erheh
Laikataanko kehitysavusta, maahanmuutosta ja kaksikielisyydestä?
Ai ei.. niin minä vähän ajattelinkin.
Meillä ei ole noin pitkä työmatka, mutta huvittaa aina tämä puusilmäisyys. Jos me möisimme talon niin todennäköisesti emme saisi omiamme pois. Ei, talo ei ole öky, mutta Oulun seudulla myynti on jäätynyt, rakenteellista työttömyyttä on tullut valtavasti ja hinnat laskeneet. Jos kuitenkin möisimme ja muuttaisimme miehen työpaikan lähelle, joutuisimme ottamaan vielä isomman asuntolainan ja sillä hintaa saisimme vanhan, remontoitavan omakotitalon, koska alue on omakotitaloaluetta. Jos taas muuttaisimme minun työpaikan lähelle niin en uskalla edes ajatella hintoja, koska keskustaTAI myytte talon, muutatte miehen työpaikan lähelle ja luovutte toisesta autosta.
Kuka sen talon enää sieltä korvesta ostaa?TAI myytte talon, muutatte miehen työpaikan lähelle ja luovutte toisesta autosta.
Pitäiskö Suomen valtion ottaa jatkuvasti lisää velkaa ja maksaa kovempia lapsilisiä sen takia että jonkun talo sattuu olemaan paikassa josta se ei mene kaupaksi?Kuka sen talon enää sieltä korvesta ostaa?
Miksi et mene?Me asutaan korvessa omakotitalossa. Miehen työmatka on 70km suuntaansa. Itse olen äitiyslomalla. Lapsia on neljä. Asuntolainaakin meillä on.
Mua oikeesti pelottaa miten selvitään tulevaisuudessa. Todennäköisesti en mene töihin enää ollenkaan äitiysloman jälkeen. Silloin voi myydä toisen auton ja päiväkotimaksutkin jää pois.
Koska hallitus leikkasi lapsilisiä, ja hän haluaa nyt kostaa valtiolle?Miksi et mene?
ostatte tämän kaiken ja elätte hyvinTotta puhut. Meidän lämmityskulumme nousevat satasella tai kahdella vuodessa. Samaan aikaan lapsilisä putoaa noin 450 eurolla vuodessa.
Mikäli oikein ymmärsin, niin myös lääkkeet tulevat maksamaan perheellemme jatkossa enemmän ja eikös siihen bensan hintaankin ole taas korotus tulossa. Eikä tarvitse olla meedio, jotta voi todeta ruoan hinnan nousevat aivan varmasti myös jatkossa.
Kyse ei siis ole satasesta tai kahdesta. Kyse on satasista. Kenties tonnista, eli noin sadasta eurosta kuukautta kohden. Meidän tuloistamme se on todella paljon. Lähes kaikesta mahdollisesta jo säästetään, joten alkaa keinot loppumaan siltä osin, että mistä enää voimme jatkossa tinkiä.
"Suomi leikkaa kehitysyhteistyöstä lähivuosina vuosittain 50-100 miljoonaa euroa. Kataisen mukaan täsmälliset kehyspäätöstä koskevat luvut saadaan vasta myöhemmin. "polttoaineiden ja koko autoilun lisäverotus näkyy ihan konkreettisena hinnannousuna myös siinä maitopurkissa ja perunapussissa. Muistakaa tämä.
Mikä helevetti siinä on että omaa kansaa ruoskitaan niskaan ja vastaavasti kehitysapua ja muita vastaavanlaisia täysin turhia kulueriä sen sijaan ollaan korottamassa, vuosi vuodelta.
Pelkästään kehtysapua maksamme 365 päivän välein 1,2 miljardia, eli 1200 miljoonaa euroa kankkulan kaivoon.
Reippaat 3 miljoonaa euroa joka helevetin päivä kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
Onko meillä tähän varaa?
Sinäkin olet siis lukenut vain iltapäivälehtien lööpit, et koko materiaalia?Laikataanko kehitysavusta, maahanmuutosta ja kaksikielisyydestä?
