Muita kenen mies ei muistanut naistenpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
No sillä lailla saadaankin tosiaan naistenpäivän varsinainen tarkoitus ja viesti kokonaan häivytettyä, kun se typistetään joksikin kukka-suklaa-kynttiläillallinen-hemmottelu -prinsessapäiväksi (ja vielä niin, että kun muina päivinä ei edes muisteta kertoa, että tykätään, niin sitten naistenpäivänä lahjotaan kortein ja kukin, niin sitten tuntuu että onpa niiiin ihana mies...)

Naistenpäivän varsinainen nimihän on naisten oikeuksien päivä ja tarkoitus on muistuttaa, että maailman naisten kohdalla tasa-arvo ei ole toteutunut ja sen eteen on vielä paljon tehtävää. Jos naistenpäivänä haluaa jotain ostaa, niin miksei mieluummin lahjoittaisi koulutusta jollekin kehitysmaan tytölle? Toki tottakai Suomessakin on tasa-arvon suhteen vielä paljon tehtävää. Parisuhteen sisällä jokainen voi aloittaa tilanteen korjaamisen omalta kohdaltaan, jos syytä on.

• Tykkää
Reactions: Mythago
ammattivalittaja
Ammattivalittaja, kysymyksesi on väärä. Itse todistat, että mies muisti.

Yrität siis kysyä: Muita kenen mies ei ostanut (kallista) lahjaa naistenpäivänä. Sinua ei muistaminen kiinnostanut, vaan materia - vaan sellasiahan teistä naisista suurin osa on.

Kysyin syksyllä vaimoltani, miksi hän ei ole koskaan ole ostanut minulle hääpäivälahjaa, minä kun olen aina ostanut hänelle. Ilme oli aidon hölmistynyt - siis mitä, miksi?
Mies muistaa hääpäivän ehkä kortilla ja kukalla enkä vaadi enempää muistamista.

Ei tuo muistanu koko Naistenpäivää ennen kuin mainitsin, mutta eipä tuon tarvitse muistaakaan.

Jos tuo muistaa mua synttärinä ja hääpäivänä ja joskus nimpparinakin niin en vaadi että on muistettava ystävänpäivät ja naistenpäivät....

"Mie"
Mun mies ei olisi muistanut mutta kun lähtivät lapsen kanssa eilen aamulla asioille toivottelin miehelle hyvää naistenpäivää ;D Kun tulivat takaisin lounasaikaan olivat käyneet kukkakauppaan kautta :D

Taisi olla vähän hyvitystä siitä että ei ~3 viikkoa sitten muistanut hääpäivääkään!!

Kuinkas moni nainen itse muisti vaikkapa mummoaan, siskoaan tai ystäväänsä naistenpäivänä?

Mun mies toivotti mulle hyvää naistenpäivää aamulla ja mulle tuli siitä hyvä mieli. En ite ollut edes muistanut koko päivää. :)
Lähetin parille ystävälle kortin ja työkavereille toivotin hyvää naistenpäivää sekä muutaman viestin puhelimella laitoin myös. Itse sain myös toivotuksia ja viestejä.

Mies osti mulle korvikset ja avaimenperän (molemmat aivan mun tyyliä, pääkallot siis) kultakaupasta lahjaksi. Toi vielä töihin (käy työnsä puolesta mun työpaikalla) ja olin kyllä hyvin yllättynyt.

Meiltä meni koko naistenpäivä ohi. Minäkään en sellaisia kyllä muista. Meillä muistetaan synttärit, hääpäivä ja äitien/isäinpäivät. Se riittää :)
Tosin meillä kyllä oli koko viikonloppu aivan ihana joten en voi valittaa :) Se vain nyt ei kyllä liittynyt naistenpäivään mitenkään.

"inä"
Kuka idiootti tällaisenkin päivän on keksinyt. Hävettäisi jollekin toivottaa hyvää naistenpäivää, ei naiseksi syntyminen mikään saavutus ole jota pitäisi juhlistaa

Minulle se ei ollut tärkeää kun sain juuri lahjaksi uudet kengät. Mies muisti toki niin, että kävi naistenpäivänä viemässä tyttöni syömään ja lasilliselle ja auttoi fiksaamaan hänen kotiaan. Juoksi samalla minunkin asioillani (haki äitini luota ison laatikon nippeleitä ja nappeleita ja toi matkalaukullisen samba kamaa). Ei tarvitse siis mitenkään erityisesti muistaa mielestäni. Meillä kun muistetaan toisiamme muulloinkin kuin vain tiettyinä päivinä.

vierailija
Niin osuvasti on yläpuolella kuvattu suomalaista urosta. Eipä tarvitse kauan miettiä, miksi suomalainen mies on turnoff. Minulla taivaallisen ihana, sivistynyt ja naisestaan huolta pitävä ei suomalainen mies. Pois en vaihtaisi ikinä! Hän ymmärtää naisen päälle ja tajuaa, että huomioiminen on rakkautta ja naiselle tärkeää! Suomalaiset tollot, kun ei tätä vaan tajua Minua huomioidaan ja saan tuntea olevani erityinen, juuri hänelle se the one! Vastineeksi huomioin minä häntä ja anteliaisuus on meillä jokapäiväistä Ei suomalainen mies opi, kunhan ikuisesti jurnuttaa ja ihmettelee, kun naisia ei saa. Hei vaan, lähden tästä keittämään aamukahvit kullaleni ja viettämään laatuaamua

Niin osuvasti on yläpuolella kuvattu suomalaista urosta. Eipä tarvitse kauan miettiä, miksi suomalainen mies on turnoff. Minulla taivaallisen ihana, sivistynyt ja naisestaan huolta pitävä ei suomalainen mies. Pois en vaihtaisi ikinä! Hän ymmärtää naisen päälle ja tajuaa, että huomioiminen on rakkautta ja naiselle tärkeää! Suomalaiset tollot, kun ei tätä vaan tajua Minua huomioidaan ja saan tuntea olevani erityinen, juuri hänelle se the one! Vastineeksi huomioin minä häntä ja anteliaisuus on meillä jokapäiväistä Ei suomalainen mies opi, kunhan ikuisesti jurnuttaa ja ihmettelee, kun naisia ei saa. Hei vaan, lähden tästä keittämään aamukahvit kullaleni ja viettämään laatuaamua
Kuvaava kommentti naistenpäivää koskevaan ketjuun. Oliko naistenpäivän idea siis naisen palvominen ja lahjominen vai tasa-arvo ja naisten/tyttöjen asema yhteiskunnassa?
Miksi kaikki naisiin liittyvät merkkipäivät vääntyvät tuohon KKK-malliin? (kukkia, koruja ja kohteliaisuuksia)

Yhteistyössä