Uusi ammattisi: olisitko mieluiten lentoemäntä, junaemäntä vai risteilyemäntä?

• Viestiketjun aloittaja galluppii
  • Ensimmäinen viesti
Junassa mieluiten. Laivassa ja lentokoneessa en haluaisi viettää aikaa yhtään sen enempää kuin on pakko, sen verran pelottaa molemmissa.. Vaikka järki sanookin että maalla tapahtuvassa liikenteessä niitä vahinkoja eniten sattuu :D

Kotiemäntä
Lentoemäntä. Ihan vaan koska se olisi aika trendikästä ja herättäisi pientä ihastusta ja kateutta. Tosin palkkaa ei varmaan enää ole sama kuin noilla finskin vakkareilla.

Junaemäntä varmaan, tykkään matkustaa junissa :)
Risteilyemäntä vain jos olis ihan pieni laiva ja/tai joku kiva risteily, ei mikään perus tallinnan- tai ruotsinlaiva kyllä ikinä.
Lentoemäntä ei, en kestäisi sitä ilman kuivuutta ja huonoa laatua.

"Niin"
Olen ollut junaemäntä, vanhaan hyvään aikaan kun Oli vielä junaemäntiä. Sittemmin Avecra latisti ammattikunnan junatarjoilijoiksi, itse lähdin niihin aikoihin parempiin töihin.

Kai se olisi mentävä lentoemännäksi, koska risteyemäntien pitää laulaa karaokea, ei käy mulle ja junatarjoilijan työ on nykyään paskaduunia.

kiinnostus
[QUOTE="Niin";29674480]Olen ollut junaemäntä, vanhaan hyvään aikaan kun Oli vielä junaemäntiä. Sittemmin Avecra latisti ammattikunnan junatarjoilijoiksi, itse lähdin niihin aikoihin parempiin töihin.

Kai se olisi mentävä lentoemännäksi, koska risteyemäntien pitää laulaa karaokea, ei käy mulle ja junatarjoilijan työ on nykyään paskaduunia.[/QUOTE]

Muuttuiko siis pelkkä nimike junaemännästä junatarjoilijaksi vai myös työnkuva ja sisältö? Mitä junaemäntä teki ennen ja millaisesi homma sitten muuttui ja on nykyään?

"Lillie"
Mun yksi kaveri on junaemäntänä Avecralla, eli VR:n junissa. Sitä työtä en todellakaan huolisi! Työpäivä saattaa helsinkiläisellä alkaa vaikka Rovaniemeltä, ja kulku sinne on tietty omaa aikaa (ilmaiseksi saa sentään junalla sinne mennä...). Eli se olisi vihoviimeinen vaihtoehto. Lentoemännän työ näyttää tosi puuduttavalta ja rutiininomaiselta, joten mieluiten olisin risteilyemäntä.

Yhteistyössä