Millä kiinnittää juliste seinään? Mies väittää, että teippi vie maalin seinästä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras***

Vieras
Haluaisin kiinnittää poikamme huoneeseen yhden julisteen ihan tavallisella teipillä, mutta mieheni on sitä mieltä, että maalit voivat lähteä seinästä, ku teippiä irrottaa??? Itse epäilen asiaa vahvasti. Kyseessä on siis maalattu betoniseinä. Millä siihen sitten voi kiinnittää jotain, sinitarra voi jättää rasvajäljen yms...

Maalarinteipillä mä oon maalattuun seinään laittanu, kieerän sen teipin siis kaksinkerroin liimapuoli ylöspäin ja laitan julisteen taakse. Ei oo koskaan lähteny maali, eikä jääny mitään jälkeä.

Siitä teipistä jää seinään äkkiä hirveä tahma, mkä ei lähde millään pois. Maalattuun betoniseinään ei kyllä pitäisi jäädä mitään rasvatahroja sinitarrasta tai jos jotain jää, niin sen voi pestä.

Meillä on julisteet sellaisissa muovisissa julistepidikkeissä, mitkä pujotetaan julisteiden päihin ja niissä on ripustin, mikä laitetaan taulukoukkuun.

Laitappas kuva ihan kevyksiin niin on 1000x siistimpi.

tintinblack.jpg

Meilä teippi veti maalit seinästä, mutta silloin oli kyseessä seinä, jonka pohjat oli tehty niin, ettei ollut kuivatettu tasoitetta kunnolla alunperin, jolloin maali muodosti sellaisen irtoavan kalvon(remppafirma teki, osana isompaa remppaa). Muihin maaliseiniin, jotka on itse maalattu normaalilla vesiohenteisella seinämaalilla (ja annettu tasoitteen/pakkelin kuivua riittävä aika), ei ole ikinä jälkiä jäänyt. Joten laittaisin aika huoletta tavallisella läpinäkyvällä teipillä.
Mut tosiaan, huonolla tuurilla voi irroittaa maalit.

Yhteistyössä