Onko ihan tavallista, että yhden yön polttarit maksaa 90€...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29714872]Kiva, että asia ratkesi tuolla tavalla. :) Vielä sellaisen huomautuksen tekisin, että morsian itse ei välttämättä ollenkaan tiedä polttareidensa hintaa. Omien polttareideni hinnan kuulin vasta jälkeen päin. Minä oisin hyvin voinut tinkiä maksullisesta ohjelmasta, jos oisin tiennyt, vaikka ihan mukavaa oli sellaiseen osallistua. Hauskinta oli, että ystäväporukka oli koolla.[/QUOTE]

Onneksi minulla ei ole ystäviä joiden elämä kaatuu kymppeihin ja siitä vielä jopa sairaalla tavalla iloitaan "onneksi kaikki päätyi hyvin" ja bileet muuttuivat tylsemmiksi. Hyi vittu mitä kitkuttavia hiivapilluja olette. :(

AP on ehkä provo, mutta polttariporukan jäsenenä olisi kyllä niska-perse-otteella viskannut maksamattomat "poikkeilijat" suu edellä hietikkoon, niin että tietää ensi kerran jotain suoraselkäisyydestä. Kevyt väkivalta lopettaa perceilyn tehokkaasti :)

1. Kyllä, 50-150 e on tavallinen summa polttareihin.
2. Oletko harkinnut esim. hoitolapsen ottamista, tai tehdä pari päivää viikossa iltatöitä. Kun tuntuu olevan niin järkyttävän tiukkaa. Eläkkeetkään ei kerry, etkä voi edes säästöjä kuvitella käyttäväsi, kun ne ovat oikeastaan miehen. Vaikka lapset hoidetaan kotona, ei sinun tarvitse olla aivan varaton ja tuloton.
3. "Perjaate" ei ole oikein kirjoitettu.
4. 50 eurolla saat jo ihan uuden mekon kaupasta, kirpputorilta saat varmaan 10 eurolla, jos jaksat etsiä. Tai koitat kaventaa sitä edellistä. Tai myyt edellisen ja saat hiukan kolikoita uuteen mekkoon.

Olen itse ihan hyvätuloinen ihminen, ja mielelläni laitan itseeni rahaakin, kun se sattuu huvittamaan. Perheeni ei joudu elämään kaurapuurolla jos laitan satkun itseeni niin halutessani, esimerkiksi ystävän polttareihin.

Mutta kaikkiin höpsöttelyihin en ole huvittunut lähtemään. Nämä kaveriporukan polttarigeimit ikiaikaisille puolitutuille kuuluvat arvojärjestyksessäni mappi ööhön. Siellä on aina joku intsipiukassa morsion uusin kaveri, jolla tarve näyttää kuinka keksii ja oivaltaa... tai morsion sisko, jolla on käsitys että rakkaan siskon polttarit nyt tokikin saa maksaa ihan mitä vaan. Ja sit ollaan naama norsunvitulla kun kaikki ei voikaan maksaa tai se toinen sisko äkkii onkin niin niin köyhä että senkin puolesta pitää muiden uhrautua yms. Eikä se ohjelma, he kamoon, aina niin erityisen hääppöstä ole.

Että sorry vierassmies, joka ilmeisesti olet näitä innokkaita kaasoja itsekin; mulle eivät useimmat (eikä varsinkaan kalleimmat) polttarit usein vaan "sovi". Esitän että voi voi kun olen pahoillani, mutta silloin on ihan peruuttamaton ja mahdoton meno, ei voi mitään. Mukavaa iltaa teille. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpönlöpö;29714172:
Toi nyt on ihan höpönlöpöä! Alkuperisestä asiasta poiketen, pakko kommentoida tota ylitsevuotavaa päivähoidon ihannointia; Ei lapsesta tule ujoa vain sen tähden, että saa olla kotihoidossa ja sisaruksensa/vanhempiensa kanssa. Itse olen hoitanut nuorimmaisemme kotona eskari-ikäiseksi saakka, ja hyvin sosiaalinen lapsi hänestä on kasvanut. Koulussa opettajakin erikseen mainitsi, kuinka mukava on nähdä, miten paljon kavereita lapsellamme on ja kuinka kauniisti kohtelee sekä aikuisia, että muita oppilaita. Se, että ei tarvitse olla päivähoidossa, ei tarkoita sitä, että lapsi pidetään eristyksessä muusta maailmasta..Kummallista ajattelua, ja sitten kuitenkin niin kovin tuota päivähoitoa ylistät, että tuntuu siltä, kuin yrittäisit omaa kruunuasi kiillottaa (tai huonoa omaatuntoasi/mahdollista kateutta peittää).

