"hooooo"
Ei todellakaan, päinvastoin, kunpa itsekin pystyisin ajattelemaan noin ja uskomaan siihen täysin.
Niinja siis ihan papin ja seurakunnan edessä vannonut sitä ikuista rakkautta.. Miksi sen pitäis naurattaa?!Alkuperäinen kirjoittaja öhh;29658162:Miksi naurattais? Ite oon ollu 21 kun ollaan naimisiin menty.
Toivottavasti ymmärrät, että katkeruuskin on inhimillistä.Tätä minäkin olen palstalla julistanut. Kun minä uskon, että oikean ihmisen kanssa onni vaan lisääntyy niin luen täältä näitä katkeria vuodatuksia... Ei voi kuin päätä pudistella. Kuka kumma, paitsi joku miellyttämishaluinen tai jotenkin muuten tosi heikko yksilö, hankkisi itselleen ikävyyksiä elämäänsä lisää vapaaehtoisesti?
Kyllä mä lähden siitä, että sen puolison on pakko lisätä sitä omaa tyytyväisyyttä elämään ja lapsen vielä entisestään. Muuten otetaan eri puoliso tai jätetään lapsi tekemättä. Oikean puolison kanssa se perimmäinen tyytyväisyys on ikuista. Muu tuntuu, lopulta, ajanhukalta ja epäolennaiselta.
Ehdoton usko rakkauteen ja hyvyyteen on aivan valtavan iso voimavara ja tulee kyllä itselle takaisin, moninkertaisena. Siksi sitä niin suosittelenkin. Mutta ilmeisesti läheskään kaikki eivät sellaiseen ajatukseen kykene, tosin eipä yhteiskuntammekaan siihen järin rohkaise.
Jep, jep.Tietenkin tuska kuuluu elämään. Eihän ilo voi olla väkevää ILMAN surua! Passio eli intohimo merkitseekin kärsimystä. Kun sä haluat, janoat, sä myös kärsit.
Ja lisäksi rakkaus on aina riski, aivan kuin mikä tahansa aktiviteetti. Sä et ikinä tiedä, mitä tapahtuu, varmasti. Mutta juuri siksi se onkin niin suurenmoista.
Tietenkin joskus käy noin kuten sanot. Mutta mä en oikein ole sitäkään mieltä, että yhden takaiskun jälkeen pitäis unohtaa tuo usko. Kun ihminen on todella vahva, hän kyllä selviää tosi raskaistakin pettymyksistä ja jaksaa vaan uskoa ja painaa eteenpän. Tämä herättää ympäristössä ihailua ja kunnioitusta, josta saa lisävoimaa. Eli ei mitään ole välttämättä menetetty, vaikka noin käy. Mutta humaaniahan se toki on, että ihminen väsyy sen taakan alle. Ja surullista
Yleensä niillä naureskelijoilla on itsellään tapana eroilla.Ei. Alle parikymppisten kohdalla kyllä naurattaa.
Mitä sillä on väliä vaikka eroaisi? Mikä ihmeen meriitti se on, että saman ihmisen kanssa on koko elämän?Yleensä niillä naureskelijoilla on itsellään tapana eroilla.
Eli osuin ihan oikeeseen.Mitä sillä on väliä vaikka eroaisi? Mikä ihmeen meriitti se on, että saman ihmisen kanssa on koko elämän?
Ikinä en kenelekään vannoisi ikuista rakkautta, miksi ihmeessä joku niin tekisi? Naurettavaa touhua.
Mä voin mennä naimisiin vaikka 5 kertaa elämäni aikana, ei haittaa yhtää. Eläminen on elämistä varten, täällä voi tehdä just niin kuin hyäksi toteaa. Ei tarvitse kituuttaa suhteessa jossa ei viihdy vaan koska on mennyt lupaan jotain niinkin typerää kuin "ikuista rakkautta".Eli osuin ihan oikeeseen.
Parisuhde on kuule kestävyyslaji ja suhteen laatu määrittyy tasan sen mikaan miten monta vuosikymmentä on pysytty yhdessä.Mitä sillä on väliä vaikka eroaisi? Mikä ihmeen meriitti se on, että saman ihmisen kanssa on koko elämän?