutaman tunnin päivässä.

Minun ei ole tarvinut tehdä yhtään kompromissia, olen elänyt kuten olen halunnut ja hoitanut lapsemme, kuten itse olen ja mieheni on parhaaksi nähnyt. Veikka asteikolla yhdestä kymmeneen, paljon sinun mielipiteesi siinä painaa? :D

Tosi surkeeta kyllä, että kuvittelet, että jos on kotiäiti, olisi lapset äitinsä kanssa 24/7. Kertoo taas paljon suppeasta maailmankatsomuksestasi.

Miksi ihmeessä menisin töihin? Pärjäämme mainiosti näin ja tämä on meidän mielestä meille paras vaihtoehto. Rahallisesti en voittaisi mitään, todennäkösesti menisi miinukselle.

Siis tekö kuoritte voitot päältä? Mahtaa olla kuitenkin aika pirun pienet voitot..
Jos säästössäkin vain 5000€ jotka mies on säästänyt palkastaan.
Ja varaa ei ole matkustella, käydä huvipuistoissa eikä piru vie ole varaa edes yhdeksääkymppiä laittaa polttareihin.

:D

Sori nyt ap, mutta en mä sanois "hyvin pärjäämiseksi" jos ei ole rahaa laittaa lainkaan mihinkään ylimääräiseen (esim. huvipuisto, sosiaalinen elämä..). Itse olen myös ollut kotihoidossa kouluikäiseksi asti ja kieltämättä välillä mietityttää oliko se hyvä vai huono juttu. Kotona toki oli mukavaa mutta rahatilanne oli heikko ja pienikin lapsi ymmärtää kun vanhemmat siitä riitelee..

Oletko koskaan ollut töissä?

Yhteistyössä