Minä en kirjoittanut, että kotihoito tekee lapsesta ujon. Ujous on melko isolla osalla ihmisistä ihan osa perusluonnetta, eikä sinänsä mikään vika. Mutta ujo lapsi tarvitsee positiivisia kokemuksia toisista lapsista sekä vanhempien rohkaisua sosiaalisiin suhteisiin. Jos lapsi on vaan kotona äidin ja mahdollisten sisarusten kanssa, on pudotus koulumaailmaan hyvin raju. Pääseekö edes eskariin lapsen kanssa yhdessä tutustumaan, vai jätetäänkä sinne kylmiltään?

Minun lapseni ei ole edes päivähoidossa, vaan ainoastaan leikkipuistotoiminnassa 2-3 tuntia päivässä. Sinä aikana saan tehtyä osa-aikatyöni ja osin lapsen kanssakin. Sitä ennen lapsi oli perhepäivähoidossa ja aluksi tuo isompi ryhmä oli hänelle tosi jännä paikka.

Parhaiten lapsen kehityksen olen kuitenkin nähnyt yhdessä ryhmäharrastuksessa, jonka lapsi aloitti viime syksynä, siellä kun pääsee sitä ihan omin silmin seuraamaan. Aluksi lapsi oli itku kurkussa vähän väliä, kun jännitti niin kovasti. Ei oikein pystynyt jännitykseltä ohjeitakaan seuraamaan, itse siis juostiin siellä lapsen mukana, että hän rohkeni jotain tehdä. Teki mieli jossain vaiheessa lyödä hanskat tiskiin, mutta onneksi ei sitä tehty. Muutaman viikon jälkeen lapsi oli ihan innoissaan treeneistä ja tekee siellä reippaasti kaikki jutut. Parin vuoden päästä tuo tottuminen ryhmässä toimimiseen olisi ollut paljon vaikeampaa, koska ei vanhemmat voi olla eskarissa tai koulussa lapsen tukena ja isommat lapset alkaa herkemmin syrjimään itkeskelevää lasta.

Että joo, luonnostaan sosiaaliset lapset voikin heittää suoraan eskariin tai jopa kouluun, mutta ujompien kanssa harjoittelu on syytä aloittaa jo aiemmin. Aloittajan lapset kuulostavat ujoilta, koska ahdistuvat jopa ympärillä olevista ihmisistä, jotka eivät edes ota kontaktia (huvipuistot) eivätkä kaipaa muuta seuraa kuin oman perheen. Eikä aloittajalla ole tietty varaa edes viedä lapsia mihinkään harrastuksiin.

Aloittajan lapset kuulostavat ujoilta, koska ahdistuvat jopa ympärillä olevista ihmisistä, jotka eivät edes ota kontaktia (huvipuistot) eivätkä kaipaa muuta seuraa kuin oman perheen. Eikä aloittajalla ole tietty varaa edes viedä lapsia mihinkään harrastuksiin.

Lukutaitosi on selvästi äärimmäisen huono.

Onko sinusta hyvän elämän edellytys, että viihtyy suurissa ihmisjoukoissa? Oletko koskaan kuullut introverteista? Pidätkö heitä(/meitä) huonoina ihmisinä? Vai miksi koet niin tärkeäksi, että on tykättävä olla ihmispaljouksissam jatkuvassa sosiaalisessa kontaktissa ja juosta työn, harrastusten ja päiväkodin väliä pää kolmantena jalkana? Moinen kuulostaa minusta hyvin kurjalta elämältä. Nautin rauhasta ja niin tekee lapseni ja miehenikin.

