Mies sai isomman rahasumman ja nyt heti olisi sen törsäämässä :( :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mäkäakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mäkäakka

Vieras
Mies sai lopputili rahan 7000e (on siis jo uudessa työssä) ja nyt se meinaa heti törsätä sen uuteen autoon vaikka meille tuli uusi auto 2 viikkoa sitten, ni nyt pitääkin saada vähän kalliimpi tilalle.

Mä olen tyytyväinen nykyiseen menopeliin ja olisi kiva jos olisi nyt hiukan ylimäärästä rahaa eikä tarvitsisi nihkeillä yhtään moniin kuukausiin. Mies meinasi et muuten hän törsää ne johonkin ihan muuhun. Että mua ärsyttää.

Joo ei oo mun rahoja ja ollaan tultu toimeen muutenkin vaikka ei tuommosia summia ole aikaisemmin ollut..

Mies on yleensä niin säästeliäs ja nyt se raha polttaa liikaa tilillä joten menee tänään katsomaan autoa.. Se ei tuu samaan omiaan siitä ikinä kuitenkaan pois ni miks me ei voitas ajaa vaan nykysellä ja pitäisi säästössä vaikka kesää varten tuon rahan..

Meillä kävi samalla tavalla, mies sai tosi ison perinnön ja heti alkoi kamala tuhlaaminen, mut mä olin mukana tässä tuhlaamisessa :D
Yritä säkin ajatella asiaa niin, että kerrankin teillä on mahdollisuus ostaa jotain kalliimpaa.

Ehkä miehelläs on se olo, mikä tulee kun saa yhtäkkiä enemmän rahaa mitä normaalisti, se meinaa polttelee TOSI kovin siellä pankkitilillä. Tekee mieli uutta autoa ja paljon kaikkea muutakin

Mä en tarvitse uudempaa hienompaa autoa, se mitä mies katsoi vie bensaa ihan törkeesti kun nykyinenkin auto kuluttaa ihan mukavasti..voi plaah..

Mies kun on nyt uudessa duunissa ni sille ei oo kertynyt kovinkaan montaa kesäloma päivää ja juu palkatonta saa ottaa jos haluaa, siksi juuri haluisin että sääsätisi edes palkan verran tuosta palkattomaan kesälomaan..

No ei tosiaan ole mun rahoja, mutta siihen se menee että kesällä koitetaan pärjätä mun kotihoidon tuella. hurraa

Alkuperäinen kirjoittaja mäkäakka;29678423:
No ei tosiaan ole mun rahoja, mutta siihen se menee että kesällä koitetaan pärjätä mun kotihoidon tuella. hurraa

Ai miten niin? Sun miehellähän on työpaikka kuitenkin?

En mä ois toisen rahoja vailla, mutta pöljältä tuntuu vaihtaa autoa jos just on vaihdettu.

[QUOTE="Jenis";29678430]Ai miten niin? Sun miehellähän on työpaikka kuitenkin?

En mä ois toisen rahoja vailla, mutta pöljältä tuntuu vaihtaa autoa jos just on vaihdettu.[/QUOTE]

Jos se ottaa palkatonta lomaa niin silloin ollaan kuukausi mun kotihoidon tuella.

• Tykkää
Reactions: DieAndLetLive
[QUOTE="Jenis";29678453]No aikooko se ottaa kuukauden loman? Ei työnantaja välttis edes suostu tuollaiseen.[/QUOTE]

Vaikka se olisi suunnitteluasteellakin niin miehen pitää kuitenkin ajatella että millä se paikkaa sen palkkavajeensa jos näin aikoo tehdä jos nyt kaikki rahat pistää menemään... Sillä että toteutuuko se ei ole mitään merkitystä vielä.

Huh, mitä käytöstä. En ymmärrä alkuunkaan tuollaista jatkuvaa auton vaihtoa. Enkä varsinkaan, kun alla on jo hyvä auto.
Ei taida miehesi paljon ajatella perheen etua.

Vaikka se olisi suunnitteluasteellakin niin miehen pitää kuitenkin ajatella että millä se paikkaa sen palkkavajeensa jos näin aikoo tehdä jos nyt kaikki rahat pistää menemään... Sillä että toteutuuko se ei ole mitään merkitystä vielä.

Jospa se mies ei ole ajatellut pitää pitkää palkatonta lomaa, ja siksi katsoo että voi törsätä omat rahansa miten tahtoo. Ymmärrän nääs senkin, että on raskasta olla yksin pitkään "elatusvastuussa" niin ettei ole mitään mahista törsätä mihinkään.

[QUOTE="Jenis";29678476]Jospa se mies ei ole ajatellut pitää pitkää palkatonta lomaa, ja siksi katsoo että voi törsätä omat rahansa miten tahtoo. Ymmärrän nääs senkin, että on raskasta olla yksin pitkään "elatusvastuussa" niin ettei ole mitään mahista törsätä mihinkään.[/QUOTE]

Jospa sen vaimo kuitenkin tietää paremmin kuin sinä mitä se mies on suunnitellut, vai oletatko että ap nyt ihan itse ilmasta tempoo suunnitelmia miehelleen. :D

Jospa sen vaimo kuitenkin tietää paremmin kuin sinä mitä se mies on suunnitellut, vai oletatko että ap nyt ihan itse ilmasta tempoo suunnitelmia miehelleen. :D

Oletan että mies on siis suunnitellut pitävänsä kesällä kuukauden palkattoman loman perheensä kanssa kun lomapäiviä ei vielä ole ansaittu uudessa työssä. Näin mä ap:n oletin asiaa kertovan, en niin että ap suunnittelee ja mies ei tiedä mistään mitään.

Joo mies on jo puhunut pomon kanssa että saa ottaa kuukauden palkattoman kun alkoi lomalistat pyörimään.

Mies sanoi juuri puhelimessa että elä huoli siellä raha-asioista on me ennenkin pärjätty.. Äh se on niin hölmö kun se ei käsitä että se lopputili olisi vaan plussaa meille ja tosiaan voidaan viedä lapset vaikka muumimaahan.

Nyt mä jännitän täällä 2h että millä se kurvaa pihaan töiden jälkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29678532:
Palstan mukaan ei ole mahdollista saada palkallista lomaa uudessa duunissa. Täällä on jengi nii surkeis duuneis ettei niiden älyyn mahdu sellainen asia, että kaikki on neuvoteltavissa.

totta tuokin mutta monen monen palstalaisen ukko on niin isoa johtajaa että

Yhteistyössä