Emätintulehdus miehellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön....

Vieras
Miten hoidetaan? Saako apteekista ilman reseptiä myös miehelle lääkkeen? Oireita on myös miehellä. Bakteriellivaginoosi/bakteerivaginoosi kyseessä.

No hahhah, voi tulehdukset myös mieheenkin tarttua.

Olen raskaana joten tuo flagyl ei taida olla minulle sopiva? Lääkäriaika on tiistaina, mutta en malttaisi sinne asti kun myös lievää kutinaa ilmennyt jo..

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön....;29674956:
No hahhah, voi tulehdukset myös mieheenkin tarttua.

Olen raskaana joten tuo flagyl ei taida olla minulle sopiva? Lääkäriaika on tiistaina, mutta en malttaisi sinne asti kun myös lievää kutinaa ilmennyt jo..

Flagyliä ei voi käyttää ekan kolmanneksen aikana, sen jälkeen kyllä. Mutta raskaana oleville on muukin lääke olemassa, en muista nimeä.

Ensiavuksi voit hakea itsellesi maitohappobakteerikapseleita vaginaan + kutina viittaisi hiivaan. Mulla on liki aina bv:n yhteydessä hiiva, ja kutina ei olekkaan yleensä bv:n oire vaan hiivan. Hiivaan on käsikauppalääkkeet tietysti olemassa.

Mitäs oireita miehellä on? Bv harvoin tarttuu mieheen, hiiva todennäköisemmin. Jos miehellä on kutinaa, niin miehellekkin sit hiivalääke. Aika nihkeesti ainakin täällä lääkärit suhtautuu miehen lääkitsemiseen naisen bv:n yhteydessä, kun se tarttuminen on tosiaan harvinaista.

Bv sun pitää hoitaa lääkärin kautta tietenkin. Onko sulta siis otettu jo floora-näyte?

Kiitos vastauksesta!
En ole vielä käynyt antamassa näytteitä, mutta kovasti oireeni viittaa bakteerivaginoosiin, ainankin mitä netistä olen lukenut eli lievä kutina, runsas valkovuoto ja kamala haju. Miehellä jotain ärsytystä virtsaputkessa. Molemmat ollaan jo syöty lääkärin määräämänä hiivalääkkeet mutta ei auttanut, muistaakseni diflucan niminen. Jospa mä oottaisin siihen tiistaihin, oon vaan niin malttamaton etten jaksais odottaa.. :D
Jos siis ostan maitohappobakteereita ja tulehdus onkin hiivatulehdus niin voiko se pahentua käyttämällä noita maitohappobakteeri puikkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön....;29674992:
Kiitos vastauksesta!
En ole vielä käynyt antamassa näytteitä, mutta kovasti oireeni viittaa bakteerivaginoosiin, ainankin mitä netistä olen lukenut eli lievä kutina, runsas valkovuoto ja kamala haju. Miehellä jotain ärsytystä virtsaputkessa. Molemmat ollaan jo syöty lääkärin määräämänä hiivalääkkeet mutta ei auttanut, muistaakseni diflucan niminen. Jospa mä oottaisin siihen tiistaihin, oon vaan niin malttamaton etten jaksais odottaa.. :D
Jos siis ostan maitohappobakteereita ja tulehdus onkin hiivatulehdus niin voiko se pahentua käyttämällä noita maitohappobakteeri puikkoja?

Kuulostaa ihan klamydialta.

Maitohappobakteerit auttaa ehkäisemään hiivaakin, tai ihan vaikka esim. luonnonjogurttikin voi ainakin helpottaa molempien vaivojen oireita. Eli ihan hyvin voit ensiapuna käyttää, ei niistä haittaa ole.

Tuleepas taas hauskaa tekstiä että oikein naurattaa.

Sukupuolitauteja ei ole kummallakaan, kummatkin testattu nyt kuukauden sisällä kaikilla mahdollisilla testeillä. Ja tiedän keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riskin, siksi yritänkin hoitaa mahd. nopeasti pois bv.n, jos se nyt se on.

No mutta hyvä tietää ettei maitohappobakteereista ole haittaa, kiitos!

Ei selvinnyt syy, bakteerivaginoosia neuvolalääkäri epäili, niinkuin itekkin, omalääkäri epäili hiivaa, sain varmuuden vuoksi dalacin kuurin viikoksi, ei auttanut muutakuin hajuun.. Miehellä myös vieläkin oireita vaikka kondomi käytössä.

"Ensimmäinen näyte otetaan lastalla emättimen pohjukasta, toinen näyte otetaan lastalla kohdunnapukan pinnasta ja kolmas näyte pienellä harjalla kohdun kaulakanavasta harjaa hiukan pyöräyttäen." Niin ei tota kolmatta näytettä ollenkaan, sellanen on harjaton papa.

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön....;29785805:
myös hiivasieni on emätintulehdus joten KYLLÄ VOI TARTTUA MIEHEEN.

Kukaan ei ole väittänyt etteikö tulehdus voisi tarttua myös mieheen. Se tulehdus voi tarttua, mutta ei se emätintulehdus miehellä siinäkään tapauksessa ole. Emätintulehdus voi olla vain jos omistaa emättimen. Mies ei sellaista omista eli hänellä ei voi myöskään olla emätintulehdusta.

Miehellä voi olla helposti bakteerivaginoosi. Sehän on bakteeri, joka elää limakalvoilla. Miehellä se vain on oireeton, kun miehet raapivat muniaan päivittäin muutenkin. Eli, mies tartuttaa sen naiseen, aivan kun nainen tartuttaa sen mieheen. Bakteerivaginoosin nimi ei pitäisi olla vaginoosi, vaan limakalvobakteeri. Sama asia on hiivoissa, ne ovat limakalvo bakteerikantoja, joita myös miehet kantavat peniksen limakalvoilla, mutta oireet ovat erilaiset kuin naisilla, koska naisilla on "umpinainen", mutta hyvänen aika ihmiset, ne ovat limakalvo tulehduksia/bakteereja, eikä niitä pitäisi nimittää naisen emättimen mukaan.

Yhteistyössä