Minä en kirjoittanut, että kotihoito tekee lapsesta ujon. Ujous on melko isolla osalla ihmisistä ihan osa perusluonnetta, eikä sinänsä mikään vika. Mutta ujo lapsi tarvitsee positiivisia kokemuksia toisista lapsista sekä vanhempien rohkaisua sosiaalisiin suhteisiin. Jos lapsi on vaan kotona äidin ja mahdollisten sisarusten kanssa, on pudotus koulumaailmaan hyvin raju. Pääseekö edes eskariin lapsen kanssa yhdessä tutustumaan, vai jätetäänkä sinne kylmiltään?

Minun lapseni ei ole edes päivähoidossa, vaan ainoastaan leikkipuistotoiminnassa 2-3 tuntia päivässä. Sinä aikana saan tehtyä osa-aikatyöni ja osin lapsen kanssakin. Sitä ennen lapsi oli perhepäivähoidossa ja aluksi tuo isompi ryhmä oli hänelle tosi jännä paikka.

Parhaiten lapsen kehityksen olen kuitenkin nähnyt yhdessä ryhmäharrastuksessa, jonka lapsi aloitti viime syksynä, siellä kun pääsee sitä ihan omin silmin seuraamaan. Aluksi lapsi oli itku kurkussa vähän väliä, kun jännitti niin kovasti. Ei oikein pystynyt jännitykseltä ohjeitakaan seuraamaan, itse siis juostiin siellä lapsen mukana, että hän rohkeni jotain tehdä. Teki mieli jossain vaiheessa lyödä hanskat tiskiin, mutta onneksi ei sitä tehty. Muutaman viikon jälkeen lapsi oli ihan innoissaan treeneistä ja tekee siellä reippaasti kaikki jutut. Parin vuoden päästä tuo tottuminen ryhmässä toimimiseen olisi ollut paljon vaikeampaa, koska ei vanhemmat voi olla eskarissa tai koulussa lapsen tukena ja isommat lapset alkaa herkemmin syrjimään itkeskelevää lasta.

Että joo, luonnostaan sosiaaliset lapset voikin heittää suoraan eskariin tai jopa kouluun, mutta ujompien kanssa harjoittelu on syytä aloittaa jo aiemmin. Aloittajan lapset kuulostavat ujoilta, koska ahdistuvat jopa ympärillä olevista ihmisistä, jotka eivät edes ota kontaktia (huvipuistot) eivätkä kaipaa muuta seuraa kuin oman perheen. Eikä aloittajalla ole tietty varaa edes viedä lapsia mihinkään harrastuksiin.

Ja Amen! Juurihan aiemmin puolustelit nimenomaan päivähoitoa, etkä mitään kerhotoimintaa.. Ja hei, jos lapsi "kuulostaa" ujolta sen takia, etteivät kaipaa huvipuistoihin ja vieläpä viihtyvät perheensä järjestämissä aktiviteeteissä, kuten retkillä, niin suosittelen ihan itseäsi katsomaan peiliin! Onko ap:n lapsissa jotain outoa, vai ihan siinä omassa peilikuvassasi?? Natinati, hyvää yötä kaikille meille!

Outoa jos et oikeasti halua ystäväsi juhliin yhtään panostaa. Myy kirpparilla vaikka lasten vanhoja vaatteita niin saat polttarirahat kasaan eikä tarvi sieltä kassasta ottaa.. Mulla on kaks lasta ja sosiaalinen elämä erilaista kuin lapsettomana (tietty) ja kyllä mielelläni lähden juhliin jos sellaiset on. Polttarit on eri juttu kuin jotkut yleiset pippalot tai nimpparikekkerit.

Ei ehkä ois huono vaihtoehto tehdä osittain töitäkin lastenhoidon ohessa. Sun lapset on aika isoja jo, mitä meinaat tehdä kun he aloittaa eskarin/koulun?

Hyvä pihi ap.
Ajattele niin, että pääset kerrankin kotiäitinä kavereiden kanssa lomalle tosi edullisesti. 90 euroa (ranta?)mökkiyöstä ja ruuista ja ohjelmasta on kuitenkin aikamoinen supertarjous. Samalla teet iloiseksi ystäväsi ja pääset itsekin vähän tuulettumaan. Ehkäpä ihan jopa nautit saunasta, ruuasta, seurasta, kauneushoidosta (vaikka omat mukaan kaikille) ja uimisesta ja olemisesta. 90 euroa on mun mielestä kohtuullinen hinta lomasta. Ajattele säkin niin. Toki jos et halua mennä niin...

