Etkös sä ole opettajana ollut joskus?
Ootko nykyisin stockalla töissä?
En ole stockalla töissä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Etkös sä ole opettajana ollut joskus?
Ootko nykyisin stockalla töissä?
Jos ruotsirahat käyttäisi vaikka kouluruuan parantamiseen....
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712305:Hieno vastaus, mutta mikset pidä tärkeänä sitä, että ruotsin kielellä pärjää kaikissa pohjoismaissa? Mikset pidä pohjoismaista yhteistyötä yhtä korkeassa arvossa?
Mä jätän suosiolla pohjoismaisen yhteistyön niille joita se kiinnostaa. Jos kuitenkin tuota meidän jälkikasvua alkaa kiinnostamaan pohjoismaat niin sitten se on sen oma asia ja saa mun puolesta lukea ruotsia just niin paljon kun se haluaa. Mä tosin tykkäisin että kielen opiskelu olisi vapaaehtoista ja sitä tukisi lapsen kiinnostus ruotsalaisesta/pohjoismaisesta kulttuurista.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712426:Mutta et vastannut kysymykseeni miksi saksa on jees ja ruotsi perseestä?
Lapsena voi monesti tuntua ettei pakkoruotsista ole mitään iloa. Nyt vanhempana, moni tuttuni, liikealaa ym. opiskelleet ovat päässeet hyviin töihin Ruotsiin, tai tekevät töitä ruotsalaisten firmojen kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712426:Mutta et vastannut kysymykseeni miksi saksa on jees ja ruotsi perseestä?
Mä en ole missään sanonut että ruotsi olisi perseestä. Saksan kieli vaan on mun mielestä parempi vaihtoehto meidän lapselle kun valittavana olleet ruotsi tai ranska.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712555:Mutta viestissä 20 sanot että saksa on hyödyllisempi kuin ruotsi, ja yritän tässä päästä jyvälle että miksi. Ilmiselvästihän kyseessä on omat asenteesi, mutta miksi haluat siirtää ne lapselle? Mihin teidän lapsi oikein tähtää, kun tiedät jo nyt, että saksa on järkevämpi valinta?
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712555:Mutta viestissä 20 sanot että saksa on hyödyllisempi kuin ruotsi, ja yritän tässä päästä jyvälle että miksi. Ilmiselvästihän kyseessä on omat asenteesi, mutta miksi haluat siirtää ne lapselle? Mihin teidän lapsi oikein tähtää, kun tiedät jo nyt, että saksa on järkevämpi valinta?
Kielen oppimiseen on ihan eri herkkyys, kun se aloitetaan lapsesta. Ihan sama onko se suomenruotsia, mutta perusta paremmalle oppimiselle (myös ruotsin) luodaan koulussa.
Oma ulkomaal. mies oppi lapsesta kaksi kieltä, ja se on luonut hänelle "kieliherkkyyden", hän puhuu tällä hetkellä 5 eri kieltä ja kohta alkaa myös suomenkieli olla hallussa.
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;29712752:Idiootti kysyy miksi kieli jota puhuu yli 100.000.000 ihmistä äidinkielenään on muka hyödyllisempi kuin kieli jota puhuu 8 miljoonaa ihmistä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712787:Hindiä puhuu 350 miljoonaa, mutta näen silti aika monta muuta pienempää kieltä hyödyllisempänä suomalaisen yksilön näkökulmasta. Pohjoismaat on maantieteellisesti aika paljon isompi alue kuin saksa, itävalta ja sveitsi.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712787:Hindiä puhuu 350 miljoonaa, mutta näen silti aika monta muuta pienempää kieltä hyödyllisempänä suomalaisen yksilön näkökulmasta. Pohjoismaat on maantieteellisesti aika paljon isompi alue kuin saksa, itävalta ja sveitsi.
Kuten aiemmin sanoin, hyödyllisintä olisi että eri ihmiset opiskelisivat eri kieliä. Osa ruotsia, osa saksaa ja osa kiinaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712840:Kyllähän ihmiset opiskelee ja on aina opiskellutkin eri kieliä.
Vapaaehtoisesti, joten sen yhden turhan pakon voi myös poistaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712840:Kyllähän ihmiset opiskelee ja on aina opiskellutkin eri kieliä.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712869:Minulla ei ole mitään pakkoruotsin poistamista vastaan.
Mutta kun ruotsin kielestä puhutaan, niin ei voi sanoa, että sillä pärjää Pohjoismaissa, koska todellisuudessa ruotsi on toimiva kieli vain Ruotsissa. Mitä olen tanskalaisia tavannut, niin he puhuvat mieluummin englantia vaikka toinen puhuisi äidinkielenään (suomen)ruotsia.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712787:Hindiä puhuu 350 miljoonaa, mutta näen silti aika monta muuta pienempää kieltä hyödyllisempänä suomalaisen yksilön näkökulmasta. Pohjoismaat on maantieteellisesti aika paljon isompi alue kuin saksa, itävalta ja sveitsi.
Älä valehtele.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29712990:Miten se minuun tai lapsiini vaikuttaisi? Ei mitenkään. Ihan sama meille.