Hyvinvointivaltio = kaikki tulee ilmaiseksi tukina, itse ei tarvitse tehdä töitä tai yleensä muutakaan kuin lisääntyä ja yhteiskunta maksaa?Kataisen hallitus on tuhonnut hyvinvointivaltion.
Rest in peace, Suomi Finland.
Ensinnäkin, on mun mielestä epäkohteliasta puhua kakaroista. Ne on lapsia.Minkäälaisia etuja? Lapselle ilmainen koulutus ja kouluruoka, käytännössä ilmainen ammatti aikuisuuden tienaamista varten. Ne sun kakarat saa palkan siitä kun hoitavat ihmisiä, ei siinä katsota kuka teki lapsia ja kuka ei.
Ollaan vähän harmaalla alueella. Pitääkö esim. uuraan panostavaa henkilöä rankaista? Oletettavasti painaa duunia ihan huolella verrattuna siihen 6 lapsen hautomakoneeseen joka häslää kotona 15 vuotta ja sen jälkeen on taakka yhteiskunnalle.
Kaikki eivät edes saa lapsia.
Voisit, mutta et kuitenkaan luovu? Miksi? Kyllä ne kelpaavat moneenkin hyväntekeväisyysjärjestön toimintaan. Eli siitä sitten lahjoittamaan.Kyllä se vähävaraiselle voi olla isokin lovi!
Rikkailta vois ottaa lapsilisät kokonaan pois.
Me ei olla miljonäärejä mutta voisin ihan hyvin luopua lapsilisästä. Ei ole ollut mitään akuuttia tarvetta lapsilisälle koskaan.
Täältä voi valita jos on hiukan ylimääräistä:
Auta lapsia
Tekeekö ne nykylapset niitä hoitotöitä sitten tulevaisuudessa ilman palkkaa? Niin.Ensinnäkin, on mun mielestä epäkohteliasta puhua kakaroista. Ne on lapsia.
Toiseksi, sinäkin sait ilmaisen koulutuksen ja kouluruuan ja siihen aikaan ne oli ne perheelliset jotka myös verotuloillaan sen maksoivat. Sinun käydessäsi kouluja lapsettomuus ei ollut muodissa. Sinäkin siis söit veromarkkasi. Sensijaan sinä et enää aio tuottaa veronmaksajia, jotka maksavat sinun eläkkeesi, kuten sinä maksat omien vanhempiesi eläkettä tällä heltkellä, jolloin sinä maksatat elämisesi meidän muiden lasten kustannuksella panostamatta siihen lainkaan.
Jännää, että näet lasten tekemisen 15 vuoden rupeamana ja synnytyskoneena olemisena. Mikäli et tiennyt, suomalaiset tekevät keskimäärin alle kaksi lasta. Useimmiten ne tehdään suhteellisen pienellä aikavälillä, jolloin se kotona häsläämisen aika jää alle neljään vuoteen. Suurin osa suomalaisista äideistä ei ole kotona löhöäviä laiskimuksia.
Me jotka tuotamme tulevia veronmaksajia ja jotka todennäköisesti hoitavat sinua vanhoilla päivilläsi, saavat palkkansa yhteiskunnalta ja verotuloista, ellet sitten ole onnistunut olemaan niinkin hyvä uraohjus, että sinulla on varaa palkata omat hoitajasi. Mikäli näin ei ole, niin kyllä, minun lapseni hoitavat sinut eikä siinä katsota sitä, teitkö sinä lapsia vai et. Miksi sitten sinun ei mielestäsi tule osallistua nykylasten hyvinvointiin, kuten sinun hyvinvointiisi on panostettu ollessasi nuorempi? Jostakin syystä sinä saat mielestäsi dissata ja ohittaa verovastuusi nykylapsista, vaikka he tulevat olemaan sinulle korvaamattomia vielä jonain päivänä.
Sinun halveksumasi elämäntapa on kuitenkin se, joka kantaa sinua muutamien kymmenien vuosien päästä. Laajentaisit vähän näkökulmiasi.
No ethän sä sitten siitä voi luopua, jos annatte pois. Hieno homma jos näin teette.Me lahjoitetaan jo.