Hyvä pihi ap.
Ajattele niin, että pääset kerrankin kotiäitinä kavereiden kanssa lomalle tosi edullisesti. 90 euroa (ranta?)mökkiyöstä ja ruuista ja ohjelmasta on kuitenkin aikamoinen supertarjous. Samalla teet iloiseksi ystäväsi ja pääset itsekin vähän tuulettumaan. Ehkäpä ihan jopa nautit saunasta, ruuasta, seurasta, kauneushoidosta (vaikka omat mukaan kaikille) ja uimisesta ja olemisesta. 90 euroa on mun mielestä kohtuullinen hinta lomasta. Ajattele säkin niin. Toki jos et halua mennä niin...

Jaa, katos. Ois pitänyt lukea koko ketju.. Eli polttarit maksavatkin vain 50 e ja majoitus meni uusiksi. Itse kyllä mielelläni maksaisin 40 e ylimääräistä tasokkaammasta majoituksesta, mutta ehkäpä tämäkin majoitus on hyvä tai jopa parempi. Mua ei kyllä enää saa missään kaverin mökin lattialla nukkumaan.

Ei ole helppo homma yhdistää eri ihmisten toiveet polttareista. Toiset eivät haluaisi uhrata kesäviikonloppuaan mihinkään ja toiset eivät varsinkaan köyhäilyyn ja toiset eivät haluaisi maksaa pennin pyörylää. Vaikea homma.

Oletteko muuten koskaan kuulleet yhdenkään miehen valittavan polttareiden hinnasta...? Miesten polttarithan ne vasta maksaakin!

Alkuperäinen kirjoittaja Höpönlöpö;29715302:
Ja Amen! Juurihan aiemmin puolustelit nimenomaan päivähoitoa, etkä mitään kerhotoimintaa.. Ja hei, jos lapsi "kuulostaa" ujolta sen takia, etteivät kaipaa huvipuistoihin ja vieläpä viihtyvät perheensä järjestämissä aktiviteeteissä, kuten retkillä, niin suosittelen ihan itseäsi katsomaan peiliin! Onko ap:n lapsissa jotain outoa, vai ihan siinä omassa peilikuvassasi?? Natinati, hyvää yötä kaikille meille!

Aivan hyvillä mielen laittaisin lapseni päiväkotiin, jos tarve olisi. Itse asiassa hain siirtoa perhepäivähoidosta päiväkotiin viime syksynä, mutta emme saaneet sitä. Onneksi täällä on tuo leikkipuistotoiminta hyvä vaihtoehto osa-aikahoidon tarpeeseen. Leikkipuistossa on iso ryhmä lapsia ja se on auki 3,5 tuntia joka arkipäivä, joten sielläkin lapsella on jo eri tavalla mahdollisuus saada kavereita kuin jossain 2 krt/vko kerhossa. Ja on lapsi niitä saanutkin. :) Kerhoissa ei taida juuri olla edes mahdollisuutta vapaaseen leikkiin, ja se on leikki-ikäiselle tärkeintä. Askartelut voidaan hoitaa kotona.

Enhän minä edes käskenyt laittaa lapsia päiväkotiin varmuuden vuoksi, vaan että aloittaja edes alottaisi työnhaun! Sillä ei kotihoito kyllä ole mikään ihanne yli 4-vuotiaille introverteille lapsille. Ei sillä, että päiväkoteja pitäisi virikelapsilla tukkia, ihanne olisi minusta että aloittaja jo vihdoin menisi töihin. Onkohan koskaan ollut, kun on reilusti alle 3-kymppinen ja kuudetta vuotta kotiäitinä... Sitäkö se kotihoito teettää, laiskoja sisäänpäinkään kääntyneitä ihmisiä? Olisihan sitä paitsi mahdollisuus vaikka ottaa edes joku iltatyö, jos päivähoito on niin kamala juttu. Mutta taitaa olla niin vinksalleen kasvanut kotihoidossa, että pitää jatkuvaa siipeilyä ihan ok juttuna.

