ikäsi ja painoindeksisi (BMI)?

• Viestiketjun aloittaja laihdutanko?
  • Ensimmäinen viesti
"wieras"
42-v. ja 17,6. Ei nouse paino iän myötä ei. Ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan että ei taida ruoka maistua niin on kyllä aivan väärässä. Aina olen ollut hoikka ja urheilullinen. Lihotuskuurilla olen yrittänyt olla mutta sitkeessä tuntuu tuo painonnousu olevan. Jos pari kiloa edes tulisi lisää niin hyvä olisi.

30v., BMI 18,3

Viimeisen puolen vuoden sisään se on vähän noussu, kun rukkasin töitäni siihen suuntaan, että on varmaan lihasta kertyny enempi ja sellaista suoranaista kävelyä ja juoksua tulee paljon vähempi.
En tiedä iän merkityksestä, mutta mulla tähän asti ainakin se on kyllä koko aikuisiän heilunu aika samoissa toi BMI.

vinkkinä
[QUOTE="wieras";29679833]42-v. ja 17,6. Ei nouse paino iän myötä ei. Ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan että ei taida ruoka maistua niin on kyllä aivan väärässä. Aina olen ollut hoikka ja urheilullinen. Lihotuskuurilla olen yrittänyt olla mutta sitkeessä tuntuu tuo painonnousu olevan. Jos pari kiloa edes tulisi lisää niin hyvä olisi.[/QUOTE]

Hoikka ja urheilullinen on myös ihan normaalipainossa olevat. Sinä taas olet alipainoinen, keskittyisin sinuna nyt lihasten kehittämiseen eikä mihinkhään lihotuskuuriin. Lihas kun painaa enemmän kuin läski ja vieläpä näyttää paremmalta.

vinkkinä
30v., BMI 18,3

Viimeisen puolen vuoden sisään se on vähän noussu, kun rukkasin töitäni siihen suuntaan, että on varmaan lihasta kertyny enempi ja sellaista suoranaista kävelyä ja juoksua tulee paljon vähempi.
En tiedä iän merkityksestä, mutta mulla tähän asti ainakin se on kyllä koko aikuisiän heilunu aika samoissa toi BMI.
Alipainon puolella sinäkin, että et sinä kyllä kovin paljoa ole lihasmassaa kerryttänyt jos et edes normaalipainoon yllä. Luiseva kroppa ei näytä hyvältä, eikä ole kovin terveellinen suunta.

Peyote
[QUOTE="Samu";29679950]No se on hyvä se. Taidat vaan olla semmosta kevyttä tekoa:)[/QUOTE]
Niinpä taidan. En tajua miks siitä pitää aukoa päätä, en mäkään käy painavemmille sanomaan että mahtaa ruoka maistua.

"hmh"
Olen se joka siis oli laihimmillaan siinä kahden synnytyksen jälkeen, siinä bmi 18. Ja nyt viiskymppisenä 24,1.

Tuohon hoikkuuteen ja missä kondiksessa parhaan näköinen: minusta olin laihimmillani ihan kuikelo, lihaksia ei ollut kun ei ehtinyt edes harrastaa liikuntaa, niin eipä ollut muotojakaan. Tissit oli tyhjät lerput imetyksen jälkeen. Mielestäni olen ollut parhaan näköinen noin bmi 22 - 23. Vaikka nyt kyllä olen melko tyytyväinen tähän painoon.

Käyn salilla kahdesti viikossa, tanssitunnilla kerran viikossa ja lenkillä (tunnin) noin kolme kertaa viikossa.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkinä;29679979:
Aika monesti sinä kyllä olet kertonut, mitä mieltä olet ylipainoisista. Näin sivuhuomautuksena.
No kerroppas mitä mieltä minä olen ja linkitä yksikin keskustelu jossa kerron mitä mieltä olen ylipainoisista? Taitaa vaan olla ihan toisinpäin tämä asia.

vier as
41-vuotias ja bmi on 26,7. Kyllä on noussut iän myötä, tosin siihen on vaikuttanut sairaudet. Ensin hajosi polvi ja sitten selkä, aikalailla 3 vuotta meni sohvaa kuluttaessa. Siinä se painokin nousi kun masentuneena kaikki hyvä maistui. Nyt kuntoutetaan kovasti, tarkoitus olisi vielä kuntoon päästä. Pikkuhiljaa.

30-vuotiaana painoa oli 56 kg, aikalailla saman verran kuin koko siihenastisen aikuisiän. 35-vuotiaana painoin 65 kg, nyt 70 kg. Eli pudottaa pitäisi, semmoiset 7-8 kg.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkinä;29680009:
En oo ulkoa opetellu enkä ala etsimään mitään ketjuja, mutta tällaisen kuvan oon susta saanut ettet oikein ylipainoisia arvosta. Ehkä porukka sen takia aukoo sulle päätään painosta?
Ehkä kannattas välillä tarkistaa niitä omia mielikuvia ennenkuin alkaa ilkeillä jollekin niiden mielikuvien perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkinä;29679958:
Alipainon puolella sinäkin, että et sinä kyllä kovin paljoa ole lihasmassaa kerryttänyt jos et edes normaalipainoon yllä. Luiseva kroppa ei näytä hyvältä, eikä ole kovin terveellinen suunta.
Kiitos, mutten kaipaa vinkkejä. On tää 49kg varmaan kuitenkin parempi, kuin se 46kg mitä joskus olin.
Duuni on jo vuosia ollut aikalailla kuluttavaa, ja joissain vaiheissa olen joutunut vahtimaan syömisiäni siihen suuntaan, että syön vähintään sen minkä kulutan, mieluummin vähän enemmän.
Ja ei, sitä lihasmassaa treenaamaan ei erikseen tarvitse ruveta, se duuni pitää huolen siitäkin.

Musta ei ole ikinä ollut kyttämään painoa ja/tai syömisiä mitenkään kovin intensiivisesti suuntaan tai toiseen, enkä ajatellut sellaiseen alkaakaan.
Syön mitä tekee mieli, milloin tekee mieli, ja liikun sekä työkseni, että vapaa-ajalla.
Mulle on aivan yksi lysti, olenko jonkun mielestä luiseva ja siitä syystä vähemmän viehättävä, olo on terve ja viihdyn kropassani nyt hyvin.

Yhteistyössä