Hyvä pihi ap.

Meillä on oma rantamökki, jossa käyminen on ilmaista. Verottaja maksaa bensatkin. En todellakaan pidä 90€ edullisena tai minään "supertarjouksena", kun tuo ei ole mikään RANTAmökki, lattialla olisi pitänyt nukkua ja koko sakki morsianta lukuunottamatta ovat minulle ventovieraita ihmisiä. Niin ja ruokakin laitetaan itse, nyyttärityylillä. Ohjelmaa ei ole, eikä todellakaan mitään kauneushoitoja tai uimista. On sinullakin mielikuvitusta...

Jos haluan omaa aikaa (tai "tuulettua"), saan sitä aina, mutta vietän sen mieluummin vaikka yksin, kuin isossa laumassa kaakattavia akkoja, joita en edes tunne. Joten ei, en halua mennä polttareihin. Osaan kuitenkin vetää kohteliaan hymyn naamalleni ja osallistua, jos/kun tiedän sen olevan morsiammelle tärkeää. Ja nythän hintakin jo aleni, näillä näkymin riittää, kun tuo ruokaa ja omat juomat. Kukaan muukaan (kuin kaasot) ei ollut valmis tuota 90e maksamaan. Olemme kaikki siis yhtä pihejä.

Oletteko muuten koskaan kuulleet yhdenkään miehen valittavan polttareiden hinnasta...? Miesten polttarithan ne vasta maksaakin!

Miesten ei tarvitse valittaa kun naiset valittaa miesten puolesta, miestenkin polttareista.

Tosiasia on, tässä ketjussa taas kerran todettu, että jos naisella ei olisi pillua ja kohtua niin kukaan mies ei olisi tuollaisten urputtavien/valittavien/pihistelevien naisen kanssa tekemisissä. Oottete suurimmaksi osaksi saatanan raskaan kuuloista porukkaa.

Miesten ei tarvitse valittaa kun naiset valittaa miesten puolesta, miestenkin polttareista.

Tosiasia on, tässä ketjussa taas kerran todettu, että jos naisella ei olisi pillua ja kohtua niin kukaan mies ei olisi tuollaisten urputtavien/valittavien/pihistelevien naisen kanssa tekemisissä. Oottete suurimmaksi osaksi saatanan raskaan kuuloista porukkaa.

No, löytyyhän miehiltäkin se reikä ainakin, että miksi et siirtyisi nussimaan omiasi, jos noin rankaksi käy.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi

Ja sulle suosittelen ammattiauttajan puheille hakeutumista. Tuollainen aggressiivisuus purkautuu kohta väkivaltana jotakuta naista kohtaan, joten suosittelen todellakin hakeutumaan mielenterveystoimistoon tai vastaavaan, jotta pääset oikeaan hoitoon.

Miehet maksaa enemmän polttareista, koska kukaan miehistä ei ole polttareiden aikaan KOTONA LASTA HOITAMASSA HELVETIN PIENELLÄ TUELLA. Niin ja työssäkäyvilläkin naisilla on huonompi palkka kuin miehillä, enkä edelleenkään tajua että miksi.

[QUOTE="hmm";29715920]No, löytyyhän miehiltäkin se reikä ainakin, että miksi et siirtyisi nussimaan omiasi, jos noin rankaksi käy.[/QUOTE]

Se on siirtynyt jo, miehiltä sille lohkeaa niin paljon helpommin =)

[QUOTE="hmm";29715920]No, löytyyhän miehiltäkin se reikä ainakin, että miksi et siirtyisi nussimaan omiasi, jos noin rankaksi käy.[/QUOTE]

Eiköhän tuo nussi pelkkiä maksullisia :laugh:

Ai pillu? Ei vielä ensimmäiseltäkään tapaamaltani ole sitä naisen (ainoata) herkkua löytynyt!

Oikeesti, lue tämä ketju ja kerro miksi yksikään ei-masokisti mies haluaisi olla vaikeiden naisten kanssa pl. pillun paneminen ja jälkikasvun saaminen?

Aivan hyvillä mielen laittaisin lapseni päiväkotiin, jos tarve olisi. Itse asiassa hain siirtoa perhepäivähoidosta päiväkotiin viime syksynä, mutta emme saaneet sitä. Onneksi täällä on tuo leikkipuistotoiminta hyvä vaihtoehto osa-aikahoidon tarpeeseen. Leikkipuistossa on iso ryhmä lapsia ja se on auki 3,5 tuntia joka arkipäivä, joten sielläkin lapsella on jo eri tavalla mahdollisuus saada kavereita kuin jossain 2 krt/vko kerhossa. Ja on lapsi niitä saanutkin. :) Kerhoissa ei taida juuri olla edes mahdollisuutta vapaaseen leikkiin, ja se on leikki-ikäiselle tärkeintä. Askartelut voidaan hoitaa kotona.

Enhän minä edes käskenyt laittaa lapsia päiväkotiin varmuuden vuoksi, vaan että aloittaja edes alottaisi työnhaun! Sillä ei kotihoito kyllä ole mikään ihanne yli 4-vuotiaille introverteille lapsille. Ei sillä, että päiväkoteja pitäisi virikelapsilla tukkia, ihanne olisi minusta että aloittaja jo vihdoin menisi töihin. Onkohan koskaan ollut, kun on reilusti alle 3-kymppinen ja kuudetta vuotta kotiäitinä... Sitäkö se kotihoito teettää, laiskoja sisäänpäinkään kääntyneitä ihmisiä? Olisihan sitä paitsi mahdollisuus vaikka ottaa edes joku iltatyö, jos päivähoito on niin kamala juttu. Mutta taitaa olla niin vinksalleen kasvanut kotihoidossa, että pitää jatkuvaa siipeilyä ihan ok juttuna.

Kenen siivellä mielestäsi siipeilen?

Sinä nyt elät siellä omassa kuplassasi, missä kuvittelet, että sinun valintasi tai elämäntapasi olisi yhtään sen parempia, kuin muiden. Joten älä nyt turhaan luule, että katkera paasaamisesi saisi minua ajattelemaan yhtään parempaa päiväkodeista, päinvastoin lähinnä.

Sitä en tosin ymmärrä, miksi sinua kiinnostaa MEIDÄN asiat noin kovasti? Vai yritätkö ehkä vain vakuutella itsellesi, että oma valintasi on ihan ok? Koetko huonoa omatuntoa tai epävarmuutta jostain? Ei tarvitse, olet varmasti ihan hyvä äiti.

Sinun ei kannattaisi spekuloida työhistoriallani tai edes sillä, mitä ohjelmaa tai ohjelmattomuutta lastemme kerhossa (tai vapaa-ajalla) on. Et nimittäin tiedä siitä mitään. En tosin koe olevani tilivelvollinenkaan, joten jätän sinut keksimään tarinoitasi.

Et muuten vastannut edelliseen sinulle suuntaamaani viestiin...? Tajusit, että olet kaikessa omahyväisyydessäsi aika hukassa kuitenkin, etkä osaakaan vastata noihin kysymyksiin?

Ja sulle suosittelen ammattiauttajan puheille hakeutumista. Tuollainen aggressiivisuus purkautuu kohta väkivaltana jotakuta naista kohtaan, joten suosittelen todellakin hakeutumaan mielenterveystoimistoon tai vastaavaan, jotta pääset oikeaan hoitoon.

Miehet maksaa enemmän polttareista, koska kukaan miehistä ei ole polttareiden aikaan KOTONA LASTA HOITAMASSA HELVETIN PIENELLÄ TUELLA. Niin ja työssäkäyvilläkin naisilla on huonompi palkka kuin miehillä, enkä edelleenkään tajua että miksi.

Tuo "vierasmies" on vain provo, ei sille kannata vastailla. :)

Meillä on oma rantamökki, jossa käyminen on ilmaista. Verottaja maksaa bensatkin.

Siis veronmaksajat maksaa teidän lomailunne kulut normaalisti? Voi luoja, miten sinä kehtaat näitä tunnustuksia tehdä, eikö yhtään hävetä?

Mutta nyt ymmärrän paremmin, miksi tarvii olla isot hätävarat tilillä. Nimittäin 5 tonnia tuskin riittää mihinkään, kun verotarkastus napsahtaa kohdalle.

Yhteistyössä